Διαγωνισμός για την ανέλκυση ναυαγίου στην Κέα
- Πέμπτη, 30 Ιουλίου, 2020 - 06:19
- / Eνημέρωση: 30 Ιουλ. 2020 - 16:00
Σύμφωνα με τον νόμο κινούνται όλες οι διαδικασίες του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σχετικά με την ανέλκυση του ναυαγίου της Κέας το οποίο παραμένει έξω από τον κεντρικό λιμενοβραχίονα του νησιού, βάσει της ενημέρωσης που πραγματοποίησε η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Κανδιώ Μαραγκού.
Η ίδια, παραθέτοντας με λεπτομέρειες το ιστορικό των ενεργειών του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το πολυσυζητημένο πρόσφατο ναυάγιο, έδωσε απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα του μέλους της μείζονος μειοψηφίας και πρώην προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, Δημήτρη Κοσμά.
Ειδικότερα, η κ. Μαραγκού ξεκαθάρισε πως βάσει των προβλεπομένων, η ανέλκυσή του θα πραγματοποιηθεί μέσω της διαδικασίας του πλειοδοτικού διαγωνισμού, για τον οποίο οι αρμόδιες Υπηρεσίες έχουν ολοκληρώσει σχεδόν την προετοιμασία.
Επιπλέον, μίλησε και για τις ενέργειες που έπρεπε να προωθηθούν προηγουμένως, καθώς το εν λόγω πλοίο μετέφερε παράνομους μετανάστες, δίνοντας έτσι απαντήσεις συνολικότερα για τις προσπάθειες της σημερινής Διοίκησης να λειτουργήσει όσο πιο άμεσα γίνεται για την απομάκρυνσή του από τμήμα πλησίον του κεντρικού λιμενοβραχίονα της Κέας.
“Η ανέλκυση ναυαγίου δεν είναι εύκολη υπόθεση”
Σαφής αλλά και αναλυτική η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου στην τοποθέτησή της για το θέμα των ενεργειών που έπρεπε να προηγηθούν για την ανέλκυση του ναυαγίου, θέμα για το οποίο από κοινού με το μέλος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Μηνά Αληφραγκή είχαν πραγματοποιήσει και επίσκεψη στο νησί της Κέας, ανέφερε προς το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου, τα παρακάτω: “Δεν έχουμε χάσει ούτε μία ημέρα μέχρι να γίνουν οι όποιες διαδικασίες έπρεπε να γίνουν και να φτάσουμε στο σημείο που είμαστε σήμερα. Οι ενέργειες για την ανέλκυση ενός ναυαγίου δεν είναι μία εύκολη διαδικασία. Μέχρι στιγμής έχει προηγηθεί η απόφαση μίας γνωμοδοτικής Επιτροπής και μετά από δική μου εισήγηση δέχθηκε να προχωρήσουμε στη διαδικασία της ανέλκυσης με διαγωνισμό”.
Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε για τη διαδικασία, “Κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής έγινε ξεκάθαρο και παρουσία δύο ακόμη πληρεξουσίων δικηγόρων του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου Κέας ότι καμία άλλη διαδικασία πλην του διαγωνισμού δεν μπορούσε να ακολουθηθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση για την ανέλκυση του ναυαγίου”.
Μάλιστα, η ίδια τόνισε πως προχωρά σε διευκρινίσεις καθώς, “είναι πολλοί αυτοί που έσπευσαν να πουν ότι η ανέλκυση θα μπορούσε να γίνει με διαδικασία απευθείας ανάθεσης ή ακόμη μέσω δωρεάς ή ευγενικής χορηγίας κάποιου προς συνδρομή στο Λιμενικό Ταμείο”.
“Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι πως κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τον Ν. 2881/2001 και αυτό προκύπτει ξεκάθαρα και μπορεί ένας νομικός να το καταλάβει σίγουρα από το περιεχόμενο της 242/2009 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του κράτους”.
Απαραίτητες ενέργειες πριν την ανέλκυση
Τεκμηριώνοντας το ορθό των ενεργειών της Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου πρόσθεσε τα εξής: “Θέλω να λάβετε υπόψιν σας πως είχε σχηματιστεί και μία ποινική δικογραφία καθώς το πλοίο μετέφερε παράνομους μετανάστες, οπότε, έπρεπε προηγουμένως οι αρμόδιες Αρχές του Λιμεναρχείου Λαυρίου – στο οποίο υπάγεται και η Κέα -, να ξεκινήσουν τη διαδικασία ανεύρεσης τυχόν πλοιοκτήτριας εταιρείας. Χρειάζεται χρόνος και κάποιοι μήνες σχετικά με αυτό. Έχουν γίνει όμως οι διαδικασίες, οι εξώδικες οχλήσεις και οι σχετικές δημοσιεύσεις”.
Επιπλέον, η ίδια σημείωσε πως, “για μεγάλο χρονικό διάστημα αναμέναμε την απάντηση του Λιμεναρχείου Λαυρίου αλλά και της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών για το αν στο συγκεκριμένο πλοίο έχει επιβληθεί κατάσχεση στο πλαίσιο της σχηματισθείσας δικογραφίας όπως συνήθως συμβαίνει σε όλα τα ναυάγια με παράνομους μετανάστες”. Σε συνέχεια των ανωτέρω, εξήγησε και βάσει της επαγγελματικής εμπειρίας της πως, “τότε θα εφαρμοζόταν ο τελωνειακός κώδικας, ότι δηλαδή το ναυάγιο θα ήταν στην αρμοδιότητα του Ελληνικού Δημοσίου και άρα, για την ανέλκυση και την απομάκρυνσή του, οι αρμοδιότητες αφορούσαν μόνον το Λιμεναρχείο Λαυρίου”.
Κατόπιν των ανωτέρω, επανέλαβε πως όλα τα προαναφερθέντα “ήταν ζητήματα που έπρεπε να λυθούν”, πριν το Λιμενικό Ταμείο Σύρου προχωρήσει.
Καμία δυνατότητα αξιοποίησης δωρεάς
Η σημερινή πρόεδρος έδωσε απαντήσεις μάλιστα και όσον αφορά ερωτήσεις σχετικά με την “αξιοποίηση” δωρεάς για την ανέλκυσή του, με το σκεπτικό της επιλογής μίας ταχύτερης διαδικασίας, υπογραμμίζοντας τα παρακάτω: “Σημειωτέον ότι η δωρεά εταιρείας που αναφερθήκατε κ. Κοσμά στην προηγούμενη συνεδρίαση, αφορούσε όχι την ανέλκυση του ναυαγίου με μετάσταση κυριότητας του πλοίου στην εταιρεία, αλλά την προσωρινή απομάκρυνσή του από το σημείο και τη μεταφορά του σε ένα άλλο σημείο. Για την προσφορά αυτής της εταιρείας, αμέσως ενημερώσαμε και το Υπουργείο και το Λιμεναρχείο Λαυρίου – τόσο εγγράφως, όσο και προφορικώς - ώστε να μας υποδείξουν σχετικό χώρο και τις διαδικασίες απομάκρυνσής του, αλλά δεν βρέθηκε καμία λύση διότι για τη μεταφορά απαιτούνταν σχετικό πιστοποιητικό ασφαλούς πλευστότητας, το οποίο δεν μπορούσε να εκδοθεί και περαιτέρω η μεταφορά θα δημιουργούσε επιπλέον κόστη φύλαξής του στο νέο σημείο”.
“Το σίγουρο πάντως είναι πως το Λιμενικό Ταμείο Σύρου δεν μπορούσε να αναθέσει σε κάποιον τρίτο τη μεταφορά ενός πλοίου που δεν ξέραμε σε ποιον ανήκει, σε μία άγνωστη κατεύθυνση και βέβαια αυτό που δεν μπορούσαμε να κάνουμε είναι να το βουλιάξουμε μεσοπέλαγα” σχολίασε παρακάτω σε έντονο και ελαφρώς ειρωνικό ύφος η κ. Μαραγκού.
Ολοταχώς για διαγωνισμό
Αμέσως μετά, η πρόεδρος μίλησε για τον διαγωνισμό μέσω του οποίου θα βρεθεί πλειοδότης για την ανέλκυσή του, εξηγώντας αναλυτικά τα παρακάτω. “Από τον Ιούλιο του 2020 μαζί με την πληρεξούσια δικηγόρο που εξειδικεύεται σε θέματα ναυαγίων, έχουμε ετοιμάσει ένα σχέδιο όρων του πλειοδοτικού διαγωνισμού για την ανέλκυση του ναυαγίου και μέρα με την ημέρα, ενδεχομένως και σήμερα, περίμεναν την τεχνική έκθεση του ναυπηγού που θα καθορίσει την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού ώστε στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου να εγκριθούν και οι όροι του διαγωνισμού”.
Βάσει των ανωτέρω, η ίδια σχολίασε πως, “κληθήκαμε να διαχειριστούμε μία πρωτόγνωρη κατάσταση αλλά και να εξηγήσουμε σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς τη νομική προέκταση όλων αυτών των διαδικασιών. Είναι πολύ φυσικό να περιμένουμε μία άμεση λύση και οικονομικά συμφέρουσα, αλλά ο νόμος είναι υπεράνω όλων και τα προβλήματα λύνονται μόνο βάσει του νόμου”.
Ολοκληρώνοντας τις αναφορές τις στο θέμα, δεν παρέλειψε να τοποθετηθεί και “σχετικά με την αμφισβήτηση της χωρικής αρμοδιότητας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για το σημείο του ναυαγίου μιας και αυτό έγινε έξω από τον λιμενοβραχίονα όπου έχει χαραχθεί εξομοιούμενη χερσαία μόνο ζώνη λιμένα κι όχι θαλάσσια”.
Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε σε απόλυτο τόνο, “οφείλαμε να υποβάλουμε σχετικό ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους και το έχουμε υποβάλει, διότι δεν μπορεί κανείς να εκταμιεύσει χρήματα από τον λογαριασμό του Λιμενικού Ταμείου για ένα θέμα που υπάρχει αμφιβολία σχετικά με την αρμοδιότητά του”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Προγραμματισμός και βάσεις για λιμενικές υποδομές
20 Ιουλ. 2023 - 6:19 - Πλωτές εξέδρες στο λιμανάκι του Φοίνικα
16 Φεβ. 2023 - 6:20 - “Δεν παραλάβαμε καμία έτοιμη μελέτη”
14 Δεκ. 2022 - 6:20 - Αποδόμησε την κριτική “λάσπης” για τις απευθείας αναθέσεις
14 Σεπ. 2022 - 6:20 - Αντιμετώπιση και λύση στο πρόβλημα της διάβρωσης
10 Μαρ. 2022 - 6:19