Έκκληση για αύξηση των αεροπορικών δρομολογίων στη Σύρο

Αεροπορική διασύνδεση… άλλων εποχών!

Ο… φτωχός συγγενής των Κυκλάδων αναφορικά με την αεροπορική της διασύνδεση με την πρωτεύουσα, έχει εξελιχθεί η Σύρος που εδώ και χρόνια βλέπει να υποβαθμίζεται ο ρόλος του αεροδρομίου “Δημήτριος Βικέλας”. Τι κι αν τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων μηνών δείχνουν ξεκάθαρα πως η ζήτηση για ένα αεροπορικό εισιτήριο έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ωστόσο η πρωτεύουσα των Κυκλάδων συνεχίζει να εξυπηρετείται με μόλις τρεις πτήσεις την εβδομάδα. Πλέον, μετά και την αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τείνει να γίνει καθημερινό το φαινόμενο οι πολίτες μάταια να προσπαθούν να βρουν εισιτήριο για Αθήνα.

Τα παράπονα των πολιτών προς το Δήμο Σύρου Ερμούπολης,  σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, πληθαίνουν μέρα με την ημέρα, με αποτέλεσμα ο δήμαρχος Νίκος Λειβαδάρας να στείλει επιστολή προς την Sky Express, με την οποία ζητά την αύξηση των δρομολογίων, μόλις έγινε γνωστό πως η  αεροπορική εταιρεία κέρδισε το διαγωνισμό για την άγονη γραμμή της Σύρου.
Την ίδια ώρα, όπως τονίζει στην “Κοινή Γνώμη, η αερολιμενάρχης Σύρου Βασιλική Πρέκα, από τον Απρίλιο όλες οι πτήσεις από και προς τη Σύρο έχουν πληρότητα σχεδόν 100%, ενώ επισημαίνει πως θα σταθεί συμπαραστάτης σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της αεροπορικής διασύνδεσης του νησιού.

“Έχουν μείνει χρόνια πίσω...”

“Στις εποχές που το ταξίδι με αεροπλάνο θεωρούνταν ως ένα είδος πολυτέλειας, φαίνεται πως έχει μείνει η αεροπορική εταιρεία που εξυπηρετεί τη Σύρο”, καταγγέλλουν καθημερινά δεκάδες πολίτες στην εφημερίδα, καθώς παρά τη μείωση των τιμών στα εισιτήρια, αλλά και τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει, συνεχίζει να έχει μόλις τρεις πτήσεις την εβδομάδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Όλα αυτά που την ίδια ώρα σε άλλα νησιά των Κυκλάδων, όπως η Πάρος και η Νάξος, εκτελούνται καθημερινά δύο ή και τρεις πτήσεις την ημέρα από και προς την Αθήνα, με τις περισσότερες εξ αυτών να έχουν χαμηλές πληρότητες.

Μάλιστα, η οργή των κατοίκων του νησιού για την ελλιπέστατη αεροδιασύνδεση της Σύρου με το “Ελ. Βενιζέλος”, ανάγκασε τον δήμαρχο Σύρου Ερμούπολης, Νίκο Λειβαδάρα να στείλει επιστολή προς την εταιρεία, ζητώντας άμεσα την αύξηση των δρομολογίων. 

“Μόλις έμαθα από τα Μέσα Ενημέρωσης ότι ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές και κατοχυρώθηκε και πάλι η δικής μας γραμμής στην Sky Express, έστειλα έγγραφο στην εταιρεία  στο οποίο αναφέρω ότι η Σύρος είναι πρωτεύουσα του νομού Κυκλάδων, αλλά και η έδρα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και ως εκ τούτου θα πρέπει να αυξηθούν τα δρομολόγια. Έχουμε διαπιστώσει κι εμείς ότι υπάρχει υπερκάλυψη των δρομολογίων και έχουμε γίνει δέκτες παραπόνων από πολίτες που δεν μπορούν να βρουν εισιτήριο”, δηλώνει στην εφημερίδα ο κ. Λειβαδάρας.

Τα όσα καταγγέλλουν οι πολίτες, αλλά και ο δήμαρχος του νησιού, έρχεται να επιβεβαιώσει και η αερολιμενάρχης Σύρου Βασιλική Πρέκα, η οποία σαφέστατα και έχει μία καλύτερη εικόνα για την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου. 

“Ιδιαίτερα από τον Απρίλιο του 2022 και έπειτα οι πτήσεις φεύγουν και έρχονται γεμάτες. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές υπάρχει ζήτηση για περισσότερα εισιτήρια, ωστόσο απλά δεν υπάρχουν, γιατί τα αεροπλάνα είναι συγκεκριμένων θέσεων, όπως και τα δρομολόγια είναι συγκεκριμένα. Δυστυχώς είναι πολλοί αυτοί που επιθυμούν να ταξιδέψουν από και προς την Αθήνα και δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν”, επισημαίνει η κα. Πρέκα.

Αναγκαία και άμεση η αλλαγή της στρατηγικής πολιτικής

Για την ανάγκη άμεσης αναθεώρησης της στρατηγικής πολιτικής της εταιρείας Sky Express αναφορικά με την αεροδιασύνδεση της Σύρου με την πρωτεύουσα, κάνουν λόγο τόσο οι τοπικοί φορείς, όσο και το επιβατικό κοινό του νησιού.

Μετά και την ραγδαία αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, βλέπετε, η επιλογή του αεροπλάνου για τις μετακινήσεις τους, αποτελεί πια προτεραιότητα σε σχέση με το πλοίο. 

“Η τιμή του αεροπλάνου για το δρομολόγιο Αθήνα – Σύρος είναι σχεδόν η ίδια όσο και του πλοίου. Επιπλέον αυτό που δεν γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι και το κόστος του αεροπλάνου μπαίνει στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, εξοικονομώντας έτσι περισσότερα χρήματα, ενώ παράλληλα υπάρχει και η έκπτωση 20% που έχει πετύχει ο Δήμος στην τιμή του εισιτηρίου για τους δημότες του νησιού. Όπως αντιλαμβάνεστε το εισιτήριο του αεροπλάνου έχει γίνει πλέον πολύ ανταγωνιστικό, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να το προτιμούν σε σχέση με το πλοίο. Από την άλλη, η σύνδεση πλέον του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος” με τον Πειραιά, μέσω μετρό διευκολύνει και τις μετακινήσεις των επιβατών, γιατί ένα μειονέκτημα μέχρι τώρα ήταν πως οι περισσότεροι θεωρούσαν δύσκολη την μετακίνησή τους προς τον Πειραιά και το κέντρο της Αθήνας από το αεροδρόμιο”, σημειώνει η αερολιμενάρχης Σύρου.

Η αύξηση των δρομολογίων από τη μία πλευρά, αλλά και η αλλαγή των ωρών που αυτές πραγματοποιούνται από την άλλη, μόνο προς όφελος της εταιρείας θα ήταν σε μία γραμμή που παρουσιάζει τόσο μεγάλη ζήτηση. 

“Για την αεροπορική εταιρεία είναι πολύ πιο εύκολο από εμάς να διαπιστώσει μέσω των στατιστικών της στοιχείων πως το η ζήτηση των επιβατών έχει αυξηθεί κατακόρυφα το τελευταίο χρονικό διάστημα. Μετά την αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο περισσότερος κόσμος προτιμάει το αεροπλάνο. Ειδικά αν υπήρχαν πρωινές πτήσεις, η κίνηση στο αεροδρόμιο θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη”, υποστηρίζει ο δήμαρχος Σύρου Ερμούπολης. 

“Θα στηρίξουμε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του αεροδρομίου”

Η κα. Πρέκα μέσω της “Κοινής Γνώμης” διαβεβαιώνει πως το προσωπικό του αεροδρομίου θα σταθεί αρωγός σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισής του.

“Εμείς σε κάθε προσπάθεια της Sky Express να αυξήσει τα δρομολόγια θα είμαστε συμπαραστάτες της. Αυτός είναι άλλωστε ο στόχος μας, το αεροδρόμιο της Σύρου να αποκτήσει μεγαλύτερη κίνηση και να υπηρετήσει το λόγο για τον οποίο έχει φτιαχτεί, δηλαδή να υπάρχουν αρκετές πτήσεις που θα ικανοποιούν τις ανάγκες τόσο των κατοίκων του νησιού, όσο και των επισκεπτών τους”, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Αν η Sky Express, μάλιστα, προχωρήσει και στην αλλαγή στις ώρες των πτήσεων, με δρομολόγια στις 8 ή το αργότερο στις 9 το πρωί, το μόνο σίγουρο είναι πως θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση στην ζήτηση εισιτηρίων.

“Το αεροδρόμιο, όχι μόνο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει καθημερινές πτήσεις από και προς την Αθήνα, αλλά και αυτές να είναι πάντες γεμάτες από κόσμο. Ιδιαίτερα, εάν πραγματοποιούνταν κατά τις πρωινές ώρες, έτσι ώστε να μπορέσει πολύς κόσμος που επιθυμεί να έρθει στη Σύρο αυθημερόν από Αθήνα προκειμένου να κάνει τη δουλειά του και εν συνεχεία να φύγει το απόγευμα με το πλοίο της γραμμής, αλλά και το αντίστροφο βέβαια. Εάν είχαμε πρωινές πτήσεις είναι εγγυημένα σίγουρο πως αυτές θα ήταν γεμάτες από κόσμο ακόμα και κάθε μέρα. Δυστυχώς, επαναλαμβάνω ότι είναι πάρα πολλοί αυτοί που θέλουν να ταξιδέψουν προς τη Σύρο με το αεροπλάνο και δεν βρίσκουν εισιτήριο”, καταλήγει η αερολιμενάρχης Σύρου.

Πολίτες και φορείς του νησιού διατρανώνουν σε όλους τους τόνους την ανάγκη αναβάθμισης της αεροπορικής διασύνδεσης της Σύρου. Κοινή συνισταμένη όλων είναι πως το νησί θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον ένα δρομολόγιο την ημέρα κατά την χειμερινή περίοδο και δύο πτήσεις ημερησίως (πρωί και απόγευμα) τους καλοκαιρινούς μήνες. Όταν πέσουν οι απαιτούμενες υπογραφές και επισημοποιηθεί η ανάληψη της γραμμής από την Sky Express για τα επόμενα πέντε χρόνια, θα αποτελεί πλέον αποκλειστική ευθύνη της εταιρείας το αν οι φωνές αυτές εισακουστούν ή θα πέσουν για μία ακόμη φορά στο κενό.