Νέα πολύμηνη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της α΄ φάσης που αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών κατά 140 μέτρα

“Ανώμαλη προσγείωση” για το έργο του αεροδρομίου Σύρου

Μουδιασμένος παρατηρητής παραμένει η τοπική κοινωνία της Σύρου και δη η επιχειρηματική κοινότητα του νησιού, όσον αφορά τις εξελίξεις στο έργο του αεροδρομίου, καθώς η προώθηση της α΄ φάσης αυτού, η οποία αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων κατά 140 μέτρα, “παγώνει” για νέο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τις ανωτέρω δυσάρεστες εξελίξεις κατέστησε γνωστές ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας, προχθές στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, σημειώνοντας πως αιτία της νέας καθυστέρησης αποτελεί η χρονική μετάθεση της εκδίκασης της υπόθεσης του αποτελέσματος των πρώτων εργασιών επί του διαδρόμου του αεροδρομίου.

Όπως είχε γίνει γνωστό, μέσα από σχετικό ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, ο ανάδοχος της α΄ φάσης μετά από την προώθηση κάποιων αρχικών παρεμβάσεων, είχε διαφωνήσει για την ποιότητά τους, με την πλευρά της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, με αποτέλεσμα να κινηθεί νομικά, για να μπορέσει να πληρωθεί αναφορικά με όσα υλοποίησε και να φύγει από το έργο.

Συγκεκριμένα, η πλευρά της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, μετά από αυτοψία, είχε υποστηρίξει πως διαπιστώθηκαν ρηγματώσεις στο μπετόν που είχε τοποθετηθεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ικανοποίηση για τις εργασίες του πρώτου αναδόχου.

Ως εκ τούτου, η προσφυγή στη δικαστική οδό, θα δώσει τη λύση σχετικά με το αν τελικά θα πληρωθεί ο εργολάβος, προκειμένου να κλείσει η υπόθεση και το έργο της επέκτασης να περάσει στο χέρια επόμενου μειοδότη, ο οποίος και θα κληθεί να το ολοκληρώσει.

Αναφορικά το φλέγον θέμα της εκδίκασης της συγκεκριμένης υπόθεσης, είχε γνωστοποιηθεί προ διμήνου, πως, θα εξεταστεί εντός Ιανουαρίου του 2021, ωστόσο, δυστυχώς, όπως πληροφόρησε ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, λόγω κορωνοϊού προκύπτουν αλλαγές και η έφεση θα εκδικασθεί οριστικά, τέλος Οκτωβρίου.

Από τα παραπάνω, γίνεται αντιληπτό, πως, η α΄ φάση στην καλύτερη των περιπτώσεων θα μπορέσει να συνεχιστεί τέλος του 2021, κάτι που σημαίνει πως η Σύρος θα πρέπει να μειώσει τις όποιες ελπίδες διατηρούσε μέχρι σήμερα, για τη βελτίωση των δυνατοτήτων του αεροδρομίου εντός της τρέχουσας χρονιάς.

Αρνητική τροπή “λόγω πανδημίας”

Στο πλαίσιο της συστηματικής ενημέρωσης του Νίκου Λειβαδάρα προς το Δημοτικό Συμβούλιο για το θέμα του αεροδρομίου, ασχέτως αν δεν πρόκειται για έργο του Δήμου, αλλά του Υπουργείου Υποδομών, ο ίδιος πληροφόρησε σχετικά, στην προχθεσινή συνεδρίαση, για την αρνητική τροπή που λαμβάνει πλέον η σοβαρή υπόθεση.

“Δυστυχώς σήμερα η ενημέρωση δεν είναι αυτή που θα αναμέναμε. Όσον αφορά την επέκταση του αεροδρομίου (σσ. α΄ φάση), όπως είχα αναφέρει και σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν να εκδικασθεί η έφεση στις 21 Ιανουαρίου, αλλά λόγω της πανδημίας αναβλήθηκε. Το χειρότερο κατά την άποψή μου είναι ότι θα εκδικασθεί στις 23 Οκτωβρίου του 2021” σχολίασε, λέγοντας μάλιστα πως, αυτό ως γεγονός πλέον, προσθέτει νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της α΄ φάσης, για διάστημα τουλάχιστον ενός 10μηνου. “Πηγαίνουμε πάρα πολύ πίσω, οπότε καταλαβαίνετε ότι πηγαίνει πίσω το έργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου Σύρου” επανέλαβε ο Δήμαρχος, εκφράζοντας ξεκάθαρα την απογοήτευσή του.

Η μετατόπιση δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προϋπόθεση της β΄ φάσης

Ωστόσο, παρακάτω θέλησε να ενημερώσει σχετικά με τη β΄ φάση του έργου, που αφορά στην αποκοπή του λόφου “Νεράιδα”, καθώς αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, για την υποδοχή και προσγείωση αεροσκαφών μεγαλύτερης χωρητικότητας επιβατών (πτήσεις charter) στο αεροδρόμιο Σύρου. Σύμφωνα με όσα είναι ήδη γνωστά από ρεπορτάζ της εφημερίδας, η δημοπράτηση του εν λόγω υποέργου ανέδειξε τον πρώτο μειοδότη, ο οποίος έχει υπογράψει τη σχετική σύμβαση με το Υπουργείο και πλέον, αναμένει την ανταπόκριση της ΔΕΗ, για την απομάκρυνση στύλων ηλεκτροφωτισμού.

“Όσον αφορά την ταπείνωση του λόφου “Νεράιδα” ο εργολάβος ήδη είναι εδώ και είναι έτοιμος να ξεκινήσει. Όμως, επειδή υπάρχει δίκτυο της ΔΕΗ, πρέπει πρώτα να μετακινηθεί. Έχει δοθεί χρονικό περιθώριο στη ΔΕΗ 140 ημερών, για να ξεκινήσει μετά τη διαδικασία - παρουσία αρχαιολόγου - ο εργολάβος. Οι 140 ημέρες έχουν αρχίσει να μετρούν από τις 21 Ιανουαρίου” ανέφερε συγκεκριμένα ο Δήμαρχος, εκτιμώντας πως τουλάχιστον η β΄ φάση δεν θα συναντήσει εμπόδια.

“Πιστεύω δεν είναι ό,τι καλύτερο, από αυτά που αναμέναμε με τόση αγωνία για την συνέχιση της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων” επανέλαβε σχετικά με την α΄ φάση, λέγοντας τέλος πως, “Τουλάχιστον εύχομαι η ΔΕΗ να κάνει άμεσα τις κινήσεις της, για να μπορέσει να ξεκινήσει τη β΄ φάση ο εργολάβος”.

Λόφος “Νεράιδα”: Εκσκαφές η κύρια παρέμβαση

Σχετικά με τη β΄ φάση του μεγάλου έργου της βελτίωσης των δυνατοτήτων του αεροδρομίου Σύρου, αξίζει να υπενθυμιστεί προς ενημέρωση των αναγνωστών, πως, η κύρια παρέμβαση αφορά σε εκσκαφικές εργασίες. “Το διάστημα κατά το οποίο θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις παρεμβάσεις μας είναι 9 μήνες” είχε αναφέρει σε δηλώσεις του προς την εφημερίδα, ο κ. Κρούσκος – εργολάβος της β΄ φάσης, έχοντας επισημάνει μάλιστα πως η αποκοπή του λόφου, θα επιτρέπει την προσέγγιση αεροσκαφών με περισσότερους επιβάτες σε όλες τις καιρικές συνθήκες. “Δεν υπάρχει ουσιαστικά άλλη εργασία” είχε τονίσει επανειλημμένως, στο πλαίσιο τηλεφωνικής επικοινωνίας, επαναλαμβάνοντας πως, “Το 99% (σσ. των εργασιών) αφορά στην αποκοπή του λόφου για να διευκολύνεται η κίνηση των αεροσκαφών”.