Σήμερα η έγκριση των χρεώσεων για το μέτρο, στη θέση “Νησάκι”, στη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου

“Φουρτούνα” και διαφωνίες για την ελεγχόμενη στάθμευση

Μία “ανάσα” πριν την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο “Νησάκι” βρίσκεται το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, το Διοικητικό Συμβούλιο του οποίου εγκρίνει σήμερα – με διαφωνίες και αντιρρήσεις – τις χρεώσεις που θα ισχύσουν το επόμενο διάστημα για τους οδηγούς.

Η πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού έχοντας “τρέξει” όλη τη διαδικασία και για την ενοικίαση του απαραίτητου εξοπλισμού, φέρνει το θέμα του αντιτίμου προς συζήτηση, σε συνέχεια και της θετικής γνώμης του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου και του Σωματείου Εστίασης “Τερψιχόρη”.

Σκοπός του μέτρου, όπως έχει ειπωθεί στο παρελθόν, είναι να αποτρέπονται οι υπάλληλοι της πόλης να καταλαμβάνουν για πολλές ώρες τις θέσεις στάθμευσης στο Νησάκι, ώστε κατά την τουριστική σεζόν να εξυπηρετούνται οι επισκέπτες, με στόχο να μεταβαίνουν απρόσκοπτα στις επιχειρήσεις και στα εμπορικά καταστήματα.

Πρέπει να υπενθυμιστεί πως η απόφαση για την εφαρμογή του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι αφορά σε 139 θέσεις επιβατικών οχημάτων, με καταβολή αντιτίμου, όπως έχει δημοσιευθεί στο υπ’αριθ. ΦΕΚ 16/τ. Α.Α.Π.Θ/24-0Ι-2013.

Επί του θέματος μιλούν στην “Κοινή Γνώμη” τόσο η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, όσο και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Αλέξης Αθανασίου. Κύρια διαφωνία της μειοψηφίας αποτελεί το γεγονός πως για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, τη λύση δεν θα τη δώσει αποσπασματικά ένα μόνο μέτρο, αφού η λιμενική ζώνη με το Νησάκι και το ιστορικό κέντρο αποτελούν ενιαίο τμήμα. Ως εκ τούτου, σήμερα, τα μέλη της δεν θα υπερψηφίσουν την πρόταση για τις χρεώσεις στο Νησάκι, αφού διαφωνούν συνολικά.

Κ. Μαραγκού: Σήμερα η πόλη είναι μη προσεγγίσιμη

Από την πλευρά της, η Κανδιώ Μαραγκού μιλώντας στην εφημερίδα, υπεραμύνεται της εφαρμογής του μέτρου, εξηγώντας πως το Λιμενικό Ταμείο Σύρου πράττει αυτό που του αναλογεί ως ευθύνη, για τον χώρο αρμοδιότητάς του.

“Αυτή τη στιγμή ο χώρος στο Νησάκι είναι ένας ανεξέλεγκτος χώρος στάθμευσης. Από την άλλη πλευρά η Ερμούπολη, για πάρα πολλές ώρες της ημέρας που λειτουργούν καταστήματα και επιχειρήσεις είναι μη προσεγγίσιμη εξαιτίας της έλλειψης θέσεων στάθμευσης. Ως Λιμενικό Ταμείο πρέπει να διαχειριστούμε τον χώρο με τον καλύτερο τρόπο, κοιτάζοντας το κοινό καλό και όχι μεμονωμένα συμφέροντα ή διευκολύνσεις” ,αναφέρει πρωτίστως, σημειώνοντας μάλιστα πως, “η εφαρμογή του μέτρου θα μας βγάλει από τα νερά μας, αλλά είναι κάτι που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Σχετικά με την λογική απαίτηση των επιχειρηματιών και των καταστηματαρχών να ενισχυθούν οι ίδιοι μέσα από την εφαρμογή του, η ίδια προσθέτει τα εξής. “Αυτός ο χώρος πρέπει να λειτουργήσει με τέτοιον τρόπο ώστε να τον λειτουργούν όσοι περισσότεροι χρήστες καθημερινά προς τόνωση του συνόλου των επιχειρήσεων. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μετατρέπεται σε ένα ιδιωτικό parking για τον οποιονδήποτε” υπογραμμίζει, διευκρινίζοντας μάλιστα πως δεν πρόκειται για ένα αποσπασματικό μέτρο.

“Δεν συμφωνώ καθόλου με την τοποθέτηση της αντιπολίτευσης ότι πρόκειται για αποσπασματικό μέτρο, δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή το Νησάκι έρχεται να λειτουργήσει συνδυαστικά με το kiss ‘n’ ride, τον χώρο ελεύθερης ολιγόλεπτης στάθμευσης στο λιμάνι, τη στιγμή που υπάρχει δωρεάν αστική συγκοινωνία και ο Δήμος προχώρησε και στην αγορά οικοπέδου για στάθμευση, στη Λαλακιά” υποστηρίζει η ίδια, λέγοντας πως ένας πιο οργανωμένος σχεδιασμός του κυκλοφοριακού “έρχεται σε συνάρτηση με το master plan που μεταφέρει το λιμάνι και βγάζει εκτός κέντρου όλη τη βαριά κυκλοφορία. Τότε θα μιλάμε για μία ολοκληρωμένη προσέγγιση. Τώρα έχουμε μία κατάσταση που πρέπει να διαχειριστούμε.”.

Οι χρεώσεις

Η πρόεδρος τονίζει πως το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης θα ισχύει για όλο το 24ωρο, “δεν θα είναι φοροεισπρακτικό” και αναφέρει με σαφήνεια το ύψος των χρεώσεων. “Για την 1η και την 2η ώρα στάθμευσης, το τέλος θα ανέρχεται σε 0,50 ευρώ/ώρα. Για την 3η και την 4η ώρα στάθμευσης, το τέλος θα ανέρχεται σε 1 ευρώ/ώρα. Για κάθε επιπλέον ώρα πέραν της 4ης ώρας, το τέλος θα ανέρχεται σε 2 ευρώ/ώρα”.

Επιπλέον, διευκρινίζει πως, “Από τις 24:00 μέχρι τις 08:00, το τέλος θα ανέρχεται σε 0,30 ευρώ/ώρα”. Η ίδια επισημαίνει πως, μετά τις 08:00, ο χρόνος που θα έχει ήδη παραμείνει το όχημα στο χώρο στάθμευσης, θα προσμετράται αθροιστικά για τον καθορισμό της κλίμακας χρέωσης όπως αναφέρεται παραπάνω”.

Πρέπει να διευκρινισθεί πως, το ύψος της χρέωσης, υπάρχει η δυνατότητα να τροποποιείται με νέα απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου.

“Η λογική της ελεγχόμενης στάθμευσης που αποτυπώνεται στην τιμολογιακή πολιτική μας είναι ότι κάποιος μπορεί τέσσερις ώρες να μείνει στην πόλη και να απολαύσει ό,τι του παρέχει η Ερμούπολη” δηλώνει χαρακτηριστικά, με το συγκεκριμένο παράδειγμα να μεταφράζεται σε αντίτιμο ύψους 3 ευρώ συνολικά.

Αλ. Αθανασίου: Όχι σε αποσπασματικά μέτρα

Κριτική επί της στάσης της προέδρου ως προς το θέμα, ασκεί ο Αλέξης Αθανασίου. Αρχικά μιλά για ένα “αποκομμένο, μεμονωμένο και αποσπασματικό μέτρο”, εξηγώντας πως, “η λύση στο πρόβλημα της στάθμευσης και του γενικότερου κυκλοφοριακού θα έπρεπε να έχει έρθει ως δέσμη μέτρων και από το Δήμο και από το Λιμενικό Ταμείο”.

Τονίζει μάλιστα πως, “Δεν είναι αποκομμένη η χερσαία ζώνη από την υπόλοιπη πόλη, ούτε ο καθένας μπορεί να κάνει ότι θέλει” και ως εκ τούτου, αναφέρει πως η παράταξή του δεν θα το ψηφίσει.

Αμέσως μετά θίγει το θέμα του εξοπλισμού και του κόστους. “Η ενοικίαση του εξοπλισμού δεσμεύει τη διοίκηση του λιμενικού ταμείου και αποτέλεσμα αυτού θα είναι περισσότερο να ασχολούμαστε με την είσπραξη για να πληρωθεί η εταιρεία παρά με την ουσία του προβλήματος που είναι η ελλιπής στάθμευση και το οξυμένο κυκλοφοριακό”.

Τέλος, εκφράζει τις επιφυλάξεις του για την εφαρμογή του, υποστηρίζοντας πως, “επειδή τα έχουμε ξαναζήσει στο πρόσφατο παρελθόν με την ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, υπάρχουν φωνές έγκριτων νομικών που υποστηρίζουν ότι τα μέτρα είναι αντισυνταγματικά και για άλλη μία φορά θα καταπέσουν με προσφυγές στα αρμόδια όργανα. Αυτό δε μας τιμά διαχρονικά ως διοικήσεις του ΔΛΤ Σύρου”.

Κλείνοντας τις δηλώσεις του, ο κ. Αθανασίου σημειώνει πως, το μέτρο έρχεται σαν ένα “μπάλωμα”, επαναλαμβάνοντας πως, “δεν θα το ψηφίσουμε. Πρέπει να υπάρξει τάξη και να πάρουμε μέτρα για το κυκλοφοριακό, αλλά όχι αποσπασματικά. Η πρόεδρος του ΔΛΤΣ έλεγε ότι δεν με βοηθά ο Δήμος και προχωρά μόνη της. Προσωπικά επί της αρχής διαφωνώ με αυτό που φέρνει”.

Συνεργασία στις αποφάσεις”

Η πρόεδρος κλήθηκε να δώσει απάντηση για το αν όντως ο Δήμος δεν συμπλέει με τις προτάσεις του Λιμενικού Ταμείου και δεν στηρίζει συνολικά την προσέγγιση λύσεων στο κυκλοφοριακό.

Η ίδια υπήρξε ξεκάθαρη, λέγοντας τα εξής: “Ουδέποτε έχω κάνει δήλωση ότι δεν με βοηθούσε ο Δήμος, ούτε δημόσια, ούτε και στον κ. Αθανασίου. Η κάθε Αρχή, διαχειρίζεται το κομμάτι που της αναλογεί. Προφανώς και υπάρχει συνεργασία στις αποφάσεις”.