Αναλυτικά οι δράσεις για την επόμενη χρονιά που συνδέονται με την προσπάθεια προώθησης και προβολής της πρωτεύουσας των Κυκλάδων

Σύρος: Τουριστικό πλάνο για το 2022

Συνεχίζεται απρόσκοπτα η συνεργασία με την Toposophy και αναβαθμίζεται το τουριστικό portal

Στο πλάνο των δράσεων για την τουριστική προώθηση και προβολή της Σύρου αναφορικά με την επόμενη χρονιά συμφώνησαν τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής, στη χθεσινή συνεδρίασή τους, οπότε και τονίσθηκε πως συνεχίζεται η συνεργασία με την Toposophy για την τουριστική καθοδήγηση και ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της αρμόδιας Επιτροπής και του Αντιδημάρχου Τουρισμού, Παναγιώτη Κουταβά, ο προϋπολογισμός των δράσεων για το 2022 ανέρχεται στο ποσό των 124.000 ευρώ, με τη δέσμευση της Οικονομικής Υπηρεσίας πως αυτό, θα μπορέσει να καλυφθεί σχεδόν στον απόλυτο βαθμό.

Ειδικότερα, ο Αντιδήμαρχος προχώρησε σε μία σύντομη παρουσίαση των δράσεων για την επόμενη χρονιά, εξηγώντας παράλληλα, πως, πρόκειται για ουσιαστικές δράσεις, οι οποίες θα προστεθούν στο “άρμα” των προσπαθειών για την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Σημαντική υπήρξε και η παρατήρηση του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννη Ρούσσου αναφορικά με την τουριστική προσπάθεια του τόπου, με τον ίδιο να τονίζει συγκεκριμένα, πως, η Σύρος αναμένει το στρατηγικό σχέδιο από την Toposophy εντός Μαρτίου, αλλά μέχρι τότε, δεν πρέπει επ΄ ουδενί να αδρανήσουν όλες οι άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενες κι ενδιαφερόμενες πλευρές, σε επίπεδο συνεργασίας, συνύπαρξης και συντονισμού.

Παρακάτω ακολουθεί το πλάνο των δράσεων για το 2022, ενώ πρέπει να σημειωθεί πως στην ίδια συνεδρίαση ο Παναγιώτης Κουταβάς, έκανε έναν πολύ σύντομο απολογισμό των κινήσεων για το 2021.

Δράσεις και ποσά

Αρχικά, προβλέπεται η ανάθεση του τουριστικού μάρκετινγκ σε εξειδικευμένο συνεργάτη με ποσό 25.000 ευρώ. Ουσιαστικά αυτή η δράση αναφέρεται στην εταιρεία Toposophy με την οποίαν ήδη συνεργάζεται ο Δήμος και το νησί.

Ειδικότερα, η συγκεκριμένη δράση αφορά “την ανάθεση σε εταιρεία συμβούλων τουριστικού marketing, η οποία μέσω συντονισμένων προσπαθειών θα προτείνουν λύσεις και απαντήσεις σε μία ολιστική προσέγγιση μέσω σύγχρονων καινοτόμων μοντέλων ανάπτυξης που θα συμβάλλουν στην οικονομική ενίσχυση του τόπου και στην κοινωνική του ευρωστία. Οι ενέργειες που περιλαμβάνονται αφορούν την παροχή συμβούλων, την παρακολούθηση της εφαρμογής του Στρατηγικού Σχεδίου, την οργάνωση πρόσθετων δράσεων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής καθώς και την αξιολόγηση βάσει δεικτών των αρχικών αποτελεσμάτων. Επίσης, συμμετοχή στον σχεδιασμό νέου τουριστικού εντύπου, το οποίο θα αποτελεί τη βασική ενημερωτική έκδοση για τους υποψήφιους επισκέπτες του νησιού και σε αυτό θα παρουσιάζονται όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.”.

Επιπλέον, για δαπάνες διαφήμισης έχει προϋπολογιστεί το ποσό των 25.000 ευρώ. Σύμφωνα με το σκεπτικό της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, θα υπάρξουν “μία σειρά από ενέργειες που στόχο θα έχουν την προβολή και προώθηση της Σύρου στο τουριστικό κοινό λαμβάνοντας υπόψη τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τις αυθεντικές αξίες της.

Οι συγκεκριμένοι κωδικοί παρέχουν τη δυνατότητα σύμβασης με εταιρεία η οποία θα αναλάβει τόσο τη διαφήμιση όσο και την προώθηση της Σύρου για την επερχόμενη τουριστική περίοδο καθώς και εν γένει ενέργειες προβολής και διαφήμισης του προορισμού ανάλογα τόσο με τις προτάσεις που θα υποβληθούν, όσο και με τις επικρατούσες συνθήκες. Ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δοθεί και στην προσέλκυση ψηφιακών νομάδων με σκοπό την επέκταση της τουριστικής σεζόν. Στο πλαίσιο της προώθησης και προβολής της Σύρου στο ευρύ τουριστικό κοινό δύναται να δημιουργηθούν άρθρα και θα καταχωρηθούν δημοσιεύματα και βίντεο στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με στόχο την ανάδειξη της ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς του νεοκλασικού χαρακτήρα της Ερμούπολης, του μεσαιωνικού χαρακτήρα της Άνω Σύρου και των παραδοσιακών οικισμών του νησιού.”.

Αναλυτικά περιγράφονται και όσα ζητά ο Δήμος για το κομμάτι του web marketing, για το οποίο προϋπολογίζει το ποσό των 15.000 ευρώ. Πρόκειται ουσιαστικά για την ψηφιακή προβολή και προώθηση της Σύρου μέσα από στοχευμένες ενέργειες ψηφιακής προώθησης και μέσω της αξιοποίησης των λογαριασμών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης σε facebook, instagram, youtube.

Ακόμη για το έτος 2022 προβλέπεται ένα ποσό ύψους 2.000 ευρώ για την κινηματογράφηση και παραγωγή video και φωτογραφικού υλικού. Σε αυτά θα αποτυπώνονται οι κύριες εμπειρίες του προορισμού. Τα εν λόγω video θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο προωθητικής καμπάνιας και θα αναρτηθούν και στο website του Δήμου.

Εκτός των ανωτέρω με το ποσό των 3.000 ευρώ προβλέπεται και η εκτύπωση προωθητικών και διαφημιστικών υλικών προς χρήση εκθέσεων και ενεργειών επικοινωνίας του προορισμού, ενώ με το ποσό των 2.000 ευρώ η πραγματοποίηση ταξιδιών γνωριμίας με τον προορισμό, δηλαδή η φιλοξενία bloggers, δημοσιογράφων συνεργατών τουριστικών στηλών, σε συνεργασία πάντα με τα γραφεία του ΕΟΤ εξωτερικού για την προώθηση της Σύρου. Σε συνέχεια των παραπάνω, ένα ακόμη ποσό της τάξεως των 2.000 ευρώ θα προωθηθεί για τις ανάγκες φιλοξενίας δημοσιογράφων και εκπροσώπων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών μέσων.

Άκρως σημαντική για το 2022 είναι η πρόβλεψη για επικαιροποίηση, βελτιστοποίηση και αναβάθμιση του τουριστικού portal καθώς και για δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής για smart phones με το ποσό των 5.000 ευρώ. Για το τουριστικό portal, στην πρόταση της Τουριστικής Επιτροπής σημειώνονται μεταξύ άλλων τα εξής: “Θα υλοποιηθούν ενέργειες βελτιστοποίησης και επικαιροποίησης του website www.syrosisland.gr ώστε να ευθυγραμμίζεται με τη γενικότερη τουριστική στρατηγική του Δήμου”.

Ακολούθως, στο τουριστικό πλάνο του Δήμου προβλέπεται ποσό ύψους 25.000 ευρώ για δαπάνες ανάδειξης της Σύρου μέσω αθλητικών διοργανώσεων. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην εισήγηση που φωτογραφίζει έντονα την προβολή μέσω της ομάδας βόλεϊ του Φοίνικα: “Η συγκεκριμένη δράση αφορά μία σειρά από ενέργειες που στόχο θα έχουν την ανάδειξη του προορισμού της Σύρου στο φίλαθλο κοινό. Η συγκεκριμένη δράση προώθησης παρέχει τη δυνατότητα ανάδειξης του νησιού, μέσα από τις αξίες του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενούς άμιλλας, ως βασικά κίνητρα κοινωνικής προόδου να αναδεικνύεται η Σύρος τόσο πανελλαδικά, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο κυρίως, ως ένας τόπος στον οποίον η ιστορία, η πολιτιστική και βιομηχανική κληρονομιά, η λαϊκή παράδοση, η καινοτομία και ο αθλητισμός αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της συριανής κοινωνίας και κουλτούρας. Συγκεκριμένα, προτείνεται η προβολή της εικαστικής ταυτότητας του τόπου στη φανέλα και στο γήπεδο εντός έδρας αγώνων ομάδων του νησιού που αγωνίζονται σε πρωταθλήματα εθνικών κατηγοριών ή σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, ολυμπιακά αναγνωρισμένων αθλημάτων.”.

Ακόμη, για έξοδα διοργάνωσης Φεστιβάλ εναλλακτικού / θαλάσσιου τουρισμού και γαστρονομίας ο Δήμος και η Επιτροπή προβλέπουν το ποσό των 20.000 ευρώ.

Τέλος, η Επιτροπή Τουρισμού στην εισήγησή της, παραθέτοντας λίστα με τουριστικές εκθέσεις, διευκρινίζει τα εξής: “Η Σύρος θα συμμετάσχει είτε με φυσική, είτε με ψηφιακή παρουσία στις πλέον αποδοτικές ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις, οι οποίες τίθενται υπό την ομπρέλα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την προώθηση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, των εναλλακτικών δραστηριοτήτων όπως του πεζοπορικού, θρησκευτικού, πολιτιστικού.”.

Π. Κουταβάς: Υλοποίηση του πλάνου συνολικά

Μιλώντας για τις εν λόγω δράσεις τουρισμού για το 2022, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού σημείωσε πως, “Το τουριστικό πλάνο κινείται σε ένα ύψος της τάξεως των 124.000 ευρώ”, εξηγώντας παρακάτω πως αυτό υπάρχει η δυνατότητα να εφαρμοστεί στο σύνολό του.

“Είμαι σε συνεννόηση με την Οικονομική Υπηρεσία όπως ήμουν και πέρυσι και έχω τη δέσμευσή της ότι το τουριστικό μας πλάνο, αν όχι στο 100%, στο 90% θα χρηματοδοτηθεί και άρα, θα περιλαμβάνεται και στον προϋπολογισμό του Δήμου” ανέφερε χαρακτηριστικά, εστιάζοντας παρακάτω σε δύο μόνον σημεία αναφορικά με τις δράσεις.

Πρωτίστως μίλησε για τη συνεργασία με την Toposophy. “Να σταθώ στην πρόβλεψη της δαπάνης όσον αφορά τη συνέχιση της καθοδήγησης από τουριστικό manager που νομίζω ότι είναι κάτι στρατηγικό να έχουμε έναν τέτοιον συνεργάτη. Θα έχουμε στη διάθεσή μας περίπου τον Μάρτιο του 2022, το πλάνο της εταιρείας όπως συντάσσεται αυτήν τη στιγμή αναφορικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου. Θεωρώ πολύ σημαντικό, να υπάρχει ένας άνθρωπος, ο οποίος να μπορεί να μας καθοδηγεί. Από εκεί και μετά έχουμε δαπάνες διαφήμισης του τόπου, ταξίδια γνωριμίας, αλλά και εκτυπώσεις για νέα φυλλάδια” σχολίασε, περνώντας παρακάτω στο θέμα της ανανέωσης του διαφημιστικού εντύπου για το νησί.

“Το φυλλάδιό μας χρειάζεται ανανέωση και το έχουμε προβλέψει στο πλάνο καθώς από την Toposophy θα έχουμε το νέο λογότυπο του νησιού μας. Οπότε θα πρέπει να έχουμε ουσιαστικά ένα νέο φυλλάδιο” πρόσθεσε, εστιάζοντας τέλος, στην πολυσυζητημένη υπόθεση του τουριστικού portal.

“Επιπροσθέτως, με την αναγκαία αναβάθμιση του τουριστικού portal, η οποία πρέπει και οφείλει να είναι συμβατή με την πραγματικότητα της Σύρου και της τουριστικής αγοράς, προβλέπουμε τη δημιουργία μίας εφαρμογής για smartphones” τόνισε ο ίδιος, εκφράζοντας την ικανοποίησή του και για το συγκεκριμένο θέμα.

Γ. Ρούσσος: Συντονισμός δυνάμεων και κοινό μέτωπο για τουριστική ανάπτυξη

Σχετικά με την προσπάθεια της τουριστικής ανάπτυξης της Σύρου τοποθετήθηκε συνολικότερα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, Ο ίδιος με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια για την πρωτοβουλία των ψηφιακών νομάδων στη χώρα και τη συμμετοχή της Σύρου ως μία εκ των πρώτων περιοχών της Ελλάδας στην οποία θα εφαρμοστεί η πρωτοβουλία, θέλησε να υπογραμμίσει την ανάγκη προετοιμασίας του τόπου στο κομμάτι των υποδομών. Ο ίδιος μίλησε για την αρχική προσπάθεια από την πλευρά της Wind προ καιρού, ενώ τόνισε πως όλες οι εταιρείες θα συμμετέχουν στο “παιχνίδι”. Ο κ. Ρούσσος πρόσθεσε πως θα πρέπει να επενδύσουν όλες οι εταιρείες και να υπάρξει μέριμνα για καλή σύνδεση και σήμα internet και στα χωριά της Σύρου. “Όταν μιλάμε για ψηφιακούς νομάδες, δεν εννοούμε ότι θα είναι μόνον στην πόλη. Μιλάμε και για περιοχές εκτός πόλης και για περιοχές που υπάρχουν θέματα στο internet και θα πρέπει να πιέσουμε όλοι να υπάρχει καλό σήμα” σχολίασε μεταξύ άλλων, γνωστοποιώντας μάλιστα πως η Σύρος είναι διπλά τυχερή καθώς η Toposophy που έχει αναλάβει την τουριστική ανάπτυξη του τόπου, “έχει κάνει ειδική μελέτη για λογαριασμό της Κομισιόν και Ευρωπαϊκών φορέων που συνεργάζεται, αναφορικά με τους ψηφιακούς νομάδες”.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου τόνισε πως αυτή η δουλειά θα βοηθήσει και τη Σύρο στο να υποστηρίξει τους ψηφιακούς νομάδες.

Τέλος, ο ίδιος έδωσε έμφαση στη συνεργασία και στον συντονισμό που πρέπει να έχουν όλες οι παραγωγικές πλευρές και τάξεις του τόπου για να υπάρξει ανάπτυξη στο νησί, σημειώνοντας μεταξύ άλλων, την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου να πραγματοποιήσει συναντήσεις με Συλλόγους. Ήδη, όπως τόνισε, έχει πραγματοποιήσει επαφές με την Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου, καθώς και με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Επισιτισμού Σύρου “Τερψιχόρη” ενώ προσεχώς θα γίνει συνάντηση και με τον Εμπορικό Σύλλογο Σύρου.

Ο κ. Ρούσσος, έκλεισε την τοποθέτησή του, εξηγώντας πως εν αναμονή του στρατηγικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, όλες οι πλευρές πρέπει να συμπορευτούν και να μην αδρανήσουν έως τον Μάρτιο που θα ολοκληρωθεί η δουλειά από την Toposophy.