Ταξί Σύρου: Προτάσεις για τη διαχείριση του κυκλοφοριακού
- Δευτέρα, 14 Μαρτίου, 2022 - 06:20
- / Eνημέρωση: 14 Μαρ. 2022 - 18:00
Λύση στο τεράστιο πρόβλημα του κυκλοφοριακού της Ερμούπολης ζητά το Σωματείο Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος”, με το Διοικητικό Συμβούλιο να έχει πραγματοποιήσει συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή προ ημερών, απαιτώντας εκ μέρους της αντανακλαστικά αναφορικά με τη λήψη μέτρων πριν τη θερινή σεζόν, καθώς το πρόβλημα δυστυχώς θα γιγαντωθεί.
Η συνάντηση προκλήθηκε από το Σωματείο και πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, στο Δημαρχιακό Μέγαρο με τον Δήμαρχο, Νίκο Λειβαδάρα, τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και άλλα στελέχη της Δημοτικής Αρχής, με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ταξί να καταθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας την υλοποίησή τους, προς ανακούφιση της Ερμούπολης, ει δυνατόν από το Πάσχα, οπότε και το νησί εκτιμάται πως θα υποδεχθεί μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
Ο επανασχεδιασμός της αστικής συγκοινωνίας προς αποκλειστική κάλυψη της μετακίνησης των πολιτών από και προς τα περιφερειακά parking, καθώς επίσης, οι πεζοδρομήσεις στο ιστορικό κέντρο, η ελεγχόμενη στάθμευση στο “Νησάκι”, καθώς και η αστυνόμευση στην περιοχή της Ερμούπολης αποτελούν τις κυριότερες προτάσεις που έθεσε επί τάπητος το Σωματείο, γνωρίζοντας καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη πλευρά το μέγεθος του προβλήματος του κυκλοφοριακού στο κέντρο τη θερινή σεζόν.
Παρόντες ήταν και εκπρόσωποι από την Αστυνομία και το Λιμεναρχείο Σύρου, από τους οποίους ζητήθηκε αυστηρότερος έλεγχος της παράνομης στάθμευσης, αλλά και ρύθμιση της κυκλοφορίας όπου αυτό απαιτείται.
Σε συνέχεια των ανωτέρω, το Σωματείο πραγματοποίησε την επόμενη ημέρα ξεχωριστή συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου, καθώς η πρόεδρος του Δ.Σ., Κανδιώ Μαραγκού υπήρξε αποφασισμένη ώστε να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση για τη νέα πιάτσα των ταξί, προκειμένου να ανακουφιστεί ο κλάδος, η πόλη, αλλά και το τμήμα περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη, όπου τα τελευταία χρόνια λειτουργεί σαν πιάτσα, με τα όποια προβλήματα προκαλεί στην κυκλοφοριακή ροή της περιοχής.
Δεδομένης της καθυστέρησης που υπάρχει για να μεταφερθούν τα ταξί στην παραλιακή ζώνη στην πλευρά της θάλασσας, τέθηκε επί τάπητος η μεταφορά τους στη νομίμως χωροθετημένη πιάτσα στην παραλιακή ζώνη, στο ύψος της επιχείρησης “Ροδιά”.
Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν από την πλευρά του Σωματείου αν και προβληματίζει το θέμα των αναστροφών των ταξί και η χρήση του χώρου του kiss 'n' ride για τις ώρες των αφίξεων και αναχωρήσεων των πλοίων, ωστόσο, είναι μία λύση που θα την επεξεργαστούν τα μέλη του Σωματείου.
Αναφορικά με τα παραπάνω και τις προτάσεις που πολύ υπεύθυνα κατέθεσε το Σωματείο προς τη Δημοτική Αρχή για το κυκλοφοριακό μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, ο πρόεδρός του Δ.Σ., Λευτέρης Βαρθαλίτης.
Να δοθούν λύσεις τώρα(!)
“Το σωματείο ιδιοκτητών ταξί Σύρου για πολλοστή φορά καταθέτει τις προτάσεις του” ανέφερε αρχικά ο πρόεδρος, εξηγώντας πως αυτή η κίνηση έρχεται σε συνέχεια της ανάγκης να δοθούν λύσεις άμεσα στον μεγάλο “βραχνά” της Ερμούπολης κυρίως τη θερινή περίοδο.
Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Βαρθαλίτης “δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση και δυστυχώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα ταλανίζει την πόλη μας τα τελευταία 20 χρόνια”. Για τους οδηγούς ταξί που βιώνουν καθημερινή το πρόβλημα, σημείωσε πως, “Οι συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της πόλης έχουν γίνει πλέον εξαιρετικά δύσκολες έως απαράδεκτες” και όπως διευκρίνισε, “αιτία της κατάστασης αυτής, κατά την γνώμη μας, δεν είναι τόσο η πυκνή κυκλοφορία των οχημάτων, όσο η παράλογη - αλόγιστη και παράνομη στάθμευση των οχημάτων στο οδόστρωμα, τα οποία παρεμποδίζουν την κίνηση των υπολοίπων αυτοκινήτων, προκαλώντας συχνά κυκλοφοριακά “εμφράγματα””.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ο πρόεδρος για τη συνάντηση του Σωματείου με τον Δήμαρχο και άλλα στελέχη της Δημοτικής Αρχής, “η έλλειψη ουσιαστικού σχεδιασμού αντιμετώπισης των καθημερινών αυτών προβλημάτων, τα οποία μπορούν να διορθωθούν αν ξεπεραστούν διάφορες απαράδεκτες πολιτικές και δικαιολογίες, είναι η κύρια αιτία των κυκλοφοριακών προβλημάτων στο κέντρο της πόλης”.
Ο ίδιος παρατήρησε μάλιστα πως κατά το παρελθόν δεν υπήρξε διαχείριση και λύση στο πρόβλημα, με αποτέλεσμα αυτό να γιγαντωθεί. “Καθημερινά κακομαθημένοι και κακόβουλοι οδηγοί οχημάτων που προκειμένου να εξυπηρετήσουν προσωπικές τους προτεραιότητες, αδιαφορούν για το φόρτο που προκαλούν στο οδικό δίκτυο και την μείωση της ποιότητας ζωής στην πόλη μας. Το κλείσιμο του ιστορικού κέντρου είναι μονόδρομος τουλάχιστον κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά αν αυτό δεν είναι εφικτό προτείνουμε σειρά μέτρων προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης από τα οχήματα” δήλωσε σε απόλυτο τόνο.
Παράνομη στάθμευση από Δόξα μέχρι Αξό
Αναφορικά με το μεγάλο ζήτημα της παράνομης στάθμευσης που οργιάζει, το Σωματείο κατέθεσε στον Δήμο τις παρατηρήσεις του σχετικά με τους δρόμους που αυτό διαπιστώνεται.
“Τα σημαντικότερα προβλήματα εντοπίζονται στον κεντρικό οδικό άξονα της πόλης, από την περιοχή της Πλατείας Δόξα έως και την περιοχή Αξός. Αναφέρουμε τα σημαντικότερα σημεία που εντοπίζουμε παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα: 1. Ξενώνας Αρίων & Βούρλης, όπου εκτός των επισκεπτών και οι ίδιοι οι επαγγελματίες κάνουν κατάχρηση στάθμευσης. 2. Ξενοδοχείο Σύρου Μέλαθρον. 3. Περιφερειακά του Ι.Ν. του Αγίου Νικολάου, όπου παρατηρούμε και παντελή έλλειψη σεβασμού στην ύπαρξη της εκκλησίας. 4. Μπροστά από το θέατρο Απόλλων. 5. Στην πλατεία Μιαούλη, όπου γίνεται κατάχρηση του οδοστρώματος τόσο κατά την ημέρα, όσο και τις βραδινές ώρες, δημιουργώντας αχαρακτήριστες καταστάσεις από τη στάθμευση οχημάτων. 6. Στην Ακτή Εθνικής Αντίστασης, στο ύψος της οδού Χίου, όπου στην κυριολεξία τα αυτοκίνητα σταθμεύουν “το ένα πάνω στο άλλο”. Υπάρχει παντελής έλλειψη σεβασμού και απαράδεκτα προβλήματα που δημιουργεί η ασυνειδησία των οδηγών. 7. Στο λιμάνι μεταξύ των οδών Κύθνου και Δωδεκανήσου, Ενώ απαγορεύεται η στάθμευση, μηχανές και αυτοκίνητα βρίσκονται νύχτα – μέρα σταθμευμένα, προκαλώντας μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, με τα κινούμενα οχήματα να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας για να αποφύγουν τα εμπόδια. Εκτός αυτού, μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων προς ενοικίαση βρίσκονται στον χώρο αναμονής οχημάτων του λιμανιού, παραβιάζοντας βασικές αρχές λειτουργίας της άδειας,η οποία τους έχει χορηγηθεί. 8. Στις οδούς Σουρή , Καλομενοπούλου, Απόλλωνος, όπισθεν του δημοτικού Μεγάρου και στην οδό Χίου με κατεύθυνση προς την πλατεία Σταύρου Βαφία. Εκεί μετά δυσκολίας μπορεί να κινηθεί όχημα, κινδυνεύοντας πάντα να προκαλέσει ζημιά. 9. Οδός Νικηφόρου Μανδηλαρά. Η σημαντικότερη οδός της πόλης, ουσιαστική πύλη εισόδου-εξόδου οχημάτων, ασφυκτιά από την κατάχρηση στάθμευσης τόσο των επαγγελματιών της οδού, όσο και των περαστικών. Στην είσοδο του ΙΚΑ, τα σταθμευμένα μοτοποδήλατα εμποδίζουν την κίνηση πεζών και οχημάτων. 10. Πλατεία Ηρώων. Απομάκρυνση σταθμευμένων οχημάτων στην παράνομη στάση λεωφορείου. 11. Οδός Ηρώων Πολυτεχνείου. Κατάχρηση από ασυνείδητους οδηγούς, που για χάρη της υποτιθέμενης εξυπηρέτησης των προσωπικών τους καταναλωτικών αναγκών, ταλαιπωρούν δεκάδες άλλους οδηγούς.”.
Νησάκι: Υπεραμύνονται της ελεγχόμενης στάθμευσης
Ακόμη ένας κλάδος που στηρίζει την απόφαση της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι είναι εκείνος των ταξί στη Σύρο, σε συνέχεια των θετικών τοποθετήσεων από τον Εμπορικό Σύλλογο και την Τερψιχόρη (εστίαση), σχετικά με την απόφαση του Λιμενικού Ταμείου.
Σύμφωνα με τον κ. Βαρθαλίτη το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης ειπώθηκε προς τον Δήμο πως πρέπει να εφαρμοστεί. “Στο parking στην περιοχή Νησάκι να υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση όπου την πρώτη ώρα να έχει μικρό αντίτιμο και πέραν της μίας ώρας να ανεβαίνει κλιμακωτά προκειμένου να είναι αποτρεπτικό για πολύωρη χρήση κυρίως από δημόσιους και ιδιωτικούς υπαλλήλους αλλά και από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της πόλης” ανέφερε ο πρόεδρος στην “Κοινή Γνώμη”, τονίζοντας πως με αυτόν τον τρόπο η περιοχή “θα είναι ελκυστική για τους καταναλωτές και τους επισκέπτες και θα λειτουργεί θετικά για την εξυπηρέτησή τους στα μαγαζιά”.
Mini bus: Απαραίτητος ο επανασχεδιασμός δρομολογίων, αποκλειστικά για περιφερειακά parking
Το Σωματείο στη συνάντησή του με τον Δήμαρχο έδωσε έμφαση και στο θέμα της αστικής συγκοινωνίας. Συγκεκριμένα και τεκμηριωμένα παρατήρησε πως “η δημοτική συγκοινωνία δημιουργήθηκε για να βελτιώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης”. Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “από τα έσοδα της ελεγχόμενης στάθμευσης να πληρώνεται η συγκοινωνία
σύνδεσης των parking Δόξα – Σκλαβενίτη”.
Πιο αναλυτικά το Σωματείο ανέφερε πως τα mini bus θα πρέπει στοχευμένα να καλύπτουν τις μετακινήσεις “ανά 5λεπτο ή ανά 10λεπτο από και προς τα περιφερειακά parking”.
“Η πραγματοποίηση δρομολογίων να γίνεται σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες του επιβατικού κοινού (αυξημένα το καλοκαίρι και μειωμένα το χειμώνα) και να επανασχεδιαστούν οι στάσεις και οι αφετηρίες των mini bus ώστε να μην δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα από τα ίδια τα mini bus”. Πρότειναν μάλιστα η εξυπηρέτηση για τις συνοικίες της Ερμούπολης να γίνεται από την ΚΤΕΛ, όπως το 2002.
Αστυνόμευση, τροφοδοσία και μονοδρομήσεις
Σημαντική παρατήρηση από το Σωματείο υπήρξε προς το Λιμεναρχείο και την Αστυνομία η αύξηση των ελέγχων για την παράνομη στάθμευση. “Η ύπαρξη δύο μοτοσικλετιστών αστυνομικών είναι απαραίτητη σε καθημερινή βάση προκειμένου να αστυνομεύσουν την κεντρική αρτηρία της πόλης μας, από τη Δόξα μέχρι και τον Σκλαβενίτη, αλλά και τους στενούς δρόμους περιμετρικά του Δημαρχείου” ανέφερε ο κ. Βαρθαλίτης, γνωστοποιώντας και μια σειρά άλλων θεμάτων που ανέφερε το Σωματείο προς τον Δήμο.
“Να οριστεί ομάδα από ειδικούς προκειμένου να καταγραφούν οι ελλείψεις των οδικών σημάνσεων σε όλο το οδικό δίκτυο του νησιού και να γίνει επανέλεγχος των παρανόμων διαβάσεων. Επίσης, να υπάρχει αυστηρή τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων από τις 09:00 μέχρι τις10:00 και από 17:30 μέχρι 18:30. Τέλος, να εφαρμοστεί η μελέτη Καρεκλά στον σύνολό της και συγκεκριμένα ό,τι προβλέπεται για τις οδούς (Νικηφόρου Μανδηλαρά, Ηρώων Πολυτεχνίου, Αθανασίου Δίακου Βροντάδο). Να υπάρξουν μονοδρομήσεις οδών δευτερεύουσας σημασίας και επίσης σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο να μονοδρομηθούν μια παρά μια οι οδοί”.
Έλεγχος στο kiss 'n' ride
Σε ουσιαστική παρατήρηση προχώρησαν και για τον χώρο του kiss 'n' ride στην παραλιακή ζώνη, πλησίον του λιμένα της Ερμούπολης. “Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι χρειάζεται εξ αρχής σχεδιασμός, όσον αφορά το χώρο ολιγόλεπτης στάθμευσης και αναμονής επιβατών στο λιμένα της Ερμούπολης καθώς πλήθος επαγγελματιών, αλλά και ιδιωτικών αυτοκινήτων συνωστίζονται στον χώρο, με αποτέλεσμα να γίνεται αφόρητη η κατάσταση τις ώρες αφίξεως των πλοίων” γνωστοποίησε ο κ. Βαρθαλίτης.
Λιμενικό Ταμείο Σύρου: Διάλογος για τη νέα πιάτσα των ταξί
Σε ξεχωριστή συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου αναπτύχθηκε διάλογος σε θετικό κλίμα για την κατάργηση της πιάτσας των ταξί στην πλατεία Μιαούλη και τη μεταφορά τους στη νόμιμα χωροθετημένη θέση, στην πλευρά της επιχείρησης “Ροδιά”.
“Πριν γίνει η ανάπλαση βρισκόμασταν στην πιάτσα της παραλίας στο άγαλμα της Εθνικής Αντίστασης. Εκεί μας έλουζε η θάλασσα. Ωστόσο, σήμερα, αν ρωτήσετε συναδέλφους θα σας πουν ότι θα προτιμούσαν εκείνο το σημείο, παρά τη σημερινή πιάτσα στην πλατεία. Σας περιγράφω την κατάσταση στην οποίαν έχουμε βρεθεί τα τελευταία χρόνια στην πλατεία Μιαούλη.
Στην πλατεία η πιάτσα δεν μας εξυπηρετεί. Η κατάσταση είναι γνωστή σε όλο το νησί. Θέλουμε να φύγουμε από εκεί” ξεκαθάρισε ο κ. Βαρθαλίτης, γνωστοποιώντας πως με την πρόεδρο του ΔΛΤΣ, Κανδιώ Μαραγκού, “Συζητήσαμε το θέμα της πιάτσας γιατί θέλουμε να φύγουμε από την πλατεία Μιαούλη και να πάμε στην παραλία. Στην παραλία μας έχουν χωροθετήσει την πιάτσα – νομίμως – το πρώτο ταξί να είναι στο πρώην Σιρανό και το τελευταίο στο ύψος της Ροδιάς, στην οδό Κέας.
Το πρόβλημά μας όμως είναι ότι το καλοκαίρι έρχονται πολλά πλοία καθημερινά και ο όγκος των οχημάτων είναι τέτοιος που μας προβληματίζει ότι δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε εύκολα αναστροφή στο kiss 'n' ride. Αυτό είναι το πρόβλημά μας μόνο για το καλοκαίρι. Η αναστροφή. Τον χειμώνα δεν θα έχουμε πρόβλημα”.
Ως εκ τούτου, ο κ. Βαρθαλίτης εξήγησε πως τα μέλη του Σωματείου θα επεξεργαστούν την εν λόγω νόμιμη λύση και θα επανέλθουν, παραθέτοντας ακόμη έναν προβληματισμό τους, για τον οποίον όμως η ανταπόκριση του Λιμεναρχείο Σύρου μπορεί να δώσει λύση.
“Επίσης, μας προβληματίζει ο τρόπος με τον οποίον θα μπαίνουμε νόμιμα στην πιάτσα. Δεν γίνεται να κάνουμε τις όποιες κινήσεις στην οδό Κέας που σήμερα είναι άνοδος. Θεωρούμε καλύτερη προσέγγιση να διασχίσουμε την οδό Ελ. Βενιζέλου, να περάσουμε την Σταματίου Πρωίου και να κατέβουμε από το στενό του Αθυμαρίτη (οδός Κέας). Άρα, θα πρέπει να γίνει αντιδρόμηση της οδού Κέας. Εναλλακτικά θα πρέπει να κάνουμε αναστροφή στην πλατεία Κανάρη που αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρύνουμε την κίνηση της παραλιακής ζώνης. Αυτό δεν το θέλουμε” σχολίασε ο κ. Βαρθαλίτης, τονίζοντας τέλος πως, “Ψάχνουμε να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να δούμε αν θα μεταφερθούμε στην παραλία στην πλευρά της Ροδιάς. Θα συζητήσουμε και θα επανέλθουμε σε συνάντηση με το Λιμενικό Ταμείο και τον Λιμενάρχη”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πιέζουν για προσωρινή λύση
20 Δεκ. 2016 - 6:20 - Κυκλοφοριακού συνέχεια
14 Ιαν. 2015 - 17:16 - Υποχρεωτική σήμανση για πληρωμές με POS και στα ταξί της Σύρου
6 Αυγ. 2024 - 6:19 - Θετική ματιά με αστερίσκους για τα 9θεσια ταξί στη Σύρο
30 Νοε. 2023 - 6:19 - Προτεραιότητα η μεταφορά της πιάτσας των ταξί
16 Νοε. 2023 - 6:19