Αδικαιολόγητη η εικόνα που παρουσιάζει μέχρι σήμερα το τουριστικό portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Δυσφήμιση για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων

Τι απαντά ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Π. Κουταβάς για την επιβεβλημένη(!) αναβάθμισή του

Στοιχεία που παραπληροφορούν για το προφίλ και τον χαρακτήρα της πρωτεύουσας των Κυκλάδων σε όλα τα επίπεδα εξακολουθεί να περιλαμβάνει το τουριστικό portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, το οποίο παραμένει ένα αναξιοποίητο “εργαλείο” όσον αφορά την προβολή του τόπου.

Η πολυσυζητημένη υπόθεση του portal προκαλεί σταθερά αρνητική εντύπωση, καθώς για τη δημιουργία του δαπανήθηκαν άνω των 40 χιλ. ευρώ επί προηγούμενης θητείας, ενώ ποτέ αυτό δεν αποτέλεσε ένα σύγχρονο “εργαλείο” παρουσίασης της Σύρου και έγκυρης πληροφόρησης των επισκεπτών.

Σήμερα, τρία χρόνια μετά από το ξεκίνημα της τρέχουσας θητείας, το portal παραμένει στον πάγο, παρουσιάζοντας λανθασμένα στοιχεία προς τους επισκέπτες του. Σχετικά με την αλλαγή αυτής της κατάστασης, δηλαδή τη διόρθωση πολλών στοιχείων, τον εμπλουτισμό του με χρήσιμο υλικό όπως φωτογραφίες, βίντεο και σωστές πληροφορίες για εκδηλώσεις και την ιστορία της Σύρου, ρωτήθηκε ο νυν Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς. Με δεδομένο ότι η πρωτεύουσα των Κυκλάδων δε, έχει εδώ και αρκετούς μήνες την καθοδήγηση της Toposophy, υποτίθεται πως τέτοια “εργαλεία” του Δήμου θα έπρεπε να έχουν πάρει προτεραιότητα ώστε να αναβαθμιστεί η εικόνα τους, αφού πλέον έχει καθοριστεί η νέα ταυτότητα του τόπου.

Ο κ. Κουταβάς παραδέχθηκε πως το portal παρουσιάζει κάκιστη εικόνα που πολλές φορές αποτελεί δυσφήμιση για τον τόπο, γνωστοποιώντας – μέσω γενικόλογης δήλωσής του – πως, αυτή η κατάσταση θα αλλάξει εντός του 2022. Ωστόσο, αν και δεν προσδιόρισε πώς θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμισή του, δηλαδή από την Toposophy, από υπαλλήλους του Δήμου, ή από άλλη εταιρεία που ίσως χρειαστεί να αναζητηθεί, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο αναζήτησης εταιρείας με εξειδικευμένη γνώση. Στην περίπτωση που απαιτηθεί να γίνει αυτή η επιλογή, γίνεται ξεκάθαρο πως η τουριστική στρατηγική για τη Σύρο προκειμένου να υλοποιηθεί και να εφαρμοστεί σε κάθε επίπεδο, “ανοίγει” μία “φάμπρικα” αναθέσεων και διαγωνισμών. Αυτό για τον Δήμο δεν αποκλείεται να σημάνει μεγάλα κόστη.

  • Ο Δήμος υποτίθεται ότι διαθέτει ένα “εργαλείο” που θα βοηθούσε στην ενημέρωση των επισκεπτών. Παρόλα αυτά, βλέπουμε ότι παραμένει αναξιοποίητο. Γιατί συμβαίνει αυτό μέχρι τώρα; Προτίθεστε να δρομολογήσετε λύσεις;

“Σωστά. Ο Δήμος έχει ένα σημαντικό “εργαλείο” είναι η αλήθεια, στο οποίο το προηγούμενο διάστημα καταφέραμε να μπορούμε να επέμβουμε σε αυτό. Έχετε δίκιο και είναι μία παθογένεια το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή είναι ουσιαστικά ανενεργό. Έχει παρωχημένη πληροφόρηση αυτή τη στιγμή. Όμως είναι στους στόχους μας στο άμεσο διάστημα και με την αρωγή της εταιρείας συμβούλων να μπούμε στη διαδικασία αυτό να αναβαθμιστεί όσον αφορά το περιεχόμενό του, να γίνει πιο χρήσιμο και πιο λειτουργικό και να αποτελέσει ένα “όπλο” του Τμήματος Τουρισμού του Δήμου μας.”.

  • Αυτό γιατί δεν ήταν εφικτό να γίνει μέχρι τώρα; Θα υπάρχουν κάποιοι λόγοι. Ποιοι είναι αυτοί;

“Αυτό που μπορώ να πω είναι πως ο τρόπος με τον οποίον είχε φτιαχτεί το συγκεκριμένο portal δεν επέτρεπε στον Δήμο να μπορεί να παρεμβαίνει σε αυτό. Για να το πω απλά ήταν “κλειδωμένο”. Αυτό καταφέραμε να το αλλάξουμε μέσω μίας σύμβασης που αναβάθμισε και το κεντρικό site του Δήμου. Καταφέραμε και ξεκλειδώσαμε το portal, οπότε αυτή τη στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να παρεμβαίνουμε και στο λογισμικό του για να μπορούμε να κάνουμε τις όποιες διορθώσεις που χρειάζεται. Έχουμε κάνει κάποια πράγματα σε αυτό το κομμάτι. Δηλαδή, έχουμε βελτιώσει τη γλώσσα προγραμματισμού πάνω στην οποία αυτό το site χτίστηκε, αλλά αυτό που μένει και αυτό που βλέπει ο κόσμος έχει να κάνει με την εικόνα του, τη χρηστικότητα και τις πληροφορίες που έχει, οι οποίες όμως σήμερα δεν είναι στο επίπεδο που πρέπει. Δυστυχώς, δίνουν πληροφορίες που κάποιες φορές δεν ισχύουν και είναι κάτι, το οποίο μας έχει προβληματίσει και πρέπει να το βελτιώσουμε.”.

  • Σε δημόσια συνεδρίαση της Τουριστικής Επιτροπής περί τα τέλη του 2021, είχατε αναφέρει ότι η πρόθεσή σας για την αναβάθμιση του portal είναι αυτή η βελτίωση να επιτευχθεί μέσα στο 2022. Θα δοθεί προτεραιότητα από εσάς μέσα στο 2022;

“Θεωρώ πως ναι, καθώς τώρα που έχουμε ουσιαστικά και το στρατηγικό σχέδιο αλλά και το place branding, έχουμε και τα νέα λογότυπα του Δήμου μας. Όλα αυτά θα πρέπει να εναρμονιστούν ούτως ώστε να έχουμε μία ενιαία εικόνα. Οπότε θεωρώ πως μέσα στο 2022 θα γίνουν οι πρώτες ενέργειες και για το portal ώστε αυτό να καταστεί περισσότερο λειτουργικό και περισσότερο χρηστικό.”.

  • Άρα, κύριος στόχος είναι η εναρμόνιση του portal με την τουριστική στρατηγική...

“Σωστά. Και πρέπει όλα τα “εργαλεία” του Δήμου – είτε αυτά λέγονται portal, είτε αυτά λέγονται social media να παρουσιάζουν προς τα έξω μία ενιαία εικόνα. Οπότε τώρα που έχουμε σαν κύριο “όπλο” μας τη νέα εικόνα, αυτή πρέπει να ενσωματωθεί και μέσα σε αυτά τα “εργαλεία” που διαθέτουμε για να βοηθήσει στην καλύτερη προβολή και παρουσίαση της Σύρου προς τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες.”.

  • Η αναβάθμιση, προαναφέρατε ότι θα γίνει με τη συνδρομή της Toposophy. Θα υπάρξει ξεχωριστή σύμβαση; Θα το αναλάβει η ίδια η εταιρεία συμβούλων; Και αν υπάρξει άλλη σύμβαση, τί ποσό θα αφιερωθεί σε αυτό το κομμάτι;

“Αυτή τη στιγμή αυτό δεν το γνωρίζω για να σας το απαντήσω. Θα το δούμε βήμα βήμα. Υπάρχουν στελέχη στον Δήμο μας, στο Τμήμα Προγραμματισμού, που είναι εξειδικευμένοι και μπορούν να μας βοηθήσουν σε πρώτη φάση να δημιουργήσουμε αυτή την ενιαία εικόνα. Να αναβαθμίσουμε με την καθοδήγηση της εταιρείας συμβούλων το portal και από εκεί και μετά, το δικό μας Τμήμα θα ενισχυθεί με προσωπικό. Οπότε θα ξεκινήσουμε σιγά σιγά να διαμορφώνουμε τη νέα εικόνα και τη νέα κατάσταση και εφόσον απαιτηθεί, θα δοθεί και σύμβαση με εξειδικευμένη εταιρεία.”.

  • Απαιτείται το ταχύτερο η σημερινή εικόνα του να αποτελέσει παρελθόν γιατί επισκέπτες πληροφορούνται με λανθασμένα στοιχεία...

“Σωστά. Αυτό κι εμείς το θέλουμε. Είναι ένα “εργαλείο” που έχει ο Δήμος και είναι ένα “εργαλείο” που όπως και πολλά ακόμη, έχει φτιαχτεί με χρήματα των δημοτών και είμαστε υποχρεωμένοι να το αξιοποιήσουμε, να το αναβαθμίσουμε και να το βελτιστοποιούμε. Είναι κάτι πολύ σημαντικό και πρέπει να έχει την εικόνα που του αρμόζει.”.

Ετικέτες: