Σε νέο διαγωνισμό για το πολυσυζητημένο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών προχωρά το Υπ. Υποδομών, μετά από το τέλος της δικαστικής διαμάχης με τον πρώτο ανάδοχο για την ποιότητα των αρχικών εργασιών

Από το μηδέν η επέκταση στο αεροδρόμιο Σύρου

Η αύξηση του κόστους των υλικών δεν επιτρέπει την εκτέλεση του έργου από επόμενο μειοδότη του πρώτου διαγωνισμού

Από μηδενική βάση ξεκινούν οι ενέργειες για το έργο της α΄ φάσης του αεροδρομίου Σύρου, δηλαδή της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών κατά 140 μέτρα, μετά από το αποτέλεσμα του αρμόδιου Δικαστηρίου που επιβεβαίωσε πως οι αρχικές εργασίες με τον πρώτο ανάδοχο δεν είχαν την ποιότητα που άρμοζε σε εγκαταστάσεις αεροδρομίου για την ασφάλεια των πτήσεων.

Όπως ήταν γνωστό, για το έργο της επέκτασης υπήρξε διαφωνία ανάμεσα στον εργολάβο και την πλευρά της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών, με αποτέλεσμα να υπάρξει δικαστική διαμάχη, το τέλος της οποίας οδηγεί πια στην επόμενη σελίδα, την άκρως σοβαρή υπόθεση.

Συγκεκριμένα, η πλευρά του Υπουργείου μετά από αυτοψίες και ελέγχους έκρινε πως το έργο στην πρώτη φάση του δεν ήταν ασφαλές, καθώς είχαν διαπιστωθεί ρηγματώσεις στην επιφάνεια του υλικού που είχε “στρωθεί”, ενώ στον αντίποδα, ο εργολάβος αυτού, είχε υποστηρίξει πως το έργο της επέκτασης θα μπορούσε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί απρόσκοπτα.

Παρά το γεγονός πως αρχικά υπήρξε αισιοδοξία, για τη συνέχιση του έργου από επόμενο μειοδότη του ίδιου διαγωνισμού, ώστε το νησί να μη χάσει πολύτιμο χρόνο με διαδικασίες νέου διαγωνισμού, ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης”, απαραιτήτως θα υπάρξει επαναδημοπράτηση του έργου.

Αυτό το γεγονός ακουμπά στην κατάσταση της κρίσης που έχει προκύψει και έχει πυροδοτήσει αύξηση όλων των υλικών για μεγάλα έργα. Σε αυτήν την κατεύθυνση, από το Υπουργείο Υποδομών θα υπάρξει αύξηση του προϋπολογισμού για την α΄ φάση της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου, ώστε να υπάρξει νέος ανάδοχος μετά τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία.

Όλα τα παραπάνω έρχονται να προσθέσουν απογοήτευση στην τοπική κοινωνία, αφού θα απαιτηθεί στην καλύτερη περίπτωση διάστημα αρκετών μηνών ή και ενός έτους μέχρι να μπει στο αεροδρόμιο ξανά εργολάβος.

Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα πως, η βελτίωση του αεροδρομίου Σύρου μέσω της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών, θα επιτρέψει τη φιλοξενία μικρών αεροσκαφών που θα πραγματοποιούν πτήσεις charter από το εξωτερικό.

Το Υπουργείο προχωρά σε δεύτερο διαγωνισμό

Σχετικά με τις εξελίξεις που συνοδεύουν το αεροδρόμιο Σύρου και τις προσπάθειες βελτίωσής του, ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, η “Κοινή Γνώμη” επικοινώνησε με την αναπληρώτρια Διευθύντρια της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, Ραφαέλα Μαραγκουδάκη. Στην ερώτηση αν υπήρξε η απόφαση του Δικαστηρίου σχετικά με την προσφυγή που είχε ασκήσει ο πρώτος εργολάβος του έργου της α΄ φάσης, καθώς ο ίδιος διαφωνούσε με τα συμπεράσματα της αυτοψίας και του ελέγχου του Υπουργείου, η ίδια γνωστοποίησε την κατάληξη της υπόθεσης, η οποία αναμενόταν εδώ και αρκετούς μήνες, για να μπορέσει το έργο να οδεύσει σε μία νέα κατεύθυνση.

“Απορρίφθηκαν όλες οι ενστάσεις του εργολάβου και περιμένουμε να καθαρογραφεί η απόφαση. Πάμε για επαναδημοπράτηση” ανέφερε σχετικά η κα Μαραγκουδάκη, η οποία εν συνεχεία ρωτήθηκε για ποιους λόγους δεν ακολουθείται το αρχικό σενάριο για την εκτέλεση της α΄ φάσης, δηλαδή η επιλογή επόμενου μειοδότη από τον πρώτο διαγωνισμό.

Ειδικότερα, για το αν θα υπάρξει σύμβαση με επόμενο μειοδότη του ίδιου διαγωνισμού, απάντησε τα εξής. “Όχι κανένας. Έχουν αλλάξει οι τιμές στα υλικά και κανέναν δεν τον συμφέρει. Βλέπουμε τα τεύχη ξανά και θα γίνει μία αλλαγή στον προϋπολογισμό. Δεν θα αναλάβει κάποιος άλλος από τον πρώτο διαγωνισμό” ξεκαθάρισε η ίδια, χωρίς όμως να υπεισέρχεται σε λεπτομέρειες αναφορικά με το κομμάτι του προϋπολογισμού που θα αυξηθεί. Σύμφωνα με όσα είχαν δει το φως της δημοσιότητας και βάσει των σχετικών αποφάσεων του Υπουργείου Υποδομών, ο αρχικός προϋπολογισμός για την α΄ φάση αφορούσε σε ποσό ύψους 1,4 εκατ. ευρώ.

“Δεν το γνωρίζω ακόμη αυτό. Όταν θα γίνουν όλα αυτά, οι προβλεπόμενες διαδικασίες και η προετοιμασία, θα το ξέρουμε (σ.σ. το ποσό). Επεξεργαζόμαστε το θέμα του προϋπολογισμού. Σίγουρα θα είναι αυξημένος σε σχέση με τον παλιό, αλλά δεν ξέρω το ύψος του” δήλωσε η ίδια προς την “Κοινή Γνώμη”.

Άγνωστος ο χρόνος επαναδημοπράτησης

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ρωτήθηκε για τον χρόνο κατά τον οποίον θα βγει στον αέρα ο δεύτερος διαγωνισμός του έργου, χωρίς όμως να μπορεί να προσδιορίσει σήμερα το διάστημα, αφού όπως εξήγησε, πρωτίστως, πρέπει να ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία εγκρίσεων των τευχών δημοπράτησης.

“Όχι. Δεν μπορώ να ξέρω σήμερα. Πρέπει να στείλουμε τα νέα τεύχη στη Διαχειριστική, να γίνει η προέγκριση και θα προχωρήσουμε. Είναι συγχρηματοδοτούμενο έργο. Οπότε πρέπει η Διαχειριστική να εγκρίνει τα τεύχη δημοπράτησης” διευκρίνισε σχετικά με το θέμα.

Θα ξηλωθούν οι πρώτες κατασκευές”

Ακόμη, η κα Μαραγκουδάκη κλήθηκε να γνωστοποιήσει αν οι πρώτες εργασίες στον διάδρομο προσαπογειώσεων των αεροσκαφών στο αεροδρόμιο της Σύρου, θα παραμείνουν ή θα αφαιρεθούν, με φόντο τη δικαστική απόφαση που απορρίπτει τις ενστάσεις του πρώτου εργολάβου και δικαιώνει το Υπουργείο Υποδομών.

“Θα ξηλωθούν αυτά όλα. Θα τον καλέσει τον εργολάβο η διευθύνουσα Υπηρεσία και θα τα απομακρύνει, από τη στιγμή που απορρίφθηκαν όλες οι ενστάσεις” δήλωσε σε απόλυτο τόνο, συμφωνώντας τέλος πως δυστυχώς, το έργο της επέκτασης του διαδρόμου κατά 140 μέτρα, θα πάρει νέα καθυστέρηση.

“Ναι” σχολίασε, αφού όπως επανέλαβε αυτό “θα επαναδημοπρατηθεί”.

Υπενθυμίζεται προς τους αναγνώστες πως το έργο της ανάπτυξης του διαδρόμου στο αεροδρόμιο της Σύρου είχε ξεκινήσει στις 19 Νοεμβρίου του 2018 ενώ η β΄ φάση, που αφορούσε στην αποκοπή του λόφου Νεράιδα, έχει ολοκληρωθεί.