Έντονη κριτική του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης προς τη Δημοτική Αρχή και τον Αντιδήμαρχο, Ν. Φωτεινιά σχετικά με την ψήφιση της τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ)

Αντιδρούν στη νοοτροπία εξυπηρετήσεων

Επανήλθε το θέμα τυπικά σωστά και με απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής

Δριμεία κριτική εισέπραξε για μία ακόμη φορά ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Φωτεινιάς σχετικά με την ψήφιση της τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, στο Δημοτικό Συμβούλιο, με την πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων, Άννα Βαμβακάρη να τονίζει πως πρόκειται “για έναν Οργανισμό τακτοποιήσεων προσώπων και καταστάσεων” που εξυπηρετούν τη Δημοτική Αρχή.

Η κα Βαμβακάρη κατέθεσε την αντίθεση του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου σχετικά με την πρόταση του Αντιδημάρχου, κ. Φωτεινιά, που αυτή τη φορά ορθώς συνοδευόταν από τη σχετική απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής, εξηγώντας πως το περιεχόμενό της μπορεί να αποτυπώνει μία “νοοτροπία εξυπηρετήσεων”, αλλά σε καμία περίπτωση δεν στηρίζει μία αποτελεσματικότερη λειτουργία των Υπηρεσιών.

Την πρότασή του ανέλυσε ο Νίκος Φωτεινιάς με την πλειοψηφία των συμβούλων να στηρίζουν τις θέσεις του, ασχέτως αν απασχόλησε ιδιαίτερα το θέμα της υποστελέχωσης του Δήμου και της “απώλειας” προσωπικού όλα τα τελευταία χρόνια, το οποίο δεν έχει αναπληρωθεί, την ίδια στιγμή που συνεχώς μεταφέρονται αρμοδιότητες στον Δήμο από το κεντρικό κράτος.

Διατήρηση αριθμού εργαζομένων και καμία οικονομική επιβάρυνση

Ειδικότερα, στην εισήγησή του, ο Νίκος Φωτεινιάς υπενθύμισε ότι το θέμα της τροποποίησης – επικαιροποίησης του ΟΕΥ έρχεται σε συνέχεια παλαιότερης συνεδρίασης, κατά την οποία αυτό δεν είχε περάσει, αφού δεν συνοδευόταν από την απαραίτητη απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής.

Ο ίδιος εστίασε στο σκεπτικό των αλλαγών που προτάθηκαν και ψηφίστηκαν, εξηγώντας τα ακόλουθα: “Σήμερα έρχεται προς ψήφιση η πρόταση τροποποίησης – επικαιροποίησης του ΟΕΥ του Δήμου μας και κρίνουμε ότι ο υπάρχων ΟΕΥ είναι ρεαλιστικός, λειτουργικός έχει δε δοκιμαστεί όλο το προηγούμενο διάστημα, δηλαδή από τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ έως και σήμερα και οι Υπηρεσίες έχουν βρει τον βηματισμό τους χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα”. Πρόσθεσε παράλληλα πως, “Απλά υπήρχαν σε αυτόν κάποιες αστοχίες, οι οποίες πρέπει να διορθωθούν και αυτό ερχόμαστε σήμερα να κάνουμε με την πρόταση που καταθέτουμε”.

Ως εκ τούτου, γνωστοποίησε πως με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής αποφασίστηκαν τα παρακάτω:

1. Διατήρηση στο ίδιο επίπεδο του συνολικού προτεινόμενου αριθμού θέσεων του Δήμου μας έτσι ώστε να αποφευχθεί η ανάγκη έστω και ονομαστικής δέσμευσης πόρων στον προϋπολογισμό μας.

2. Εκκίνηση μιας προσπάθειας απλοποίησης των ειδικοτήτων που υπάρχουν στον Οργανισμό, με μετατροπή των κενών θέσεων μη χρησιμοποιούμενων πλέον από τον ΑΣΕΠ ειδικοτήτων, σε παραπλήσιες χρησιμοποιούμενες πλέον ειδικότητες. Η προσπάθεια αυτή δεν περιλαμβάνει και τις κατειλημμένες θέσεις, για την αποφυγή της επιβάρυνσης του γραφείου προσωπικού με ένα χωρίς ουσία έργο ανακατάταξης του προσωπικού στις νέες ειδικότητες.

3. Μετατροπή κενών θέσεων για τις οποίες για διάφορους λόγους ο Δήμος δεν προβλέπει πλήρωσή τους στο μέλλον, με άλλες χρησιμότερες. Σημειώνουμε ότι η πλήρωση των θέσεων αυτών δεν είναι απαραίτητο να γίνει με πρόσληψη, αλλά μπορεί να προκύψει και μέσω της διαδικασίας της κινητικότητας. 4. Τροποποίηση του προσοντολογίου προϊσταμένων κάποιων υπηρεσιών του Δήμου, έτσι ώστε να διορθωθούν παραλείψεις κάποιων ειδικοτήτων, οι οποίες δημιουργούν “αγκυλώσεις” στην παρούσα στιγμή. 5. Ανάθεση της μέριμνας για τη ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών στο αυτοτελές τμήμα Επιχειρησιακού Προγραμματισμού. 6. Ανάθεση της μέριμνας για την υλοποίηση του προγράμματος ΚΔΑΠ – ΑΜΕΑ στο τμήμα παιδικών – βρεφονηπιακών σταθμών. Η επιλογή του τμήματος έγινε με γνώμονα το γεγονός ότι οι παιδικοί σταθμοί και το ΚΔΑΠ χρηματοδοτούνται από το ίδιο πρόγραμμα της ΕΕΤΑΑ. Συνεπώς οι διαδικασίες εγγραφής ωφελουμένων και τα δικαιολογητικά είναι κοινά, οπότε η ένταξη στο συγκεκριμένο τμήμα, το οποίο ήδη τρέχει παρόμοιο πρόγραμμα, θα βοηθήσει στην ευκολότερη ενσωμάτωσή του και την ταχύτερη διεκπεραίωση του γραφειοκρατικού του φόρτου.

Επιπλέον, εξήγησε πως ενσωματώθηκαν και “μετατάξεις υπαλλήλων σε ανώτερη κατηγορία με μεταφορά θέσης, υπάλληλοι του Πολυδύναμου Κέντρου, αλλαγές λόγω καταχωρήσεων και εντάξεων νέων εξαιτίας κινητικότητας και υπηρεσιακών μεταβολών, όπως και η κένωση θέσεων των τεσσάρων θέσεων τεχνικών ύδρευσης – αποχέτευσης Δήμου”.

Σε γενικές γραμμές ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, υποστήριξε πως, η Δημοτική Αρχή επιδιώκει αλλαγές που θα κάνουν πιο αποδοτικές τις δημοτικές Υπηρεσίες.

“Προσπαθούμε για έναν σύγχρονο και λειτουργικό ΟΕΥ και κυρίως στις υπάρχουσες συνθήκες, ιδιαίτερα με την υποστελέχωση των υπηρεσιών, τον περιορισμό των προσλήψεων, τη μεταβίβαση πλήθους νέων αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση και με σκοπό τις ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Στόχος μας είναι ένας ΟΕΥ που θα συντονίζει αποτελεσματικά τον φορέα όσο και τους εργαζόμενους, διασφαλίζοντας παράλληλα την υπηρεσιακή ασφάλεια και εξέλιξή τους”.

Καταστρατήγηση αξιοκρατίας και εξυπηρέτηση ημετέρων

Την κάθετη διαφωνία της με το σκεπτικό της Δημοτικής Αρχής εξέφρασε η πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου, Άννα Βαμβακάρη, τονίζοντας ταυτόχρονα πως ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος στην πρόταση που θέτει τελικώς προς ψήφιση “συνεχίζει την πορεία εξυπηρέτησης ημετέρων”.

“Ήλπιζα να μην έρθει ξανά η συγκεκριμένη πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτή τη φορά ακολουθήθηκε η σωστή διαδικασία αλλά η ένστασή μας εστιάζεται στο ότι η καταλληλότερη λέξη γι αυτή την πρόταση είναι τακτοποίηση Οργανισμού και όχι τροποποίηση.

Η συγκεκριμένη τροποποίηση γίνεται για να εξυπηρετήσει πρόσωπα και καταστάσεις, με μία καταστρατήγηση της αξιοκρατίας και σε μία συνέχεια της εξυπηρέτησης ημετέρων που σαν “δαχτυλίδι” περνά από τη μία διοίκηση στην άλλη σαν νοοτροπία” υπογράμμισε η πρόεδρος του Σωματείου, σημειώνοντας παράλληλα τη διαφωνία της με το πρώτο κριτήριο της Δημοτικής Αρχής που συνδέεται με μη πρόβλεψη αύξησης του αριθμού των θέσεων του Δήμου.

“Πολύ σημαντικό για εμάς είναι ότι στην εισήγηση φαίνεται ότι το πρώτο μέλημα της Δημοτικής Αρχής είναι η διατήρηση στο ίδιο επίπεδο του συνολικού προτεινόμενου αριθμού θέσεων του Δήμου μας έτσι ώστε να αποφευχθεί η ανάγκη έστω και ονομαστικής δέσμευσης πόρων στον προϋπολογισμό μας” ανέφερε, εξηγώντας παρακάτω πως, αυτή η βάση της Δημοτικής Αρχής “είναι αδιάντροπη τόλμη όταν υπάρχουν τμήματα που υπολειτουργούν όπως το Τμήμα Εσόδων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών που σε λίγο καιρό θα μείνει με μόνο μία υπάλληλο στα Έσοδα, το ΤΑΠ και τα Δημοτικά τέλη για όλο το νησί”.

Επίσης, φρόντισε να αναφέρει δημοσίως πως δεν μπορεί να είναι πρώτο αυτό το κριτήριο για την τροποποίηση του ΟΕΥ όταν όπως πρόσθεσε, “γνωρίζετε ότι η Καθαριότητα έχει ελλείψεις προσωπικού, όταν το Τμήμα Μικρών Έργων της Τεχνικής Υπηρεσίας έχει μόνον τρεις οικοδόμους για όλη τη Σύρο, όταν από το 2011 έως τώρα έχουν αποχωρήσει 100 υπάλληλοι στον Δήμο μας και οι νέοι διορισμοί – μετατάξεις αυτά τα χρόνια είναι 33”. Η κα Βαμβακάρη συμπλήρωσε μάλιστα πως στον Δήμο έχουν έρθει υπάλληλοι από Νομικά Πρόσωπα που έχουν καταργηθεί, οι οποίοι ωστόσο, έχουν μαζί τους τις αρμοδιότητες που είχαν εξ αρχής.

“Όταν υπάρχει αυτή η έξοδος υπαλλήλων θα έπρεπε η διοίκηση να κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως και πολιτικώς δυνατόν για προσλήψεις υπαλλήλων και να μην κινείται στον άξονα της αποφυγής δέσμευσης πόρων στον προϋπολογισμό, με ένα χρηματικό υπόλοιπο που αν δεν κάνω λάθος είναι λίγο πάνω από 7 εκατ. ευρώ” υποστήριξε η ίδια, ζητώντας παρακάτω από τους αιρετούς να μην ψηφίσουν την πρόταση της Δημοτικής Αρχής.

“Αυτό που θα ήθελα να ζητήσω από τους δημοτικούς συμβούλους είναι να ψηφίσουν αρνητικά τη συγκεκριμένη τροποποίηση για να μη γίνουν συνυπεύθυνοι σε μία συνέχεια των εξυπηρετήσεων” ανέφερε, λέγοντας πως το Σωματείο ζητά ασφάλεια και δικαιοσύνη.

Συμφωνία μείζονος μειοψηφίας με παρατηρήσεις

Από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, τη σύμφωνη γνώμη της, αλλά με παρατηρήσεις κατέθεσε η μείζον μειοψηφία, η οποία ήταν και η μόνη παράταξη που τοποθετήθηκε και συμμετείχε στη συγκεκριμένη συζήτηση.

“Μετά από τρία χρόνια έπρεπε να έχει γίνει σαφώς περισσότερη δουλειά. Το αναφέραμε και στην προηγούμενη συνεδρίαση” υποστήριξε ο επικεφαλής της παράταξης “Η Σύρος που αξίζουμε”, αναφέροντας ενδεικτικά εκκρεμότητες που δεν τακτοποιούνται στην εν λόγω επικαιροποίηση του ΟΕΥ.

“Ο ΦΟΔΣΑ εμπεριέχεται στο παλιό οργανόγραμμα του 2016 ενώ έχει καταργηθεί και ο ΧΥΤΑ πέρασε στον περιφερειακό ΦΟΔΣΑ και η διαδικασία της αποκομιδής της ανακύκλωσης στην Καθαριότητα του Δήμου από το 2020. Δεν φαίνεται μέσα στον Οργανισμό η συνέργεια και η συνεργασία που πρέπει να υπάρχει με τον διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου” τόνισε αρχικά, λέγοντας ακόμη πως, στον ΟΕΥ δεν αποτυπώνεται ούτε η αποσυμφόρηση της Υπηρεσίας Καθαριότητας, ούτε η αναβάθμιση της Φιλαρμονικής, που καλό θα ήταν να γίνει διακριτό Τμήμα.

Επίσης, ο κ. Αθανασίου εστίασε στο θέμα της έλλειψης προσωπικού και στη συνεχή επιβάρυνση του υπάρχοντος προσωπικού, εξηγώντας παρακάτω τα εξής: “Το βασικό είναι ότι έχουμε ξεμείνει από κόσμο σε βασικές υπηρεσίες του Δήμου. Ο ΟΕΥ είναι ένα δυναμικό κείμενο που η εκάστοτε Δημοτική Αρχή το διαμορφώνει με τους υπαλλήλους”. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε πως θα έπρεπε και η πλευρά των υπαλλήλων και των Υπηρεσιών να είναι συνεργάσιμη και να καταθέσει προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

“Το λάθος είναι ότι ο κάθε Διευθυντής και προϊστάμενος ταμπουρώνονται στην Υπηρεσία τους και δεν κοιτάζουν το όλον” σχολίασε σχετικά. Σημειώνεται πως λευκό ψήφισε ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Κοσμάς από τη μείζονα μειοψηφία, εξηγώντας πως ο ΟΕΥ δεν κάνει αναφορά με σαφή τρόπο στα καθήκοντα του κάθε υπαλλήλου.

Διευκρινίσεις Φωτεινιά για κρίσεις και προσλήψεις

Τέλος, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών τοποθετήθηκε για το θέμα των κρίσεων και των προσλήψεων.

“Σχετικά με τις κρίσεις, εμείς σαν Δήμος δεν έχουμε πάρει καμία εντολή από το Υπουργείο για να κάνουμε κρίσεις. Το μόνο έγγραφο που έχει έρθει πριν από περίπου δύο μήνες είναι για να γίνουν κρίσεις Γενικών Διευθυντών. Γενικοί Διευθυντές υπάρχουν μόνον στη Θεσσαλονίκη, στον Πειραιά, στην Αθήνα. Πουθενά αλλού. Όταν θα έρθουν κάποια έγγραφα από το Υπουργείο και μας δώσουν εντολές για να γίνουν κρίσεις προϊσταμένων, τότε θα το δούμε. Εμείς σαν Υπηρεσία έχουμε κάνει όλες τις διαδικασίες για να μπορούμε να προχωρήσουμε” ανέφερε ο ίδιος, σημειώνοντας τέλος πως το κομμάτι των προσλήψεων αφορά το κεντρικό κράτος και το ρυθμό που αυτό αποφασίζει, χωρίς να μπορεί να λειτουργήσει ανεξάρτητα ο Δήμος.

“Και όσον αφορά τις προσλήψεις είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε το κεντρικό κράτος. Δεν παίρνουμε όποιον θέλουμε και ό,τι θέλουμε” ξεκαθάρισε ο Νίκος Φωτεινιάς, μιλώντας και για τις καθυστερήσεις σε προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.

Ετικέτες: