Σε αποκατάσταση της προβλήτας στη μικρή παραλία προχωρά άμεσα το Λιμενικό Ταμείο Σύρου

Έργα και μελέτες για Φοίνικα και παραλία Βούλγαρη

Σύμβαση με ανάδοχο για μελέτη προστασίας των ακτών από τη διάβρωση και για επέκταση του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα

Εξελίξεις σε επίπεδο παρεμβάσεων, αλλά και μελετών στον Φοίνικα και στην παραλία του Βούλγαρη καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, μετά από ενέργειες της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προκειμένου να δρομολογηθούν, αλλά και να υλοποιηθούν απαραίτητα έργα που θα αναβαθμίζουν τις παραλιακές ζώνες και θα ενισχύσουν τουριστικά τις περιοχές.

Συγκεκριμένα, άμεσα δρομολογήθηκε ώστε να προχωρήσει η αποκατάσταση της προβλήτας στη μικρή παραλία του Βούλγαρη, στην κατεύθυνση που είχε γίνει αντίστοιχο έργο προ ετών και στην παραλία του Φοίνικα. Επίσης, εντός των ημερών υπογράφεται σύμβαση με εταιρεία, για εκπόνηση μελετών που θα αφορούν στην επέκταση του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα και στην προστασία των ακτών του από τη διάβρωση, την οποία προκαλούν οι έντονοι κυματισμοί.

Αναφορικά με τα παραπάνω μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” η πρόεδρος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού και έδωσε απαντήσεις σχετικά με τον χρόνο υλοποίησης της παρέμβασης και την αναγκαιότητα εκπόνησης των μελετών για τον Φοίνικα.

Άρση επικινδυνότητας

Για την κατάσταση που έχει περιέλθει σήμερα η προβλήτα στη θέση Βούλγαρη μίλησε αρχικά η πρόεδρος, επισημαίνοντας την ανάγκη να αρθεί η επικινδυνότητα. “Είναι μία προβλήτα κατασκευασμένη εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Γνωρίζουμε σε ποια κατάσταση βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια. Πλέον τίθεται θέμα επικινδυνότητας και για ατυχήματα που μπορεί να συμβούν στους χρήστες της παραλίας. Είναι μία παραλία που βλέπουμε ότι τους καλοκαιρινούς μήνες είναι γεμάτη με οικογένειες και μικρά παιδιά”, σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας παρακάτω πως, “οπότε, ο σκοπός μας πρωτίστως είναι να άρουμε την επικινδυνότητα αυτής της κατασκευής και δευτερευόντως να παραχωρηθεί προς χρήση μία όμορφη και μη επικίνδυνη προβλήτα”.

Στην ερώτηση αν προσεχώς θα τοποθετηθούν ομπρέλες, η ίδια απάντησε καταφατικά. “Στη συνέχεια θα τοποθετηθούν περίπου έξι ομπρέλες και με αυτόν τον χώρο, επιδιώκουμε ουσιαστικά να μεγαλώσουμε και τον επισκέψιμο χώρο για τις οικογένειες και τα παιδιά. Απ’ό,τι φαίνεται στις υπόλοιπες παραλίες, ο ελεύθερος χώρος είναι λιγοστός. Οπότε, από τη στιγμή που αυτή η παραλία χρησιμοποιείται από οικογένειες και παιδιά, νομίζω ότι θα κάνουμε το σωστό”, πρόσθεσε.

Άλλωστε, επεσήμανε πως, “αντίστοιχη χρήση έχει και η πλατφόρμα στον Φοίνικα. Οπότε, γιατί όχι να γεμίσει και η παραλία του Βούλγαρη και να μην υπάρχει και επικινδυνότητα”.

Μέχρι τέλος Ιουνίου ή από Σεπτέμβρη

Αναφορικά με τον χρόνο κατά τον οποίον θα εκτελεστεί η παρέμβαση στην προβλήτα του Βούλγαρη, αλλά και με το κόστος του έργου, υπήρξε σαφής: “Αυτό το έργο είναι προϋπολογισμού 50 χιλ. ευρώ. Η διαδικασία που επιλέγουμε είναι με απευθείας ανάθεση για τον λόγο ότι μας επιτρέπεται βάσει νομοθεσίας και για να προχωρήσουμε άμεσα. Έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία της δημοσίευσης και θα πάμε στην απευθείας ανάθεση. Άρα, σκοπός μας είναι να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου. Εάν τα καταφέρουμε, να αρχίσει το έργο 22-23 Ιουνίου και να έχουμε δύο ημέρες για καθαιρέσεις των σπασμένων τμημάτων και μετά να ακολουθήσει η σκυροδέτηση, θα το κάνουμε τώρα”. Συμπλήρωσε δε, πως, “ όλα εξαρτώνται και από τον καιρό. Θέλουμε να μας επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες να γίνει η παρέμβαση. Άρα, αν τα καταφέρουμε μέχρι τέλος Ιουλίου, θα προχωρήσουμε. Αλλιώς, τον Ιούλιο δεν θα το επιχειρήσουμε γιατί θα έχει αρκετό κόσμο. Διαφορετικά θα προχωρήσουμε από Σεπτέμβρη”.

Η κ. Μαραγκού σχετικά με τον χρόνο που θα αρχίσει το έργο, διευκρίνισε πως το Λιμενικό Ταμείο δεν καθυστέρησε, αφού οι αδειοδοτήσεις λήφθηκαν μόλις τον περασμένο μήνα.

“Χρειάζονταν κάποιες εκτεταμένες αδειοδοτήσεις. Βγήκαν μετά από απόφαση του Γ.Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τη μελέτη την είχαμε ξεκινήσει από το 2022 και τις εγκρίσεις της πήραμε στον Μάιο του 2023”, υπογράμμισε.

Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σχετικά με τον χαρακτήρα των εργασιών, σημείωσε πως, “ο στόχος μας είναι να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να μπορεί να αρχίσει το έργο 22-23 Ιουνίου. Το δύσκολο κομμάτι του έργου είναι οι σκαπτικές εργασίες για τα επικίνδυνα κομμάτια της προβλήτας και την καθαίρεσή τους. Σε συνεννόηση με την Τεχνική Υπηρεσία και τον ανάδοχο, θα μπει μία φορά το σκαπτικό μηχάνημα και θα βγει μετά από δύο ημέρες. Θα υπάρξει όχληση κάποιες πρωινές ώρες, αλλά θα τελειώσουμε άμεσα”.

Ανάδοχος για μελέτες του Φοίνικα

Αναλυτική υπήρξε και ως προς το θέμα της εκπόνησης μελετών για την περιοχή του Φοίνικα, δεδομένης της ανάδειξης αναδόχου (MARNET) στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου. Η Κανδιώ Μαραγκού αρχικά υπενθύμισε πως είναι μελέτες από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ και τώρα θα υπογραφεί η σύμβαση με τον οριστικό ανάδοχο.

“Η μελέτη είναι της τάξεως των 250 χιλ. ευρώ από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ. Αφορά τη μελέτη για επέκταση του τουριστικού καταφυγίου στον Φοίνικα, συνδυαστικά με τη μελέτη για διάφορα έργα προστασίας των ακτών από τη διάβρωση”, σχολίασε, εξηγώντας τη συλλογιστική του Λιμενικού Ταμείου να “τρέξουν” παράλληλα.

“Εξ αρχής θεωρήσαμε σκόπιμο αυτές οι δύο μελέτες να πάνε μαζί, διότι όσοι ασχολούνται με τα λιμενικά έργα ξέρουν πάρα πολύ καλά ότι ένα λιμενικό έργο μπορεί να αλλάξει όλη την ακτομηχανική μίας περιοχής. Για παράδειγμα κάποια έργα επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου θα μπορούσαν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την παραλία του Φοίνικα. Δηλαδή ή να προκαλέσουν προσάμμωση ή να προκαλέσουν και μεγαλύτερη διάβρωση των ακτών στη συγκεκριμένη περιοχή”.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, “με δεδομένο ότι ήταν γνωστό το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών στη περιοχή, ερχόμαστε να ξαναδούμε συνδυαστικά το θέμα με το τουριστικό καταφύγιο και άρα, από τις μελέτες που θα προκύψουν, να δούμε τι έργα θα απαιτηθούν. Το φαινόμενο αυτό της διάβρωσης σε ακτές από έντονους κυματισμούς είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί παγκοσμίως”. Βάσει των λεγομένων της θα προκύψει και χρηματοδότηση προσεχώς για τα έργα από το νέο ΕΣΠΑ. “Ακριβώς επειδή αυτό το πρόβλημα απασχολεί όλες τις χώρες της Ευρώπης, το νέο ΕΣΠΑ που θα “τρέξει”, θα έχει άξονες για υλοποίηση σχετικών έργων. Οπότε, για να κάνουμε ένα έργο στην περιοχή πρέπει να μας το υποδείξουν οι μελέτες”. Κλείνοντας τις δηλώσεις της, ανέφερε τα εξής: “Βλέποντας μπροστά αρχίζουμε με τη μελέτη που θα μπορεί στη συνέχεια να ωριμάσει, δηλαδή να πάρει τις σχετικές αδειοδοτήσεις τα επόμενα δύο με τρία χρόνια”.