Σε επαναδημοπράτηση του έργου ύψους 300 χιλ. ευρώ θα αναγκαστεί να οδηγηθεί ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, αφού ο πρώτος διαγωνισμός έπεσε στο... κενό

Σύρος: Χωρίς αποτέλεσμα ο διαγωνισμός για το δημοτικό οδικό δίκτυο

Η απουσία ενδιαφέροντος από την πλευρά του μοναδικού εργολάβου που συμμετείχε στον διαγωνισμό για συντηρήσεις και βελτιώσεις στο δημοτικό οδικό δίκτυο σχετικά με την προώθηση των διαδικασιών για την υπογραφή σύμβασης με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, οδηγεί το μεγάλο έργο “επουλώσεων” ύψους 300 χιλ. ευρώ να πέσει στο... κενό.

Σύμφωνα με την ανωτέρω εξέλιξη που οφείλεται στην αδιαφορία εργολαβικής πλευράς να αναλάβει το έργο – όπως δήλωσε σε δημόσια συνεδρίαση ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής -, η Δημοτική Αρχή θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επαναδημοπράτηση αυτού, κάτι που σημαίνει πως οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις θα καθυστερήσουν σε επίπεδο υλοποίησης για διάστημα τουλάχιστον ενός επταμήνου.

Σημειώνεται εξ αρχής πως το ποσό των 300 χιλ. ευρώ είχε προβλεφθεί από ίδιους πόρους του Δήμου και ο διαγωνισμός είχε βγει στον αέρα τον περασμένο Ιούνιο.

Σε σχετικές απαντήσεις προχώρησε ο Μηνάς Αληφραγκής, μιλώντας στην εφημερίδα για τη σοβαρή υπόθεση της κατάστασης του δημοτικού οδικού δικτύου, το οποίο συνοδεύεται από μεγάλα προβλήματα και ως εκ τούτου, απαιτεί εκτεταμένες παρεμβάσεις.

Το έργο και οι βασικές ασφαλτοστρώσεις

Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου η οποία θα παραμείνει η ίδια και στον νέο διαγωνισμό, οι κυριότερες εργασίες είναι οι εξής: 1. Καθαρισμός και μόρφωση πρανών υφιστάμενων ανοικτών τάφρων και ερεισμάτων και σε οριζόντια απόσταση έως και δύο μέτρα από την οριογραμμή του οδοστρώματος, ανεξαρτήτως σχήματος διατομής. (...) 2. Συντηρήσεις και αποκαταστάσεις οδοστρωμάτων όπως: Επουλώσεις λάκκων και φθορών ασφαλτικών οδοστρωμάτων με ασφαλτομίγμα, επισκευές κατεστραμμένων ασφαλτικών οδοστρωμάτων είτε λόγω της χρήσης, είτε λόγω έκτακτων συνθηκών, με την εκσκαφή – αποκομιδή των κατεστραμμένων τεμαχίων, τη συμπλήρωση των βάσεων όπου απαιτηθεί με κοκκώδες υλικό (...). Αποκατάσταση φθαρμένων – κατεστραμμένων πλακών οδοστρωμάτων και πεζοδρομίων, ανανέωση διαγραμμίσεων των υπό ασφαλτόστρωση επιφανειών (...). Τοποθέτηση πλαστικών ή μεταλλικών οδοδεικτών στην οδό Ρεθύμνη σε σημεία που θα υποδειχθούν από την Τεχνική Υπηρεσία.

Ειδικότερα, θα εκτελεστούν εργασίες στις παρακάτω οδούς: α. Ποσειδωνία – Άγιος Πέτρος. Ασφαλτόστρωση με κλειστού τύπου ασφαλτόμιγμα των οδών Αγίου Πέτρου και Δον Λουκά Φρέρη που οδηγούν στην Καθολική Εκκλησία “Άγιος Πέτρος” από την πίσω πλευρά. β. Ποσειδωνία – Άγιος Πέτρος, με κλειστού τύπου ασφαλτόμιγμα τμήμα από την μπροστινή μεριά της εκκλησίας “Άγιος Πέτρος”. γ. Ποσειδωνία – Άγιος Πέτρος, με απλό σκυρόδεμα 15 εκατοστών το τμήμα από την μπροστινή πλευρά της εκκλησίας (καθαίρεση υπάρχοντος σκυροδέματος). δ. Ερμούπολη – ασφαλτόστρωση με κλειστού τύπου από Πυροσβεστική (Αλ.Παναγούλη) έως και διασταύρωση Νεωρίου (Ν. Μανδηλαρά) ως οδό πρόσβασης στο λιμάνι της Ερμούπολης Σύρου. ε. Ερμούπολη – Άνω Μάννα – ασφαλτόστρωση σε τμήμα οδού στην περιοχή Γκρίζιανης. στ. Ερμούπολη – Άνω Σύρος, ασφαλτόστρωση τμήματος λεωφόρου Κυπρίων Αγνοουμένων – Άγιος Δημήτριος – Δήλι.

3. Η άρση καταπτώσεων ή κατολισθήσεων εδάφους οποιασδήποτε φύσεως από τα πρανή ορυγμάτων ή επιχωμάτων υφιστάμενων οδών. (...) 4. Επισκευή μικροκατασκευών εκ σκυροδέματος όπως φρεάτια, τάφροι κ.α.. 5. Συντηρήσεις και ανανεώσεις οριζόντιας και κατακόρυφης διαγράμμισης. 6. Επισκευή και ανακατασκευή τοίχων αντιστήριξης. 7. Καθαίρεση τσιμεντένιων οδοδεικτών στα Μάλλια και αντικατάστασή τους με τοιχίο εκ λιθοδομής. 8. Επισκευή και ανακατασκευή πεζοδρομίων και πλακοστρωμένων οδοστρωμάτων.

Μ. Αληφραγκής: Επαναδημοπράτηση και καθυστερήσεις

Εξηγώντας την κατάσταση η οποία πυροδοτεί για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης την ανάγκη επαναδημοπράτησης του έργου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών εξήγησε τα εξής: “Είχε εμφανιστεί ένας ενδιαφερόμενος εργολάβος και είχε κάνει προσφορά με μία έκπτωση 0,03%. Αυτό και μόνο δείχνει εξ αρχής μία πρόθεση πως δεν ήθελε το έργο. Προχώρησε η διαδικασία, εγκρίθηκαν τα πρακτικά από την Οικονομική Επιτροπή και είμαστε στο στάδιο να προσκομίσει τα δικαιολογητικά. Στην αρχή προφασίστηκε ότι δεν μπορεί να εκδώσει δικαστική φερεγγυότητα, μετά ότι δεν έχει φορολογική και ασφαλιστική και εν πάση περιπτώσει, διαπιστώνουμε μία κωλυσιεργία από την πλευρά του, που θεωρώ ότι είναι ηθελημένη”. Βάσει της εκτίμησης του ίδιου του κ. Αληφραγκή, ο εργολάβος που εκδήλωσε ενδιαφέρον, δεν έχει ανταποκριθεί γιατί “μπορεί να μην τα έχει βρει και με τους ντόπιους υπεργολάβους που κάνουν ασφαλτόστρωση λόγω των αυξήσεων τιμών και η υπόνοια που έχουμε στην Τεχνική Υπηρεσία είναι ότι δεν ενδιαφέρεται για το έργο”.

Στην ερώτηση, πώς θα κινηθεί πλέον η Δημοτική Αρχή που βλέπει δυστυχώς για την υλοποίησή του να απαιτείται ακόμη ένα διάστημα επτά μηνών, συμπλήρωσε τα ακόλουθα: “Αυτό που θα κάνουμε είναι να αφήσουμε λίγες ημέρες μήπως και προσκομίσει τα δικαιολογητικά. Αλλιώς θα προχωρήσουμε σε επαναδημοπράτηση του έργου σύμφωνα με τη γνωστή μελέτη και με το ίδιο ποσό”.

Υπογράμμισε δε, πως, “Το κακό είναι πως αν πάμε σε επαναδημοπράτηση η εκτέλεση του έργου θα πάει πίσω έξι με επτά μήνες”. Ωστόσο, για την ποιότητα της παρέμβασης, εξήγησε πως έχει προβλεφθεί να χρησιμοποιηθεί άσφαλτος κλειστού τύπου.

“Εμείς θέλουμε και έχουμε προβλέψει να “πέσει” άσφαλτος κλειστού τύπου. Αυτό ανεβάζει την τιμή αλλά προτιμούμε να κάνουμε λιγότερα μέτρα από το να θέλουμε επαναλήψεις στα ίδια σημεία κάθε τρία με τέσσερα χρόνια” τόνισε σχετικά.

Διεκδίκηση χρηματοδότησης για μεγαλύτερες παρεμβάσεις

Σχετικά με τα τμήματα του δημοτικού οδικού δικτύου τα οποία δεν προβλέπονται στο μεγάλο έργο και κατά καιρούς δέχονται μικρές παρεμβάσεις βελτιωτικού χαρακτήρα, ο Μηνάς Αληφραγκής υπήρξε σαφής.

Σύμφωνα με όσα εξήγησε, αυτές οι παρεμβάσεις αποτελούν συμφωνία με τις Κοινότητες.

“Έχουμε κάνει κυρίως στην περιφέρεια της Σύρου, μέχρι σήμερα 71 τσιμεντοστρώσεις σε δρόμους που ήταν χωματόδρομοι. Και βέβαια πάντα εντός σχεδίου πόλεως. Αυτή η κατάσταση αποτελούσε κατάντια για το νησί” σχολίασε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, σημειώνοντας παράλληλα πως, “Πέρα από αυτά, το να καλύπτουμε εμβαλωματικά λακκούβες ή προβλήματα τοπικά, αυτό γίνεται συνεχώς και υπάρχει μία προμήθεια ασφαλτικού κάθε χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο συντηρούνται όλοι οι δρόμοι”. Πρόσθεσε μάλιστα πως, “Και πολλές φορές κάναμε επεμβάσεις και σε επαρχιακό δίκτυο καθώς μέχρι προσφάτως η Περιφέρεια δεν είχε δικό της έργο”.

Ο Αντιδήμαρχος αναγνώρισε πάντως πως, το δημοτικό οδικό δίκτυο έχει πολλές ανοικτές ανάγκες.

“Γίνονται συνεχώς συντηρήσεις. Αλλά πάντα υπάρχει μεγάλη ανάγκη για το οδικό δίκτυο” ανέφερε, γνωστοποιώντας την προσπάθεια του Δήμου να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο ποσό για εκτεταμένες παρεμβάσεις σε αυτό.

“Ελπίζουμε ότι θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα αναφορικά με το αίτημά μας στο Ταμείο Ανάκαμψης για ποσό ύψους 2,5 εκ. ευρώ για επουλώσεις οδικού δικτύου σε όλο το νησί. Σε αυτή την πρόταση δεν έχουμε μόνον ασφαλτοστρώσεις, αλλά και φωτισμούς, τοιχία, πεζοδρόμια. Είναι ένα μεγάλο έργο και μακάρι να έχουμε θετική έκβαση” τόνισε σχετικά με την εν λόγω προσπάθεια.

Περί αποσπασματικών παρεμβάσεων

Τέλος, ρωτήθηκε και για την κριτική που δέχεται η Δημοτική Αρχή σχετικά με την προαναφερθείσα τακτική να κάνει τσιμεντοστρώσεις σε χωριά της Σύρου, αντί να προτιμά την πραγματοποίηση ενός μεγαλύτερου διαγωνισμού για πιο ολοκληρωμένη κάλυψη.

“Και η προηγούμενη τακτική είναι ότι βγάζουμε κάθε χρόνο μία προμήθεια σκυροδέματος ώστε να ικανοποιούμε μικρά αιτήματα Κοινοτήτων. Ένας εργολάβος δεν θα ασχοληθεί με έναν μικρό δρόμο 20 μέτρων. Εκεί έχουμε αυτή την προμήθεια και με το συνεργείο το δικό μας γίνονται αυτές οι παρεμβάσεις” ανέφερε ο ίδιος, κλείνοντας το θέμα και επαναλαμβάνοντας πως, “Όλα αυτά γίνονται πάντα σε συνεννόηση με τους Κοινοτάρχες”.