“Ξεμπλοκάρει” το τουριστικό portal της Σύρου
- Παρασκευή, 18 Ιουνίου, 2021 - 06:20
- / Eνημέρωση: 18 Ιουν. 2021 - 19:00
Προγραμματισμένες κινήσεις για την πλήρη αναβάθμιση του ανενεργού και απόλυτα υποβαθμισμένου ποιοτικά ως σήμερα τουριστικού portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, έχει δρομολογήσει η Δημοτική Αρχή, όπως γνωστοποίησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς, απαντώντας σχετικά στην “Κοινή Γνώμη”.
Το πολύ σημαντικό και ακριβοπληρωμένο, πλην όμως αναξιοποίητο “εργαλείο” του Δήμου, έχει δεχθεί τις πρώτες βασικές εργασίες σε επίπεδο τεχνικών βελτιώσεων για την καλύτερη λειτουργία του, ενώ αναμένεται – αλλά και επιβάλλεται(!) - η πλήρης βελτίωσή του, το επόμενο διάστημα, προκειμένου να πληροφορούνται οι ενδιαφερόμενοι επισκέπτες επαρκώς, ουσιαστικά και ορθά για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.
Δυστυχώς, τα τελευταία έξι χρόνια, το εν λόγω portal περιλαμβάνει ελλιπή στοιχεία για το νησί, καθώς επίσης λανθασμένες αναφορές, αλλά ακόμη και μη ορθές πληροφορίες για τη σύνδεση της Σύρου, με κραυγαλέο παράδειγμα τη σημείωση πως η Σύρος διαθέτει αεροπορική σύνδεση με Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον, απουσιάζει βασικό φωτογραφικό υλικό, ενώ δεν αναρτώνται ούτε οι πολιτιστικές εκδηλώσεις του τόπου, κάτι που θα αποτελούσε την πιο απλή κίνηση εμπλουτισμού του.
Για όλα τα παραπάνω, καθώς και για τη διαχείριση των social media αλλά και για την έναρξη προσεχώς της συνεργασίας με την εταιρεία Toposophy έδωσε απαντήσεις ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Παναγιώτης Κουταβάς.
-
Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης διαθέτει επί πολλά έτη ένα σημαντικό “εργαλείο” το οποίο παραμένει αναξιοποίητο και με υποβαθμισμένη λειτουργία, τουλάχιστον όπως μπορεί να διακρίνει ο κάθε επισκέπτης αυτής της ιστοσελίδας, από τη σημερινή εικόνα της. Είχατε γνωστοποιήσει προ μηνών πως θα προχωρούσατε σε αναβάθμιση του portal μέσω συνεργασίας με μία εταιρεία. Ως σήμερα, έχει γίνει κάποια εργασία για την τουριστική ιστοσελίδα της Σύρου; Για την ουσιαστική βελτίωσή της που είναι το ζητούμενο;
“Πριν από λίγο καιρό ολοκληρώθηκε η σύμβαση με την εταιρεία, η οποία ανάμεσα στις άλλες υποχρεώσεις της, είχε και την αναβάθμιση του τουριστικού portal. Αυτό πραγματοποιήθηκε, ούτως ώστε το portal να γίνει πιο σύγχρονο και πιο λειτουργικό για να μπορούμε κι εμείς να το εμπλουτίζουμε και να το αναβαθμίζουμε με την Υπηρεσία Προγραμματισμού, καθώς στην αρχική μορφή του και όπως παραλάβαμε, αυτό ήταν κλειδωμένο. Δεν είχαμε καμία δυνατότητα παρέμβασης. Οπότε, ουσιαστικά η εταιρεία ανέλαβε κατά μία έννοια να το ξεκλειδώσει για να μπορούμε να το επεξεργαζόμαστε και βάσει της σύμβασης που είχε έκανε συγκεκριμένες ενέργειες για να γίνει σε πρώτη φάση πιο χρηστικό.
Συγκεκριμένα, το portal για τον τουρισμό θα έχει τα εξής πρόσθετα χαρακτηριστικά: α. Παρουσίαση άμεσης και αξιόπιστης ενημέρωσης για θέματα τουρισμού με βάση περιεχόμενο του Δήμου. β. Επικαιροποίηση υφιστάμενου περιεχομένου και προσθήκη νέου σε συνεργασία με το Δήμο. γ. Παρουσίαση σημείων ενδιαφέροντος σε χάρτες (point of interests). δ. Προσθήκη Event calendar. ε. Συσσώρευση περιεχομένου (aggregation) από τρίτα μέσα social media με λέξεις κλειδιά π.χ syros. στ. Έλεγχος για τη συμβατότητα με τις τελευταίες εκδόσεις των browsers, έλεγχος για συμβατότητα με φορητές συσκευές, αναβάθμιση ή και αντικατάσταση των plugins τρίτων προμηθευτών , έλεγχος SEO στις σελίδες και προσθήκη νέων λέξεων κλειδιών, κλπ.. ζ. Σύνδεση της ιστοσελίδας του Δήμου, με σελίδες του Facebook, twitter, YouTube του Δήμου. η. Σε κάθε σελίδα του portal θα εμφανίζονται οι συνδέσεις για τα ανωτέρω social media (social media buttons). θ. Σε κάθε άρθρο του portal θα υπάρχει η δυνατότητα στον χρήστη να το προωθεί στα social media. ι. Λειτουργία εγγραφής χρηστών με email για λήψη ενημερωτικού δελτίου από το Δήμο (newsletter). κ. Hosting του portal για ένα έτος.”.
-
Τα παραπάνω έγιναν σε επίπεδο τεχνικών βελτιώσεων. Η ουσιαστική αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του, πώς θα επιτευχθεί;
“Πράγματι, η αναβάθμιση που έγινε αφορά κυρίως το λειτουργικό κομμάτι και μεριμνήσαμε ώστε στις μηχανές αναζήτησης να βγαίνει στις πρώτες θέσεις. Τυπικά έγινε μία πολύ μικρή αναβάθμισή του σε επίπεδο πληροφοριών, αλλά σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Θα συνεργαστούμε με την εταιρεία του τουριστικού manager (σ.σ. Toposophy) έτσι ώστε να μας δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις για να μπορέσουμε να το αναβαθμίσουμε και ποιοτικά και χρηστικά ακόμη περισσότερο.
Για εμάς το “κλειδί” ήταν να μπορέσουμε να το ανοίξουμε για να μπορούμε να παρεμβαίνουμε. Γιατί αυτό δεν μπορούσαμε να το κάνουμε το προηγούμενο διάστημα. Σίγουρα λοιπόν, έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Είναι κάτι ξεκάθαρο.”.
-
Για όλα τα παραπάνω και προκειμένου ο επισκέπτης που θέλει να λάβει πληροφόρηση για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, πότε θα έχετε ολοκληρώσει την αναβάθμιση του portal;
“Σε συνεργασία με την εταιρεία των managers, το τουριστικό portal θα έχει την τελική μορφή του και αυτήν που πρέπει να έχει ένα τέτοιο “εργαλείο”, στα μέσα του χειμώνα”.
-
Άρα, στόχος σας είναι η κατάλληλη αξιοποίησή του και να υπάρχει μία επισκεψιμότητα που θα προδίδει ίσως και το ενδιαφέρον του κόσμου για τη Σύρο.
“Προφανώς. Και γι αυτόν τον λόγο στο πλαίσιο της σύμβασης με τη συγκεκριμένη εταιρεία, προσθέσαμε στο portal τη δυνατότητα να υπάρχει άμεση σύνδεσή του με τα social media του Δήμου, ώστε ο χρήστης είτε των social media, είτε του portal να παίρνει πληροφορίες και να τις αναρτά στις δικές του σελίδες. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξηθεί και η επισκεψιμότητα του portal. Επιδιώκουμε να γίνει “εργαλείο” υπέρ της Σύρου και να πάψει να είναι μία απλή ιστοσελίδα που διαθέτει ο Δήμος, η οποία δεν είναι χρηστική και ενεργή”.
-
Τον εμπλουτισμό του, θα ζητήσετε να τον αναλάβει ο νέος manager ή θα το φροντίζει το Τμήμα Πολιτισμού - Τουρισμού; Ποιος θα διαχειρίζεται το portal;
“Εμείς θα πάρουμε τις κατευθύνσεις από την εταιρεία που διαθέτει την τεχνογνωσία και θα μας πει ποια είναι αυτά τα οποία θα πρέπει να περιέχει και το Τμήμα Τουρισμού θα συνεργαστεί με το Τμήμα Προγραμματισμού για το τί πρέπει να γίνει.
Η διαχείριση είναι θέμα του Τμήματος Προγραμματισμού. Στο Τμήμα Τουρισμού δεν υπάρχει η σχετική γνώση για να γίνεται αυτό. Θα ενημερώνουμε για το τί θέλουμε να προστεθεί και θα το αναρτούν. Θα γίνει προφανώς μία συνδυαστική δουλειά ανάμεσα στα Τμήματα του Δήμου. Ενδεικτικά για την ανάρτηση πολιτιστικών εκδηλώσεων θα συνεργάζονται τα Τμήματα Πολιτισμού και Προγραμματισμού.”.
-
Είχατε στοιχεία για την επισκεψιμότητα του portal; Η εικόνα του δείχνει ότι ήταν όλα στον αέρα.
“Όχι. Αυτή τη στιγμή προσωπικά δεν διαθέτω στοιχεία. Δυστυχώς, ναι. Φτιάχτηκε, παραδόθηκε και έμεινε όπως το βρήκαμε κι εμείς”.
-
Σε αντίθεση με το portal, σήμερα στις σελίδες του Δήμου στα social media υπάρχει μία συνεχής ροή αναρτήσεων. Ποιες κινήσεις κάνατε για να παρουσιάζουν αυτές οι σελίδες μια καλή ποιοτικά εικόνα;
“Εμείς αναθέσαμε σε εταιρεία (Marketing Greece) τη διαχείριση των social media με ορίζοντα εξαμήνου. Η συνολική σύμβαση έχει ύψος 20 χιλ. ευρώ. Η σύμβαση αυτή “τρέχει” και είναι για την τουριστική προβολή της Σύρου. Ένα κομμάτι αφορά σε προβολή από την εταιρεία μέσω των δικών της καναλιών και δικτύων και το δεύτερο κομμάτι είναι αυτό της διαχείρισης των δικών μας social media.
Η σύμβαση αφορά λοιπόν την προβολή της Σύρου από την Marketing Greece. Όπως είπα, “τρέχει” αυτό το έργο και υπάρχει ειδικός σύμβουλος της εταιρείας που ασχολείται. Πλέον, οι αναρτήσεις έχουν έναν επαγγελματικό χαρακτήρα για την προβολή του νησιού.
Έχουμε παρατηρήσει πως το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία αυξημένη θέαση όλων αυτών, η οποία περιμένουμε ότι θα κορυφωθεί το επόμενο διάστημα.”.
-
Συγκεντρωτικά τα στοιχεία της επισκεψιμότητας θα τα έχετε αφού ολοκληρωθεί το έργο από την Μarketing Greece;
“Φυσικά. Βέβαια, έχουμε ζητήσει να μας στέλνουν και ανά μήνα κάποια στοιχεία, ούτως ώστε να μπορούμε να τα επικοινωνούμε και να διαπιστώνουμε την ποιότητα της δουλειάς που γίνεται. Θέλουμε να ξέρουμε πόσες θεάσεις έχουμε και αν ακολουθούν αυξητική πορεία σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα ή την περυσινή σεζόν που το λειτουργούσε το γραφείο. Οπότε, άμεσα αναμένουμε τα πρώτα αποτελέσματα.
Να πω ότι η σύμβαση αυτή που έχει διάρκεια 6μηνου υπερκαλύπτει την καλοκαιρινή σεζόν και συνεχίζεται και τους πρώτους χειμερινούς μήνες ώστε να είμαστε ένα βήμα μπροστά καθώς όλοι γνωρίζουν ότι οι αγορές του εξωτερικού, κινούνται στο κομμάτι αυτό πολύ γρήγορα και στην “καρδιά” του χειμώνα. Οπότε δεν θέλαμε να αφήσουμε το νησί αυτήν την περίοδο χωρίς στοχευμένη προβολή. Άρα, προβλέψαμε να έχουμε μία σύμβαση που ξεκίνησε τον Μάιο και είναι μία περίοδος που προσφέρεται για κρατήσεις, καθώς η χρονιά ήταν ιδιαίτερη και ολοκληρώνεται με το τέλος της χρονιάς σχεδόν. Με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να είμαστε στην αγορά, ώστε αν η επόμενη χρονιά δεν συνοδευτεί από την πανδημία και κυλήσει σε ρυθμούς νέας κανονικότητας, να είμαστε στις επάλξεις”.
-
Ο προσανατολισμός σας είναι να υπάρξει οργανωμένη αλλαγή για τον τουρισμό στη Σύρο; Μέχρι σήμερα έχετε δεχθεί κριτική δεδομένων των καθυστερήσεων που υπήρξαν σε βασικά θέματα, όπως την ανάδειξη εταιρείας που θα αναλάβει την τουριστική καθοδήγηση.
“Σίγουρα κάποια πράγματα έγιναν όχι στους χρόνους που θα θέλαμε. Καταλαβαίνω ότι υπάρχει μεγάλη αγωνία στον κόσμο και πρώτος εγώ τη συμμερίζομαι. Από εκεί και μετά όμως και όσα είχαμε δεσμευθεί προεκλογικά αλλά και αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου, μπαίνουν σε μία ρότα. Αυτό με γεμίζει προσωπικά με αισιοδοξία. Θεωρώ ότι γίνεται σημαντική δουλειά, όμως, πολλές φορές αυτή μπορεί να μην φαίνεται ή να μην την προβάλλουμε κι εμείς οι ίδιοι προς τον κόσμο με τον τρόπο που θα έπρεπε. Αλλά το ότι δεν προβάλλουμε αυτή τη δουλειά, δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται.
Έχουμε κάνει βήματα εξωστρέφειας του νησιού. Να σταθώ και στο ντοκιμαντέρ του Νέτφλιξ για τη Σύρο που θα βγει τις επόμενες ημέρες και έγινε υπό την αιγίδα του Δήμου. Επίσης, είχαμε επισκέψεις από bloggers του εξωτερικού, οι οποίοι είναι σημαντικοί στη χώρα τους και προώθησαν υλικό και έχουμε ήδη προγραμματίσει νέα άφιξη bloggers σε συνεργασία πάντα με τα αντίστοιχα γραφεία του ΕΟΤ από μεγάλες πρωτεύουσες του εξωτερικού. Είχαμε αρχικά τους Γάλλους bloggers και τώρα στοχεύουμε στη Σκανδιναβική αγορά που είναι μία αγορά η οποία υπάρχει στο νησί. Υπάρχει αυτή η αγορά στο νησί και προσπαθούμε να την τονώσουμε.
Επίσης, δεν αφήνουμε τον ελληνικό τουρισμό έξω από το παιχνίδι. Είναι το μεγάλο κύμα των επισκεπτών της Σύρου από τη χώρα μας. Έχουμε προγραμματίσει δύο δράσεις. Ένα τηλεοπτικό σποτ που θα “παίξει” τις επόμενες ημέρες σε δύο πολύ μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς και έχουμε και μία άλλη δράση προβολής μέσω ενός Μεγάλου Ομίλου με πολλές συνεργαζόμενες ιστοσελίδες. Οπότε έχουμε μία τρίμηνη συνεργασία για να τονώσουμε την ελληνική αγοραστική ζήτηση. Τέλος, αναμένουμε επίσκεψη τηλεοπτικού δικτύου σε λίγες ημέρες στο νησί μας, το οποίο έρχεται αποκλειστικά για εμάς. Θα μείνει τρεις ημέρες και είναι από τη βόρεια Ελλάδα. Θέλουμε να δώσουμε το στίγμα της Σύρου και εκεί”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ενσωματώνεται η νέα τουριστική ταυτότητα της Σύρου
18 Σεπ. 2023 - 6:20 - Νέα τουριστική στρατηγική χωρίς επικαιροποιημένα “εργαλεία”
24 Μαΐου. 2023 - 6:20 - “Τα… έμπειρα στελέχη του δημάρχου δεν έχουν βρει βηματισμό”
23 Σεπ. 2024 - 6:19 - “Επιχορηγήσεις ψηφοθηρικού χαρακτήρα”
12 Αυγ. 2024 - 6:19 - Δέκα μέρες πριν το καλοκαίρι η έγκριση τουριστικού πλάνου
22 Μαΐου. 2024 - 6:19