Προεκλογική συνέντευξη στον υποψήφιο δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης και επικεφαλής του συνδυασμού “Με σχέδιο για τη Σύρο”, Άρη Ρώτα

“Δημιουργούμε έναν ευρωπαϊκό Δήμο για τη Σύρο των επόμενων 50 ετών”

Έναν Δήμο πρωτοπόρο στις προκλήσεις του μέλλοντος που θα αναπτύσσει και θα υλοποιεί σαφή σχεδιασμό για την καλυτέρευση πρωτίστως της ζωής των κατοίκων της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, επιθυμεί να δημιουργήσει ο υποψήφιος δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης και επικεφαλής του συνδυασμού, “Με σχέδιο για τη Σύρο”, Άρης Ρώτας.

Στην προεκλογική συνέντευξή του στην “Κοινή Γνώμη”, ο κ. Ρώτας απάντησε με σαφή λόγο για τις προτάσεις και το πρόγραμμά του αναφορικά με πολλά “φλέγοντα” ζητήματα και προβλήματα του τόπου, ενώ δεσμεύθηκε πως αν εκλεγεί επόμενη Δημοτική Αρχή, θα δουλέψει με στοχοπροσήλωση για την ευημερία και την ανάπτυξη του νησιού. Κύριο πλεονέκτημα του ίδιου και του συνδυασμού του - όπως χαρακτηριστικά ανέφερε -, αποτελεί πως είναι ακηδεμόνευτοι από οποιαδήποτε συμφέροντα, κάτι που τους “ανοίγει” τον δρόμο για να υπηρετήσουν αποκλειστικά τις ανάγκες της Σύρου.

  • Η Σύρος βρίσκεται στην τελική ευθεία για την κάλπη και εσείς είστε για πρώτη φορά υποψήφιος δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης. Ποιο είναι το όραμά σας για το νησί αναφορικά με την επόμενη 5ετη θητεία;

“Το όραμά μας είναι να ομορφύνουμε τον τόπο μας, ώστε να χαιρόμαστε να ζούμε σε αυτόν, αλλά και να κρατήσουμε (ή να φέρουμε) πίσω τους νέους μας, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας για επαγγελματικές ειδικότητες του σύγχρονου κόσμου, δημιουργώντας ανάπτυξη.

Στόχος μας, λοιπόν, είναι να σχεδιάσουμε έναν σύγχρονο, ανθρώπινο και ανθεκτικό Δήμο, που θα στηρίζει την καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία, θα παρέχει υψηλή ποιότητα ζωής στους πολίτες του, θα «παράγει» ευκαιρίες και θα είναι πρωτοπόρος στις προκλήσεις που μέλλοντος. Οραματιζόμαστε έναν ευρωπαϊκό Δήμο, φιλικό σε κάθε πολίτη, με πεζοδρόμια και πεζόδρομους, πλατείες και χώρους πρασίνου, παιδικές χαρές και ποδηλατοδρόμους σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία του νησιού, με υποδομές για την εξυπηρέτηση των δημοτών του (όπως χώρους στάθμευσης, ολοκληρωμένες ψηφιακές υπηρεσίες ενημέρωσης), με ευαισθησία στα άτομα με ειδικές ανάγκες, στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και στην Τρίτη Ηλικία. Έναν Δήμο με σύγχρονο λιμάνι και αεροδρόμιο, με στελεχωμένο Νοσοκομείο, με σύγχρονους χώρους άθλησης και με ζωντανό τον Πολιτισμό του.”.

  • Ως πρόσωπο δεν έχετε “περάσει” ξανά από την αυτοδιοίκηση και σας χρεώνουν “άγνοια” περί των δημοτικών πραγμάτων. Σας απασχολεί αυτή η διαφορά συγκριτικά με τους άλλους υποψήφιους δημάρχους; Κοινώς, η εμπειρία του βασικού αντιπάλου σας, Αλέξη Αθανασίου, θεωρείτε ότι σας κάνει να διεκδικείτε τον Δήμο από μειονεκτική θέση ή όχι, σε μία εποχή υψηλών προκλήσεων;

“Πράγματι, δεν είμαι επαγγελματίας πολιτικός και ούτε θέλω να γίνω. Μπορεί να μην έχω διατελέσει δημοτικός σύμβουλος, όμως, από το 2006 μέχρι και σήμερα, έχω εργαστεί ως τεχνικός σύμβουλος σε μικρούς και μεγάλους Δήμους, σε Νομικά Πρόσωπα αυτών, στην τέως Νομαρχία Κυκλάδων και στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (ΕΥΔ) της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Με απλά λόγια, εδώ και 17 χρόνια υποστηρίζω τους Δήμους κυρίως στην ωρίμανση και διαχείριση των έργων τους και στην εξεύρεση χρηματοδοτήσεων για την υλοποίησή τους, αλλά και στην εκπόνηση των επιχειρησιακών τους σχεδίων ή των ΟΕΥ τους. Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι γνωρίζω σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία των Δήμων, αλλά και τον τρόπο που αυτοί μπορούν, μέσα από έργα και δράσεις, να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός τόπου.

Και για να γίνω συγκεκριμένος, επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι όλα αυτά τα χρόνια έχω αναλάβει τη διοικητική υποστήριξη Δήμων: α. για την κατασκευή πολλών σχολικών κτηρίων και κλειστών γυμναστηρίων σε Μύκονο, Πάρο, Σαντορίνη, Άνδρο, Κάλυμνο, β. για τη δημοπράτηση της μαρίνας Μανδρακίου και του κέντρου διαχείμανσης σκαφών Καναμάτ στη Ρόδο, γ. για την υλοποίηση του Δημοτικού Σχολείου Βάρης (2009), της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου Ερμούπολης (2012), της παρακαμπτήριας οδού Άνω Σύρου (2012) στη Σύρο.

Ναι, λοιπόν, αν μου λείπει κάτι από «πολιτική εμπειρία» είναι το να κάνω το άσπρο μαύρο, το να μιλάω χωρίς να λέω τίποτα ουσιαστικό, το να τάζω π.χ. θέσεις στο δημόσιο όταν μεσολαβεί η απολύτως αδιάβλητη διαδικασία του ΑΣΕΠ, το να λέω ότι θα διαβουλευτώ αντί να παίρνω τη δύσκολη απόφαση σε καίρια για το μέλλον του τόπου ζητήματα, (καθότι οι αιρετοί ψηφίζονται για να παίρνουν αποφάσεις), το να υπαγορεύονται οι αποφάσεις μου από τρίτους, το να λαϊκίζω και να χαϊδεύω αυτιά εκμεταλλευόμενος την ανάγκη ή την άγνοια των συμπολιτών μου. Ε ναι, λοιπόν, τέτοια πολιτική εμπειρία δεν έχω και ούτε θέλω να αποκτήσω.

Ο λόγος μου ήταν, είναι και θα είναι ευθύς, συγκεκριμένος, χωρίς υπεκφυγές, σταθερός και πάνω από όλα καθαρός.

Θέλω, ωστόσο, να είμαι σαφής. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι δεν είναι η εμπειρία ή μη των πολιτικών, αλλά το γεγονός ότι οι πολιτικοί δεν έχουν το σθένος να πάρουν δύσκολες αποφάσεις, κόντρα σε ιδιωτικά συμφέροντα ή μακρυά από προσωπικές τους βλέψεις.

Εγώ, λοιπόν, διαθέτω και την εμπειρία και το σθένος και την αποφασιστικότητα να προτάξω το κοινό καλό, έναντι του όποιου ιδιωτικού συμφέροντος, είτε μικρού, είτε μεγάλου. Δεν έχω καμία απολύτως δέσμευση, παρά μόνο τη δέσμευσή μου για ανάπτυξη και προοπτική ευημερίας προς τους δημότες αυτού του τόπου.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι, εν τέλει, βρίσκομαι σε πλεονεκτική θέση έναντι του βασικού μου πολιτικού αντιπάλου.”.

  • Ένας Δήμος για να διοικηθεί σωστά, χρειάζεται επαρκές στελεχιακό ανθρώπινο δυναμικό ώστε να προχωρά ο σχεδιασμός για το νησί. Είναι γνωστό πως η υποστελέχωση χτυπά “κόκκινο” στις Υπηρεσίες. Πώς θα ενδυναμώσετε τη λειτουργία τους; Είστε υπέρ της ανάθεσης έργου σε ιδιώτες;

“Είμαι υπέρ οποιασδήποτε πρωτοβουλίας βοηθήσει στην υποστήριξη των Υπηρεσιών του Δήμου, προκειμένου να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας. Εκ των προτέρων, δηλώνω κατηγορηματικά ότι τα στελέχη του Δήμου είναι οι βασικοί συνεργάτες ενός δημάρχου και ως τέτοιοι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Προφανέστατα κύριο μέλημά μου αποτελεί η επαρκής στελέχωση των Υπηρεσιών του Δήμου, με μόνιμο προσωπικό, ωστόσο, μέχρι να γίνει αυτό, η λύση μπορεί να δοθεί μόνο με βοήθεια απ’ έξω. Δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο, οι ευκαιρίες είναι πολλές και οι υπηρεσίες ενός Δήμου πρέπει να “τρέξουν”, ακόμη και με τη βοήθεια ιδιωτών. Δεν είμαι εδώ για να δαιμονοποιήσω το δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, αλλά για να επιτύχω μία γόνιμη συνεργασία μεταξύ τους, που μόνο καλά αποτελέσματα μπορεί να φέρει. Άλλωστε, η εμπειρία μου ως τεχνικός σύμβουλος Δήμων από το 2006 μέχρι και σήμερα, μου επιτρέπει να πω μετά βεβαιότητας, ότι η συνεργασία μεταξύ άξιων στελεχών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να φέρει απίστευτα αποτελέσματα.”.

  • Σε οικονομικό επίπεδο θα κληθείτε να διαχειριστείτε μεταξύ άλλων τις υψηλές εισφορές του Δήμου προς τον ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου για τον ΧΥΤΑ και το χρέος της ΔΕΥΑΣ προς τη ΔΕΗ. Πώς θα αντιμετωπίσετε την κατάσταση; Αν εκλεγείτε, θα αποφύγετε την αύξηση των τελών την επόμενη θητεία ή θα επιβαρυνθούν οι δημότες μέσω των λογαριασμών νερού και ρεύματος;

“Είμαστε αποφασισμένοι για δυναμική διεκδίκηση της μείωσης των εισφορών του Δήμου προς τον ΦΟΔΣΑ, στο πλαίσιο οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης επίλυσης του προβλήματος. Το ίδιο διεκδικητική θα είναι η στάση μας και για την άμεση ολοκλήρωση των εγκρίσεων της μελέτης επέκτασης του ΧΥΤΑ και μετατροπής του σε ΧΥΤΥ και για την άμεση υλοποίηση του έργου. Η κατάσταση στο ΧΥΤΑ είναι δραματική και ο ΦΟΔΣΑ πρέπει να δράσει άμεσα. Δεν διαπραγματευόμαστε την ασφάλεια του στελεχιακού δυναμικού της Υπηρεσίας καθαριότητας. Επίσης, η ανανέωση του στόλου καθαριότητας με leasing, αλλά και η εφαρμογή έξυπνου συστήματος ελέγχου πληρότητας των κάδων και έξυπνης διαχείρισης του στόλου, θα εξοικονομήσει αρκετά χρήματα.

Αναφορικά με το χρέος της ΔΕΥΑΣ θα πιέσουμε με όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση χρηματοδότησης του χρέους, κατ’ εξαίρεση κάθε διαδικασίας, δεδομένου ότι η Σύρος αποτελεί μία από τις ξεχωριστές περιπτώσεις, όπου το νερό παράγεται αποκλειστικά και μόνο από αφαλάτωση και άρα, το κόστος παραγωγής του είναι πολύ υψηλό. Επίσης, η επιτάχυνση των διαδικασιών για τη δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου για την ενεργειακή αυτοτέλεια της ΔΕΥΑΣ, είναι βέβαιο ότι θα συνεισφέρει στη μείωση του κόστους παραγωγής του νερού και κατ’ επέκταση στην απομείωση του χρέους ή ακόμη και στη μακροπρόθεσμη μείωση του τιμολογίου των καταναλωτών.

Ναι, λοιπόν, θέλω να πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να αποφύγουμε την αύξηση των τελών καθαριότητας και ύδρευσης. Δεν είναι εύκολο, χρειάζεται πολλή δουλειά, μεθοδικότητα και διεκδικητικότητα.”.

  • Πώς σκέφτεστε την ανάπτυξη της Σύρου σχετικά με το λιμάνι της; Υπάρχει κορεσμός από δραστηριότητες. Προσφάτως προκλήθηκε δε, έντονη αντιπαράθεση λόγω μαρίνας και ναυπηγείου. Πιστεύετε ότι είναι εφικτή η συνύπαρξη τουριστικής και βιομηχανικής ανάπτυξης;

“Πιστεύω στη συνύπαρξη. Αρκεί όλες οι δραστηριότητες «να σέβονται» η μία την άλλη και να τηρούν τα νόμιμα. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό, αρκεί να κοιτάξουμε σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά λιμάνια, που για χρόνια ολόκληρα συνυπάρχουν αρμονικά βιομηχανία και τουρισμός. Το λιμάνι της Ερμούπολης πρέπει να αναπτυχθεί, πρέπει να παραμείνει λιμάνι εθνικής σημασίας, γι’ αυτό και πρέπει να μεταφερθεί και να αποκτήσει ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Η ανάγκη αυτή είχε διαπιστωθεί από το 2007, όταν ξεκίνησε η διαδικασία εκπόνησης master plan και ναι, είναι λυπηρό, ότι εν έτει 2023, όταν τα υπόλοιπα νησιά έχουν αποκεντρώσει τα λιμάνια τους ή εκπονούν μελέτες αποκέντρωσής τους (π.χ. προσφάτως το Λιμενικό Ταμείο Πάρου) εμείς να επαναφέρουμε τη συζήτηση 20 χρόνια πριν. Το λιμάνι της Ερμούπολης πρέπει να αναπτυχθεί και τουριστικά, με τη λειτουργία μαρίνας στο Πηδάλι, αλλά και στο βόρειο τμήμα του (μπροστά από τις καφετέριες), αλλά και με τη βελτίωση των υποδομών για τη φιλοξενία περισσότερων πολυτελών κρουαζιερόπλοιων.”.

  • Αναφορικά με τον “εφιάλτη” του κυκλοφοριακού τη θερινή περίοδο στην Ερμούπολη, θα επιχειρούσατε πεζοδρόμηση για την τουριστική σεζόν; Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το σοβαρό πρόβλημα;

“Για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος είναι καιρός «να σπάσουμε αυγά». Η Ερμούπολη πρέπει να ανασάνει, να διώξει από πάνω της το τόσο έντονα αστικό περιβάλλον, πρέπει να ομορφύνει και να αναδειχθεί. Είναι θέμα ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών. Η επίλυση αυτού του προβλήματος, λοιπόν, είναι στις βασικές μας προτεραιότητες. Στοχεύουμε: α) στην εφαρμογή μίας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης, β) στην εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης σε ολόκληρη την Ερμούπολη, με δωρεάν θέσεις εργασίας, εποπτευόμενες είτε ηλεκτρονικά είτε με δημοτική αστυνομία, γ) σε έξυπνες εφαρμογές βιώσιμης αστικής μικροκινητικότητας, με εναλλακτικές επιλογές μεταφοράς στην πόλη, δ) στη δημιουργία περισσότερων περιφερειακών θέσεων πάρκινγκ και ε) στον επανασχεδιασμό της αστικής συγκοινωνίας ώστε να πετύχουμε πύκνωση των δρομολογίων σε ώρες αιχμής και τη διασύνδεση των πάρκινγκ με το κέντρο της πόλης. Δεν αρκούν όμως τα ανωτέρω. Χρειάζεται πιστή τήρηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αυτό αποτελεί προτεραιότητά μας, την οποία και θα επιδιώξουμε και θα απαιτήσουμε με τη συνδρομή των αστυνομικών και λιμενικών Αρχών. Είμαστε αποφασισμένοι να ασχοληθούμε σοβαρά με το πρόβλημα.”.

  • Ποια έργα θα προτάξετε για την περιφέρεια του νησιού, δηλαδή για την ανάπτυξη των χωριών;

“Στο πρόγραμμά μας αναφέρουμε αναλυτικά το σχέδιό μας σε έργα για την ανάπτυξη των χωριών. Επιγραμματικά θα αναφερθώ στα εξής: 1. Στοχεύουμε στη δημιουργία όσων περισσότερων πιστοποιημένων παιδικών χαρών και χώρων πρασίνου μπορούμε στα χωριά. 2. Σχεδιάζουμε την ανάπτυξη ενός δικτύου παραδοσιακών μονοπατιών των χωριών, ιδίως των γεωμονοπατιών στην Απάνω Μεριά. 3. Διεκδικούμε μακροχρόνια παραχώρηση του πεδίου βολής Βάρης, προκειμένου για την αξιοποίησή του ως parking, χώρος πρασίνου, αναψυχής, άθλησης, παιδικής χαράς. 4. Σχεδιάζουμε την εκπόνηση μελετών για τη δημιουργία παρακαμπτηρίων οδών σε χωριά της Σύρου, με σκοπό την ανάδειξη/αναβάθμιση των παραλιακών μετώπων (π.χ. Φοίνικας, Αζόλιμνος κ.α.). 5. Διεκδικούμε από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου τη δημιουργία πεζοδρομίου καθ’ όλο το μήκος της απαλλοτριωμένης ζώνης από την περιοχή Μάννα έως Μέγα Γιαλό . 6. Σχεδιάζουμε τη χωροθέτηση τουριστικού καταφυγίου σκαφών στο Φοίνικα. 7. Σχεδιάζουμε την ανάπλαση των παραλιακών μετώπων Αγ. Νικολάου Ερμούπολης, Κινίου και Αζολίμνου. 8. Την επέκταση των αποχετευτικών δικτύων σε Φοίνικα, Βήσσα, Γαλησσά και Ποσειδωνία. 9. Τη δημιουργία ανοιχτού θεάτρου στον εξωτερικό χώρο όπισθεν της έπαυλης Τσιροπινά στην Ποσειδωνία και πολλά άλλα. 10. Τέλος, αλλά επίσης πολύ σημαντικό, οι επιχειρήσεις στα χωρία νοιώθουν ότι υστερούν έναντι της Ερμούπολης (καθότι η τουριστική περίοδος στα χωρία είναι μικρότερη) και για αυτό θα πρέπει να βοηθηθούν ώστε να καταστούν βιώσιμες και να συμβάλουν και αυτές στην περαιτέρω αύξηση του βιοτικού επιπέδου του νησιού. Για το λόγο αυτό και με στόχευση στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σκοπεύουμε να κάνουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα τουριστικής προώθησης της Σύρου που έχει γίνει ποτέ από τον Δήμο, πάντα με σεβασμό στον χαρακτήρα του νησιού, στην πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά και στους μόνιμους κατοίκους του νησιού.”.

  • Η αθλητική κοινότητα της Σύρου, σήμερα είναι στον αέρα… σχετικά με ασφαλείς χώρους στην πόλη. Είναι “παγωμένες” οι υποθέσεις του κλειστού γηπέδου μπάσκετ και του σταδίου Πευκακίων. Πώς θα εξέλθει ο Δήμος από το αδιέξοδο;

“Είναι πραγματικά λυπηρό αυτό που συμβαίνει με τις αθλητικές υποδομές. Και επιτρέψτε μου να πω ότι φθάσαμε σε αυτή την κατάσταση, διότι δεν είχαμε το πολιτικό σθένος να πάρουμε την “ανατρεπτική” για τα τότε δεδομένα απόφαση να γκρεμίσουμε τις υπάρχουσες υποδομές και να σχεδιάσουμε εξ αρχής ένα νέο αθλητικό συγκρότημα. Και κάπως έτσι, χάνεται πολύτιμος χρόνος και οι εγκαταστάσεις ρημάζουν, δίχως να υπάρχει επιστροφή. Εμείς, λοιπόν, ξεκάθαρα τοποθετούμαστε υπέρ της δημιουργίας ενιαίου σύγχρονου αθλητικού κέντρου, με μέριμνα και για άθληση ΑμεΑ, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των αθλημάτων τόσο σε γήπεδα αγώνων, όσο και σε προπονητήρια. Και θα ξεκινήσουμε άμεσα τις διαδικασίες εκπόνησης μελετών κλπ. Δεν διστάζουμε να βάλουμε υψηλά τον πήχη και να σχεδιάσουμε κάτι μεγαλόπνοο και να τρέξουμε παντού για να το χρηματοδοτήσουμε. Θα εργαστούμε σκληρά για να βρούμε άμεση / προσωρινή λύση γα τη στέγαση των γηπέδων μπάσκετ. Το ίδιο αποφασιστικά θα χειριστούμε και το θέμα του σταδίου Πευκακίων, αξιοποιώντας τον όποιο διαθέσιμο χώρο, ως ανοιχτό γυμναστήριο ή υπαίθριο χώρο άθλησης.

  • Η αεροπορική σύνδεση Σύρου - Αθήνας δυστυχώς, δεν εξυπηρετεί την πραγματική ζήτηση, ενώ ολοένα και πυκνώνουν τα παράπονα των κατοίκων για τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Θα είστε διεκδικητικός προς όφελος πρωτίστως των κατοίκων και δευτερευόντως των επισκεπτών; Τι θα διεκδικήσετε συγκεκριμένα;

“Είναι προφανές ότι θα υπάρξουμε διεκδικητικοί και πάντα σε εγρήγορση. Για παράδειγμα το γεγονός ότι η Σύρος τυχαία μπήκε στη λίστα των αεροδρομίων προς ιδιωτικοποίηση (που θα οδηγούσε στην αύξηση δρομολογίων και αύξηση προορισμών με απευθείας πτήσεις), ωστόσο τυχαία ή με δάχτυλο βγήκε από τη λίστα αποτελεί απόδειξη ότι η δημοτική αρχή, πρέπει όχι απλά να διαχειρίζεται την καθημερινότητα, αλλά να βρίσκεται, να διεκδικεί και να δρα με εξωστρέφεια, με συνεχείς επαφές και διεκδικήσεις με τους αρμόδιους. Για εμάς, η σταθερή και επαρκής αεροπορική ή ακτοπλοϊκή σύνδεση της πρωτεύουσας των Κυκλάδων είναι αδιαπραγμάτευτη. Η ίδια δυναμική αντιμετώπιση πρέπει να υπάρξει για όλα τα προβλήματα του νησιού. Ακτοπλοΐα – Νοσοκομείο – ΦΟΔΣΑ – Υπουργείο Πολιτισμού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Σύρος είναι πρωτεύουσα των Κυκλάδων και ως τέτοια πρέπει να μας αντιμετωπίζουν.”.

  • Έχετε καταρτίσει ένα μεγάλο πρόγραμμα για τη Σύρο. Με ποιους πόρους θα το υλοποιήσετε;

“Μπορούμε να υλοποιήσουμε όσα σχεδιάσαμε, με όρεξη, με εξωστρέφεια και με πολλή δουλειά. Γνωρίζουμε πώς να διεκδικούμε τη συμμετοχή μας σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Θέλουμε και μπορούσε να τρέξουμε παντού σε Ελλάδα και Ευρώπη, να μιλήσουμε για όλα όσα έχουμε σχεδιάσει και θέλουμε να τα κάνουμε για τη Σύρο. Βασικός μας στόχος είναι να μην(!) χαθεί ούτε ένα ευρώ από χρηματοδοτήσεις. Στις τελευταίες σελίδες του προγράμματός μας αναφερόμαστε σε μερικά μόνο από τα χρηματοδοτικά “εργαλεία” που θα “τρέξουν” την επόμενη 5ετία, προϋπολογισμού δισ. ευρώ”.

  • Σε επίπεδο νοοτροπίας για τα πολιτικά – αυτοδιοικητικά πράγματα, ποια θεωρείτε ότι είναι η διαφορά και το πλεονέκτημά σας, απέναντι στους ανθυποψηφίους σας;

“Είμαστε μία καινούργια ομάδα σε ποσοστό 86% και με μέσο όρο ηλικίας κοντά στα 45 χρόνια. Επίσης, είμαστε κομματικά ανεξάρτητοι και χωρίς δεσμεύσεις εν γένει, άρα, μπορούμε να αποφασίζουμε ελεύθερα για το καλό του συνόλου. Και το κυριότερο όλων, διαθέτουμε και τη γνώση και την εμπειρία και τη σοβαρότητα για να διοικήσουμε και να σχεδιάσουμε τον Δήμο των επόμενων 50 χρόνων”.

  • Πόσο κρίσιμη είναι η εκλογική αναμέτρηση της 8ης Οκτωβρίου για τη Σύρο και το μέλλον της; Γιατί οι δημότες να ψηφίσουν τον Άρη Ρώτα και το συνδυασμό “Με σχέδιο για τη Σύρο”;

“Είναι πράγματι κρίσιμη. Γιατί τώρα σχεδιάζονται οι Δήμοι των επόμενων 50 χρόνων. Γιατί οι εποχές άλλαξαν και ό,τι δεν αναπτύσσεται, ό,τι δεν προσαρμόζεται, σβήνει. Επομένως δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο ή για δεύτερη ευκαιρία. Πρέπει τώρα, περισσότερο από ποτέ, να δράσουν άνθρωποι της γνώσης και της εργατικότητας, με όραμα και στοχοπροσήλωση. Έχω εμπιστοσύνη στους Συριανούς και είμαι βέβαιος ότι την Κυριακή της 8ης Οκτωβρίου θα επιλέξουν για τη Σύρο μας πορεία ανάπτυξης – αλλαγής – δυναμικής διεκδίκησης και θα μας δώσουν τη νίκη από την 1η Κυριακή.”.