Σε ρυθμούς προετοιμασίας ο ανάδοχος, ο οποίος ξεκινά τις εργασίες αποκοπής του λόφου Νεράιδα εντός της επόμενης εβδομάδας

Ξεκινά η β΄ φάση του αεροδρομίου Σύρου

Μέχρι τον Αύγουστο εκτιμάται από πλευράς του, η ολοκλήρωση των χωματουργικών εργασιών

Το έργο της αποκοπής του λόφου Νεράιδα που αποτελεί το β΄ υποέργο της αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου ξεκινά την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του ίδιου του αναδόχου στην εφημερίδα.

Πρόκειται για μία θετική εξέλιξη που έρχεται σε συνέχεια της σύμβασης της εταιρείας 3Κ Τεχνική Εμπορική Α.Ε. με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να ικανοποιηθεί η μία εκ των δύο βασικών προϋποθέσεων για τη δυνατότητα προσαπογειώσεων μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου και μάλιστα σε όλες τις καιρικές συνθήκες.

Σύμφωνα με τον ανάδοχο του έργου, η ταπείνωση του λόφου εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Αυγούστου, κάτι που σημαίνει πως εντός της θερινής περιόδου – αναγκαστικά – θα προκληθεί όχληση από τις εργασίες που θα υλοποιηθούν.

Ωστόσο, το α΄ υποέργο που αφορά στην ολοκλήρωση της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών, παραμένει σε εκκρεμότητα, αφού η διαφωνία της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Υποδομών και του αναδόχου για την ποιότητα των πρώτων εργασιών στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου οδήγησε στα Δικαστήρια την υπόθεση.

Πρέπει να σημειωθεί πως αν δεν ξεκαθαρίσει η συγκεκριμένη κατάσταση, τότε, το α΄ υποέργο, δηλαδή η επέκταση του διαδρόμου κατά 140 μέτρα, δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί από επόμενο μειοδότη.

Για όλα τα παραπάνω κλήθηκαν σε δηλώσεις από την “Κοινή Γνώμη”, ο ανάδοχος του β΄ υποέργου, Δημήτρης Κρούσκος και η Αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, Ραφαέλα Μαραγκουδάκη.

Αξίζει να αναφερθεί εξ αρχής, πως, η βελτίωση των δυνατοτήτων του αεροδρομίου Σύρου, θα χαρίσει στο νησί μία περισσότερο λειτουργική και σύγχρονη πύλη εισόδου για τον τόπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την τουριστική ανάπτυξή του, πέραν της καλύτερης εξυπηρέτησης σε επίπεδο μετακινήσεων για τους κατοίκους.

Αποκοπή λόφου: Δέκα μέτρα χαμηλότερα από το σημερινό ύψος

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς ο ανάδοχος του έργου σχετικά με την προετοιμασία του για την έναρξη του β΄ υποέργου, υπήρξε σαφής, εξηγώντας πως είναι σε συνεννόηση με συνεργεία στο νησί ώστε από τις επόμενες ημέρες να ξεκινήσουν τις εργασίες.

“Τα μηχανήματα κάνουμε προσπάθεια να πάνε σήμερα (σ.σ. χθες) ανέφερε αρχικά, διευκρινίζοντας πως, “Έχουμε ξεκινήσει την προετοιμασία μας και περιμένουμε τις άδειες από τη Τροχαία καθώς είναι μεγάλα τα μηχανήματα έργου που θα χρησιμοποιηθούν”.

Κληθείς να προσδιορίσει τον ακριβή χρόνο έναρξης των πρώτων εκσκαφικών εργασιών, τόνισε: “Την έναρξη την υπολογίζω μέσα στην εβδομάδα που μας έρχεται. Θα ξεκινήσουμε και θέλουμε να τελειώσουμε μέχρι και το τέλος Αυγούστου”.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε για τον χαρακτήρα του β΄ υποέργου, “το έργο είναι συγκεκριμένο. Η ταπείνωση του λόφου Νεράιδα. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Μιλάμε για πάνω από 35.000 κυβικά που θα φύγουν. Ο λόφος θα αποκοπεί και θα πάει σχεδόν δέκα μέτρα χαμηλότερα από το σημείο που είναι σήμερα”.

Δεδομένου του ύφους των εργασιών και καθώς αυτές είναι καθαρά χωματουργικές, ο ίδιος ρωτήθηκε και για την πρόκληση έντονης όχλησης.

“Εγώ δεν θα ήθελα να ξεκινήσω τώρα. Με πιέζει όμως το Υπουργείο για να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις” ανέφερε ο κ. Κρούσκος, σημειώνοντας ως εκ τούτου πως οι εργασίες θα “τρέξουν” κανονικά ασχέτως της όχλησης που μοιραία θα προκληθεί και παρά το γεγονός πως αυτές θα υλοποιηθούν εν μέσω τουριστικής σεζόν. “Η μεταφορά για τα μπάζα θα γίνεται κανονικά. Τα φορτηγά θα φορτώνουν και θα φεύγουν” σχολίασε, αναφορικά με το θέμα.

Έκλεισε” η πρόσληψη αρχαιολόγου και η μετατόπιση δικτύου της ΔΕΗ

Αναφορικά με την έναρξη των εργασιών για την αποκοπή του λόφου ρωτήθηκε και η κα Μαραγκουδάκη, η οποία επιπλέον κλήθηκε να πληροφορήσει σχετικά και με την πρόσληψη αρχαιολόγου που θα παρακολουθεί τις εργασίες για το απευκταίο σενάριο διαπίστωσης αρχαιοτήτων. “Έχει κάνει δύο έγγραφα η Διευθύνουσα Υπηρεσία σχετικά με τον χρόνο έναρξης. Τον Μάρτιο από εμάς ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες πρόσληψης για την αρχαιολόγο. Ωστόσο, αν δεν πούμε ότι γίνεται έναρξη εργασιών, η αρχαιολόγος δεν μπορεί να ξεκινήσει να δουλεύει. Αμέσως μόλις ξεκινήσουν οι εργασίες λοιπόν, θα είναι στη θέση της στο έργο και η αρχαιολόγος” διευκρίνισε η ίδια, γνωστοποιώντας πως ο ανάδοχος του έργου έχει ενημερώσει σχετικά για την έναρξη των εργασιών τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου.

“Ο ανάδοχος μας έχει απαντήσει ότι θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου. Αυτό μας είπε και έχουμε επικοινωνήσει και με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων” πρόσθεσε παρακάτω, απαντώντας και στην ερώτηση για τους λόγους που προκάλεσαν καθυστέρηση στην έναρξη του β΄ υποέργου. Σύμφωνα με όσα εξήγησε και βάσει της ενημέρωσης που είχε από τον ανάδοχο, το β΄ υποέργο δεν ήταν εφικτό να ξεκινήσει λόγω πανδημίας και καθώς έπρεπε πρωτίστως να μετατοπιστεί το δίκτυο της ΔΕΗ σε ασφαλή απόσταση από τον λόφο του Νεράιδα.

Εν συνεχεία, η κα Μαραγκουδάκη ρωτήθηκε για τον χρόνο της σύμβασης, καθώς αυτή έχει υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2020, γνωστοποιώντας τα εξής: “Έχει πάρει μία παράταση μέχρι και τον Νοέμβριο. Οι εργασίες είναι χωματουργικές. Μιλάμε ουσιαστικά για την αποκοπή του λόφου του Νεράιδα. Το έργο έχει συμβασιοποιηθεί με ποσό γύρω στις 600 χιλ. ευρώ. Σήμερα περιμένουμε την έναρξη”.

Τι προβλέπει η σύμβαση

Προς σαφή ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού, σημειώνεται πως, η σύμβαση ανάμεσα στον ανάδοχο και στο Υπουργείο Υποδομών υπεγράφη στις 6 Νοεμβρίου του περασμένου έτους και αφορά το έργο με τίτλο “Άρση εμποδίων – Αποκοπή λόφου Νεραϊδα στην προσέγγιση του άκρου 36 του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του Κρατικού Αερολιμένα Σύρου”.

Όπως έχει γίνει γνωστό, το ύψος της δαπάνης ανέρχεται σε 666.886,64 ευρώ και προβλέπονται τα κατωτέρω: α. Η άρση εμποδίων (αποκοπή λόφου Νεράιδα), ώστε να μην αποτελεί εμπόδιο στις προσεγγίσεις των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου, β. η βελτίωση της οδικής προσπέλασης προς την κορυφή του λόφου από τον παρακείμενο επαρχιακό δρόμο “Κάτω Μάνα – Μέγα Γιαλός” για την προσέγγιση των οχημάτων του εργοταξίου και γ. η κατασκευή μεταλλικής περίφραξης τύπου Β ύψους 1,62μ., της έκτασης αποκοπής του λόφου.

Πάγωσε” η α΄ φάση μέχρι Οκτώβριο

Σε συνέχεια των ανωτέρω, αξίζει να υπενθυμιστεί πως, η α΄ φάση που αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς όπως είχε γνωστοποιήσει δημοσίως ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας τον Φεβρουάριο, το δικαστήριο για τη διαφωνία επί του αποτελέσματος των πρώτων εργασιών έχει μετατεθεί για τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με όσα είχε γνωστοποιήσει και η εφημερίδα σε σχετικό ρεπορτάζ, “ο ανάδοχος της α΄ φάσης μετά από την προώθηση κάποιων αρχικών παρεμβάσεων, είχε διαφωνήσει για την ποιότητά τους, με την πλευρά της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, με αποτέλεσμα να κινηθεί νομικά, για να μπορέσει να πληρωθεί αναφορικά με όσα υλοποίησε και να φύγει από το έργο. Συγκεκριμένα, η πλευρά της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, μετά από αυτοψία, είχε υποστηρίξει πως διαπιστώθηκαν ρηγματώσεις στο μπετόν που είχε τοποθετηθεί, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ικανοποίηση για τις εργασίες του πρώτου αναδόχου. Ως εκ τούτου, η προσφυγή στη δικαστική οδό, θα δώσει τη λύση σχετικά με το αν τελικά θα πληρωθεί ο εργολάβος, προκειμένου να κλείσει η υπόθεση και το έργο της επέκτασης να περάσει στο χέρια επόμενου μειοδότη, ο οποίος και θα κληθεί να το ολοκληρώσει”.

Το Υπουργείο θέλει να ολοκληρώσει το έργο”

Στην ερώτηση προς την κα Μαραγκουδάκη, αν υπάρχει κάποια διαφορετική εξέλιξη σχετικά με την α΄ φάση, υπήρξε συγκεκριμένη και κατηγορηματική σε όσα ανέφερε. “Προς το παρόν πάμε για Οκτώβρη που είναι το δικαστήριο. Αν ξέραμε ότι κάτι ήταν ασφαλές, δεν θα θέλαμε να προχωρήσουμε; Δεν θέλουμε να είναι έτσι το έργο. Απλώς θέλουμε η υπόθεση να λήξει καλά. Και εννοώ να έχουμε ένα ασφαλές αποτέλεσμα. Θα πρέπει ο διάδρομος να είναι ασφαλής για το κοινό” ξεκαθάρισε η ίδια, απαντώντας τέλος και στην ερώτηση αν υπάρχει κίνδυνος απώλειας της χρηματοδότησης για το υποέργο της α΄ φάσης. “Προς το παρόν όχι. Δεν ξέρω μέχρι ποιο χρονικό σημείο. Αλλά προς το παρόν όχι, δεν υπάρχει θέμα. Δεν μιλάμε για απένταξη. Όμως σε κάθε περίπτωση πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο” γνωστοποίησε.

Τέλος, για το αν το η επέκταση θα ολοκληρωθεί με επόμενο μειοδότη, απάντησε τα ακόλουθα: “Πρέπει να περιμένουμε τη διαδικασία, το δικαστήριο και μετά να προχωρήσουμε. Δεν μπορώ να πω κάτι άλλο αυτήν τη στιγμή. Το αρχικό σχέδιο ήταν αυτό. Ο τρίτος μειοδότης είχε δεχθεί. Ακόμη όμως είμαστε σε αναμονή. Σε κάθε περίπτωση θέλω να πω ότι το Υπουργείο θέλει να κάνει το έργο, θέλει να το ολοκληρώσει”.