Αυξημένες υποχρεώσεις σε αδειοδοτήσεις για το υδατοδρόμιο Σύρου
- Παρασκευή, 13 Νοεμβρίου, 2020 - 06:19
- / Eνημέρωση: 13 Νοε. 2020 - 16:00
Χωρίς νέες καθυστερήσεις προοδεύει η προσπάθεια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να δημιουργήσει και να λειτουργήσει υδατοδρόμια στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, όπως κατ΄ επέκταση και στη Σύρο, σύμφωνα με τις απαντήσεις της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η ίδια κλήθηκε να ενημερώσει το σώμα σχετικά με την πολυσυζητημένη υπόθεση των υδατοδρομίων με αφορμή τις πρόσφατες δημόσιες αναφορές στον Τύπο σχετικά με την προώθηση των αδειοδοτήσεων για εννέα υδατοδρόμια των Κυκλάδων, στα οποία δεν είχε συμπεριληφθεί η Σύρος.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την πρόεδρο, τέλος της θερινής σεζόν του 2020 είχε προγραμματιστεί και πραγματοποιήθηκε συνάντηση ανάμεσα σε αρμόδια στελέχη της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, κατά τη διάρκεια της οποίας επισημάνθηκε πως οι διαδικασίες προωθούντα συστηματικά, με τη μόνη διαφορά πως για τη Σύρο απαιτούνται επιπλέον αδειοδοτήσεις, καθώς το λιμάνι της είναι εθνικής σημασίας.
Ως εκ τούτου, η ίδια ανέδειξε το γεγονός πως η υπόθεση “τρέχει” από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, - για την οποία υπενθυμίζεται πως από την αρχή της περασμένης θητείας ήταν ένα “στοίχημα” η δημιουργία των υδατοδρομίων – και άρα, οι όποιες εξελίξεις θα ανακοινωθούν προσεχώς από την Περιφερειακή Αρχή.
Εκτίμησε δε, πως δεν θα υπάρξουν επιπλέον καθυστερήσεις, παρά τα εμπόδια λόγω κορωνοϊού, επισημαίνοντας πως μέχρι στιγμής για την προώθηση των προϋποθέσεων λειτουργίας υδατοδρομίων, η Περιφέρεια με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχουν συνάψει τέσσερις προγραμματικές συμβάσεις.
Ερώτηση για το στάδιο των ενεργειών
Συγκεκριμένα, για το θέμα της δημιουργίας του υδατοδρομίου της Σύρου έθεσε ερώτημα, παράταξη της ελάσσονος μειοψηφίας, υπενθυμίζοντας πως η προσπάθεια από πλευράς Περιφέρειας είχε ξεκινήσει από το 2014.
Σύμφωνα με όσα είχαν γνωστοποιηθεί από την πλευρά της Περιφερειακής Αρχής, “ήταν μία επίπονη προσπάθεια, λόγω του παρωχημένου θεσμικού πλαισίου, το οποίο δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να κινηθούμε νωρίτερα”.
Είχε αναφερθεί μάλιστα πως, “παρά τις καθυστερήσεις που επιπρόσθετα δημιούργησε η πανδημία, μπορούμε να πούμε ότι βρισκόμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, στην τελική ευθεία για την αδειοδότηση 20 υδατοδρομίων στην Περιφέρειά μας (Ρόδος, Χάλκη, Σύμη, Τήλος, Κάρπαθος, Καστελλόριζο, Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Κάσος, Μύκονος, Σαντορίνη, Κύθνος, Κέα, Άνδρος, Σίκινος, Σέριφος, Δονούσα, Ανάφη και Κως)”.
Εξ αφορμής των ανωτέρω, το ερώτημα που τέθηκε επί τάπητος στο Δημοτικό Συμβούλιο Σύρου – Ερμούπολης ήταν το εξής: “Δημοσιεύθηκε πρόσφατα στον Τύπο ότι είναι στην τελική ευθεία η αδειοδότηση για εννέα υδατοδρόμια στις Κυκλάδες. Ενέργειες για το δικό μας, αν δεν κάνω λάθος έχουν ξεκινήσει προ 5ετίας. Μέσα σε αυτά τα εννέα υδατοδρόμια, των οποίων η αδειοδότηση βρίσκεται στην τελική ευθεία δεν είναι της Σύρου. Έχουν γίνει ενέργειες για δημιουργία του δικού μας; Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι ενέργειες για τη δημιουργία του δικού μας υδατοδρομίου;”.
Η Σύρος λιμάνι εθνικής σημασίας με αυξημένες απαιτήσεις
Την ενημέρωση που διαθέτει για το θέμα γνωστοποίησε η Κανδιώ Μαραγκού, λέγοντας εξ αρχής πως, “Δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σχετικά με το θέμα του υδατοδρομίου της Σύρου σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά, κάποια από τα οποία έχει και υπό τη διοίκησή του, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου”.
Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε όχι μόνον για τη Σύρο, αλλά και για τα νησιά της Κέας, της Κύθνου και της Σερίφου, “Να θυμίσω ότι υπάρχουν από πλευράς Λιμενικού Ταμείου Σύρου τέσσερις προγραμματικές συμβάσεις με την Περιφέρεια για τέσσερα διαφορετικά νησιά. Τη Σύρο, την Κέα, την Κύθνο και τη Σέριφο. Άρα, στο πλαίσιο των προγραμματικών συμβάσεων, αυτός που “τρέχει” όλη τη διαδικασία μέχρι και την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου”.
Εστιάζοντας στο βασικό θέμα της ερώτησης σχετικά με τις καθυστερήσεις για το υδατοδρόμιο της Σύρου, η ίδια διευκρίνισε τα ακόλουθα: “Υπάρχει μία διαφοροποίηση χρονική σε σχέση με το λιμάνι της Σύρου, διότι το λιμάνι της Σύρου ως λιμάνι εθνικής σημασίας έχει κάποιες αυξημένες απαιτήσεις από πλευράς περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αδειοδοτήσεων και τυγχάνει διαφορετικών αδειοδοτήσεων σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά του Λιμενικού Ταμείου”.
Για παράδειγμα αναφέρθηκε στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του λιμένα Σύρου, σημειώνοντας πως, αυτή “εγκρίνεται από το Υπουργείο και όχι από την Περιφέρεια”.
Για το θέμα πάντως, γνωστοποίησε και την τελευταία συνάντηση που είχε το Λιμενικό Ταμείο Σύρου με την πλευρά της Περιφέρειας.
“Σε κάθε περίπτωση, τέλος καλοκαιριού έγινε μία συνάντηση με υπηρεσιακούς παράγοντες και εκπροσώπους στην οποία συμμετείχε εκπρόσωπος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και ήταν παρούσα και η Διευθύντρια της Περιφέρειας σε θέματα περιβαλλοντικά, ο σύμβουλος της Περιφέρειας που είναι υπεύθυνος για τα περιβαλλοντικά θέματα των υδατοδρομίων και ο τεχνικός σύμβουλος της Περιφέρειας για τη σύνταξη του τεχνικού φακέλου. Εκεί καθορίστηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες σχετικά με τους όρους των μελετών”.
Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως, “Θεωρώ ότι από μέρα σε μέρα, άμεσα σε κάθε περίπτωση θα κατατεθεί ο φάκελος σχετικά με τη Σύρο”, λέγοντας τέλος πως, “είναι μία διαδικασία που την “τρέχει” η Περιφέρεια, η οποία και θα εκπονήσει και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων χωρίς μέχρι στιγμής να έχουμε κάτι απρόοπτο”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Υδατοδρόμιο, Κίνι και Νησάκι στο “μικροσκόπιο” διευκρινίσεων
18 Φεβ. 2022 - 6:20 - Σύρος: Οδηγίες για την εκλογική διαδικασία ανάδειξης νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ
22 Νοε. 2024 - 9:33 - “Ο ΣΥΡΙΖΑ επιστρέφει στην πολιτική και τις διεκδικήσεις”
22 Νοε. 2024 - 6:19 - Νέα “επίθεση” με τηλεφωνικές απάτες σε πολίτες της Σύρου
21 Νοε. 2024 - 6:20 - Με ευρωπαϊκούς πόρους η Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης στη Σύρο
21 Νοε. 2024 - 6:19