Βγήκαν “μαχαίρια” για τον τουρισμό
- Τετάρτη, 7 Απριλίου, 2021 - 06:20
Έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε στη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής ανάμεσα στη Δημοτική Αρχή και τη μείζονα αντιπολίτευση σχετικά με το θέμα του άγονου διαγωνισμού για την απόκτηση στρατηγικού συνεργάτη στον τουρισμό, καθώς τα αιρετά πρόσωπα επικεντρώθηκαν στο να ανταλλάξουν “καρφιά”, αντί να εστιάσουν στο πώς επιτέλους θα βοηθηθεί ο μεγάλος χαμένος μέχρι σήμερα, δηλαδή η Σύρος.
Αναφορές περί αδυναμίας και ανικανότητας της σημερινής Δημοτικής Αρχής, μέχρι στιγμής, σχετικά με την απόκτηση μίας εταιρείας που θα αναλάβει να εκπονήσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, προκάλεσαν ανταπαντήσεις από μέλη της πλειοψηφίας προς την αντιπολίτευση, τα οποία υπενθύμισαν δημοσίως την αποτυχία της προηγούμενης Διοίκησης του Δήμου, να ανταποκριθεί στις ίδιες ανάγκες του τόπου.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να παραμένει χωρίς ουσιαστική καθοδήγηση τις τελευταίες θητείες και οι Διοικήσεις να δείχνουν πως αδυνατούν να ικανοποιήσουν το αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας, δηλαδή την πρόσληψη ενός ικανού συνεργάτη με γνώση επί της τουριστικής ανάπτυξης, προκειμένου να βαδίσουν οργανωμένα τα επόμενα χρόνια, αφού πρωτίστως θα έχουν οικοδομήσει ισχυρά και σωστά θεμέλια.
Του ανωτέρω θέματος, για το οποίο εγκρίθηκε το πρακτικό του άγονου διαγωνισμού, ακολούθησε η ενημέρωση και η ψήφιση της πρότασης να προχωρήσει σε συνεργασία με την Marketing Greece ο Δήμος, ώστε να προωθηθεί το νησί από τον τρέχοντα μήνα και μετά, ενόψει της φετινής σεζόν, η οποία συνοδεύεται από την πανδημία.
Υπενθυμίζεται πως το θέμα του άκαρπου διαγωνισμού ανέδειξε η εφημερίδα με προχθεσινό δημοσίευμά της, στο οποίο μίλησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς.
Καμία αποφασιστικότητα από τη σημερινή Δημοτική Αρχή
Την έκπληξή τους αναφορικά με το αρνητικό αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την απόκτηση στρατηγικού συνεργάτη στον τουρισμό, εξέφρασαν τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, τα οποία εξ αρχής τόνισαν πως, “ανέμεναν να δουν έστω μία προσφορά”.
Ειδικότερα, οι αιρετοί της μείζονος μειοψηφίας υπενθύμισαν πως η νυν Δημοτική Αρχή δεν συνέχισε τη συνεργασία της με τον Νότη Μαρτάκη, συνεργασία την οποίαν είχε ξεκινήσει σε προεκλογική περίοδο η Διοίκηση του πρώην Δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού.
“Τα τελευταία δύο χρόνια κι εμείς σαν παράταξη έχουμε καυτηριάσει το γεγονός της απομάκρυνσης του συμβούλου τουρισμού στα τέλη του 2019, όπως επίσης και το 2020 που έγιναν οι διαδικασίες με τη Marketing Greece και με τις καθυστερήσεις που υπήρξαν. Αυτή τη χρονιά θα περίμενε κανένας να έχει τρέξει γρηγορότερα (σ.σ. ο Δήμος), για να βοηθηθούν εκατοντάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται άμεσα ή έμμεσα στον τουρισμό” σχολιάστηκε από την παράταξη “Η Σύρος που αξίζουμε”, με τον σύμβουλό της, Αλέξη Αθανασίου να επισημαίνει ειδικότερα πως, μετά την πρόσφατη άγονη διαγωνιστική διαδικασία, η Σύρος στην καλύτερη των περιπτώσεων θα έχει αποτελέσματα στον τουρισμό από το 2022 και μετά.
“Έχουμε έναν άγονο διαγωνισμό. Ποιος ξέρει πότε θα έρθει ο νέος διαγωνισμός, αν θα υπάρξουν προσφορές αυτή τη φορά ή όχι” ανέφερε σχετικά ο δημοτικός σύμβουλος, ζητώντας να πληροφορηθεί τους λόγους για τους οποίους δεν υπήρξε εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Κουταβά προχθές στην εφημερίδα, ο Δήμος δέχθηκε τηλεφωνικές οχλήσεις από εταιρείες που επισήμαιναν “εμπόδια” ως προς τη δυνατότητα συμμετοχής τους, με τον Αντιδήμαρχο να διευκρινίζει πως αυτά τα θέματα θα “θεραπευθούν” στον διαγωνισμό που θα βγει προσεχώς.
Σε συνέχεια των ανωτέρω δε, ο κ. Αθανασίου μετέφερε την εικόνα που επικρατεί σε τοπικό επίπεδο αναφορικά με τις κρατήσεις για τη φετινή σεζόν. Όπως εξήγησε, η κατάσταση είναι απογοητευτική. “Τα παράπονά τους τα ακούτε κι εσείς φαντάζομαι. Δεν έχουν ούτε μία κράτηση για το 2021. Βέβαια αυτό συμβαίνει λόγω πανδημίας και δεν το αμφισβητεί κανείς. Όμως θεωρώ ότι το κομμάτι αυτό, η Δημοτική Αρχή δεν το έχει πάρει σοβαρά” σχολίασε σχετικά με την υπόθεση της τουριστικής καθοδήγησης.
Αν και ο κ. Αθανασίου αναγνώρισε το έλλειμμα της παράταξής του κατά την περασμένη θητεία, σημειώνοντας σχετικά πως, “εμείς είχαμε στο τέλος της θητείας μας μία απόφαση ομόφωνη της Σύρου”, ωστόσο θέλησε να υποστηρίξει πως εκ του αποτελέσματος, φάνηκε ότι η νυν Δημοτική Αρχή δεν προσέγγισε με προσοχή το εν λόγω θέμα της απόκτησης τουριστικού manager.
“Ξαφνικά τον κ. Μαρτάκη τον διώχνουμε στο τέλος του 2019 και φθάνουμε στο 2021 για να πούμε ότι είχαμε αποτρεπτικούς όρους. Μάλλον δεν ασχολήθηκε κανένας να πει στους στρατηγικούς manager ότι έχουμε αυτήν τη διακήρυξη” ανέφερε ο Αλέξης Αθανασίου, σημειώνοντας ταυτόχρονα πως, δυστυχώς, “χάνεται χρόνος και δύο χρόνια μείναμε χωρίς τίποτα”.
Ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του, υποστηρίζοντας πως, “Για εμένα η εικόνα είναι θλιβερή. Η κ. Λεονταρίτη όταν ανέλαβε αυτό το κομμάτι δεν μπόρεσε να το προχωρήσει καθόλου και μπορεί να είναι το εξιλαστήριο θύμα ο κ. Κουταβάς, όμως οι αποφάσεις παίρνονται από τον κ. Δήμαρχο και από τους εμπειρότερους συναδέλφους που υπάρχουν στην παράταξη της πλειοψηφίας”. Κατόπιν των ανωτέρω, υποστήριξε πως “η ευθύνη βαρύνει τη Δημοτική Αρχή”, αφού στην καλύτερη περίπτωση, υπογράμμισε πως, “πάμε για το καλοκαίρι του 2022 αν έχουμε κανονικές συνθήκες, δηλαδή να δούμε αποτελέσματα το 2023. Εάν αυτό σε μία τετραετή θητεία σας αρκεί κύριοι συνάδελφοι, εμάς δεν μας ευχαριστεί καθόλου”.
Απέτυχε η προηγούμενη Διοίκηση στην περασμένη θητεία
Σε απαντήσεις προχώρησε ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής, Γιάννης Πιταούλης, ο οποίος απάντησε σε επιθετικό τόνο προς την αντιπολίτευση.
“Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε μερικά πράγματα. Το γεγονός δηλαδή ότι καθ΄ όλη την προηγούμενη πενταετία δεν υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός και μάλιστα δεν υπήρξε από την πρώτη στιγμή και ήρθε στο τέλος να καλύψει αυτό το κενό. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι με μια μικρή ανάθεση στο τέλος της θητείας, αυτό το κομμάτι του στρατηγικού σχεδιασμού προφανώς δεν μπορούσε να καλυφθεί. Ήταν ένα “μπάλωμα” και το βλέπουμε αυτήν τη στιγμή” σχολίασε συγκεκριμένα ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, τονίζοντας πως τα τελευταία δύο χρόνια η χώρα και κατ΄ επέκταση το νησί καλείται να λειτουργήσει μέσα σε συνθήκες πανδημίας.
Ωστόσο, θέλοντας να δείξει πως για τη σημερινή Δημοτική Αρχή η απόκτηση ενός στρατηγικού πλάνου για τον τουρισμό έχει ιδιαίτερη σημασία, ανέφερε τα ακόλουθα: “Ο στρατηγικός σχεδιασμός δεν αφορά ένα μόνον καλοκαίρι αλλά αφορά την διαχείριση ενός προορισμού σε βάθος χρόνου και είναι μια μακροπρόθεσμη πρόβλεψη”. Πρόσθεσε μάλιστα πως, “Δεν μπορώ να πω ότι δεν στηρίξαμε τον τουρισμό καθώς στα δυνητικά τέλη υπήρξε μία μεταβολή προκειμένου να ενισχυθούν τα χρήματα για τον Τουρισμό και οι δαπάνες να είναι οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια”. Συμπλήρωσε ακόμη πως, “Αυτή η κίνηση έγινε αφενός επειδή είχαμε το περιθώριο κι αφετέρου για να βοηθήσουμε το κομμάτι του στρατηγικού σχεδιασμού”.
“Όσοι βοήθησαν στη διακήρυξη, μετά ανέκρουσαν πρύμναν”
Πέραν των ανωτέρω, σε παρατηρήσεις προέβη ο Αλέξης Αθανασίου και όσον αφορά το γεγονός της σύνταξης της διακήρυξης του διαγωνισμού, ο οποίος βγήκε άγονος. “Στις 9/2/2021 στην Οικονομική Επιτροπή είχα πει ότι τη διακήρυξη δεν την έχει θεωρήσει υπηρεσιακός παράγοντας, αλλά αιρετός. Από τη στιγμή που δεν ενεπλάκη αγαπητέ Αντιδήμαρχε, υπηρεσιακός παράγοντας και δεν το θεωρώ εντελώς κακό αυτό και υπάρχει από την ίδια την αγορά μία καταγραφή όρων τους οποίους θα τους επιλέξει ο αιρετός – και στην προκειμένη περίπτωση εσείς με κάποιους συνεργάτες -, δεν μπορούμε να λέμε ότι υπάρχουν όροι που λειτούργησαν αποτρεπτικά”.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου “είναι σαν να κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας διότι αυτοί που βοήθησαν τον Δήμο να βγάλει τη συγκεκριμένη διακήρυξη, ουσιαστικά μετά ανέκρουσαν πρύμναν”.
Στα παραπάνω θέλησε να συμπληρώσει δε, πως, “Αυτό δείχνει κοροϊδία προς τον Δήμο. Δείχνει και κοροϊδία προς την τοπική κοινωνία και προς τους επιχειρηματίες και προς τους τοπικούς επαγγελματίες στα ξενοδοχεία κ.λπ.”.
Π. Κουταβάς: “Δεν είμαι μαριονέτα κανενός”
Απαντήσεις θέλησε να δώσει ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς, ο οποίος τόνισε ξεκάθαρα τα εξής: “Ουδέποτε έχω υπάρξει στη ζωή μου και επαγγελματικά, μπροστινός κανενός, ούτε μαριονέτα. Ο Δήμαρχος με δική του απόφαση με όρισε στη θέση αυτήν, την οποία την αποδέχθηκα με χαρά και γιατί ήθελα να προσφέρω. Ούτε ειδικός είμαι, ούτε τις δάφνες του ειδικού διεκδικώ. Αλλά νομίζω ότι προσπαθώ πάρα πολύ”.
Από εκεί και πέρα, θέλησε με τη σειρά του να σημειώσει πως από την περασμένη Διοίκηση του Δήμου “ούτε στρατηγικό σχέδιο παρέλαβα” ενώ όπως πρόσθεσε για τη δική του θητεία, “ούτε στρατηγικό σχέδιο σε πέντε χρόνια εκπόνησα”.
“Οπότε το να έρχεστε τώρα και να μου λέτε ότι καθυστερώ και δεν έχω στρατηγικό σχέδιο σε ένα μόνον χρόνο στον οποίον είμαι στο συγκεκριμένο πόστο, όταν έχω ένα καλοκαίρι πανδημίας πίσω μου κι ένα καλοκαίρι πανδημίας μπροστά μου, νομίζω ότι είναι αρχικά άδικο” δήλωσε προς τη μειοψηφία.
Άλλωστε, όπως εξήγησε, “Ο στρατηγικός σχεδιασμός όπως είπε και ο Γιάννης Πιταούλης δεν είναι κάτι που φτιάχνεται σε έναν χρόνο. Είναι κάτι το οποίο θα μείνει στο Τμήμα και είναι μία πολύ σοβαρή δουλειά και μία σοβαρή προσπάθεια που φαίνεται και από τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό”.
Ο κ. Κουταβάς θέλησε να κλείσει το θέμα, επισημαίνοντας πως ο Δήμος θα προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό. “Προφανώς η διακήρυξη είχε όρους μέσα με τους οποίους πρέπει να διασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σίγουρα οι οχλήσεις που είχαμε από τις εταιρείες ήταν από εταιρείες πάρα πολύ σημαντικές του χώρου. Τα τεχνικά ζητήματα που ανέφεραν εμείς θα τα θεραπεύσουμε άμεσα” υποστήριξε, παρακαλώντας τέλος τους αιρετούς της αντιπολίτευσης να ρίξουν τους τόνους. “Κάθε φορά που διαφωνούμε βγαίνει μία πολύ κακή εικόνα προς τα έξω. Εγώ δεν έχω δει για κανέναν άλλον προορισμό δημοσιεύματα ή την αντιπολίτευση με τη συμπολίτευση να μαλώνουν για το κομμάτι του τουρισμού”.
Απευθείας ανάθεση στη Marketing Greece
Σε επόμενο θέμα της ίδιας συνεδρίασης, η Δημοτική Αρχή γνωστοποίησε την πρόθεσή της να προχωρήσει σε συνεργασία με την Marketing Greece για το κομμάτι της διαχείρισης των social media του Δήμου (facebook κλπ), καθώς και για την προβολή της Σύρου μέσα από τις σελίδες της εταιρείας ενόψει της τουριστικής σεζόν.
“Για τη φετινή χρονιά αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο, να δουλέψουν οι επιχειρήσεις μας” δήλωσε προς τα αιρετά μέλη ο Παναγιώτης Κουταβάς, γνωστοποιώντας πως η επιλογή της Marketing Greece είναι η καλύτερη δυνατή για την προώθηση της Σύρου αυτό το διάστημα, καθώς η εν λόγω συνεργασία έχει δοκιμαστεί και την περυσινή χρονιά.
Ο ίδιος γνωστοποίησε πως το ποσό για την εν λόγω συνεργασία, η οποία ξεκινά από τον Απρίλιο 2021 ανέρχεται στα 24.800 ευρώ.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Απαλείφθηκαν περιοριστικοί όροι για να υπάρξουν προσφορές
6 Μαΐου. 2021 - 6:19 - Απόφαση για αναζήτηση συνεργάτη στον Τουρισμό
12 Φεβ. 2021 - 6:20 - Κορυφαία εταιρεία στον τουρισμό αναλαμβάνει τη Σύρο
26 Μαΐου. 2021 - 6:19 - Σύνθεση για τον καλύτερο στρατηγικό συνεργάτη στον τουρισμό
24 Σεπ. 2020 - 6:20 - Σταθερά δημοτικά τέλη για το 2023 παρά τα οικονομικά βάρη
16 Νοε. 2022 - 6:20