Δηλώσεις του εργολάβου, Δημήτρη Κρούσκου για το πολυσυζητημένο έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, στο αεροδρόμιο της Σύρου

Επέκταση χωρίς(;) αντίκρισμα

Συμβασιοποιήθηκε εκ νέου το έργο και η ολοκλήρωσή του εκτιμάται μέχρι τέλος καλοκαιριού

Ένα έργο που δεν θα αποδώσει μεγάλο όφελος για το αεροδρόμιο Σύρου, εκτιμά πως προωθεί το Υπουργείο Υποδομών, ο εργολάβος Δημήτρης Κρούσκος, ο οποίος ανέλαβε εκ νέου την υλοποίηση της παρέμβασης που αφορά στην επέκταση των 140 μέτρων του διαδρόμου.

Τα παραπάνω δήλωσε στην “Κοινή Γνώμη”, με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών, η οποία και πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα. Βάσει των λεγομένων του, τόσο το α΄ υποέργο της επέκτασης κατά 140 μέτρα, όσο και το β΄ υποέργο της ταπείνωσης του λόφου “Νεράιδα” - που έχει ολοκληρωθεί -, δεν επαρκούν ως προϋποθέσεις για να βελτιωθούν σημαντικά οι δυνατότητες του αεροδρομίου της Σύρου. Σε απόλυτο τόνο, ξεκαθάρισε πως το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, θα έπρεπε να επεκταθεί κατά 300 μέτρα, προκειμένου να υποδέχεται πτήσεις από το εξωτερικό, κάτι που επεσήμανε πως δεν θα υλοποιηθεί ποτέ.

Ο ίδιος ρωτήθηκε για τον χρόνο της υλοποίησης του υποέργου της επέκτασης, εκτιμώντας πως αν όλα πάνε καλά, θα έχει ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις του, μέχρι τέλος του καλοκαιριού.

Υπενθυμίζεται πως οι προσδοκίες των Συριανών για το αεροδρόμιο μετά την επέκταση είναι να μπορεί να υποδεχθεί αεροσκάφη σύγχρονα και μεγαλύτερης χωρητικότητας το νησί, προκειμένου αυτό να λειτουργήσει θετικά ως προς την επισκεψιμότητα.

Πρέπει να αναφερθεί πως η επέκταση είχε αρχίσει πριν από τρία έτη και διεκόπη μετά από ελέγχους του Υπουργείου Υποδομών και της Διευθύνουσας Αρχής, εξαιτίας διαπίστωσης ρηγματώσεων στις πρώτες εργασίες. Ο κ. Κρούσκος που είχε αναλάβει και τότε το έργο, ακολούθησε όλες τις ενέργειες που έκρινε ορθές για να υποστηρίξει τη θέση του. Προ μηνών έγινε νέος διαγωνισμός από το Υπουργείο και αναδείχθηκε ο ίδιος μειοδότης.

Αναφορικά με την υπόθεση της επέκτασης του διαδρόμου, ο ίδιος απαντά τα παρακάτω.

  • Τι καλείστε να κάνετε από εδώ και πέρα, όσον αφορά το έργο στο αεροδρόμιο Σύρου;

“Έχω να ολοκληρώσω αυτό που δεν ολοκλήρωσα στην α΄ φάση και ελπίζω μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να έχει ολοκληρωθεί. Αν δεν έχω τα ίδια προβλήματα που είχα στην α΄ φάση για την οποία δεν έχω καμία ευθύνη.

Η α΄ φάση διεκόπη ανώμαλα με ευθύνη όχι δική μου. 100% όχι δική μου. Η δεύτερη φάση που ξεκινά τώρα, ελπίζω να μην κάνει τα λάθη που έκανε την προηγούμενη φορά η Διευθύνουσα Υπηρεσία, δηλαδή το Υπουργείο και να μπορέσω να τελειώσω μέχρι τέλος του καλοκαιριού.”.

  • Μιλάμε για το έργο της επέκτασης των 140 μέτρων.

“Αυτό το έργο που ήταν να ξεκινήσει πριν από τρία χρόνια από εμένα, που διεκόπη με ευθύνη όχι δική μου και θέλω να το καταγράψετε. Δεν είναι απαραίτητα οι ιδιώτες το κακό της χώρας. Όπως βλέπετε, στα Τέμπη, ένας δημόσιος υπάλληλος “έθαψε” 57 ανθρώπους. Δεν είναι σε αυτήν τη χώρα μόνον ο ιδιώτης υπεύθυνος. Υπάρχουν κι άλλοι.”.

  • Ουσιαστικά μεσολάβησε από τη διακοπή του έργου μέχρι και τον διαγωνισμό ένα μεγάλο διάστημα, μέσα στο οποίο υπήρξε και μία δικαστική απόφαση που σας υποχρεώνει να αποξηλώσετε το παλαιό τμήμα (σ.σ. αρχικές εργασίες εργολάβου στην επέκταση);

“Όχι. Δεν υπάρχει καμία δικαστική απόφαση. Σε όλες τις δικαστικές αποφάσεις έχω δικαιωθεί. Διαλύθηκε με ευθύνη του Υπουργείου η πρώτη εργολαβία, έγινε νέος διαγωνισμός, δεν υπήρξε συμμετοχή, συμμετείχα εγώ, να διορθώσω τα κακώς κείμενα. Δεν υπήρχε καμία απόφαση κανενός δικαστηρίου. Μην παρασύρετε τον κόσμο σε λάθος συμπεράσματα”.

  • Αυτό έχει γνωστοποιηθεί επισήμως στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον δήμαρχο.

“Δεν ξέρω τι έχει γνωστοποιηθεί και από ποιον. Εσείς μπορείτε να γράφετε ό,τι θέλετε για να γίνετε αρεστοί. Εγώ σας λέω ότι ποτέ δεν είχε κινηθεί καμία διαδικασία εναντίον μου. Δικαιώθηκα σε οποιοδήποτε μέσο κατέφυγα. Έγινε νέος διαγωνισμός επειδή ακριβώς είχα δίκιο και αυτή τη στιγμή γίνεται ένα καινούργιο έργο ώστε να διορθώσει τις αμαρτίες του παλιού.”.

  • Στην ουσία του έργου, τί καλείστε να κάνετε σήμερα;

“Ό,τι δεν είχα κάνει στην πρώτη φάση. Ό,τι διεκόπη ανώμαλα με ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών, αυτού του Υπουργείου που οδήγησε 57 νέα παιδιά στο θάνατο. Αυτού του Υπουργείου, του ίδιου. Με ευθύνη ενός δημόσιου λειτουργού, ενός σταθμάρχη. Το ίδιο πάω να κάνω, να τελειώσω ένα έργο για το οποίο δεν έχω καμία ευθύνη που διεκόπη άδοξα.”.

  • Οφείλω να σας ρωτήσω πως από την πλευρά του Υπουργείου είχε υποστηριχθεί ότι σε αυτοψίες, είχαν διαπιστωθεί ρηγματώσεις και πως σίγουρα ένα έργο που έχει να κάνει με υποδομή αεροδρομίου, θα πρέπει να έχει ένα άρτιο και ποιοτικό αποτέλεσμα.

“Οι Φαρισαίοι διυλίζουν τον κόνωπα και καταπίζουν την κάμηλον. Γίνομαι αντιληπτός; Δεν έχω να πω κάτι άλλο. Ούτε ποιοι είναι οι Φαρισαίοι. Λέω ξανά πως δεν έχω υποστεί καμία ρήτρα, καμία όχληση. Έγινε ξανά διαγωνισμός για να διορθώσει τα κακώς κείμενα. Οι Φαρισαίοι καταπίνουν την κάμηλο.”.

  • Τον κόσμο τον ενδιαφέρει πότε θα ολοκληρωθεί το έργο…

“Αυτό το έργο που ενδιαφέρει τον κόσμο να ολοκληρωθεί, δεν έχει καμία ουσία. Το έχετε πει αυτό στον κόσμο;”.

  • Υποτίθεται πως η επέκταση των 140 μέτρων θα χαρίσει άλλες δυνατότητες, συνδυαστικά και με το υποέργο της ταπείνωσης του λόφου του Νεράιδα, που το ολοκληρώσατε.

“Υποτίθεται. Αυτό μήπως προϋποθέτει και 200 μέτρα στο Μάννα, επέκτασης του κυρίως διαδρόμου που δεν θα γίνει. Ποτέ δεν θα γίνει. Ο κόσμος αναμένει πως θα λύσουν τα προβλήματά του τα 90 μέτρα της λωρίδας ασφαλείας. Δεν έχει να κάνει τίποτα με την ουσία του έργου. Πριν από 20 χρόνια προβλεπόταν το Μάννα να επιχωθεί και ο διάδρομος προσγείωσης να επεκταθεί κατά 300 μέτρα. Αυτό δεν θα γίνει ποτέ. Η ταπείνωση του λόφου και η επέκταση κατά 90 μέτρα ήταν δύο από τα τρία. Το τρίτο ήταν η επέκταση του διαδρόμου κατά 300 μέτρα. Έχει γίνει; Θα γίνει ποτέ;”.

  • Οι εργασίες πότε θα ξεκινήσουν από εσάς στο αεροδρόμιο;

“Θα ξεκινήσουν όταν οριστεί η επιβλέπουσα Υπηρεσία και μπορώ να πάω με την επιβλέπουσα Υπηρεσία να μου υποδείξει τι θέλει να κάνω. Υπέγραψα πριν μία εβδομάδα και θα περιμένω από την Υπηρεσία να μου δώσει οδηγίες.”.