Oρισμός προσωρινού αναδόχου για το έργο της αποκομιδής της ανακύκλωσης στη Σύρο, με τελική προσφορά για δύο έτη, το ποσό των 204 χιλ. ευρώ

Αρχές του 2022 περνά σε εργολάβο η ανακύκλωση

Σε εργολάβο “επιστρέφει” το έργο της αποκομιδής της ανακύκλωσης για τα επόμενα δύο έτη, σύμφωνα με το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας που προώθησε η Δημοτική Αρχή Σύρου – Ερμούπολης, βάσει του οποίου η εταιρεία SMART WASTE MANAGEMENT ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, αναλαμβάνει την περισυλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού γνωστοποιήθηκε και εγκρίθηκε χθες, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, από τα μέλη της, προκειμένου ο Δήμος να “τρέξει” τις απαιτούμενες διαδικασίες το συντομότερο δυνατόν, ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2022, η Σύρος να προχωρήσει στην ανακύκλωση με ιδιώτη.

Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες ήταν δύο, καταθέτοντας προσφορές με μικρή χρηματική διαφορά. Ως εκ τούτου, το έργο της περισυλλογής της ανακύκλωσης το παίρνει η προαναφερθείσα εταιρεία, η οποία μειοδότησε με το ποσό των 204.000 ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως ο Δήμος μερίμνησε να υπάρχει περιθώριο παράτασης της σύμβασης για ένα ακόμη έτος, ώστε να μην προκύψει κενό, αμέσως μετά τις εκλογές για την ανάδειξη νέας Δημοτικής Αρχής.

Σημαντικότερο όλων όμως είναι το γεγονός πως η Δημοτική Αρχή - σύμφωνα με όσα είχε εξηγήσει και παλαιότερα ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης -, φρόντισε για την κάλυψη όλων των αναγκών τόσο τη χειμερινή, όσο και την καλοκαιρινή περίοδο, προκειμένου στο νησί, ακόμη και σε περιόδους με αυξημένη επισκεψιμότητα να μην προκύψουν ντροπιαστικές εικόνες με “βουνά” ανακύκλωσης στους δρόμους της πόλης και της περιφέρειας.

Μέχρι και την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία, ο Δήμος θα προχωρήσει με το υπάρχον προσωπικό του Δήμου, ενώ ανανεώνει ήδη συμβάσεις έντεκα ατόμων, αρκετά εκ των οποίων απασχολούνται στις εργασίες αποκομιδής της ανακύκλωσης.

Άμεσα η υπογραφή της σύμβασης

Σε σχετική ενημέρωση για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού προχώρησε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης.

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά, σε αυτόν, “συμμετείχαν δύο εταιρείες”.

Συγκεκριμένα, “η ΑΤΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΕΠΕ και η SMART WASTE MANAGEMENT ΕΤΕΡΟΡΡΥΘΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Η μία έδωσε προσφορά 207.600 ευρώ και η δεύτερη 204.000 ευρώ. Οπότε καταλήγουμε στο δεύτερο πρακτικό αφού και οι δύο προσφορές έγιναν καταρχάς αποδεκτές”.

Κατά συνέπεια, πρόσθεσε πως, “Αναγνωρίζουμε ως προσωρινό ανάδοχο για την υπηρεσία συλλογής και αποκομιδής ανακυκλώσιμων υλικών την εταιρεία SMART WASTE η οποία στη συνέχεια πρέπει να φέρει και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά για να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης”. Όπως τόνισε ο ίδιος, “Ευελπιστούμε ότι η σύμβαση αυτή θα μπορέσει να τρέξει με τέτοιον τρόπο, δηλαδή με μακροχρόνιο χαρακτήρα ώστε οι υπηρεσίες να προσφέρονται σε ένα καλύτερο επίπεδο”.

Αναφορικά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από δύο μόνον εταιρείες, ο κ. Πιταούλης θέλησε να σημειώσει πως από αυτές δεν υπήρξε μεγάλη έκπτωση. Ως εκ τούτου, ο Δήμος θα απαιτηθεί να δαπανήσει ένα ποσό ύψους τουλάχιστον 200 χιλ. ευρώ.

Αποκομιδή για το σύνολο της ανακύκλωσης

Ως προς το έργο του αναδόχου, σαφείς είναι οι κατευθύνσεις που αναλαμβάνει αυτός, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον Δήμο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Δημοτικής Αρχής: “Η συλλογή και διάθεση των ανακυκλώσιμων υλικών συνιστούσε μέχρι πρότινος αρμοδιότητα του καταργηθέντος Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ν. Σύρου. Με την πρόσφατη κατάργηση του Φορέα η υποχρέωση συλλογής (αποκομιδής) των ανακυκλώσιμων υλικών βαρύνει πλέον το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης. Οι υπηρεσίες του Δήμου ωστόσο δεν διαθέτουν το απαιτούμενο προσωπικό ώστε να εκτελούν τις εργασίες αποκομιδής με επάρκεια, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον να ασκήσουν την εν λόγω αρμοδιότητα με ίδια μέσα. Για το λόγο αυτό ο Δήμος υποχρεούται στην ανάθεση των συγκεκριμένων εργασιών σε ανάδοχο”.

Ακολουθεί η περιγραφή που αφορά στη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών στα όρια του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης. Αναλυτικά: “Ο ανάδοχος θα προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών, δηλαδή α) χαρτί, β) πλαστικό γ) γυαλί, δ) αλουμίνιο, ε) συσκευασίες, στ) μεταλλικές συσκευασίες, ζ) ηλεκτρικές/ηλεκτρονικές συσκευές, η) ρούχα και θ) αποτσίγαρα. Η αποκομιδή της ανακύκλωσης θα διενεργείται με οχήματα και προσωπικό του αναδόχου. Ο ανάδοχος θα είναι υποχρεωμένος να διαθέσει το απαραίτητο πλήθος οχημάτων και προσωπικού ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της αποκομιδής σύμφωνα με τους όρους της παρούσας τεχνικής έκθεσης εργασιών, τα άρθρα αυτής, της συγγραφή υποχρεώσεων και της διακήρυξης. Στις περιπτώσεις που οι ανάγκες αποκομιδής αυξηθούν, ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να διαθέσει επιπλέον οχήματα και προσωπικό ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες αυτές. Για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών ο ανάδοχος θα χρειαστεί να δρομολογήσει οχήματα (γερανοφόρα, απορριμματοφόρα με ανάρτηση κάδων και μικρά φορτηγά), τα οποία θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης και στους στενούς δρόμους της Ερμούπολης και να πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη μεταφορά ανακυκλώσιμου υλικού. Σε περίπτωση βλάβης των οχημάτων του αναδόχου ο Δήμος παρέχει τη δυνατότητα παραχώρησης οχήματος δικής του ιδιοκτησίας με αντίτιμο 30 ευρώ / ημέρα, το οποίο και θα παρακρατείται από την αμοιβή του αναδόχου μετά από τεχνική έκθεση – βεβαίωση παραχώρησης, η οποία θα συντάσσεται από τη Διεύθυνση Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής του Δήμου και θα ενσωματώνεται στην πιστοποίηση των εργασιών από τον ανάδοχο”.

Επιπλέον, διευκρινίζεται από πλευράς Δήμου πως, “Τα οχήματα περισυλλογής που θα χρησιμοποιούνται ο ανάδοχος θα πρέπει να τα γνωστοποιεί στη Δ/νση Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, προσκομίζοντας τις άδειες κυκλοφορίας καθώς και την απαιτούμενη άδεια συλλογής και μεταφοράς”.

Επίσης, ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος με δικά του έξοδα να αναρτήσει στα οχήματα (σε όλες τις πλευρές) αυτοκόλλητα με την ένδειξη “Όχημα Περισυλλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών”.

Τα οχήματα αυτά ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να τα χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις ανάγκες της αποκομιδής καθ όλη την διάρκεια της σύμβασης. Η χρήση των οχημάτων για άλλες μεταφορές δεν επιτρέπεται. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι τα οχήματα αυτά διενεργούν άλλες μεταφορές, θα θεωρηθεί ότι ο ανάδοχος δε συμμορφώνεται προς τις εν γένει υποχρεώσεις του και θα επιβάλλονται ποινικές ρήτρες.”.

Κάλυψη της Σύρου

Αναφορικά με τις βάρδιες, τα δρομολόγια και τη μεταφορά των ανακυκλώσιμων υλκω΄ν του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ο Δήμος ζητά τα ακόλουθα: “Η συλλογή του ανακυκλώσιμου υλικού θα γίνεται: Εντός της αστικής ζώνης (Ερμούπολη – Μάνα – Προς Άνω Σύρο – Λαζαρέττα – Αεροδρόμιο) σε καθημερινή βάση (Δευτέρα – Σάββατο).

Στο Ιστορικό Κέντρο της Ερμούπολης δύο φορές ημερησίως το πρωί και το μεσημέρι, σε ώρες που θα προκύψουν από τις υποδείξεις της Δ/νσης Καθαριότητας, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Πολιτικής (Δευτέρα – Σάββατο).

Εκτός της Αστικής ζώνης τρεις φορές την εβδομάδα.

Οι καμπάνες του γυαλιού θα μαζεύονται δύο φορές την εβδομάδα.

Κατά την περίοδο 15 Ιουνίου – 15 Σεπτεμβρίου θα εκτελείται εξτρά απογευματινό και κυριακάτικο δρομολόγιο περί τις 17:00 εντός της Ερμούπολης στους κάδους ΚΤΕΛ – Πειραιώς – Αγίου Νικολάου – Δόξα καθώς και στο παραλιακό μέτωπο του νησιού, Αζόλιμνος (Διασταύρωση – Azo Blue) – Βάρη (Διασταύρωση για Χρούσσα - πεζοδρόμιο) - Μέγας Γυαλός (Παραλία) - Ποσειδωνία (Ελεάννα) - Αγκαθωπές (παραλία) – Φοίνικας (Φροντιστήριο – Λιμανάκι – παραλία – στροφή) – Γαλησσάς (Benois – Baroc) – Κίνι (μεγάλος χώρος στάθμευσης – μαγαζάκι - Captains).

Συνεργασία και με πολίτες

Για ένα καθαρό νησί και μία αποτελεσματική διαδικασία αποκομιδής της ανακύκλωσης, απαιτείται και η συνεργασία των πολιτών. Σύμφωνα με όσα διευκρινίζει η Δημοτική Αρχή: “Το ωράριο θα είναι τέτοιο ώστε να αυτορυθμίζεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες συλλογής και μεταφοράς και να εξυπηρετούνται όλα τα σημεία συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών, σταθερά ή έκτακτα. Σε κάθε περίπτωση, το ωράριο θα συμφωνείται μεταξύ του αναδόχου και της διεύθυνσης καθαριότητας του δήμου, θα επικοινωνείτε με τους πολίτες, έτσι ώστε να αποφεύγεται η απόρριψη των ανακυκλώσιμων μετά την αποκομιδή τους και η συσσώρευση τους εκτός κάδων. Η αποκομιδή θα διενεργείται σε δύο ρεύματα ανακυκλώσιμων υλικών. Συγκεκριμένα θα γίνεται υποχρεωτικά ξεχωριστό δρομολόγιο για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών του κίτρινου - κόκκινου κάδου και ξεχωριστό δρομολόγιο για την αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών του μεταλλικού κάδου τύπου καμπάνας (γυαλί). Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι συγκεκριμένος κάδος ή/και κάδοι είναι γεμάτοι επί δύο συνεχόμενες ημέρες ή ότι η αποκομιδή δεν διενεργείται ξεχωριστά ανά ρεύμα ανακυκλώσιμων υλικών σύμφωνα με τα παραπάνω, τότε επιβάλλονται ποινικές ρήτρες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4412/2016”.

Ανανέωση συμβάσεων μέχρι Μάρτιο

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής έγινε ενημέρωση και για την κάλυψη των εργασιών αποκομιδής για το τρέχον διάστημα, δηλαδή για τον χρόνο κατά τον οποίον θα πρέπει να ρυθμιστούν γραφειοκρατικά θέματα για να αναλάβει ο ανάδοχος.

Σύμφωνα με ξεχωριστή απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, ανανεώνονται συμβάσεις εργατών, οι οποίοι απασχολήθηκαν στην ανακύκλωση.

Ειδικότερα, από την πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης, ο δημοτικός σύμβουλος Αλέξης Αθανασίου ρώτησε ποιος θα είναι ο τρόπος με τον οποίον θα καλυφθεί το έργο της αποκομιδής για το τρέχον διάστημα, δηλαδή για τον χρόνο που θα μεσολαβήσει μέχρι και τη συμβασιοποίηση, με τον κ. Πιταούλη να απαντά τα εξής: “Στο εκτός ημερησίας θέμα, ανανεώσαμε κάποιες συμβάσεις για προσωπικό, το οποίο δούλευε στην αποκομιδή της ανακύκλωσης. Άρα, οι συμβάσεις αυτές θα ανανεωθούν μέχρι 31 Μαρτίου. Νομίζω πως είναι εύλογο το διάστημα μέχρι να συμβασιοποιήσουμε κανονικά.”.

Έλλειψη προσωπικού στην Καθαριότητα

Σχετικά με την κάλυψη της αποκομιδής μέχρι να αναλάβει ο εργολάβος μίλησε και ο προσωρινός αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Μηνάς Αληφραγκής. “Κάναμε ανανέωση συμβάσεων στο προσωπικό που ασχολούταν με την ανακύκλωση. Είναι φιλότιμα παιδιά και νομίζω ότι έκαναν καλά το έργο τους. Άρα, θα μπορέσουμε να “τραβήξουμε” την παραμονή τους μέχρι να έχουμε εργολάβο και οριστικό ανάδοχο για την ανακύκλωση” παρατήρησε, σημειώνοντας εμμέσως πως η τοποθέτηση ιδιώτη είναι απαραίτητη, αφού ο Δήμος έχει έλλειψη προσωπικού.

“Παρότι παρατείνονται οι συμβάσεις των οκτώ ατόμων, που δεν είναι όλοι για την ανακύκλωση, η έλλειψη προσωπικού στην Καθαριότητα είναι τεράστια. Οπότε ο ανάδοχος, θα βοηθήσει να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο οι παροχές προς τους πολίτες.” πρόσθεσε σε απόλυτο τόνο, κλείνοντας τον σχολιασμό του.

 

Ετικέτες: