Αναμονή για τη συνέχιση ή μη, της συνεργασίας με την Marketing Greece για την ψηφιακή προβολή της Σύρου και τη διαχείριση των social media του Δήμου

Ζήτησαν απόλυτο έλεγχο της Toposophy σε κάθε απόφαση

Μουδιασμένη η Τουριστική Επιτροπή αναφορικά με τα επόμενα βήματα για την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων

Τον απόλυτο έλεγχο για κάθε βήμα στην πορεία της τουριστικής ανάπτυξης και προβολής της Σύρου “εκχωρούν” τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στην εταιρεία τουριστικής καθοδήγησης που έχει αναλάβει το νησί, την Toposophy, σύμφωνα με τη στάση της πλειοψηφίας των μελών της, κατά τη χθεσινή συνεδρίασή της.

Συγκεκριμένα, πέραν της ανάπτυξης του στρατηγικού σχεδιασμού για την εξέλιξη της Σύρου τουριστικά και με οργανωμένο βηματισμό, τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής φαίνεται πως ζητούν την παρουσία(!) της εταιρείας και την καθοδήγησή της αναφορικά με κάθε απόφαση που πρέπει να λάβουν και συνδέεται με την τουριστική προβολή του τόπου.

Ειδικότερα, χθες, προχώρησαν τελικώς στη χρονική μετάθεση της συζήτησης για τη συνέχιση ή μη, της συνεργασίας με την Marketing Greece όσον αφορά την ψηφιακή προβολή της Σύρου στην ιστοσελίδα Discovergreece.com και την υποστήριξη και διαχείριση των social media του Δήμου, τονίζοντας πως θα πρέπει η πρόταση της εν λόγω εταιρείας να αξιολογηθεί πρωτίστως από την Toposophy.

Κύριο σκεπτικό των περισσοτέρων που υποστήριξαν την παρουσία εκπροσώπου της Toposophy στην επόμενη συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής υπήρξε το γεγονός πως η Σύρος αναμένεται να αποκτήσει ένα οργανωμένο σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξή της και ως εκ τούτου, θα πρέπει όλες οι αποφάσεις να συνδέονται και να έχουν αφετηρία τους, αυτό.

Τα παραπάνω αποφασίστηκαν μάλιστα, αν και ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, Παναγιώτης Κουταβάς εξήγησε πως η πρόταση της Marketing Greece ελέγχθηκε από την Toposophy, έγιναν παρατηρήσεις επί αυτής, οι οποίες εστάλησαν στην πρώτη εταιρεία και τις ενσωμάτωσε.

Η παρουσία της Τουριστικής Επιτροπής χθες υπήρξε μουδιασμένη, με τα μέλη της να διατηρούν μία “φοβική” στάση αναφορικά με τον τρόπο που θα πρέπει να πορευθούν πλέον για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου, αφού όπως έχει αναφερθεί σε πρόσφατο ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” για τα παραδοτέα της Toposophy, το νησί καλείται να σηκώσει ένα “κοστούμι” ενεργειών, πολύ μεγάλο.

Σε αυτήν την κατεύθυνση άλλωστε κινείται και η πρόταση της Toposophy να δημιουργηθεί ένας οργανισμός ή μία σύμπραξη διαχείρισης του προορισμού, που θα χρειαστεί να στελεχωθεί καταλλήλως και στην οποίαν θα συμμετέχουν και φορείς του τόπου, ώστε να εφαρμοστεί το στρατηγικό σχέδιο σε όλη την έκτασή του.

Π. Κουταβάς: Επέμεινε στη συνεργασία με τη “δοκιμασμένη” Marketing Greece

Επί της ουσίας, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς αναφερόμενος στο βασικό θέμα της χθεσινής συνεδρίασης για τη συνεργασία με τη Marketing Greece για την ψηφιακή προβολή της Σύρου και την υποστήριξή της στη διαχείριση των social media του Δήμου, εξήγησε πως αυτή αφορά σε 30 χιλ. ευρώ, περιλαμβάνει ένα αναλυτικό πλάνο προωθητικών ενεργειών, το οποίο μάλιστα θα αναπτυχθεί σε διάστημα 12 μηνών. Η σύμβαση μάλιστα με την εταιρεία θα είναι διάρκειας ενός έτους, προκειμένου όπως εξήγησε ο κ. Κουταβάς να μην υπάρξει κάποιο κενό, όπως για παράδειγμα σήμερα, που από τον Νοέμβριο μέχρι και τώρα, τα social media τα διαχειρίζεται ο Δήμος, χωρίς επαγγελματική γνώση κι εμπειρία.

Σχετικά με την πρόταση της Marketing Greece δε, ο Αντιδήμαρχος εξήγησε πως το περιεχόμενό της στάλθηκε στην Toposophy και εν συνεχεία, η ίδια η εταιρεία που καθοδηγεί τουριστικά τη Σύρο έκανε επισημάνσεις και η Marketing Greece τις ενσωμάτωσε.

Τα ανωτέρω μάλιστα επανέλαβε ο Παναγιώτης Κουταβάς σε σχετικές ερωτήσεις των μελών της Τουριστικής Επιτροπής, οι οποίοι παρουσιάστηκαν να έχουν επιφυλάξεις για την εν λόγω συνεργασία στον παρόντα χρόνο και καθώς η Toposophy ακόμη δεν έχει ολοκληρώσει τον στρατηγικό σχεδιασμό για τη Σύρο.

Σε γενικότερο πλαίσιο πάντως, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού τόνισε ότι η συνεργασία με την Marketing Greece δεν πρέπει να καθυστερήσει, τονίζοντας πως τα προηγούμενα δύο χρόνια, τα αποτελέσματα από αυτήν την προβολή που έλαβε το νησί ήταν σημαντικά. Ο ίδιος εκτίμησε μάλιστα πως και η προσεχής τουριστική σεζόν θα κινηθεί εξίσου καλά ή και καλύτερα από το καλοκαίρι του 2021.

Πρέπει να σημειωθεί πως ο ίδιος ρωτήθηκε αν υπήρξε αναζήτηση άλλης εταιρείας για την ψηφιακή προβολή της Σύρου και τη διαχείριση των επίσημων social media, απαντώντας αρνητικά, καθώς επανέλαβε πως η συγκεκριμένη συνεργασία προτείνεται μάλιστα και από την Toposophy στο σχέδιο που θα παραδώσει στον Δήμο.

Γ. Ρούσσος: Υπεραμύνθηκε του ελέγχου και της καθοδήγησης από την Toposophy

Την αναβολή της συνεδρίασης και την εκ νέου συζήτηση του θέματος της συνεργασίας με την Marketing Greece την επόμενη εβδομάδα πρότεινε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, υποστηρίζοντας πως η εν λόγω πρόταση ψηφιακής προβολής της Σύρου για το 2022 δεν έχει ενσωματώσει τις κατευθύνσεις της Toposophy.

O ίδιος με την ίδια θέρμη που έχει υποστηρίξει όλο το έργο της Toposophy μέχρι σήμερα, υποστήριξε και την παρουσία εκπροσώπου της εντός της προσεχούς συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής, ώστε να υπάρξει μέριμνα και έλεγχος της πρότασης της Marketing Greece, στην κατεύθυνση που όπως εξήγησε, πρέπει να κινούνται όλα τα βήματα της Σύρου στο εξής, αν το νησί επιδιώκει μία ανάπτυξη αποτελεσματική και με ουσιαστικά οφέλη για τον τόπο και την οικονομία του.

“Εγώ δεν αμφισβητώ την ποιότητα της Marketing Greece σε καμία περίπτωση” ανέφερε σχετικά ο κ. Ρούσσους, σημειώνοντας μάλιστα πως πρόκειται για μία εταιρεία που έχει αναλάβει την προώθηση της χώρας και μάλιστα σε εποχές που απαιτούν γρήγορη προσαρμογή.

Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε πως το θέμα είναι πως θα πρέπει η πρόταση να ταιριάζει απόλυτα με τα παραδοτέα της Toposophy. Ως εκ τούτου, πρότεινε η Τουριστική Επιτροπή να εξετάσει αυτή την προβολή με τη στήριξη της Toposophy, εξηγώντας πως τα μέλη της εν λόγω Επιτροπής, λογικό είναι να μη διαθέτουν εμπειρία και γνώση, όπως έχει μία εταιρεία αναγνωρισμένη στον χώρο.

Μάλιστα ο ίδιος υποστήριξε πως η πρόταση της Marketing Greece που είχε στη διάθεσή του για τη Σύρο, άφηνε “κενά” όσον αφορά την εναρμόνησή της με τις κατευθύνσεις της Toposophy.

Ο κ. Ρούσσος υπενθύμισε ακόμη πως η Toposophy προτείνει ένα μοντέλο διαχείρισης του προορισμού, που θα έχει τη βάση του σε ένα μνημόνιο συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων πλευρών με τον τουρισμό (φορέων, Συλλόγων και Δήμου) με την οικονομική συμμετοχή τους. Στην περίπτωση που αυτό δεν “περπατήσει” τόνισε πως θα πρέπει να αναζητηθεί ένας τρόπος διεύρυνσης της Τουριστικής Επιτροπής. Βάσει των ανωτέρω, διευκρίνισε και υποστήριξε πως θα είναι “μία ευκαιρία να γνωρίσουμε το παραγόμενο έργο της εταιρείας εις βάθος” σε συνεργασία με τον εκπρόσωπο της.

Γ. Χατζαντώνης: Επιφυλάξεις για την συνέπεια της Marketing Greece

Στην κατεύθυνση του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων κινήθηκε και η τοποθέτηση του προέδρου της Τερψιχόρης, Γιώργου Χατζαντώνη και εκπροσώπου της εστίασης στη Σύρο, με τη διαφορά όμως πως ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για τη... συνέπεια της Marketing Greece.

“Θέλω να πω ότι με τη Marketing Greece η ιστορία έχει δείξει ότι είναι ασυνεπής. Και την προηγούμενη φορά που είχαμε συνεργασία υπήρχε μία σοβαρή ασυνέπεια και αυτό που είχαμε συμφωνήσει έγινε τελικά Σεπτέμβρη. Θέλω να πω ότι κάποιοι άνθρωποι μπορεί να θεωρούμε ότι πρέπει να πιεστεί από την εταιρεία συμβούλων για να συμβαδίσει μαζί μας. Εγώ έχω τις επιφυλάξεις μου” υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Χατζαντώνης, προτείνοντας και ο ίδιος να μεταβεί στη Σύρο εκπρόσωπος τόσο της Toposophy, όσο και της Marketing Greece ώστε να αναπτυχθεί μία σημαντική συνεργασία με ορθό τρόπο.

“Θα ήθελα την αναβολή της συνεδρίασης για μία εβδομάδα και να είναι παρούσα και η Toposophy και η Marketing Greece” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Καρατάσος και Αρβανίτης ζήτησαν σωστές κινήσεις βάσει στρατηγικού σχεδίου

Σε παρόμοιο μήκος κύματος τοποθετήθηκε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Καταλυμάτων Σύρου, Αντώνης Καρατάσος, ζητώντας μάλιστα από τον πρόεδρο της Τουριστικής Επιτροπής, Παναγιώτη Κουταβά να προσκομίσει η Marketing Greece στοιχεία απλοποιημένα για τα αποτελέσματα ψηφιακής προώθησης της Σύρου τα περασμένη έτη.

Επιπλέον, ο κ. Καρατάσος έκρινε την πρόταση της Marketing Greece ιδιαιτέρως δαπανηρή για τον Δήμο (30.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ), σημειώνοντας πως πλέον η Τουριστική Επιτροπή επειδή δεν έχει ανεξάντλητο ταμείο, οφείλει να περπατά χέρι – χέρι με την Toposophy ώστε να κάνει σωστές κινήσεις. Και ο ίδιος τόνισε πως αυτές οι ενέργειες θα πρέπει να ταιριάζουν απόλυτα με το στρατηγικό σχέδιο της Toposophy για τη Σύρο.

Τέλος, με την πλευρά του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων τάχθηκε και ο ξενοδόχος, Ιάκωβος Αρβανίτης, ο οποίος είναι μέλος της Τουριστικής Επιτροπής, ζητώντας παράλληλα την παρουσία εκπροσώπων της εταιρείας στην επόμενη συνεδρίαση. Αρχικά κατά τη χθεσινή συζήτηση, ο κ. Αρβανίτης πρότεινε την αναβολή γενικά της συνεργασίας με την Marketing Greece έως ότου η Toposophy παραδώσει συνολικά το έργο της.

Κ. Μαραγκού: Η μία εταιρεία δεν μπορεί να κρίνει το έργο της άλλης

Σε διαφορετικό μήκος κύματος εξέπεμψε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού, η οποία δέχθηκε την αναβολή της συζήτησης του θέματος, υπό την προϋπόθεση πως αυτή θα πραγματοποιηθεί σε μία εβδομάδα. Η ίδια τάχθηκε υπέρ της συνεργασίας με τη Marketing Greece, σημειώνοντας μάλιστα πως η πρότασή της – κατά τα λεγόμενα του Αντιδημάρχου Τουρισμού – έχει ελεγχθεί από την Toposophy.

Ως προς την πρόταση μάλιστα του προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, η ίδια ζήτησε διευκρινίσεις, καθώς από το περιεχόμενο της χθεσινής συνεδρίασης, δεν κατέστη ξεκάθαρο τι περισσότερο θα προσθέσει η Toposophy την προσεχή εβδομάδα, στην πρόταση της Marketing Greece που ήδη έχει εξετάσει.

Η κα Μαραγκού προέτρεψε τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής μάλιστα να είναι προσεκτικά ως προς το κομμάτι του ελέγχου που ζητούν, του έργου μίας εταιρείας από μία άλλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο του τουρισμού ενώ τέλος, σχετικά με τα παραδοτέα, η ίδια υπενθύμισε προς όλους πως αυτά κανονικά ελέγχονται και κρίνονται από τις αρμόδιες Επιτροπές που ορίζει ο Δήμος. Ως προς αυτό το θέμα δε, τόνισε πως όλα τα μέλη της Τουριστικής Επιτροπής θα πρέπει να δείξουν προσοχή.