Δηλώσεις του προέδρου του Σωματείου ιδιοκτητών ταξί Σύρου, Λευτέρη Βαρθαλίτη για το πρόγραμμα του Υπ. Περιβάλλοντος “Πράσινα Ταξί”

Διστακτικοί για αγορές ηλεκτρικών ταξί

Μετά την υπογειοποίηση κάδων, αναμένουν τη μεταφορά της πιάτσας στην παραλία Ερμούπολης

Μηδενικό είναι μέχρι στιγμής το ενδιαφέρον ιδιοκτητών ταξί Σύρου, σχετικά με την αγορά ηλεκτρικών ταξί προκειμένου να αντικαταστήσουν τα παλιά οχήματά τους, αφού το κόστος της αγοράς - και παρά την επιδότηση του κράτους - κρίνουν ότι είναι ασύμφορο.

Ο πρόεδρος του Σωματείου, Λευτέρης Βαρθαλίτης, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, τονίζει πως οι ιδιοκτήτες ταξί στο νησί παραμένουν διστακτικοί απέναντι στο πρόγραμμα με τίτλο “Πράσινα Ταξί” του Υπουργείου Περιβάλλοντος, εκτιμώντας πως η δαπάνη της αγοράς είναι υψηλή, ασχέτως αν σήμερα, το κόστος του πετρελαίου έρχεται και “τσακίζει” τα έσοδά τους.

Ο ίδιος εξηγεί τους λόγους της στάσης που διατηρούν σήμερα οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων αναφορικά με το νέο πρόγραμμα, επισημαίνοντας παράλληλα, πως, παρόλα αυτά, θα δουν πώς θα “τρέξει” πανελλαδικά και θα αξιολογήσουν προσεχώς τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν. Ο κ. Βαρθαλίτης υπογραμμίζει πως καλό είναι να υπάρξει μετάβαση στη μία νέα “εποχή” της ηλεκτροκίνησης για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, ωστόσο, τα σχετικά βήματα θα πρέπει να γίνουν προσεκτικά.

Παράλληλα, μιλά για τη μειωμένη δουλειά που έχει σήμερα ο κλάδος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδά τους, ενώ τέλος, αναφέρεται στο ζήτημα της νέας πιάτσας ταξί.

Όπως δηλώνει, το Σωματείο παραμένει αμετακίνητο στη θέση του περί μεταφοράς της αφετηρίας στο παραλιακό τμήμα, υπογραμμίζοντας πως απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι η απομάκρυνση των παλιών κάδων απορριμμάτων, μιας και πλέον τοποθετήθηκαν τα νέα συστήματα βυθιζόμενων κάδων στην παραλιακή ζώνη.

Επιφυλακτικοί λόγω κόστους

Ερωτηθείς για το πρόγραμμα “Πράσινα Ταξί” του Υπουργείου Περιβάλλοντος - αναφορικά με το οποίο το περιθώριο αιτήσεων για λήψη επιδότησης είναι μέχρι τέλος του 2023 -, ο κ. Βαρθαλίτης επισημαίνει τα εξής. “Αυτό το πρόγραμμα το “ψάχνουμε” σχετικά με το θέμα της επιδότησης. Είμαστε σε ένα στάδιο που παραμένουμε πολύ διστακτικοί αναφορικά με το αν μας συμφέρει να προχωρήσουμε” σημείωσε αρχικά, παραθέτοντας τους λόγους που μέχρι σήμερα περιορίζουν το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών ταξί.

“Δεν ξέρω αν τα χιλιόμετρα που θα βγάζουν αυτά τα ταξί θα μας εξυπηρετούν και στα χιλιόμετρα που καλύπτουμε. Η μπαταρία που διαθέτουν δεν αντέχει για πολλά χιλιόμετρα. Και εμάς μας απασχολεί πολύ αυτό το θέμα. Επίσης, είναι μεγάλο το κόστος και αν δεν “δουλευτούν” πρώτα και να δούμε πώς πηγαίνει όλη αυτή η προσπάθεια για μετάβαση σε μία άλλα “εποχή”, είμαστε πολύ επιφυλακτικοί” διευκρίνισε ο ίδιος, εστιάζοντας αναλυτικότερα και στο θέμα της επιδότησης.

“Ο κάθε ένας από εμάς, να δώσει χρήματα για μία αλλαγή που δεν ξέρουμε αν θα μας βγει; Δεν το κάνει εύκολα” πρόσθεσε, σχολιάζοντας ταυτόχρονα πως, “μπορεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος να αναφέρει ότι δίνει συνολική επιδότηση μέχρι 22.500 ευρώ, όμως το κόστος ενός ηλεκτρικού ταξί κυμαίνεται στα 46.000 με 50.000 ευρώ”. Για τους ίδιους, συμπλήρωσε πως αυτό μεταφράζεται “σαν να αγοράζουμε ένα νέο όχημα”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, μίλησε και για το κομμάτι των ζημιών στα ηλεκτρικά ταξί, η αποκατάσταση των οποίων είναι αρκετά κοστοβόρα.

“Φοβόμαστε και το θέμα των φθορών και των ζημιών, όπως για παράδειγμα ένα ενδεχόμενο αντικατάστασης της μπαταρίας. Αυτή η εργασία θέλει 12.000 ευρώ. Και θα έχουμε και το περιθώριο της εγγύησης; Όλα αυτά δεν μπορούμε να μην τα λάβουμε υπόψιν μας”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Στην ερώτηση αν συμμερίζεται τη “στροφή” προς την ηλεκτροκίνηση, απάντησε τα εξής: “Μας ενδιαφέρει σίγουρα αυτό και όπως είπα το ψάχνουμε γιατί και το κόστος του πετρελαίου έχει εκτοξευθεί. Θα δούμε που θα καταλήξουμε γιατί υπάρχουν και συνάδελφοι που η “ζωή” των ταξί που έχουν, ουσιαστικά “λήγει””.

Γνωστοποίησε μάλιστα, πως, “Βλέπουμε και σε άλλες περιοχές της χώρας τι γίνεται και σε άλλες χώρες. Καλό είναι να γυρίσουμε σελίδα και να δούμε την ηλεκτροκίνηση ως μία νέα “εποχή” και για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά σίγουρα θα πρέπει να εξετάσουμε τι μας συμφέρει”.

Μειωμένη η ζήτηση για μετακινήσεις με ταξί

Ερωτηθείς για την πορεία του κλάδου σε μια εποχή που η ενεργειακή κρίση έχει οδηγήσει κάθε πολίτη να ξοδεύει με μεγάλη φειδώ τα χρήματά του, πόσο μάλλον για μετακινήσεις με ταξί, ο κ. Βαρθαλίτης υπήρξε σαφής.

“Η αλήθεια είναι πως η δουλειά μας έχει πέσει πάρα πολύ. Ο κόσμος δεν κινείται πολύ και αυτό φάνηκε φυσικά και από την κίνηση στα καταστήματα τις γιορτές. Από την άλλη πλευρά, το κόστος του πετρελαίου έχει μείνει σταθερά στα ύψη. Αυτή η κατάσταση μας έχει προκαλέσει ανησυχία και πρόβλημα” εξήγησε ο ίδιος, εκτιμώντας πως ο κλάδος θα αντιμετωπίσει μεγάλη δυσκολία κατά τους επόμενους μήνες.

“Πιστεύω δυστυχώς, ότι μέχρι να έρθει το Πάσχα, η δουλειά μας θα αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα” σχολίασε χαρακτηριστικά.

Αναμένουν λύση για την πιάτσα

Τέλος, ο πρόεδρος του Σωματείου έδωσε απαντήσεις σχετικά με τυχόν εξελίξεις ως προς το αίτημά τους για τη μεταφορά της πιάτσας στο παραλιακό μέτωπο. “Για την πιάτσα των ταξί τι να πω… Σε συζητήσεις που είχαμε κάνει παλαιότερα, μας είχαν πει ότι υπάρχουν οι κάδοι και δεν μπορούν να υπογειοποιήσουν σε εκείνο το σημείο. Τι βλέπουμε τώρα; Υπογειοποιήθηκαν κάδοι. Άρα, υπάρχει το δεν θέλω και το δεν γίνεται” σχολίασε καυστικά, επαναφέροντας στο προσκήνιο το σοβαρό θέμα που “καίει” εδώ και χρόνια τον κλάδο.

“Δεν ζητήσαμε κάτι παράλογο, ούτε και κάτι που δεν έχει γίνει πλέον. Η θέση μας δεν έχει αλλάξει. Θέλουμε να μεταφερθούμε στην πλευρά της θάλασσας. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Υποτίθεται ότι το πρώτο ταξί θα βρίσκεται στο άσπρο κοντέινερ. Αυτά πρέπει να τα δουν γιατί το καλοκαίρι υπάρχει δυσοσμία. Ο πελάτης δεν μπορεί να περιμένει δίπλα σε κάδους. Έγινε η υπογειοποίηση περιμένουμε να δούμε τι θα κάνουν. Θέλουμε να φύγουν οι κάδοι” δήλωσε σε απόλυτο τόνο, προσθέτοντας ακόμη πως, “Η πιάτσα των ταξί δεν μπορεί να παραμείνει στην πλατεία”.

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Σωματείου υπενθύμισε ακόμη πως, “κατ΄ επανάληψη έχουμε εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν μπορούμε να μεταφερθούμε προς την πλευρά των κτιρίων στο παραλιακό τμήμα. Δεν υπάρχει ευκολία στην αλλαγή κατεύθυνσης αν κάποιος θέλει να μεταφερθεί στην περιοχή της Δόξας, ούτε κυκλικός κόμβος στο λιμάνι, ούτε μπορούμε να μπούμε για αναστροφή και στο kiss n ride τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των πλοίων”.

Ο ίδιος έκλεισε τις δηλώσεις του, ξεκαθαρίζοντας πως, “Κάποια στιγμή πρέπει να υπάρξει εξέλιξη με την πιάτσα. Περιμένουμε τις κινήσεις του Δήμου”.