Ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης πέρασε στην ψηφιακή “εποχή”
- Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου, 2020 - 06:20
- / Eνημέρωση: 3 Δεκ. 2020 - 17:00
Πραγματικότητα αποτελεί ο ψηφιακός και διοικητικός μετασχηματισμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, καθώς λειτουργεί τα τελευταία 24ωρα η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι δημότες μπορούν να πληροφορούνται για κάθε θέμα, αλλά και να εξυπηρετούνται διαδικτυακά αναφορικά με αιτήματά τους, προς τις δημοτικές Υπηρεσίες.
Πρόκειται για ένα σημαντικό κι άκρως απαραίτητο “βήμα” του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ώστε να λειτουργεί με αμεσότητα, παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες προς τους δημότες, χωρίς οι ίδιοι να χρειάζεται να μεταβαίνουν στο Δημαρχιακό Μέγαρο, αλλά και σε άλλα κτίρια που στεγάζουν δημοτικές Υπηρεσίες.
Η νέα πλατφόρμα του Δήμου μέχρι και τέλος του τρέχοντος μήνα θα λειτουργεί πιλοτικά όσον αφορά στο κομμάτι της διαδικτυακής εξυπηρέτησης του κοινού, καθώς είναι σε εξέλιξη ο εμπλουτισμός της με όλα τα απαραίτητα στοιχεία από τις διάφορες Υπηρεσίες του Δήμου.
Πρόκειται επί της ουσίας για την υλοποίηση της σχετικής προεκλογικής δέσμευσης της σημερινής Δημοτικής Αρχής σχετικά με το “πέρασμα” σε έναν σύγχρονο τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών αλλά και λειτουργίας του Δήμου, εξέλιξη για την οποία απαιτήθηκε η σύναψη σύμβασης με την εταιρεία Crowdpolicy τον Μάιο του 2020.
Η σχετική δαπάνη του Δήμου ανέρχεται στο ποσό των 19.840 ευρώ με ΦΠΑ και ουσιαστικά το έργο της εταιρείας ολοκληρώνεται τέλος Δεκεμβρίου.
Οι δημότες μπορούν να επισκέπτονται τη συγκεκριμένη πλατφόρμα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στην ακόλουθη διεύθυνση (www.syros-ermoupolis.gr) ενώ παρακάτω παρουσιάζονται οι βασικές δυνατότητες της νέας ιστοσελίδας που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, όπως αυτονόητα και στις ανάγκες των ΑΜΕΑ.
Ψηφιακός βοηθός για τους δημότες
Πρώτη δυνατότητα που παρέχεται στους δημότες κατά την επίσκεψή τους στην πλατφόρμα αποτελεί η “συνομιλία” με τον ψηφιακό βοηθό για την καθοδήγησή τους.
Στη σχετική ένδειξη που εμφανίζεται πάνω δεξιά μόλις ανοίξει η ιστοσελίδα, προβάλλεται το ειδικό πλαίσιο στο οποίο μπορεί να πληκτρολογήσει το μήνυμά του ο κάθε πολίτης, ώστε να λάβει αυτόματη απάντηση για τα βήματα που πρέπει να κάνει ώστε να καταχωρήσει αιτήματα, να πάρει πληροφορίες και να ζητήσει ακόμη και πιστοποιητικά.
Το μήνυμα που διαβάζει στο Σύρος bot - το οποίο λειτουργεί με την υποστήριξη του messenger - είναι το παρακάτω: “Γεια σου! Είμαι ο ψηφιακός βοηθός του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης! Μπορώ να λέω τον καιρό, να σου δίνω πληροφορίες για το Δήμο και να σε βοηθάω να κάνεις το αίτημά σου μέσα από τις επιλογές του μενού”. Στο σχετικό παράθυρο εμφανίζονται επιλογές για τις Υπηρεσίες του Δήμου και προβλέπεται η καθοδήγηση του δημότη.
Υποβολή και παρακολούθηση αιτημάτων σε παρόντα χρόνο
Ειδική πρόβλεψη υπάρχει για την υποβολή και παρακολούθηση των αιτημάτων του κάθε δημότη από τον ίδιο, αφού πρωτίστως πατήσει το πλαίσιο με τον τίτλο “Εξυπηρετούμαι”. Αμέσως μετά εμφανίζονται όλες οι Υπηρεσίες του Δήμου σαν επιλογές και αναλόγως της ανάγκης του κάθε δημότη, γίνεται η επιλογή και υπάρχει η σχετική πληροφόρηση. Αξίζει να αναφερθεί πως προβλέπεται για τα αιτήματα όπως ενδεικτικά αυτά προς την Τεχνική Υπηρεσία (πχ. αλλαγή φωτιστικών, πτώση ή μετακίνηση κάδων, απομάκρυνση ογκωδών αντικειμένων) να προσδιορίζεται το ακριβές σημείο από τον πολίτη, στον χάρτη του νησιού. Με αυτόν τον τρόπο η απάντηση και η ανταπόκριση του Δήμου θα είναι άμεση.
Ψηφιακά η λήψη πιστοποιητικών
Στο ίδιο πλαίσιο, δίδεται η δυνατότητα για λήψη πιστοποιητικών. Πατώντας τη σχετική ένδειξη, η πλατφόρμα μεταφέρει τους ενδιαφερόμενους σε ειδική σελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, ώστε να ζητηθεί και να δοθεί το πιστοποιητικό που θέλει ο κάθε δημότης (Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, πιστοποιητικό γέννησης, πιστοποιητικό ιθαγένειας, απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης γέννησης, απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης γάμου, απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης Συμφώνου Συμβίωσης, απόσπασμα ληξιαρχικής πράξης θανάτου και πιστοποιητικό εγγύτερων συγγενών).
Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινισθεί πως η ταυτοποίηση των χρηστών γίνεται μέσω taxisnet για ασφάλεια.
Συμμετοχική δημοκρατία και διαβούλευση
Η νέα ιστοσελίδα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης προσφέρει τη δυνατότητα ανάπτυξης – και - διαβούλευσης διαδικτυακά, μέσω της συγκεκριμένης επιλογής με τίτλο “Συμμετέχω και ακούγομαι”.
Ειδικότερα, θέματα, έργα και δράσεις για τα οποία επιβαλλόταν να γίνει διαβούλευση δια ζώσης, πλέον μπορεί να πραγματοποιείται οργανωμένα μέσω της νέας πλατφόρμας, καθώς σε αυτήν όχι μόνον θα αναρτώνται όλα τα απαραίτητα στοιχεία, αλλά θα υποβάλλονται οι προτάσεις των πολιτών και των φορέων με εύκολο τρόπο.
“Μέσω της πλατφόρμας Διαβούλευσης προωθούμε και ενισχύουμε την συμμετοχικότητα των πολιτών και πάσης φύσεως φορέων, την λογική της από κοινού διαμόρφωσης των ενεργειών που συνθέτουν την στρατηγική, ενώ παράλληλα επισπεύδονται οι διαδικασίες συλλογικών αποφάσεων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων. Η πλατφόρμα υποστηρίζει τις ακόλουθες δυνατότητες: Τη διοργάνωση θεματικών διαβουλεύσεων για θέματα που απασχολούν τους πολίτες. Τη συλλογή προτάσεων από τους πολίτες και τους τοπικούς φορείς. Την αξιολόγηση προτάσεων από τους ίδιους τους χρήστες. Την υποβολή ιδεών από κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη ή φορέα. Την παρουσίαση αντίστοιχων καλών πρακτικών και την προσπάθεια αφομοίωσής τους. Τη δυνατότητα ψηφοφορίας / βαθμολόγησης των προτάσεων που έχουν υποβληθεί από τους διάφορους χρήστες. Συνδιαμόρφωση και σχολιασμό σε κείμενα και προτάσεις πολιτικής. Τέλος, παρέχει την δυνατότητα αυτόματης ενεργοποίησης και λήξης της περιόδου διαβουλεύσεων” αναφέρεται ενημερωτικά στην ειδική κατηγορία της διαβούλευσης, η οποία θα βοηθήσει στο να κερδηθεί χρόνος τόσο για τον Δήμο, όσο και για τους δημότες σε επίπεδο λήψης αποφάσεων.
Στείλε την ιδέα σου στον Δήμαρχο – Post it
Ευελιξία παρέχεται και σε επίπεδο επικοινωνίας των δημοτών με τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης, Νίκο Λειβαδάρα. Εκτός από την αποστολή mail, πλέον θα δίδεται η δυνατότητα να καταθέσει και να στείλει άμεσα - κάθε ενδιαφερόμενος - την ιδέα του ή όποια πρότασή του για το νησί, προς τον Δήμαρχο. Στην επιλογή “Post it” παρέχονται οι σχετικές οδηγίες για να αφήσει ο δημότης το δικό του μήνυμα χωρίς να απαιτηθεί να μετακινηθεί μέχρι το Δημαρχιακό Μέγαρο στην Ερμούπολη. Ως εκ τούτου, ο πολίτης γλιτώνει χρόνο ενώ η επικοινωνία του πραγματοποιείται με ένα μόνον “κλικ” από απόσταση.
Στην κρίσιμη περίοδο της πανδημίας, ο Δήμος έχει την απάντηση...
Εκτός από τα παραπάνω, η πλατφόρμα έχει επιλογές που σε μεταφέρουν άμεσα στο τουριστικό portal του Δήμου - το οποίο σε αντίθεση με το εν λόγω διοικητικό portal, συνοδεύεται εξ αρχής με προβλήματα από την περασμένη θητεία μέχρι και σήμερα και απαιτεί αναβάθμιση και βελτιώσεις -, όσο και στη σελίδα της Πολιτικής Προστασίας.
Όλες οι παραπάνω δυνατότητες αναπτύσσονται σε μία εποχή, που εκτός από την αναγκαιότητα υπερπήδησης γραφειοκρατικών εμποδίων, απαιτεί και την εξυπηρέτηση του δημότη άμεσα και με ασφάλεια, λόγω της πανδημίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία από αρχή του νέου έτους, αφού ήδη εμπλουτίζονται όλες οι κατηγορίες της με τα απαραίτητα στοιχεία για τους δημότες. Άρα, σήμερα, έχει αντικαταστήσει στο 100% το κομμάτι της πληροφόρησης το παλιό site, ενώ σε λίγες ημέρες θα προσφέρει δυνατότητες για εξυπηρέτηση του κοινού από μακριά και διαδικτυακά, οι οποίες δεν υπήρχαν κατά το παρελθόν. Φιλοδοξία του Δήμου είναι η λειτουργία της πλατφόρμας και σε κινητά τηλέφωνα.
Υλοποίηση προεκλογικής δέσμευσης για την εξυπηρέτηση των δημοτών
Δεδομένης της θετικής εξέλιξης του ψηφιακού και διοικητικού μετασχηματισμού του Δήμου, υπενθυμίζονται οι δηλώσεις του Δημάρχου προεκλογικά, ο οποίος είχε αναγνωρίσει το έλλειμμα σε επίπεδο αξιοποίησης της τεχνολογίας, έχοντας αναφέρει τα εξής: “α. Αναγνωρίζουμε το σημερινό έλλειμμα του δήμου μας στην εφαρμογή των νέων τεχνολογιών. Συντάσσουμε, από το πρώτο έτος της δημοτικής μας θητείας μία ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική με επίκεντρο τον δημότη. Στόχος: η μείωση της γραφειοκρατίας, η ταχύτερη διεκπεραίωση των διαδικασιών και η καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη. Σε αυτή την βάση πιστοποιούμε την αξία του ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού και το εντάσσουμε στις λύσεις πληροφορικής που αξιοποιούνται από τον Δήμο μας. β. Προτάσσουμε την δημιουργία εντός των δύο πρώτων χρόνων της δημοτικής θητείας την δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας συλλογής και παρακολούθησης αιτημάτων των πολιτών. Ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να στείλει άμεσα μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής τα προβλήματα που αφορούν την γειτονιά του και την πόλη του. γ. Αποτελεί υποχρέωση ενός σύγχρονου Δήμου να παρέχει απομακρυσμένα ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς του δημότες του, στοιχείο που σήμερα απουσιάζει παντελώς από την διοικητική λειτουργία του δήμου μας. Ταυτόχρονα, οφείλουμε να μεριμνούμε για την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού των πολιτών, έτσι ώστε να μπορούν να επωφεληθούν από τις νέες εφαρμογές. δ. Επιπλέον, δημιουργούμε σε συνεργασία με την κάθε υπηρεσία του Δήμου, τον Οδηγό Εξυπηρέτησης των Δημοτών ο οποίος θα είναι αναρτημένος στην ιστοσελίδα του Δήμου. Μέσω του οδηγού θα παρέχονται αναλυτικές πληροφορίες για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ο κάθε δημότης και τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά που απαιτούνται”.
Πολύτιμο “εργαλείο” για δημότες κι επισκέπτες
Κατόπιν των ανωτέρω, ο Δήμαρχος σήμερα, σημειώνει πως επετεύχθη ένας σημαντικός στόχος, υπογραμμίζοντας τα παρακάτω στη νέα πλατφόρμα: “Μέσω ενός σύγχρονου, εύχρηστου και ασφαλούς συστήματος πλοήγησης, αναζήτησης και θεματολογίας, το νέο site του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης παρέχει στον δημότη και τον επισκέπτη ολοκληρωμένη ενημέρωση σχετικά με τα θέματα του νησιού μας, καθώς και τη δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών και συμμετοχικής διαμόρφωσης απόψεων σε ένα πλαίσιο ανοιχτής διακυβέρνησης, που αυξάνει τον βαθμό διάδρασης του Δήμου με τους πολίτες. Σε μια εποχή διαρκώς εξελισσόμενη, η νέα διαδικτυακή πύλη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για τους δημότες και επισκέπτες”.
Τέλος, ιδιαιτέρως ικανοποιημένος παρουσιάστηκε και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής, ο οποίος για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου δήλωσε στην εφημερίδα τα εξής: “Έχουμε πλέον μία αναβαθμισμένη πλατφόρμα στον Δήμο, μέσω της οποίας ο δημότης μπορεί να λαμβάνει πληροφορίες, αλλά και να εξυπηρετείται στις “συναλλαγές” του με τον Δήμο. Η πλατφόρμα θα εμπλουτιστεί ακόμη περισσότερο εντός του τρέχοντος μήνα και θα ολοκληρωθεί το έργο. Ήταν στόχος μας να μπορούμε να εξυπηρετούμε διαδικτυακά τον πολίτη και όπως μπορεί να διαπιστώσει ο καθένας, η πλατφόρμα παρέχει πάρα πολλές δυνατότητες, ακόμη και για διαβούλευση”. Ο ίδιος έκλεισε τον σχολιασμό του, λέγοντας τέλος πως, θα υπάρξει αναλυτική ανακοίνωση από τον Δήμο, όταν η πλατφόρμα τεθεί σε πλήρη λειτουργία εντός του Δεκεμβρίου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες της Σύρου
9 Αυγ. 2023 - 6:20 - Στο νέο ΕΣΠΑ πρόταση για ψηφιακό μετασχηματισμό
6 Ιουλ. 2023 - 6:19 - Ψηφιακές υπηρεσίες σε ΑΜΕΑ και ευάλωτες ομάδες
17 Ιαν. 2023 - 6:19 - Σύρος: Ημιβύθιση σκάφους στη μαρίνα των Λαζαρέτων
28 Δεκ. 2024 - 17:16 - Σύρος: Έργο αναβάθμισης της Β’ κλειστής αίθουσας του “Δημ. Βικέλας”
27 Δεκ. 2024 - 15:59