Μετά από τις άγονες διαγωνιστικές διαδικασίες για την εξεύρεση αναδόχου που θα αναλάμβανε το κομμάτι της αποκομιδής για τη Σύρο

Η ανακύκλωση περνά στην Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου

Σε πρόσληψη 20 ατόμων για διάρκεια 8 μηνών προχωρά ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης για να ενισχύσει το έργο της Καθαριότητας
  • Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:20
  • /   Eνημέρωση: 24 Φεβ. 2021 - 17:00

Υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Καθαριότητας τίθεται πλέον η ανακύκλωση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, μετά από τις άκαρπες προσπάθειες εξεύρεσης αναδόχου, για την ανάληψη του έργου της αποκομιδής σε όλο το νησί.

Πρόκειται για εξέλιξη που γνωστοποιήθηκε χθες, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, τα μέλη της οποίας αποφάσισαν την πρόσληψη 20 ατόμων στον Δήμο, προκειμένου να ενισχυθεί μεταξύ άλλων και η Υπηρεσία Καθαριότητας με 8 εργάτες.

Το θέμα συζητήθηκε διεξοδικά, καθώς εκφράστηκε ανησυχία για το κόστος των Υπηρεσιών αποκομιδής, με το οποίο επιφορτίζεται ο Δήμος (και μισθοδοσία των εργατών), ο οποίος είναι υποχρεωμένος πλέον να διαθέσει και όλον τον απαραίτητο εξοπλισμό για την περισυλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών από κάθε περιοχή της Σύρου, πέραν του εξοπλισμού για την αποκομιδή των απορριμμάτων.

Όπως γίνεται αντιληπτό, μετά τη δημιουργία του Περιφερειακού ΦΟΔΣΑ και το πέρασμα της λειτουργίας του ΧΥΤΑ Σύρου στον νέο Φορέα, ο διαγωνισμός του Δήμου αφορούσε μόνον την ανακύκλωση και την αποκομιδή της, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον εργολάβων να ήταν άκρως περιορισμένο με τις χρεώσεις που ζητούσε ο Δήμος. Ωστόσο, το ζήτημα που απασχολεί πλέον έντονα αφορά στον τρόπο που θα καλύψει την αποκομιδή της ανακύκλωσης ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης μετά τη συμπλήρωση του επόμενου 8μηνου, διάστημα για το οποίο θα απασχοληθούν οι επιπλέον εργάτες που θα προσληφθούν εντός των επόμενων πέντε ημερών.

Επισήμως στην Υπηρεσία Καθαριότητας με εντεταλμένο τον Γ. Βρούτση

Στη σχετική ενημέρωση για τις αλλαγές που συνοδεύουν πλέον το έργο αποκομιδής της ανακύκλωσης προχώρησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης.

“Η αρχική διαδικασία είχε κηρυχθεί άγονη, όπως άγονη υπήρξε και η διαδικασία διαπραγμάτευσης” ανέφερε για τις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τους διαγωνισμούς για την ανακύκλωση, σημειώνοντας πως πλέον, σαν Δήμος “θα προχωρήσουμε στην αποκομιδή της ανακύκλωσης τουλάχιστον για τους επόμενους 8 μήνες με το προσωπικό που θα προσλάβει ο Δήμος”.

Ο κ. Πιταούλης κατέστησε ξεκάθαρο εξ αρχής πως πλέον “η ανακύκλωση περνά στον Δήμο”, απαντώντας παρακάτω και στο ερώτημα του μέλους της μείζονος αντιπολίτευσης, Αλέξη Αθανασίου, για ποιον λόγο ο Δήμος δεν έκανε πιο ελκυστικό – από οικονομικής απόψεως – τον διαγωνισμό, ώστε να καταθέσουν προσφορές ενδιαφερόμενοι εργολάβοι.

“Μαθαίνουμε ότι δεν ανεβάζαμε επ΄ ουδενί το μηνιαίο κόστος που ζητούσαν ενδιαφερόμενοι εργολάβοι που διαπραγματεύονταν” σημείωσε ο κ. Αθανασίου, λέγοντας πως ο Δήμος έδινε 5.000 ευρώ / μηνιαίως, χωρίς να αναπροσαρμόσει σε επόμενη διαδικασία αυτό το ποσό.

“Σύμφωνα με την τοποθέτηση της Υπηρεσίας, δεν υπήρχε η δυνατότητα αύξησης του ποσού, μετά τη συγκεκριμένη διαδικασία. Αφού είχε ξεκινήσει, έπρεπε να πάμε με τα ίδια χρήματα της αρχικής μελέτης” δήλωσε κατηγορηματικά ο Αντιδήμαρχος, Γιάννης Πιταούλης, εξηγώντας παρακάτω τα εξής: “Αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι ότι όσο ασχολούμαστε πιο έντονα με τα θέματα του ΦΟΔΣΑ προκύπτει ότι το κομμάτι της κοστολόγησης που αφορούσε τον ΧΥΤΑ είναι εκείνο που αφήνει το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στους αναδόχους, ενώ το κομμάτι που αφορούσε την αποκομιδή της ανακύκλωσης, αν δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε ζημιογόνο, ωστόσο, ήταν ένα κομμάτι που άφηνε μικρό περιθώριο κέρδους”.

Ο κ. Πιταούλης κατόπιν των ανωτέρω, επεσήμανε πως, “Η αλήθεια είναι πως μετά από χρόνια, η ανακύκλωση επιστρέφει άμεσα υπό την ευθύνη του Δήμου και του Τμήματος Καθαριότητας” ενώ όπως γνωστοποιήθηκε στη συνεδρίαση εντεταλμένος σύμβουλος θα είναι ο Γιάννης Βρούτσης με απόφαση Δημάρχου. “Νομίζω πως είναι μία πολύ σημαντική αλλαγή αλλά είναι και κάτι που το έχουμε στο μυαλό μας και θα πρέπει να δούμε μετά από κάποιους μήνες πώς θα δουλέψουμε” πρόσθεσε ο κ. Πιταούλης, περνώντας στο θέμα της πρόσληψης υπαλλήλων.

Λόγω COVID-19 δυνατότητα πρόσληψης 8μηνιτων

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας που έχει διαμορφώσει η πανδημία του κορωνοϊού και στους Δήμους, έχει δοθεί η δυνατότητα προσλήψεων για ορισμένο χρονικό διάστημα. Αξιοποιώντας ο Δήμος αυτή τη δυνατότητα, αποφάσισε να προχωρήσει σε ενίσχυση των Υπηρεσιών – και της Καθαριότητας – με 20 άτομα.

“Το θέμα έρχεται στην Οικονομική Υπηρεσία καθώς οι συμβάσεις θα πρέπει να υπογραφούν το αργότερο μέχρι τις 28/2. Οι Υπηρεσίες έχουν κάνει τα αιτήματά τους, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων για προσλήψεις που παρέχονται λόγω Covid – 19” ανέφερε ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Φωτεινιάς, γνωστοποιώντας ακόμη πως έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την κάλυψή τους.

“Για τις θέσεις που θέλουμε, απ΄ ό,τι γνωρίζω μέχρι σήμερα έχουν έρθει 23 αιτήσεις. Προφανώς θα μπορούμε να ικανοποιήσουμε μόνον τις 20 από αυτές. Τα άτομα θα πρέπει να έχουν εμπειρία ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν άμεσα και να είναι παραγωγικά για τον Δήμο” υπογράμμισε ο κ. Φωτεινιάς, επί των λεγομένων του οποίου ο Αλέξης Αθανασίου ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με την προϋπόθεση που θέτει ο Δήμος, οι άνθρωποι που θα προσληφθούν να μην ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες ενάντια στη λοίμωξη του κορωνοϊού.

“Εκ των πραγμάτων πρέπει να είναι άτομα που δεν θα έχουν χρόνια προβλήματα και δεν θα είναι ευάλωτα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν άμεσα” σημείωσε ο κ. Φωτεινιάς, ενώ συμπληρωματικά ο κ. Πιταούλης διευκρίνισε τα ακόλουθα: “Η Υπηρεσία Καθαριότητας στον προγραμματισμό που έκανε για τα άτομα που θα έρθουν να καλύψουν αυτές τις ανάγκες, τόνισε ότι θα πρέπει να παραγωγικά άμεσα”, καθώς όπως πρόσθεσε, “αυτή τη στιγμή παρά το γεγονός πως η Υπηρεσία λειτουργεί με λιγότερο κόσμο, επιπλέον και λόγω κορωνοϊού υπάρχουν κι έξι άτομα τα οποία είναι είτε σε χρόνιες αναρρωτικές, είτε έχουν την άδεια ευπαθών ομάδων που σημαίνει ότι για όσο διάστημα υπάρχει η πανδημία του κορωνοϊού, δεν μπορούν να απασχολούνται στην Υπηρεσία”. Άρα, διευκρίνισε πως, “το σκεπτικό είναι πως δεν θα πάρουμε άτομα που θα έρθουν με πρόσληψη ορισμένου χρόνου, θα πληρώνονται και δεν θα προσφέρουν στον Δήμο, δεν θα βοηθούν στις ανάγκες που έχει αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία Καθαριότητας”.

Κάλυψη κόστους

Έντονα απασχόλησε και το θέμα του κόστους κάλυψης της αποκομιδής και άρα, της μισθοδοσίας των εργατών και του κόστους όλου του εξοπλισμού.

“Ιδιαίτερα όσον αφορά την Καθαριότητα, ο προηγούμενος διαγωνισμός για την ανακύκλωση κηρύχθηκε άγονος και άρα, οι πόροι αυτού του διαγωνισμού, πλέον θα μεταφερθούν από εκείνον τον κωδικό, στον κωδικό του έκτακτου προσωπικού” ανέφερε ο κ. Πιταούλης, σημειώνοντας παράλληλα πως, “Οπότε με αυτό τον τρόπο θα καλυφθεί το μέρος του κόστους που είχαμε στις αρχικές μας προβλέψεις”. Συμπλήρωσε δε, πως, σε κάθε περίπτωση “το σύνολο των ποσών που αφορά το κόστος αυτό, θα έρθει να τακτοποιηθεί μέσα από την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού”, ο οποίος έλαβε τις απαιτούμενες εγκρίσεις την περασμένη εβδομάδα και άρα, θα μπορέσει να ενεργοποιηθεί.

“Ο προϋπολογισμός του 2021 εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα και πιστεύουμε ότι στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, θα έχουμε την πρώτη αναμόρφωση για να προχωρήσουμε” δήλωσε προς τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής.

Διαφωνία με το σκεπτικό της Δημοτικής Αρχής για το κόστος με φόντο και την εισφορά για τον ΧΥΤΑ

Στη δική του τοποθέτηση προχώρησε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Αλέξης Αθανασίου, εκφράζοντας τη διαφωνία του ως προς το σκεπτικό της Δημοτικής Αρχής, δίνοντας έμφαση στο θέμα των δαπανών που θα προκύψουν για το δημοτικό ταμείο.

“Διαφωνώ σύμφωνα με το σκεπτικό ότι η υπηρεσία αποκομιδής της ανακύκλωσης επί πρώην ΦΟΔΣΑ Δήμου Σύρου - Ερμούπολης κόστιζε περί τις 100.000 ευρώ το έτος, ενώ με τον περσινό συνοπτικό διαγωνισμό μελετήθηκε για περίπου 5.000 ευρώ το μήνα και επί αυτού του ποσού έγινε η διαπραγμάτευση με τους πιθανούς ιδιώτες αναδόχους η οποία κατέστη άγονη” δήλωσε αρχικά, υποστηρίζοντας παρακάτω πως θα έπρεπε να αυξηθεί η μηνιαία δαπάνη, προκειμένου να υπάρξει αποτέλεσμα στον διαγωνισμό. “Αντί να αυξηθεί περί τα 2.500 ευρώ τον μήνα, ήτοι το σύνολο 7.500 ευρώ επί οκτώ μήνες ίσον 60.000 ευρώ, προτιμήθηκε η “επανασύσταση” της δημοτικής υπηρεσίας ανακύκλωσης μετά από τόσα χρόνια, εντός της Διεύθυνσης Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής, με ΙΔΟΧ συμβασιούχους”. Ως εκ τούτου, σχολίασε πως, πλέον, “μιλάμε για υπηρεσία πεπερασμένων δυνατοτήτων και με ημερομηνία λήξης κόστους 200.000 ευρώ το 8μηνο”.

Πέραν των ανωτέρω, ο κ. Αθανασίου κατέθεσε τον προβληματισμό του και για τη διάθεση εξοπλισμού για τις ανάγκες αποκομιδής της ανακύκλωσης.

“Επίσης, με δεδομένο ότι οι ιδιώτες ανάδοχοι έχουν υπό την ευθύνη τους τη λειτουργία όλου του εξοπλισμού αποκομιδής (φθορές οχημάτων, καύσιμα, κλπ) το κόστος εκτοξεύεται σε ύψη που θα ξεπεράσουν την προϋπολογισθείσα δαπάνη των 400.000 για αποκομιδή ανακύκλωσης και λειτουργία ΧΥΤΑ, μιας και ακόμα δε γνωρίζουμε την εισφορά του Δήμου μας στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό Φορέα Διαχείρισης Στέρεων Αποβλήτων Νοτίου Αιγαίου, πράγμα που μαθηματικά θα επιφέρει αύξηση τελών καθαριότητας για το επόμενο έτος και δυσλειτουργία στην ανταποδοτική υπηρεσία του Δήμου μας” υποστήριξε χαρακτηριστικά.

Αντανακλαστικά για εξοπλισμό και δυνάμεις για την αποκομιδή

Προτού ολοκληρώσει την τοποθέτησή του, ο κ. Αθανασίου προχώρησε σε περαιτέρω διευκρινίσεις για το θέμα των οχημάτων και του εξοπλισμού, που σήμερα, δεν διαθέτει ο Δήμος. “Πιθανώς θα χρειαστεί μίσθωση οχήματος από ιδιώτη (σκουπιδιάρα), έξτρα οχήματα για την αποκομιδή ανακύκλωσης στο ιστορικό κέντρο και τα μικρά στενά της πόλης, παροχή υπερωριακής εργασίας των εργαζομένων τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, επίβλεψη της όλης διαδικασίας από την αρμόδια Διεύθυνση, διαρχία μεταξύ του Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος και του Εντεταλμένου Δημοτικού Συμβούλου της Ανακύκλωσης με αποτελέσματα οικονομικό και διαχειριστικό “έμφραγμα” για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης” ανέφερε, τονίζοντας πως αν και ο ίδιος θα είναι αρνητικός στην απόφαση για πρόσληψη ατόμων, ωστόσο, η παράταξή του τοποθετείται θετικά και υπερψηφίζει καθώς στηρίζει την απασχόληση προσώπων για τις ανάγκες του Δήμου.

Στα παραπάνω απάντησε ο Γιάννης Πιταούλης, σημειώνοντας τα εξής: “Υπάρχει η δυνατότητα για όλες τις λύσεις που βρίσκονται στο τραπέζι. Θα τις αξιοποιήσουμε. Κι αυτό επειδή η ανακύκλωση όλα τα προηγούμενα χρόνια αντιμετώπισε προβλήματα και διαχρονικά ανεξαρτήτως Δημοτικής Αρχής. Είτε αυτό είναι χρήση εργολάβου κάποιο καλοκαίρι, είτε αυτό είναι μίσθωση μηχανήματος, είτε αυτό είναι η αποδοχή δωρεάς από κάποιον άλλον Δήμο, θα προχωρήσουμε” πρόσθεσε ο ίδιος, λέγοντας τέλος πως σχετικά με την εισφορά του Δήμου στον Περιφερειακό ΦΟΔΣΑ για τον ΧΥΤΑ, η Δημοτική Αρχή διατηρεί επικοινωνία με το Διοικητικό Συμβούλιό του.

Ετικέτες: