Προβληματισμός στην τοπική αγορά για το αποτύπωμα της επισκεψιμότητας το φετινό καλοκαίρι στη Σύρο

Οι μειωμένοι τζίροι “καλούν” σε διάλογο για τον τουρισμό

Σοβαρή παρέμβαση στο Δημοτικό Συμβούλιο θέτει επί τάπητος την πορεία της τουριστικής ανάπτυξης στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων

Επιτακτική παρουσιάζεται η ανάγκη ανάπτυξης διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων πλευρών με τον τουρισμό στη Σύρο, με φόντο την πορεία της επισκεψιμότητας στο νησί το φετινό καλοκαίρι, η οποία αν και κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα, ωστόσο, δεν απέδωσε το προσδοκώμενο οικονομικό όφελος στα ταμεία των επιχειρήσεων και κυρίως της εστίασης.

Η αυξημένη κίνηση επισκεπτών στους δρόμους και τις παραλίες της Σύρου, μπορεί να “γέννησε” εικόνες αισιοδοξίας και ζωντάνιας στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, οι οποίες όμως, δεν συνοδεύτηκαν από το οικονομικό αποτέλεσμα που θα τόνωνε τις επιχειρήσεις, που ανέμεναν να δουλέψουν τουλάχιστον ικανοποιητικά, ώστε να μπορέσουν να καλύψουν κενά δύο ετών λόγω της πανδημίας, αλλά και να αντέξουν προσεχώς, έναν χειμώνα, που εκτιμάται ότι θα είναι ιδιαιτέρως σκληρός.

Το θέμα των μειωμένων τζίρων των επιχειρήσεων απασχόλησε τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου προχθές το απόγευμα, με τη δημοτική σύμβουλο της μείζονος αντιπολίτευσης, Θωμαή Μενδρινού να παρατηρεί σχετικά την κατάσταση που καταγράφεται στο νησί το τρέχον καλοκαίρι και να ζητά από τον Αντιδήμαρχο Τουρισμού, Παναγιώτη Κουταβά απαντήσεις σχετικά με τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής σε συνεννόηση με την Toposophy.

Σύμφωνα με όσα υπογραμμίστηκαν από πλευράς της, ο κλάδος της εστίασης κυρίως, δεν αποκόμισε σημαντικό οικονομικό όφελος αυτή τη σεζόν κάτι που αναφέρεται συχνά στην τοπική αγορά, καθώς αποτελεί μία κατάσταση που θα πρέπει να απαντηθεί. Κι αυτό, καθώς ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης σήμερα “τρέχει” δύο συμβάσεις για το κομμάτι του τουρισμού τις οποίες πληρώνει ακριβά. Πρώτον, εκείνην της τουριστικής καθοδήγησης από την Toposophy και δεύτερον την προώθηση του τόπου μέσα από ψηφιακά “εργαλεία” από την Marketing Greece.

Με βάση τα ανωτέρω, το θέμα της προώθησης της Σύρου, οι αγορές στις οποίες στοχεύει αλλά και τα αποτελέσματα που κατέγραψε φέτος, επιβάλλεται να τεθούν επί τάπητος ώστε το νησί να αποκτήσει βηματισμό αλλά μία σταθερή πορεία στο κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης, καθώς πολλές επιχειρήσεις επηρεάζονται σημαντικά.

Πέραν αυτών όμως, θέμα που θα πρέπει να συζητηθεί εκτενώς είναι και η τουριστική νοοτροπία των μελών της επιχειρηματικής αλλά και της εμπορικής τάξης της Σύρου, αφού ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ο επισκέπτης του τόπου, αποτελεί σταθερά ένα πεδίο που μπορεί να δεχθεί σημαντικές αλλαγές και βελτιώσεις.

Ανησυχία για την τουριστική πραγματικότητα στο νησί

Σε σχετική ερώτηση για τις ενέργειες που έχει πραγματοποιήσει η Δημοτική Αρχή αναφορικά με την προσέλκυση τουρισμού για τη φετινή σεζόν, προέβη η δημοτική σύμβουλος, Θωμαή Μενδρινού, παρατηρώντας ταυτόχρονα τα μη θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο τζίρου για τη Σύρο.

“Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα στοιχεία των αφίξεων δεν επαρκούν ως δεδομένο και εκείνο που μετρά είναι ο τζίρος που κάνουν οι επιχειρήσεις. Θα ήθελα να μας ενημερώσει ο κ. Κουταβάς για τα αποτελέσματα της φετινής τουριστικής σεζόν πάντα με βάση και τις οδηγίες του τουριστικού μάνατζερ για το αν έγιναν όλες οι δράσεις του τουριστικού πλάνου” ανέφερε αρχικά, σημειώνοντας ακόμη πως, “Η εικόνα που έχουμε εμείς, μιλώντας και με επιχειρηματίες του νησιού είναι ότι ο τζίρος, η επισκεψιμότητα ήταν αρκετά μειωμένη για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο σε σύγκριση με πέρυσι και ο Αύγουστος ήταν σχεδόν στα ίδια επίπεδα”.

Όπως σχολίασε η ίδια, “Αυτή είναι η τουριστική πραγματικότητα στο νησί” ρωτώντας παρακάτω τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, αν ο ίδιος είναι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. “Είστε ικανοποιημένοι από το τουριστικό κομμάτι που καρπώθηκε η Σύρος φέτος με βάση τις ενέργειές σας;” ρώτησε χαρακτηριστικά.

Απολογισμός επί της κατάστασης

Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Κουταβάς εξήγησε πως ο τελικός απολογισμός θα γίνει μετά το πέρας της σεζόν η οποία ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, ωστόσο, παραδέχθηκε πως έχει σαφή γνώση της κατάστασης φέτος το καλοκαίρι, δηλώνοντας μάλιστα ότι δεν είναι ικανοποιημένος από το οικονομικό αποτύπωμα της επισκεψιμότητας.

“Αυτή τη στιγμή είναι 22 Αυγούστου, η σεζόν δεν έχει τελειώσει και είναι κάτι που το λέω και το επαναλαμβάνω συχνά ότι θα πρέπει να καλλιεργήσουμε ως αιρετοί πρώτοι εμείς και ακολούθως και οι πολίτες μια τουριστική νοοτροπία. Η σεζόν τελειώνει 31 Οκτωβρίου. Τα μέχρι τώρα δεδομένα και τα δεδομένα τα οποία ο Δήμος διαχρονικά έχει είναι οι αφίξεις των πλοίων. Δεν μπορώ να πω ότι δεν γνωρίζω τα παράπονα τα οποία κάνουν κυρίως οι καταστηματάρχες της εστίασης που αφορούν στους τζίρους τους. Είναι κάτι που το γνωρίζω πάρα πολύ καλά” ανέφερε ο κ. Κουταβάς, γνωστοποιώντας παρακάτω πως η δημοτική πλευρά ενήργησε ως όφειλε.

“Εμείς ως Τμήμα Τουρισμού, όλες τις ενέργειες εκείνες και πολύ νωρίς και πολύ έγκαιρα και με τις συμβουλές της εταιρείας Toposophy τις έχουμε εφαρμόσει. Μέχρι τώρα τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά είναι πάρα πολύ καλά μάλλον, όσον αφορά την επισκεψιμότητα. Δηλαδή ο Μάρτιος κινήθηκε στο 82% του 2019, ο Απρίλιος στο 87% του 2019, ο Μάιος και ο Ιούνιος στο 97% του 2019, ο Ιούλιος ξεπέρασε κατά λίγο το 2019. Για τον Αύγουστο έχουμε δει μεγάλο κύμα επισκεψιμότητας θα είναι αν μη τι άλλο στα επίπεδα του 2019” τόνισε, λέγοντας όμως τέλος, πως, επιβάλλεται να υπάρξει διάλογος επί των αποτελεσμάτων που απασχολούν την τοπική επιχειρηματικότητα.

“Νομίζω ότι τον χειμώνα που έρχεται θα πρέπει να βρεθούμε όλοι μαζί σε ένα τραπέζι με τους επιχειρηματίες και να δούμε τι δεν πήγε καλά από την άποψη της εισπραξιμότητας. Από εκεί και πέρα, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Δεν είμαι πολύ ευχαριστημένος από τη σεζόν που διανύουμε καθώς πρώτο μου μέλημα είναι οι επιχειρήσεις γιατί αυτό είναι που πρέπει όλους μας, να μας προβληματίζει σε έναν τόπο. Το πώς οικονομικά αυτός θα είναι ισχυρός” δήλωσε ο ίδιος, κλείνοντας την απάντησή του.