Θα επιτραπεί η διέλευση μόνο των mini bus από τον δρόμο του Βούρλη, καθώς το έργο έχει “κολλήσει” προσωρινά

“Ανοίγει” ο δρόμος, με μισό έργο

Έντονος προβληματισμός από την αντιπολίτευση για την ασφάλεια των πολιτών και τη μη περαιτέρω επιβάρυνση του δρόμου

Να επιτρέψουν αποκλειστικά και μόνον τη διέλευση των mini bus από τον δρόμο του Βούρλη, μετά από πέντε χρόνια απαγορεύσεων και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του το έργο της περιοχής, αποφάσισαν τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου, στην τελευταία συνεδρίασή τους.

Ο προβληματισμός για τυχόν επιβάρυνση του δρόμου αλλά κυρίως για την ασφάλεια των πολιτών που θα εξυπηρετούνται με την αστική συγκοινωνία “πρωταγωνίστησε” στη σχετική συζήτηση, με την πλειοψηφία των συμβούλων, να ψηφίζουν θετικά στην εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας και να στηρίζονται στις διευκρινίσεις και τις παρατηρήσεις του αναπληρωτή προϊσταμένου, Δαυίδ Διακοδημητρίου.

Ο ίδιος τόνισε πως προτείνει το άνοιγμα του δρόμου μόνο για τα mini bus, στηριζόμενος σε στοιχεία και ελέγχους που πραγματοποιεί η Υπηρεσία του, όλα τα τελευταία χρόνια, καθώς η κατάσταση δεν έχει μεταβληθεί προς το χειρότερο, αντιθέτως, ο δρόμος παρουσιάζει σταθερότητα όσον αφορά την κατάστασή του, ενώ επιπλέον, υπενθύμισε πως έχει γίνει το τμήμα του έργου που αφορά στην ενίσχυση του τοιχίου αντιστήριξης.

Η εν λόγω πρόταση τέθηκε επί τάπητος καθώς το υπόλοιπο έργο έχει “κολλήσει” προσωρινά, μετά από ένσταση του αναδόχου, ο οποίος – αν και έγινε αναθεώρηση των τιμών για το κόστος των εργασιών -, ο ίδιος δεν τη δέχθηκε και ζητά κάτι περισσότερο ωφέλιμο για την εταιρεία του, από οικονομικής σκοπιάς. Ο ανάδοχος βασίζεται στις διαπιστώσεις που υπήρξαν για το τμήμα του δρόμου μετά από διερευνητικές τομές, οι οποίες απέδειξαν ότι υπάρχει εξαιρετικά μεγάλη “μάζα” σκυροδέματος, που θα απαιτήσει ειδικές εργασίες για την απομάκρυνσή της.

Σημειώνεται πως η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα ισχύσει, αφού πρωτίστως λάβει την έγκριση νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.

Βάση για την πρόταση, εμπειρικά στοιχεία και παρακολούθηση

Σχετικά με την πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Μηνάς Αληφραγκής, τόνισε τα εξής. “Μετά από το έργο αντιστήριξης στον τοίχο και τις ερευνητικές τομές, έχουν αλλάξει τα δεδομένα και γι αυτό και προχωράμε σε αυτήν την εισήγηση για τη δρομολόγηση των λεωφορείων της αστικής συγκοινωνίας μέχρι τη Δόξα”. Σε συνέχεια της εν λόγω αναφοράς πως ουσιαστικά υπάρχει η δυνατότητα να επιτραπεί η διέλευση των mini bus, ο κ. Διακοδημητρίου διευκρίνισε τον λόγο που αυτό είναι εφικτό. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η δυνατότητα προκύπτει καθώς ο ανάδοχος έχει “σταματήσει” προσωρινά το έργο μέχρι την εκδίκαση της ένστασής του από την Αποκεντρωμένη και ως εκ τούτου, μπορεί ο δρόμος να σηκώσει - μέχρι τη συνέχισή του -, τη διέλευση αποκλειστικά και μόνον των mini bus.

“Τα προβλήματα περιορίζονται αυτή τη στιγμή στην έγκριση του ανακεφαλαιωτικού πίνακα. (...)

Ήδη έχουμε γνωστοποιήσει τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα στον ανάδοχο και ήδη έχει υποβάλει την ένστασή του. Μέσα στην εβδομάδα θα δώσουμε κι εμείς την εισήγησή μας στην Αποκεντρωμένη. Θέλω να πιστεύω ότι θα έχει λυθεί το θέμα και θα έχει ψηφιστεί από την Οικονομική Επιτροπή πριν το τέλος του χρόνου” ανέφερε αρχικά ο κ. Διακοδημητρίου, διευκρινίζοντας πως, “Επειδή οι διαδικασίες αυτές είναι σχετικά χρονοβόρες και επειδή κατά την άποψη τη δική μου η κατάσταση σήμερα είναι σχετικά βελτιωμένη με τότε που λάβαμε τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας, σκεφτήκαμε μήπως αφήσουμε κάποια δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας να εκτελούνται στο οδικό τμήμα”.

Αναφορικά με τα δεδομένα επί των οποίων στηρίζεται γι αυτήν την εισήγηση, ο ίδιος υπήρξε σαφής. “Δεν μπορεί κάποιος να εγγυηθεί οτιδήποτε για κάτι για το οποίο δεν έχουμε μελέτη. Έχουμε ένα έργο που έγινε εκεί πριν σαράντα χρόνια. Ανταποκρίνεται όπως ανταποκρίνεται όλες αυτές τις δεκαετίες. Δυστυχώς δεν έχουμε μελέτη, δεν έχουμε κάποιον υπολογισμό ώστε να πούμε τι ισχύει και τι όχι. Τελείως εμπειρικά βλέπουμε ότι η κατάσταση σε σχέση με το 2017 που λάβαμε εκείνα τα μέτρα για την αποσόβηση τυχόν κινδύνου, η κατάσταση είναι σχετικά καλύτερη” πρόσθεσε, εξηγώντας πως μετά από μία σειρά παρεμβάσεων (εκτοξευόμενο σκυρόδεμα και οπλισμός που τοποθετήθηκε στο τοιχίο, αποστραγγιστικά έργα στο τοιχίο, εργασίες αντιστήριξης και ενίσχυσης των αντηρίδων που είχαν γίνει το 2018 από τον Δήμο με άλλη εργολαβία), είναι εφικτό το άνοιγμα του δρόμου.

“Γι αυτό εισηγούμαστε να τροποποιηθούν τα μέτρα, να αφήσουμε να περνάνε μόνο τα λεωφορεία που εκτελούν τη δημοτική συγκοινωνία, όχι τα άλλα βαρέα οχήματα. Αυτοί οι πολίτες που εξυπηρετούνται με αυτά τα οχήματα ας συνεχίσουν να ακολουθούν άλλες διαδρομές και αυτό μέχρι να συνεχιστεί το έργο. Κι αυτό γιατί μπορεί σε δύο μήνες από τώρα, να ξεκινήσουμε το έργο και να αναγκαστούμε να διακόψουμε την κυκλοφορία στον δρόμο συνολικά” εξήγησε σε απόλυτο τόνο.

Συμπληρωματικά στα παραπάνω, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος ανέφερε πως, “το έργο παρακολουθείται σε τακτά χρονικά διαστήματα και έχουμε δει όλο αυτό το διάστημα ότι δεν υπάρχει κάποια επιδείνωση του οδοστρώματος”.

Ζήτησαν επιστημονική απάντηση για την ασφάλεια

Επί των ανωτέρω, έγιναν παρατηρήσεις. Πρώτος ο Νικήτας Γρυπάρης από τη μείζονα αντιπολίτευση εξήγησε πως θα ήταν πιο ασφαλές, αν το δημοτικό συμβούλιο είχε στη διάθεσή του, όχι μία απλή εισήγηση, αλλά μία μελέτη που να στηρίζεται σε επιστημονικά δεδομένα, ώστε να εξασφαλίζει ότι η διέλευση των mini bus θα γίνεται με ασφάλεια για τους πολίτες και δεν θα επιβαρύνει τον δρόμο.

Σε παρόμοιες παρατηρήσεις προέβη και ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νικόλας Καΐλης, ο οποίος μάλιστα δεν στήριξε την πρόταση, τονίζοντας πως η όποια αλλαγή σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα πρέπει να προωθηθεί σε ασφαλή στοιχεία και όχι σε εμπειρικά δεδομένα και απλή παρακολούθηση της συμπεριφοράς του δρόμου.

Ερώτηση και για τη συνέχιση του αποκλεισμού των άλλων βαρέων οχημάτων έκανε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Αλέξης Αθανασίου, με τον κ. Αληφραγκή να διευκρινίζει τα εξής. “Μιλάμε μόνο για τα λεωφορεία. Τίποτα άλλο. Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε περαιτέρω το οδόστρωμα και σε εβδομαδιαία βάση γίνονται μετρήσεις”.

Από την Τεχνική Υπηρεσία, επανήλθε στο θέμα της ασφάλειας ο αναπληρωτής προϊστάμενος, σημειώνοντας πως πολλά έργα στο οδικό δίκτυο δεν έχουν μελέτες και τονίζοντας μάλιστα πως, “Η εμπειρία είναι αναντικατάστατη και ανεκτίμητη”.

Ως εκ τούτου, τα περισσότερα μέλη στήριξαν την πρόταση να επιτραπεί η διέλευση των mini bus, με εξαίρεση τον κ. Καΐλη που δήλωσε τα εξής. “Το ζήτημα της εμπειρικής εκτίμησης δεν με καλύπτει. Είναι θέμα ασφάλειας. Να υπάρχει εξασφάλιση με επιστημονικούς όρους. Να ξέρουμε ότι δεν θα υπάρχει κανένα ενδεχόμενο ραγδαίας επιδείνωσης και να ξέρουμε ποια θα είναι η αντίδραση του έργου απέναντι στη διέλευση των mini bus αλλά και με ποια χωρητικότητα μπορεί να γίνει αυτό”.

Το θέμα έκλεισε ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας ο οποίος εξήγησε πως η εισήγηση του κ. Διακοδημητρίου είναι ένα επίσημο έγγραφο με τεχνική προσέγγιση του θέματος.

Ετικέτες: