Πεπραγμένα για τον τουρισμό, από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Παναγιώτη Κουταβά

“Μπήκαν τα θεμέλια για τουριστική ανάπτυξη”

Ισχυρή παρακαταθήκη για την επόμενη θητεία, σχετικά με την περαιτέρω πορεία της Σύρου στην τουριστική ανάπτυξη αποτελεί η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου από την Toposophy, σύμφωνα με όσα υπογραμμίζει απολογιστικά ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς, στο πλαίσιο του απολογισμού του για τα βήματα που έγιναν στην παρούσα θητεία.

Ο αντιδήμαρχος μίλησε στην εφημερίδα για το μεγάλο στοίχημα της τουριστικής ανάπτυξης που οφείλει να κερδίσει η Σύρος, επισημαίνοντας πως τέθηκαν πλέον, τα θεμέλια για τη σκληρή δουλειά που πρέπει να γίνει από όλους τους εμπλεκόμενους.

Σε συνέχεια την ενημέρωσης του δημάρχου, Νίκου Λειβαδάρα στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η “Κοινή Γνώμη” φιλοξενεί συνέντευξη του Παναγιώτη Κουταβά.

Δημιουργήθηκε αντιδημαρχία Τουρισμού

Πρωτίστως, ο Παναγιώτης Κουταβάς τόνισε πως η νυν Δημοτική Αρχή ανταποκρίθηκε στην ανάγκη που υπήρχε για οργανωμένο βηματισμό στον τουρισμό, δημιουργώντας τη σχετική αντιδημαρχία, που είχαν όλα τα άλλα Κυκλαδονήσια, πλην της Σύρου.

“Κατά τη γνώμη μου, θεωρώ πως στην παρούσα θητεία και με τη νυν Δημοτική Αρχή, στο κομμάτι του τουρισμού έγιναν τρία πάρα πολύ σοβαρά πράγματα. Το πρώτο σημαντικό είναι η δημιουργία της αντιδημαρχίας Τουρισμού”, ανέφερε αρχικά, εξηγώντας πως ήταν μία κοινή ανάγκη και ένα ζητούμενο της επιχειρηματικής κοινότητας. “Δεν το λέω γιατί είμαι εγώ αντιδήμαρχος, αλλά επειδή ένα νησί, το οποίο έχει μία τουριστική στόχευση, οφείλει να έχει αντιδήμαρχο Τουρισμού. Ήμασταν το μόνο νησί στις Κυκλάδες που δεν είχε αντιδήμαρχο Τουρισμού. Είχαν όλα τα νησιά, ακόμη και πολύ μικρότερα από εμάς και η Σύρος δεν είχε”, σχολίασε παρακάτω, επισημαίνοντας παράλληλα πως, “θεωρώ ότι ήταν στρατηγική επιλογή του δημάρχου, η δημιουργία αυτής της αντιδημαρχίας και νομίζω ότι έδωσε την απαραίτητη ώθηση και υπόσταση στο κομμάτι του τουρισμού. Άλλωστε ήταν κάτι, το οποίο και οι επιχειρηματίες το ζητούσαν. Ζητούσαν διαχρονικά από όλες τις Δημοτικές Αρχές έναν άνθρωπο του Δήμου για να συνομιλούν. Και αυτός ο άνθρωπος να έχει έναν θεσμικό ουσιαστικό ρόλο”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, σημείωσε πως, “ήταν ένα πρώτο σημαντικό βήμα και θα το θεωρήσω τεράστιο λάθος, αν η όποια επόμενη Δημοτική Αρχή, -στο πλαίσιο της μείωσης των αντιδημαρχιών που θα υπάρχει σύμφωνα και με τη νέα νομοθεσία, βάσει της οποίας θα κατέλθουμε στις εκλογές -, καταργήσει την αντιδημαρχία Τουρισμού. Οπότε, ένα κομμάτι είναι αυτό”.

Απόκτηση στρατηγικού σχεδίου

Παρακάτω ο αντιδήμαρχος υπογράμμισε τη σημασία που έχει η εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου για το νησί της Σύρου, όσον αφορά στην τουριστική ανάπτυξη. Αυτό σε συνεργασία με την Toposophy επετεύχθη και το νησί έχει σαφή προσανατολισμό.

“Ένα δεύτερο εξίσου σημαντικό βήμα είναι η δημιουργία του στρατηγικού σχεδίου. Όπως έχω πει ξανά, χωρίς να υπάρχει ένα σχεδιασμός, δεν μπορείς να βαδίζεις στα τυφλά. Και ούτε είναι υποχρεωτικό ο κάθε αιρετός, ο οποίος προΐσταται ενός Τμήματος, να γνωρίζει ή να είναι ειδικός στον χώρο”, παρατήρησε αρχικά, εξηγώντας πως, απαραίτητα “πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο που να υπηρετεί πρώτα απ΄ όλα τη στρατηγική του νησιού. Εμείς αυτό το σχέδιο το καταρτίσαμε και καταφέραμε να προσελκύσουμε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μία από τις κορυφαίες εταιρείες που υπάρχουν στη χώρα μας, την Toposophy”.

Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε για το στρατηγικό σχέδιο του τουρισμού για τη Σύρο, “η Toposophy έκανε ένα σχέδιο που είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του νησιού”.

Άρα, επεσήμανε πως όλες οι πλευρές που συνδέονται με τον τουρισμό, “καλούμαστε την επόμενη ημέρα, βήμα βήμα, να υλοποιήσουμε αυτό το σχέδιο, ούτως ώστε να μπορέσουμε να δούμε απτά αποτελέσματα βάσει σχεδιασμού και όχι βάσει ενεργειών που επιλέγονται από τον εκάστοτε αιρετό ή την ομάδα που αυτός έχει στο κομμάτι του τουρισμού”.

Συνεργασίες με εταιρείες και προβολή

Ο κ. Κουταβάς δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει απολογιστικά, ότι εξαιρετικής σημασίας βήμα είναι και οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν με εταιρείες για την προβολή και προώθηση της Σύρου.

“Ένα επίσης σημαντικό βήμα είναι οι στρατηγικές συνεργασίες του Δήμου με πολύ μεγάλες εταιρείες, όπως είναι η Marketing Greece. Αυτές οι εταιρείες, εκτός από την ίδια τη σύμβαση την οποία υπηρέτησαν είχαν και πολλαπλά οφέλη για το νησί. Για παράδειγμα, έγινε πολύ μεγάλη διαφήμιση της Σύρου στο εξωτερικό και στα αεροδρόμια μέσω της καμπάνιας της Coca Cola”, υπενθύμισε ο αντιδήμαρχος, λέγοντας ακόμη πως, “δηλαδή όταν η χώρα μας διαφημιζόταν στα διεθνή αεροδρόμια και προέβαλε τον γαστρονομικό τουρισμό, υπήρχαν πέντε περιοχές και η Σύρος ήταν το μοναδικό νησί. Φυσικά υπήρχε η Κρήτη, αλλά λόγω μεγέθους δεν τη συγκρίνουμε. Οπότε από τα νησιά ήταν μόνον η Σύρος”. Για τα παραπάνω, πρόσθεσε πως, “αυτό θεωρώ πως ήταν κάτι πολύ σημαντικό όπως επίσης και οι δύο μεγάλες παραγωγές που έγιναν με το Netflix που έκανε ντοκιμαντέρ και η αμερικάνικη παραγωγή που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες”.

Επιπρόσθετα, ο Παναγιώτης Κουταβάς, τόνισε πως αναπτύχθηκαν συνεργασίες και με τηλεοπτικούς σταθμούς, αλλά και με γραφεία του ΕΟΤ σε χώρες του εξωτερικού.

“Είναι οι σχέσεις που “χτίσαμε” με τους ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, οι σχέσεις που χτίσαμε με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Θεωρώ πως μέσα σε αυτήν την τετραετία, η Σύρος απέκτησε ένα “πρόσωπο” σε ευρύτερο επίπεδο. Η Σύρος έγινε ισότιμος συνομιλητής με άλλες περιοχές για τον τουρισμό”, υποστήριξε σε απόλυτο τόνο.

Παρακαταθήκη για την επόμενη θητεία, ο σχεδιασμός”

Τέλος, ο αντιδήμαρχος εξέφρασε την πεποίθηση πως πλέον για τη Σύρο τέθηκαν τα θεμέλια για την οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

“Σαφώς και τέθηκαν. Προσωπικά και δεν είναι μομφή, αλλά είναι η αλήθεια, παρέλαβα ένα “συρτάρι” με βίντεο και φωτογραφίες. Τίποτε άλλο. Όταν πρώτη ημέρα μπήκα στο γραφείο αναλαμβάνοντας αντιδήμαρχος Τουρισμού και ρώτησα τους υπαλλήλους, “τι κάνουμε;”, μου είπαν, “ό,τι μας πεις εσύ”. Δηλαδή ο Δήμος δεν είχε ένα σχέδιο να βαδίσει”, σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ακόμη πως, ο Δήμος δυστυχώς, “δεν είχε ούτε πλάνο, ούτε πρόγραμμα. Νομίζω λοιπόν πως αυτό το πετύχαμε, να αποκτήσουμε ένα σχέδιο”.

Σύμφωνα με τον κ. Κουταβά και όσα δήλωσε καταλήγοντας, “αυτή είναι η μεγάλη παρακαταθήκη που αφήνει αυτή η Δημοτική Αρχή στην επόμενη για τον τουρισμό, έναν στρατηγικό σχεδιασμό”.