Αναμονή για μικρό αριθμό μετακινήσεων και προσλήψεων υπαλλήλων στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Ανίκητο πρόβλημα η έλλειψη προσωπικού

Ο προγραμματισμός για το 2021 έγινε βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων, στη “σκιά” της απώλειας εσόδων λόγω κορωνοϊού

Συνεχείς απώλειες σε αριθμό μόνιμων δημοτικών υπαλλήλων καταγράφει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, καθώς από έτος σε έτος μειώνεται ολοένα και περισσότερο το προσωπικό, εξαιτίας συνταξιοδοτήσεων ή και μετακινήσεων στο πλαίσιο του κύκλου της κινητικότητας.

Σύμφωνα με τους αριθμούς που παραθέτει στις αναφορές του στην “Κοινή Γνώμη”, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Φωτεινιάς, καθίσταται ξεκάθαρο το γεγονός της “αιμορραγίας” των Υπηρεσιών, οι υποθέσεις των οποίων πρέπει να καλύπτονται με τις υπάρχουσες δυνάμεις.

Με αφορμή τη δυνατότητα πρόσληψης δύο υπαλλήλων για την Οικονομική Υπηρεσία για θέσεις οι οποίες επικαιροποιήθηκαν, ο κ. Φωτεινιάς ρωτήθηκε για τον προγραμματισμό προσλήψεων του 2021 καθώς και για άτομα που ενδεχομένως να αποκτήσει ο Δήμος μέσω της κινητικότητας στο Δημόσιο.

Βάσει των λεγομένων του, οποιεσδήποτε προσλήψεις γίνουν, θα σημάνουν την κάλυψη λιγοστών κενών σε δημοτικές Υπηρεσίες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ο οποίος την τελευταία 10ετια έχει “χάσει” 56 υπαλλήλους, ενώ μέχρι να συμπληρωθεί και το τρέχον έτος, αναμένει να συνταξιοδοτηθούν ακόμη 6 υπάλληλοι.

Όπως εξήγησε ο ίδιος μέσω των απαντήσεών του προς την εφημερίδα, τα κενά στις Υπηρεσίες είναι μεγάλα, με αποτέλεσμα, οι λιγοστές προσλήψεις που μπορούν να γίνουν, να μην επαρκούν για την ουσιαστική ανακούφιση του Δήμου.

Συγκεκριμένα, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος μίλησε για τις προτάσεις του Δήμου και τα αιτήματά του στο πλαίσιο του προγραμματισμού του 2021, σημειώνοντας ακόμη, πως, αυτά προκύπτουν κατόπιν βεβαίωσης της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου πως μπορεί να καλύψει τις μισθολογικές κ.α. απαραίτητες απαιτήσεις.

Κινούμαστε με ρεαλισμό”

Αρχικά, ο κ. Φωτεινιάς έθεσε το πλαίσιο εντός του οποίου κινούνται οι αποφάσεις του Δήμου αναφορικά με την υπόθεση των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, εξηγώντας ξεκάθαρα πως, “Όλα είναι και θέμα οικονομικό”.

Σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε: “Θα θέλαμε και θα μπορούσαμε να ζητήσουμε πάρα πολλές θέσεις. Όμως κινούμαστε με ρεαλισμό” καθώς όπως πρόσθεσε, “Η κατάσταση λόγω κορωνοϊού έχει οδηγήσει τον Δήμο να έχει πολύ μειωμένα έσοδα”.

Ωστόσο, πρωτίστως αναφέρθηκε στην προ διημέρου ενημέρωση του Υπουργείου Εσωτερικών για την επικαιροποίηση δύο θέσεων που αφορούν τη λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας.

“Με το έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών επικαιροποιούνται δύο θέσεις ΠΕ για την Οικονομική Υπηρεσία. Δεν γνωρίζουμε τον χρόνο δυνατότητας πρόσληψης καθώς αυτά όλα τα προγραμματίζονται από το Υπουργείο και οι προσλήψεις γίνονται μέσω ΑΣΕΠ” δήλωσε κατηγορηματικά, φωτογραφίζοντας επί της ουσίας την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου.

Απώλειες λόγω κινητικότητας

Σε συνέχεια των ανωτέρω, γνωστοποίησε τις προσπάθειες που καταβάλλει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης σχετικά με τη δυνατότητα απόκτησης προσωπικού μέσω της κινητικότητας, σημειώνοντας εξ αρχής πως πρόκειται για θέσεις στον Δήμο “ που θα καλυφθούν αν υπάρξει ενδιαφέρον από άλλες Υπηρεσίες από όλη την Ελλάδα”.

Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “Στο πλαίσιο της κινητικότητας ζητάμε συγκεκριμένες ενισχύσεις για τον Δήμο μας. Ζητάμε μία θέση ΔΕ Διοικητικού στο Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, μία θέση ΔΕ1 Διοικητικού στο Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών, μία θέση ΤΕ17 Διοικητικού Λογιστικού στο Τμήμα Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών και μία θέση ΠΕ1 Διοικητικού στο Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού και Πολιτισμού”.

Βέβαια, όπως συμπλήρωσε, “με την κινητικότητα προκύπτει και το θέμα πως φεύγουν άτομα από εμάς”, λέγοντας συγκεκριμένα πως, “Έφυγε ένας υπάλληλος τοπογράφων μηχανικών, ένας ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού κι ένας ΠΕ Διοικητικού Λογιστικού”.

Κατά συνέπεια, σημείωσε πως, “επί της ουσίας με την κινητικότητα δυστυχώς χάνουμε προσωπικό”.

Οκτώ θέσεις στον ετήσιο προγραμματισμό για 2021

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από πλευράς Νίκου Φωτεινιά και στο θέμα του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων για το 2021, με τον ίδιο να τονίζει πως ο Δήμος επανέρχεται βάσει των αναγκών του και ζητά την έγκριση οκτώ θέσεων.

Σε αυτές τις θέσεις καθίσταται σαφές πως ζητείται η δυνατότητα προσλήψεων για την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας καθώς και για την ενίσχυση άλλων Υπηρεσιών όπως της Τεχνικής και της Οικονομικής.

“Αναφορικά με τον ετήσιο προγραμματισμό του 2021 έχουμε ζητήσει μία θέση ΤΕ Δημοτικής Αστυνομίας και δύο θέσεις ΔΕ Δημοτικής Αστυνομίας. Δηλαδή σύνολο τρία άτομα.

Επίσης, ζητάμε έναν πολιτικό μηχανικό, έναν μηχανολόγο μηχανικό, έναν τεχνολόγο ηλεκτρολόγο μηχανικό, μία θέση τεχνιτών οικοδόμων και έναν ΥΕ εργατών Κοιμητηρίου” ανέφερε σχετικά ο Νίκος Φωτεινιάς, εξηγώντας παρακάτω πως, το αίτημα των οκτώ θέσεων συνδέεται άμεσα με την “εγγύηση” που δίνει η Οικονομική Υπηρεσία.

“Ζητάμε σαν Δήμος αυτές τις οκτώ θέσεις μετά από τη διαβεβαίωση της Οικονομικής Υπηρεσίας πως μπορούμε να καλύψουμε τις αμοιβές τους. Αν προσλάβουμε προσωπικό που δεν μπορούμε να πληρώσουμε, δεν έχει νόημα, δεν γίνεται” δήλωσε κατηγορηματικά ο Αντιδήμαρχος.

Σταθερά τα αιτήματα για τη Δημοτική Αστυνομία

Κατόπιν αυτών, ο ίδιος κλήθηκε να απαντήσει σχετικά με τις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής να προβεί στην επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς αυτή είχε πάψει να υφίσταται με απόφαση της περασμένης Διοίκησης του Δήμου.

“Η Δημοτική Αστυνομία στον υπάρχοντα Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) υπάρχει. Εμείς ζητάμε το προσωπικό βάσει του υπάρχοντος Οργανισμού. Θέλουμε να λειτουργήσει ξανά η Δημοτική Αστυνομία και είναι κάτι που το αναφέραμε από την αρχή της θητείας μας” σχολίασε ο Νίκος Φωτεινιάς, επαναλαμβάνοντας πως, “Υπάρχουν οι θέσεις στον Δήμο, αλλά δεν υπάρχουν τα πρόσωπα”. Σύμφωνα με όσα σημείωσε παρακάτω, “Θέλουμε να βρούμε τα άτομα που θα τη συγκροτήσουν, αλλά δεν ξέρουμε αν θα έρθουν αυτά τα άτομα και πότε”.

Από την πλευρά του, ως αρμόδιος Αντιδήμαρχος για το προσωπικό στον Δήμο, εξήγησε πως, “Το ζήτημα είναι αν αυτά που ζητάμε θα ικανοποιηθούν και αν – δηλαδή - θα μας κάνουν δεκτές τις θέσεις”.

Αναφορικά με την πολυσυζητημένη υπόθεση της Δημοτικής Αστυνομίας δε, θέλησε να γνωστοποιήσει ενέργειες που έγιναν από τον Δήμο προ μηνών.

“Επιδιώχθηκε μία προσπάθεια την καλοκαιρινή περίοδο μέσω αποσπάσεων από όλη την Ελλάδα, αλλά όλα αυτά “κόλλησαν” λόγω συνθηκών. Και αυτά τα θέματα “κόλλησαν” και σε άλλα μέρη της Ελλάδος” σχολίασε, επαναλαμβάνοντας πως, “από την πλευρά μας, θεωρούμε πως είναι απαραίτητη η σύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας και γι αυτό επιμένουμε συνεχώς στα αιτήματά μας”.

Πονοκέφαλος” οι συνταξιοδοτήσεις

Ερωτηθείς αν τα τελευταία χρόνια – από τα στοιχεία που διαθέτει – ο Δήμος έχει χάσει αρκετούς υπαλλήλους λόγω συνταξιοδοτήσεων, ο ίδιος υπήρξε σαφής.

“Το προσωπικό μειώνεται συνεχώς. Φεύγουν υπάλληλοι που συνταξιοδοτούνται και δυστυχώς οι θέσεις τους δεν αναπληρώνονται”.

Πρόσθεσε μάλιστα πως, “Αυτή τη στιγμή έχουμε πάρα πολλά κενά στις Δημοτικές Υπηρεσίες”, λέγοντας συγκεκριμένα, πως, “Την τελευταία δεκαετία έχουν αποχωρήσει από οργανικές θέσεις 56 υπάλληλοι στον Δήμο μας”.

Σύμφωνα με όσα γίνονται κατανοητά, “Αυτές οι θέσεις ουδέποτε καλύφθηκαν και ούτε θα καλυφθούν – δυστυχώς – το επόμενο διάστημα” ενώ εξέφρασε την αγωνία του και για νέες συνταξιοδοτήσεις προσωπικού του Δήμου.

“Μέχρι το τέλος του 2021 θα συνταξιοδοτηθούν άλλοι 6 υπάλληλοι. Μιλάμε για 62 άτομα που έχουν φύγει τα τελευταία χρόνια”.

Ελλείψεις σε όλες τις Υπηρεσίες

Στην ερώτηση να διευκρινίσει σε ποιες Υπηρεσίες ο Δήμος “αιμορραγεί” περισσότερο, ο Νίκος Φωτεινιάς υπήρξε σαφής: “Δεν υπάρχει Υπηρεσία που να μην έχει πρόβλημα. Όλες οι Υπηρεσίες έχουν ελλείψεις. Άλλες σε μεγαλύτερο βαθμό κι άλλες σε μικρότερο βαθμό”. Ως εκ τούτου, δήλωσε πως, “Προσπαθούμε να καλύψουμε τις Υπηρεσίες που είναι πολύ φανερό το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και το βλέπουμε όλοι”.

Κληθείς να γνωστοποιήσει πώς καλύπτονται όλες οι υποθέσεις στον Δήμο εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, τόνισε τα ακόλουθα: “Προσπαθούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες εκ των ενόντων. “Ανακυκλώνουμε” κατά μία έννοια το προσωπικό μας”.

Στα παραπάνω, συμπλήρωσε μάλιστα πως, “Επίσης, καλύπτουμε για μικρό διάστημα κενά με τις προσλήψεις 2μηνιτων ή 3μηνιτων και 8μηνιτων και κυρίως στην Καθαριότητα”.

Ωστόσο, όπως λογικά παρατήρησε, “Αυτές όλες οι κινήσεις, δεν είναι ουσιαστικές λύσεις. Είναι ημίμετρα”.

Τέλος του έτους με αρχές του 2021 προς ψήφιση ο νέος ΟΕΥ

Σχετικά με την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ), ο κ. Φωτεινιάς θέλησε να επαναλάβει όσα γνωστοποίησε και υποστήριξε δημοσίως στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

“Επιδιώκουμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές και θέλουμε να διορθώσουμε αστοχίες. Αρχικά είχαμε προχωρήσει στη σύσταση μίας ολιγομελούς – πενταμελούς – Επιτροπής για να προχωρήσουμε στις αλλαγές. Τελικά αυτή η Επιτροπή απέκτησε πολλά περισσότερα άτομα για να δουλέψουν τον Οργανισμό”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε μάλιστα, “Προχώρησε η διαδικασία κι εμείς έχουμε σχεδόν έτοιμο το σχέδιο του ΟΕΥ, αλλά σήμερα, είμαστε στη φάση της διαβούλευσης επί του περιεχομένου του ανάμεσα στους προϊσταμένους όλων των Υπηρεσιών, για να δουν αν θέλουν να καταλήξουν σε επιπλέον αλλαγές”.

Κατά συνέπεια, εξήγησε πως, “Αφού καταλήξουμε στο οριστικό σχέδιο, θα το θέσουμε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο προκειμένου να εγκριθεί”.

Επιπλέον, σχετικά με τους λόγους που καθυστέρησε η τροποποίηση του Οργανισμού, ο κ. Φωτεινιάς υποστήριξε τα εξής: “Ο κορωνοϊός έφερε τεράστια προβλήματα και καθυστερήσεις. Υπήρξαν γραφεία που δούλευαν μόνον με ένα άτομο, αντί να είναι πέντε υπάλληλοι και αρκετοί δούλευαν εξ αποστάσεως. Επιπλέον, υπήρξαν πολλές άδειες ειδικού σκοπού και αρκετές ήταν μέχρι και τον Ιούλιο”. Παρόλα αυτά, σημείωσε πως, “οι πίνακες των προακτέων έχουν περάσει στο σύνολό τους από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και είμαστε έτοιμοι να φέρουμε και κρίσεις και με τον υπάρχοντα ΟΕΥ”. Βέβαια, καθώς παρατήρησε πως “οι κρίσεις έχουν να γίνουν πάρα πολλά χρόνια”, πρόσθεσε, πως, ο Δήμος θεωρεί πιο ορθό να γίνουν αυτές οι αλλαγές αφού θα έχει ψηφιστεί ο ΟΕΥ. “Όμως θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές, γιατί διαφορετικά θα υπάρχουν πρόσωπα που αποκλείονται από κάποιες θέσεις”.

Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του και σημειώνοντας πως, “Ο ΟΕΥ είναι σχεδόν έτοιμος” εκτίμησε τέλος, πως, “μέχρι το τέλος του 2020 με αρχές του νέου έτους θα έρθει προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο”.