Με απευθείας ανάθεση στη Marketing Greece, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης προχωρά σε εμπλουτισμό και επικαιροποίηση της ιστοσελίδας, syrosisland.gr

“Επανεκκίνηση” για το τουριστικό portal

Κριτική της μείζονος αντιπολίτευσης προς τη Δημοτική Αρχή για τα τουριστικά βήματα

Για 5η συνεχή χρονιά επιλέγει να συνεργαστεί με τη Marketing Greece ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης όσον αφορά στη διαδικτυακή προβολή του νησιού, προσθέτοντας φέτος και το έργο της… επανεκκίνησης του τουριστικού portal, το οποίο εδώ και χρόνια παραμένει ένα άχρηστο “εργαλείο”, αφού δεν περιελάμβανε ουσιαστική και ορθή πληροφόρηση για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Η επιλογή της Δημοτικής Αρχής να συμπορευθεί ξανά με τη Marketing Greece προκάλεσε την κριτική της μείζονος μειοψηφίας, καθώς μέχρι σήμερα, επισήμως δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ τα αποτελέσματα του προωθητικού έργου της για τη Σύρο, παρατήρηση στην οποία ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς, απάντησε πως όλα τα στοιχεία είναι στη διάθεση όσων ενδιαφέρονται.

Ειδικότερα, ο Δήμος με το ποσό των περίπου 29.000 ευρώ, προχωρά σε απευθείας ανάθεση στη διαχείριση των social media και της ιστοσελίδας syrosisland.gr από τη Marketing Greece, μετά από συνεργασία και σύμφωνη γνώμη της Toposophy, δηλαδή του στρατηγικού συνεργάτη του Δήμου στον τουρισμό.

Παναγιώτης Κουταβάς: “Κουμπώνει” με τον στρατηγικό σχεδιασμό

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς μιλώντας για το θέμα των τουριστικών δαπανών στη χθεσινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, έκανε λόγο για “ένα πακέτο το οποίο το δουλέψαμε με την Toposophy ώστε να έχουμε όλες τις προδιαγραφές, οι οποίες θα συμβαδίζουν και με το τουριστικό πλάνο αλλά και με το στρατηγικό σχέδιο. Θελήσαμε να συνεργαστούμε με την Marketing Greece που είναι εγνωσμένης αξίας εταιρεία. Το συζητήσαμε και στην Τουριστική Επιτροπή”.

Ως εκ τούτου, αναλύοντας τα ποσά και το έργο που αντιστοιχεί σε κάθε ένα εξ αυτών για την προβολή και διαδικτυακή προώθηση της Σύρου, εξήγησε: “Προχωράμε σε συνεργασία με τη Marketing Greece και συγκεκριμένα στη δαπάνη 11.780 ευρώ από τον κωδικό για την προώθηση του τουριστικού portal για την οργάνωση, στρατηγική και ανάπτυξη περιεχομένου σελίδας, στη δαπάνη 12.400 ευρώ από τον κωδικό δαπάνες διαφήμισης για την υποστήριξη social media καναλιών “syrosisland” (facebook και instagram) και στη δαπάνη 4.340 ευρώ από τον κωδικό για την προώθηση του τουριστικού portal, για την παραγωγή content προς αξιοποίηση στην ιστοσελίδα syrosisland.gr και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του syrosisland”.

Ειδικότερα για το πρώτο έργο σύμφωνα και με όσα περιγράφει η Marketing Greece στην πρότασή της, θα αφορά στην υποστήριξη του τουριστικού portal του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης. Προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητά του είναι πλέον βασική ανάγκη το portal να ανανεωθεί με συγκεκριμένες ενέργειες εμπλουτισμού και ενίσχυσης περιεχομένου, με βάση συγκεκριμένους πυλώνες επικοινωνίας όπως αυτοί έχουν προκύψει από το Place brand strategy που υλοποιήθηκε για τον προορισμό.

Πρέπει να σημειωθεί πως πρακτικά θα υπάρξει αλλαγή και προσθήκη φωτογραφικού υλικού, εμπλουτισμός κειμένων για να υπάρχει συνοχή στη γραφή και συμπληρώσεις ή διορθώσεις όπου απαιτούνται.

Αλέξης Αθανασίου: Κανένας απολογισμός και πρόβλημα στην εστίαση

Καταψήφισε τα παραπάνω η παράταξη του Αλέξη Αθανασίου, με τον ίδιο να ασκεί κριτική τόσο ως προς τη σταθερή επιλογή της Δημοτικής Αρχής να προχωρά σε απευθείας αναθέσεις στη Marketing Greece, όσο όμως και επί της ουσίας για τα αποτελέσματα στον τουρισμό.

“Το σκεπτικό καταψήφισης αφορά κυρίως την οικονομική δαπάνη των 29.500 ευρώ, σε συνέχεια της δαπάνης περίπου 17.000 ευρώ το έτος 2020, 24.800 ευρώ το έτος 2021, 37.200 ευρώ το έτος 2022 και 29.500 ευρώ το έτος 2023 στην ίδια εταιρεία την οποία θεωρούμε υπέρογκη για τις παρεχόμενες υπηρεσίες”, ανέφερε αρχικά, εξηγώντας παρακάτω πως, “εμείς προτείνουμε σε καιρούς οικονομικής δυσχέρειας του Δήμου μας, ότι θα έπρεπε να έρθουν και άλλες προσφορές, έστω μία από τοπική και μία από άλλη επιχείρηση υπηρεσιών social web marketing πανελλαδικής εμβέλειας, ώστε να αξιολογήσουμε και να συγκρίνουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους. Θεωρούμε ότι ο Δήμος στο χαρτοφυλάκιο του Τουρισμού διαθέτει αρκετά μεγάλο όγκο σύγχρονου οπτικοακουστικού υλικού και είναι περιττό, ίσως και προκλητικό, μέσα στην ανάθεση του 2023 να αναφέρεται η δημιουργία νέου”.

Ο ίδιος προς αποφυγή παρεξηγήσεων, επεσήμανε πως, “θεωρούμε θετική την κρίση της Toposophy όσον αφορά την προβολή του νησιού στα social media, όμως με το Δήμο μας να έχει τον τελευταίο λόγο στις αποφάσεις επιλογής της εκάστοτε εταιρείας”.

Ωστόσο, σχετικά με το γεγονός πως δημοσίως δεν έχει γίνει ποτέ απολογισμός για την ψηφιακή προώθηση, πρόσθεσε τα ακόλουθα: “Δεν έχουμε δει ποτέ έναν απολογισμό από τον κ. αντιδήμαρχο Τουρισμού από τις αναθέσεις αυτές, ύψους δαπάνης στην τετραετία στα περίπου 108.000 ευρώ κι αν είναι σύμφωνες με τους στόχους του εκάστοτε τουριστικού πλάνου καθώς και με τους στόχους του Στρατηγικού σχεδίου που έχουμε από την Toposophy”.

Σε έντονα κριτικό ύφος δε, πρόσθεσε: “Αναρωτιέμαι αν από όσα μας λέει η Toposophy τελικά κάνουμε το ένα; Αν αυτό το στρατηγικό σχέδιο που έχει εκπονήσει η εταιρεία, εμείς τηρούμε έστω το μισό από αυτό;”.

Τελειώνοντας την παρέμβασή του, σχολίασε και την πορεία του τουρισμού φέτος στη Σύρο, μεταφέροντας τη δυσαρέσκεια του κλάδου για φέτος και ειδικότερα της εστίασης. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, ο Δήμος πρέπει να βλέπει τζίρους και όχι αφίξεις.

Συνεργαζόμαστε με την καλύτερη εταιρεία”

Στα παραπάνω έδωσε απαντήσεις ο κ. Κουταβάς. Αρχικά για τη σταθερή επιλογή της Marketing Greece ανέφερε: “Εμείς έχουμε χτίσει μία στρατηγική συνεργασία με τη μεγαλύτερη εταιρεία προβολής που υπάρχει στη χώρα. Καλώς ή κακώς αυτή η εταιρεία είναι η Marketing Greece και είναι ο άμεσος συνεργάτης του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ”.

Συμπλήρωσε δε, πως, “στο τουριστικό marketing δεν νομίζω ότι υπάρχουν στη χώρα μεγαλύτερες εταιρείες από τη Marketing Greece, στις οποίες να μπορούμε να απευθυνθούμε. Απευθυνόμαστε στους μεγάλους παίκτες, αυτούς που θεωρούμε ότι εκπροσωπούν τη χώρα και έχουν αναδείξει τον ελληνικό τουρισμό και τον έχουν κάνει ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας. Νομίζω ότι είναι στρατηγικό πλεονέκτημα για τον Δήμο να συνεργάζεται με τους καλύτερους”.

Παρακάτω, μιλώντας για το αν εφαρμόζονται τα βήματα που προτείνει η Toposophy, σημείωσε: “Φυσικά και το στρατηγικό σχέδιο υλοποιείται, αλλά θέλει συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να γίνουν αυτή τη χρονιά. Ένα από αυτά τα βήματα είναι και το σημερινό”. Σημείωσε δε, πως, για το έργο της ψηφιακής προώθησης, “έχουμε αποτελέσματα κάθε χρόνο και βλέπουμε την ανταπόκριση. Τα αποτελέσματα είναι πάρα πολύ καλά και είναι στη διάθεσή σας”.

Τέλος, όσον αφορά στην πορεία της χρονιάς, ο κ. Κουταβάς αναγνώρισε πως υπάρχει ζήτημα, λέγοντας όμως τα εξής: “Η αλήθεια είναι ότι πανελλαδικά υπάρχει ένα πρόβλημα. Και πρόβλημα δεν έχει η Σύρος, έχουν και οι ναυαρχίδες του τουρισμού. Μιλάμε για μειώσεις 30-40% κάτω σε Μύκονο και Σαντορίνη. Καταλαβαίνω ότι η εστίαση έχει μία πτώση σημαντική της τάξεως του 20%, αλλά είναι κάτι που δεν εξαρτάται από τις δικές μου δυνάμεις”.

Ετικέτες: