Διευκρινίσεις και απαντήσεις από τη Διοίκηση για την πορεία σημαντικών υποθέσεων που άπτονται της αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Καθυστερήσεις και εμπόδια για λιμενικές παρεμβάσεις

Αρχιτεκτονικά σχέδια κτιρίου Σένγκεν, ελεγχόμενη στάθμευση, αποκατάσταση πλατείας Κανάρη και επέκταση λιμενικής εγκατάστασης Κινίου

Σε αναμονή βρίσκεται η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σχετικά με την προώθηση σημαντικών υποθέσεων που συνδέονται με τη βελτίωση και καλύτερη λειτουργία λιμενικών υποδομών, αφού εμπόδια, εγκρίσεις και καθυστερήσεις μεταθέτουν χρονικά τις λύσεις τους.

Ειδικότερα, η παρουσίαση των αρχιτεκτονικών σχεδίων για το κτίριο Σένγκεν που θα “κατασκευαστεί” στο Νησάκι δεν έχει προγραμματισθεί ακόμη, αφού εκκρεμεί η οριστικοποίησή τους από την αρμόδια εταιρεία με την οποία έχει σύμβαση το Λιμενικό Ταμείο. Επιπλέον, η καθυστέρηση με την οποία έχει ελεγχθεί η απόφαση του ΔΛΤΣ σχετικά με τη λειτουργία του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, έχει οδηγήσει σε “πάγο” την όποια απαραίτητη εξέλιξη σχετικά με την απόκτηση του απαιτούμενου εξοπλισμού, ενώ επιπλέον, η αύξηση τιμών σε βασικά υλικά για αποκαταστάσεις – αναπλάσεις πλατειών και δρόμων, έχει αφήσει στον “πάγκο” την πλατεία Κανάρη και το κάκιστης ποιότητας οδόστρωμα περιμετρικά αυτής.

Τέλος, αναμονή συνοδεύει και την επέκταση της λιμενικής εγκατάστασης στο Κίνι, αφού η αρχική μελέτη που διαθέτει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου και προέρχεται από προηγούμενη θητεία, θα πρέπει να ελεγχθεί, ώστε να αποφευχθεί το “κομφούζιο” που προέκυψε με το έργο του νέου εμπορικού κρηπιδώματος. Υπενθυμίζεται πως η μελέτη ήταν πολύ παλιά και τα στοιχεία για το υπέδαφος στο σημείο του έργου δεν “κούμπωναν” στη σημερινή πραγματικότητα.

Κτίριο Σένγκεν: Εκκρεμεί η οριστικοποίηση του πλήρους αρχιτεκτονικού σχεδίου

Σε αναλυτικές απαντήσεις μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο προχώρησε η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού, ξεκινώντας από το βασικό θέμα του κτιρίου για τη λειτουργία της πύλης Σένγκεν στη Σύρο.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε, το αρχιτεκτονικό σχέδιο αναμένεται να ολοκληρωθεί και ακολούθως θα παρουσιαστεί.

“Υπεγράφη η σύμβαση 29/7/2022 με διάρκεια 4 μηνών. Έχει γίνει αυτή τη στιγμή μία απλή πρόταση αρχιτεκτονικών σχεδίων. Ωστόσο, συνεργατικά με την τεχνική υπηρεσία εκκρεμεί ακόμη η εκπόνηση του πλήρους αρχιτεκτονικού σχεδίου όπως επίσης εκκρεμούν και κάποιες τροπολογίες σε σχέδιο  νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με τις διαδικασίες εκτέλεσης των συγκεκριμένων υποδομών” γνωστοποίησε η ίδια, τονίζοντας μάλιστα πως για το θέμα είχε υπάρξει ενημέρωση και σε πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ.

“Είναι κάτι το οποίο ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΕΛΙΜΕ και στο πλαίσιο της ΔΕΘ την Παρασκευή. Ήταν σε πολύ πρώιμο στάδιο όλες αυτές οι διεργασίες και εκείνος δεν ήξερε να απαντήσει σε πολλά ερωτήματα. Περιμένουμε τις επόμενες ημέρες να μιλήσουμε με τους αρμόδιους υπαλλήλους για να προχωρήσουμε” ανέφερε χαρακτηριστικά.
 

Ελεγχόμενη στάθμευση: Αντίστροφη μέτρηση για σύμβαση

Επιπλέον, με καθυστέρηση προχωρά και το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι, με την πρόεδρο να διευκρινίζει τα ακόλουθα απέναντι σε σχετική ερώτηση.
“Πριν από μία εβδομάδα περίπου ήρθε και ο προσυμβατικός έλεγχος, το πράσινο φως από την Αποκεντρωμένη. Μας είχαν ζητήσει κάποιες διευκρινίσεις και εν όψει των ερωτημάτων που είχαν τεθεί από την Αποκεντρωμένη ήταν και δική μας επιλογή να είμαστε σίγουροι όσον αφορά τον έλεγχο νομιμότητας και ακολούθως να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης” ανέφερε, λέγοντας παρακάτω πως, “Σήμερα η Υπηρεσία ανέβασε σχετική πρόσκληση στον ανάδοχο για να προσκομίσει δικαιολογητικά και να προχωρήσουμε στην υπογραφή”.
 

Εφικτή η υλοποίηση έργου “ανάπλασης” στην πλατεία Κανάρη
Επιπρόσθετα, στον “πάγο” φαίνεται να είναι προς το παρόν η ανάπλαση της πλατείας Κανάρη, αφού σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν από την πρόεδρο, η αύξηση του κόστους του έργου εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης, αλλάζει τον προγραμματισμό γι αυτό.

“Είναι ένα έργο που πραγματικά δεν το έχουμε ξεχάσει. Είναι ένα έργο, η μελέτη του οποίου ήταν περί τις 20 χιλ. ευρώ πλεον ΦΠΑ. Θυμάστε ότι ήταν μία περίοδος που δεν είχαμε μονάδα για άσφαλτο κλειστού τύπου οπότε το αναβάλαμε. Ήρθαν στη συνέχεια η κρίση και οι σχετικές ανατιμήσεις, οπότε αυτή τη στιγμή έχουμε μία μελέτη, που το έργο δεν μπορεί να υλοποιηθεί” εξήγησε, λέγοντας παρακάτω πως σήμερα, “με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή έχουμε κάποιες υπολειπόμενες εργασίες από το έργο της ανάπλασης από την πλατεία Κανάρη μέχρι την προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, αλλά από την άλλη έχει εξαντληθεί το κεφάλαιο από το κονδύλι του έργου  και με δεδομένο ότι αναμένεται μία τροπολογία, νομοθετική ρύθμιση για να απλοποιήσει τις διαδικασίες αδειοδοτήσεων του άρθρου 18 παρα 5 του Ν. 2971, από τα 20 χιλ. ευρώ να τα πάει στα 30 χιλ. ευρώ, είμαστε σε φάση αναμονής για να δούμε αν θα κάνουμε μία νέα μελέτη που θα περιλαμβάνει και τις υπολειπόμενες εργασίες του έργου της ανάπλασης, αλλά και τη διαμόρφωση της πλατείας Κανάρη”.

Η ίδια κατέστησε ξεκάθαρη τη νέα “οδό” που θα ακολουθηθεί σε συνάρτηση και με την πρόσφατη παρέμβαση ανάπλασης στην προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, λέγοντας τέλος πως, “Νομίζω ότι τον επόμενο μήνα θα έχει ξεκαθαριστεί αυτό και προφανώς και θα πάμε για ένα έργο που θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων. Προφανώς και είναι ένα έργο που θα προλάβουμε να το εκτελέσουμε”.

Εξ αρχής ο έλεγχος για την επέκταση στο Κίνι

Τέλος, η πρόεδρος του ΔΛΤΣ ξεκαθάρισε πως όσον αφορά το λιμενικό έργο επέκτασης της εγκατάστασης στο Κίνι, θα πρέπει ουσιαστικά να ελεγχθεί εξ αρχής και λεπτομερώς, αφού η μελέτη του μετρά ένα μεγάλο χρονικό διάστημα πίσω.

“Όντως υπάρχει μία μελέτη στο αρχείο του Λιμενικού Ταμείου. Δεν έχει καμία ωριμότητα. Στο πλαίσιο εκπόνησης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) που θα αναθέσουμε από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ, θα συμπεριληφθεί και αυτό το έργο.
Έχουμε ολοκληρώσει ουσιαστικά τις αναθέσεις του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ, αλλά και τις δύο διαγωνιστικές διαδικασίες και η μόνη ανάθεση που εκκρεμεί από πλευράς μελετών ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ είναι η ΜΠΕ του Κινίου. Ο λόγος που το κάναμε αυτό ήταν γιατί θέλαμε να βρούμε ένα από τα τέσσερα μελετητικά γραφεία που ασχολούνται με μελετητικά έργα για να μπορέσει εν όψει της εκπόνησης της ΜΠΕ και να ελέγξει ξανά, επικαιροποιημένα πλέον, τη μελέτη που είχε εκπονηθεί στο παρελθόν” ανέφερε, σχολιάζοντας τέλος τα παρακάτω. “Μην έχουμε τα καλά που συναντήσαμε με το εμπορικό κρηπίδωμα.Έχουμε καταλήξει σε εταιρεία και θα το κάνουμε τις επόμενες ημέρες”.