Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποξήλωσης του προβληματικού τμήματος, από τον εργολάβο

Από τέλος Οκτωβρίου η επέκταση στο αεροδρόμιο Σύρου

Ν. Λειβαδάρας: Σύνθετο το πρόβλημα για το νησί, όσον αφορά την επέκταση και τα δρομολόγια των πτήσεων

Ομαλά “τρέχει” η τελευταία εργολαβία για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Σύρου, καθώς η ανάδοχος εταιρεία του Δημήτρη Κρούσκου, έχει ολοκληρώσει την αποξήλωση του προβληματικού τμήματος και από τα τέλη Οκτώβρη και μετά, θα υλοποιήσει τις νέες σκυροδετήσεις.

Το πολυσυζητημένο έργο της επέκτασης του διαδρόμου κατά 140 μέτρα, ουσιαστικά αφορά στη διαμόρφωση λωρίδων ασφαλείας και σε συνδυασμό με την ταπείνωση του λόφου “Νεράιδα” θα επιτρέπει τις πτήσεις σε αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας, συγκριτικά με σήμερα, αλλά όχι πτήσεων charter.

Ουσιαστικά η εργολαβία θα προχωρήσει ομαλά μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων, διαφωνιών για την ποιότητα των πρώτων παρεμβάσεων και καθυστερήσεων που συνόδευσαν τη συγκεκριμένη υπόθεση, προκειμένου η Σύρος να βελτιώσει ελαφρώς την υποδομή της.

Επί του θέματος, μίλησε ο εργολάβος, Δημήτρης Κρούσκος, ο οποίος είναι ο ανάδοχος του τελευταίου διαγωνισμού (με προϋπολογισμό έργου 1,3 εκατ. ευρώ), καθώς όμως και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας, που παρακολουθεί στενά το θέμα της επέκτασης. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο πρόβλημα των δρομολογίων, επισημαίνοντας πως η Σύρος σήμερα και σχετικά με τις πτήσεις είναι εμφανώς ριγμένη και δεν καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων της και των επισκεπτών της. Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως για το μεταφορικό έργο που αφορά στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, το πρόβλημα είναι συνδυαστικό.

Χρειάζονται χαμηλές θερμοκρασίες για σκυροδετήσεις”

Ερωτηθείς σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου, ο κ. Κρούσκος ανέφερε τα παρακάτω. “Θα πρέπει να περιμένουμε ώστε οι θερμοκρασίες να είναι τέτοιες που να μην υπάρχει κίνδυνος για τα σκυροδέματα. Χρειαζόμαστε χαμηλές θερμοκρασίες. Άρα, θα προχωρήσουμε κάποια στιγμή μετά τις 20 Οκτωβρίου. Δηλαδή περίπου τέλος Οκτωβρίου θα συνεχίσουμε. Όσο οι θερμοκρασίες είναι υψηλές δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι”, ξεκαθάρισε, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “η αποξήλωση μας πήρε περίπου 15 ημέρες και έχει ολοκληρωθεί από το καλοκαίρι”.

Ως εκ τούτου, για το έργο και τα χαρακτηριστικά του, διευκρίνισε: “Ουσιαστικά θα δημιουργηθεί ένα τμήμα ασφαλείας. Πρόκειται για τη δημιουργία λωρίδας ασφαλείας. Υπάρχει μια επέκταση 10 μέτρων και το υπόλοιπο είναι λωρίδα ασφαλείας για την απευκταία περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Άρα, εγώ θα κάνω τις δύο λωρίδες ασφαλείας στο νότο και στον βορρά. Αυτό είναι το έργο”.

Ο ίδιος κινείται εντός χρονοδιαγραμμάτων και σχετικά με τη διάρκεια του έργου της επέκτασης, ανέφερε: “Θα απαιτηθεί όλος ο χειμώνας”. Στην ερώτηση, αν κατά την εξέλιξη των παρεμβάσεων θα επηρεαστεί ή όχι το μεταφορικό έργο, απάντησε πως, “παραμένει ανεπηρέαστο το μεταφορικό έργο. Όταν έρχονται αεροπλάνα, εμείς σταματάμε και δεν σκυροδετούμε μέχρι να φύγουν. Οπότε, το αεροπλάνο και η λειτουργία του αεροδρομίου δεν έχουν κανένα πρόβλημα”.

Οχλήσεις για τις πτήσεις και διαθέσιμη υποδομή

Τα παραπάνω ανέφερε και ο Νίκος Λειβαδάρας σχετικά με την εξέλιξη του έργου, για το οποίο συχνά πραγματοποιεί ενημέρωση εντός του Δημοτικού Συμβουλίου.

“Αυτό που γνωρίζω είναι πως προχωρά το έργο. Δηλαδή ότι ολοκληρώθηκε το πρώτο κομμάτι της αποξήλωσης του τμήματος που έπρεπε αυτό να γίνει και μετά ο εργολάβος θα συνεχίσει”.

Ερωτηθείς, πρακτικά τι θα σημάνει αυτή η επέκταση, ανέφερε τα ακόλουθα. “Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι δεν μπορούν να έρθουν μεγάλες πτήσεις charter αλλά θα μπορούν να προσγειώνονται μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκάφη. Οπότε, ό,τι και να είναι κινείται προς όφελος του νησιού. Βέβαια σαφώς στο αεροδρόμιο μακάρι να μπορούσε να γίνει η επέκταση, ακόμη μεγαλύτερη, αλλά το πρόβλημα που υπάρχει είναι και με τα δρομολόγια”.

Εστιάζοντας στη φτωχή αεροπορική σύνδεση της Σύρου – με μόλις τρία δρομολόγια για τον χειμώνα -, τόνισε τα εξής: “Έχουμε εκφράσει τις ενστάσεις μας, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε εισακουστεί. Το θέμα των δρομολογίων των αεροπλάνων μας απασχολεί γιατί θα πρέπει η Σύρος να εξυπηρετείται κανονικά. Και για τους επισκέπτες που πρέπει και θέλουμε να μπορούν να έρχονται τη θερινή περίοδο, αλλά πρωτίστως και για τους μόνιμους κατοίκους. Είναι γνωστά τα δρομολόγια που έχουμε και από την πλευρά μας έχουμε εκφράσει τις ενστάσεις μας”.

Κλείνοντας το θέμα μάλιστα, επεσήμανε πως, το πρόβλημα των αεροπορικών μετακινήσεων στη Σύρο “ακουμπά” και στις υποδομές του αεροδρομίου, αλλά σαφώς και στη μη ανταπόκριση της Sky Express για περισσότερα δρομολόγια και σε καταλληλότερες ώρες. “Είναι συνδυαστικό το όλο θέμα. Μακάρι να μπορούσε να γίνει μεγαλύτερη επέκταση, αλλά στο σημείο που βρίσκεται δεν γίνεται και φυσικά υπάρχει πρόβλημα με τα δρομολόγια”, επανέλαβε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί πως το συγκεκριμένο πρόβλημα θα απασχολήσει σίγουρα και την επόμενη Δημοτική Αρχή.