Παρεμβάσεις στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης καθώς απομένει μικρό χρονικό περιθώριο για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων

Αναμονή για προώθηση της Σύρου ενόψει Πάσχα

Έγκριση της συνεργασίας με την Marketing Greece με δαπάνη ύψους 30 χιλ. ευρώ μετά τη σύμφωνη γνώμη της Toposophy

Σε αναμονή βρίσκεται η Σύρος όσον αφορά την προβολή της ενόψει της Πασχαλινής περιόδου, αφού μέχρι σήμερα δεν έχει γνωστοποιηθεί κανένα σχετικό προωθητικό πλάνο, αν και απομένει μικρό χρονικό διάστημα μέχρι την εορταστική περίοδο.

Το θέμα απασχολεί συνολικά την επιχειρηματική κοινότητα της Σύρου καθώς τα τελευταία δύο έτη, το νησί μέτρησε “αιματηρές” απώλειες κατά την Πασχαλινή περίοδο, εξαιτίας της πανδημίας, χάνοντας ουσιαστικά επισκεψιμότητα που κέρδιζε σταθερά το νησί όλα τα προηγούμενα χρόνια σε συνθήκες κανονικότητας. Η κατάσταση των τελευταίων δύο ετών μοιραία επηρέασε αρνητικά και τις επιχειρήσεις του τόπου.

Με αφορμή την έγκριση της συνεργασίας με τη Marketing Greece προκειμένου το νησί να απολαύσει οργανωμένη ψηφιακή προβολή, αλλά και να προβληθεί όπως αρμόζει σε έναν προορισμό μέσω των σελίδων του στα social media, που προϋποθέτουν ορθή διαχείριση, μέλος της Επιτροπής Τουρισμού έθιξε το ζήτημα της μη ύπαρξης πλάνου – μέχρι στιγμής – για την προώθηση της Σύρου ενόψει του Πάσχα.

Σε απάντησή του, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς εξήγησε πως η συγκεκριμένη προβολή θα ξεκινήσει, αμέσως μετά την υπογραφή της απαιτούμενης σύμβασης με την Marketing Greece, δηλαδή εκτός απροόπτου, την επόμενη εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται πως η έγκριση της συνεργασίας με την εν λόγω εταιρεία είχε τεθεί επί τάπητος και την περασμένη εβδομάδα, στο πλαίσιο συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής, ωστόσο, τα μέλη της στην πλειοψηφία τους είχαν ζητήσει την παρουσία εκπροσώπου της Toposophy ώστε να λάβουν το “πράσινο φως”, προχωρώντας τελικά στην αναβολή του θέματος.

Πρέπει να σημειωθεί πως κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, o Μανώλης Ψαρρός εκπροσώπησε την Toposophy, τονίζοντας πως το πλάνο της Marketing Greece είναι σύμφωνο με τις κατευθύνσεις που αυτή δίνει, στο πλαίσιο εκπόνησης και οριστικοποίησης του στρατηγικού σχεδίου για τη Σύρο.

Αξίζει να γνωστοποιηθεί πως η Marketing Greece για τις υπηρεσίες της θα λάβει το ποσό των 30.000 ευρώ.

Marketing Greece: Ψηφιακή προβολή και διαχείριση social media

Ειδικότερα, το έργο της Marketing Greece περιλαμβάνει τα ακόλουθα: A. Καμπάνια ψηφιακής προβολής (Digital Promotion Campaign) με κύριο όχημα το Discovergreece.com και τα Social Media κανάλια του μέσω αξιοποίησης υπάρχοντος περιεχομένου και B. Υποστήριξη των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook & Instagram) του «Syros Island».

A. Καμπάνια Ψηφιακής Προβολής (Digital Promotion Campaign): Υλοποίηση ψηφιακής καμπάνιας προβολής για τη Σύρο, με κύριο όχημα το Discovergreece.com και τα Social Media κανάλια του και με αξιοποίηση υπάρχοντος travel περιεχομένου το οποίο παρουσιάζει με δημιουργικό τρόπο τις ιστορίες και εμπειρίες της Σύρου στο ταξιδιωτικό κοινό. Η καμπάνια προώθησης εστιάζει στα ακόλουθα: 1. Social Media Campaign: Υλοποίηση Social Media Campaign διοχετεύοντας inspirational περιεχόμενο για τη Σύρο στα Social Media του Discovergreece.com (Facebook, Instagram και Twitter). Η προβολή θα περιλαμβάνει Travel Articles, όπως ενδεικτικά «8 Highlights to light up your holidays on Syros», A walking tour of colourful Ermoupoli in Syros & A walking tour of wonderfully preserved Ano Syros και οπτικοακουστικό υλικό (video «the classy capital of the Cyclades” & photos). (...) 2. Digital Advertising Plan. Περιλαμβάνει: Social Media Promotion: Διαφημιστική προβολή με promoted posts στα Social Media σε στοχευμένες αγορές της Σύρου. Video Promotion: Προώθηση του ταξιδιωτικού video της Σύρου “Syros, the classy capital of the Cyclades” σε επιλεγμένα ψηφιακά μέσα (όπως π.χ. Youtube & DV360) και στοχευμένες αγορές του προορισμού. Quality Traffic Campaign: Προώθηση του content μας (Best of & Experience travel articles) σε επιλεγμένα κανάλια (όπως π.χ. Google Display) με στόχο να οδηγήσουμε τους πιθανούς ταξιδιώτες από τις αγορές στόχο να εμπνευστούν κα να γίνουν enganged μέσω ποιοτικού travel περιεχομένου.

Η διάρκεια της καμπάνιας είναι έως 6 μήνες. Για τις αγορές στόχους διευκρινίζονται τα παρακάτω: Στόχευση σε αγορές του προορισμού, αναλόγως με τις συνθήκες που θα επικρατούν την περίοδο προβολής.

B. Υποστήριξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: (Facebook & Instagram) του “Syros Island”:

Το έργο περιλαμβάνει τη διαχείριση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook & Instagram) του «Syros Island» για 12 μήνες με στόχο τη σταθερή διάδραση με το κοινό και την ενίσχυση του ψηφιακού αποτυπώματος του τουριστικού προϊόντος της Σύρου στα κοινά στόχευσης. Ειδικότερα στο έργο περιλαμβάνονται: 1. Διαχείριση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook & Instagram) του Syros Island με στόχο την προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Σύρου. 2. Promotion (paid) ενέργειες για την ενίσχυση των αναρτήσεων σε Facebook και Instagram, αγορέςστόχο του προορισμού 3. Παρουσίαση αποτελεσμάτων / reporting. (...)

Για τη χρονική διάρκεια του έργου διευκρινίζεται πως ορίζεται σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. (...)

Παραδοτέα Έργου: Παραδοτέο Α.: Παράδοση report αποτελεσμάτων της υποστήριξης των Social Media λογαριασμών του «Syros island». Εντός 4 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Παραδοτέο Β.: Παράδοση report αποτελεσμάτων της υποστήριξης των Social Media λογαριασμών του «Syros island». Εντός 8 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Παραδοτέο Γ: Παράδοση τελικού συνολικού report report αποτελεσμάτων της υποστήριξης των Social Media λογαριασμών του «Syros island». Κατά τη λήξη της σύμβασης. Παραδοτέο Δ.: Παράδοση αναφοράς αποτελεσμάτων και αποδοτικότητας της καμπάνιας ψηφιακής προβολής (Digital Promotion Campaign). Κατά τη λήξη της σύμβασης.

Καμία καθυστέρηση για την προβολή του Πάσχα

Από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας και με φόντο ότι απομένει περίπου ενάμισης μήνας μέχρι το Πάσχα, έγινε παρέμβαση από τον Γιάννη Βουτσίνο, ώστε να γνωστοποιηθεί η πρόθεση του Δήμου καθώς και τυχόν σχέδιο που υπάρχει για τη συγκεκριμένη περίοδο.

“Θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνεται δράση και για το Πάσχα, διάστημα για το οποίο ο Δήμος δεν έχει κάνει καμία ενέργεια σχετικά με την προβολή του νησιού. Είναι μεγάλη ευκαιρία φέτος, μετά από δύο χαμένες χρονιές, για την περίοδο του Πάσχα να προωθήσουμε το νησί” παρατήρησε ο ίδιος αναφορικά με το πλάνο της Marketing Greece, τονίζοντας μάλιστα πως, “Θα ήθελα κάτι παραπάνω με το κόστος που βλέπω για την περίοδο του Πάσχα γιατί είναι τεράστια δαπάνη”.

Υπενθύμισε δε, ότι για την προβολή της Σύρου κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, ο Δήμος έχει από την περασμένη θητεία προωθητικό υλικό.

“Να υπενθυμίσω πως ο Δήμος έχει οπτικοακουστικό υλικό, τόσο από την προηγούμενη τετραετία, όσο και από τις προηγούμενες δράσεις της Marketing Greece και δεν χρειαζόταν να φθάσουμε σε τόσο μεγάλο ποσό” επανέλαβε για τη δαπάνη των 30.000 ευρώ, γνωστοποιώντας όμως πως η παράταξή του ψηφίζει θετικά στη συγκεκριμένη συνεργασία.

Κατά τη δευτερολογία του μάλιστα, ζήτησε από τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού δέσμευση για τον χρόνο που θα “τρέξουν” οι προωθητικές ενέργειες για το Πάσχα. “Πότε θα ξεκινήσει η καμπάνια η προωθητική; Τη δέσμευσή σας θέλω να ακούσω” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αμέσως μετά τη σύμβαση, η έναρξη της προώθησης

Σαφής στην απάντησή του, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού εξήγησε πως αμέσως μόλις υπογραφεί η σύμβαση με την Marketing Greece, θα ξεκινήσει η προώθηση της Σύρου για το Πάσχα.

Ειδικότερα, τόνισε πως, “Προφανώς θα υπάρχει ειδική καμπάνια για το Πάσχα, μέσα στη δαπάνη αυτή. Εννοείται” λέγοντας ακόμη πως, “Η δαπάνη αυτή αφορά μία προβολή έξι μηνών για προβολή και δώδεκα μηνών για διαχείριση των social media”.

Οπότε, πρόσθεσε πως, “θα έρθει αναλυτικό πλάνο στοχεύσεων και αναλυτικό πλάνο δράσεων, το οποίο θα αφορά και την περίοδο του Πάσχα” διευκρινίζοντας πως, “Είναι ένα ενιαίο πλάνο προβολής του Δήμου μας για τους επόμενους 6 μήνες συν 12 μήνες και θα υπάρχει ειδική μέριμνα και για το Πάσχα”.

Αναφορικά με τον χρόνο που θα “τρέξει” αυτή η προβολή, υπογράμμισε τα εξής: “Το συντομότερο δυνατό. Γι αυτό κάναμε και Επιτροπή σήμερα ούτως ώστε να κερδίσουμε και την πρώτη εργάσιμη ημέρα. Είχα σκοπό να κάνω την Επιτροπή την Παρασκευή, αλλά δεν ήταν δυνατόν να γίνει λόγω της παρουσίας στη Σύρο του Πρωθυπουργού. Η πρώτη μέρα είναι σήμερα. Θα “τρέξουν” οι διαδικασίες το συντομότερο. Θεωρώ ότι την επόμενη Τρίτη θα περάσει από Οικονομική Επιτροπή και θα πάμε σε σύμβαση”.

Προσέλκυση μαθητικού τουρισμού

Σημαντική υπήρξε η ενημέρωση του αρμόδιου Αντιδημάρχου για τον μαθητικό τουρισμό, στον οποίον η Σύρος σταθερά επενδύει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Με φόντο τις κυβερνητικές οδηγίες πως θα επιτραπούν φέτος οι μαθητικές εκδρομές, ο ίδιος γνωστοποίησε τις κινήσεις από πλευράς Δήμου.

“Τον Νοέμβρη μαζί με την εντεταλμένη σύμβουλο του Δήμου μας σε θέματα παιδείας, Ειρήνη Δράκου προχωρήσαμε σε τηλεφωνική επικοινωνία με όλες τις Σχολικές Διευθύνσεις της χώρας. Στείλαμε μία παρουσίαση της Σύρου και προωθητικό υλικό, με σκοπό να τονώσουμε τον μαθητικό τουρισμό, στην περίπτωση που αυτός θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω ο μαθητικός τουρισμός θα γίνει τη φετινή σεζόν και υπάρχουν και κάποιες κρατήσεις για τη Σύρο. Θέλω να πιστεύω ότι θα πάει καλά και θα δοθεί μία πρώτη τονωτική ένεση στην οικονομία την τουριστική” δήλωσε ο Παναγιώτης Κουταβάς, προχωρώντας παρακάτω και σε άλλες σημαντικές ενημερώσεις.

Αισιοδοξία για το φετινό καλοκαίρι”

Αναλυτικότερα, o Αντιδήμαρχος αναφέρθηκε στη συνεργασία με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, αλλά και σε επαφές του Δημάρχου αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου

“Προχωρήσαμε σε επικοινωνία με τα γραφεία του ΕΟΤ στις διάφορες πρωτεύουσες του εξωτερικού. Τους έχουμε ενημερώσει ότι έχουμε διαθεσιμότητα για τη φιλοξενία δημοσιογράφων και bloggers. Οπότε μας έχουν εντάξει στο πρόγραμμα που καταρτίζουν ετησίως και περιμένουμε δική τους ενημέρωση” ανέφερε αρχικά, εξηγώντας μάλιστα πως όλο το τελευταίο διάστημα “έχουν προκύψει και κάποια άρθρα σε περιοδικά και ιστοσελίδες διεθνώς”, οπότε σχολίασε πως, “θεωρώ ότι η συνεργασία που έχουμε αναπτύξει με τα γραφεία του ΕΟΤ λειτουργεί καλά”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, τόνισε πως, “ήρθε τον Νοέμβρη, αλλά και πρόσφατα ο Δήμαρχος, κ. Λειβαδάρας σε επικοινωνία με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ούτως ώστε να μπορέσουμε να έχουμε τουλάχιστον τα περυσινά κεκτημένα. Απ΄ ό,τι γνωρίζω η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σύρου θα είναι σε πολύ καλό επίπεδο”.

Ως εκ τούτου, ο Παναγιώτης Κουταβάς εξέφρασε την αισιοδοξία του για το προσεχές καλοκαίρι.

“Πιστεύω πρέπει να αναμένουμε με μεγάλη αισιοδοξία τη σεζόν που έρχεται και θέλω να καλέσω τους επιχειρηματίες που θέλουν να κάνουν δική τους καμπάνια, να έρθουν σε επαφή με το Γραφείο Τουρισμού του Δήμου μας, ούτως ώστε να τους παρασχεθεί διαφημιστικό υλικό”.

Ο ίδιος έκλεισε την ενημέρωσή του, λέγοντας πως θα ακολουθήσει συνεδρίαση της Επιτροπής Τουρισμού για το νέο λογότυπο της Σύρου.