Σε συνεργασία με την Toposophy η ανάπτυξη θεματικών πακέτων εναλλακτικού τουρισμού για την πρωτεύουσα των Κυκλάδων

Στοχευμένα η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν

Ομαλά παραδίδει τη “σκυτάλη” στη Χρηστιάννα Πάπιτση, ο νυν αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς

Στον επόμενο στόχο προχωρά ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας των Κυκλάδων, ο οποίος αφορά στην επιμήκυνση της σεζόν, μέσα από την αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Περιπατητικός, καταδυτικός και πολιτιστικός τουρισμός είναι κάποιες από τις εναλλακτικές μορφές που θα κληθεί να αναπτύξει η Toposophy προς όφελος της Σύρου, στο πλαίσιο της συνέχισης της συνεργασίας της με τον Δήμο. Ειδικότερα, η εταιρεία που αποτελεί τον στρατηγικό σύμβουλο του νησιού για τον Τουρισμό, θα εκπονήσει πέντε θεματικά πακέτα εναλλακτικού τουρισμού, τα οποία θα προωθηθούν σε στοχευμένο κοινό, ώστε να υπάρξει προσέλκυση επισκεπτών, που θα επιλέξουν να μεταβούν στο νησί για διακοπές, σε διαστήματα εκτός καλοκαιρινής περιόδου.

Ακολουθώντας τον συγκεκριμένο βηματισμό, η Σύρος αναμένεται να αναδείξει πως αξίζει(!) να κερδίσει και άλλο κομμάτι από την τουριστική “πίτα”, το οποίο στρέφεται σε διαφορετική κατεύθυνση και απολαμβάνει άλλες εμπειρίες.

Η δημιουργία των πακέτων θα γίνει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024 και στη θητεία της νέας Δημοτικής Αρχής θα πραγματοποιηθούν τα επιπλέον βήματα.

Για όλα τα παραπάνω μίλησε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Παναγιώτης Κουταβάς.

Εφαρμόζουμε κανονικά τον στρατηγικό σχεδιασμό”

Στο πλαίσιο της υλοποίησης των βημάτων που υπαγορεύει ο στρατηγικός σχεδιασμός που εκπόνησε μέσα στην τρέχουσα θητεία η Toposophy, εντάσσεται και η ανάπτυξη νέας σύμβασης με την εταιρεία, ώστε να “περάσει” στην πράξη η προσπάθεια της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν.

Ως εκ τούτου, σήμερα περνά από την Οικονομική Επιτροπή η πρόταση για νέα σύμβαση με κόστος 10 χιλ. ευρώ για την εκπόνηση των θεματικών πακέτων εμπειρίας.

“Έχουμε το τουριστικό πλάνο του 2020 – 2023, το οποίο και υλοποιείται μέχρι τις 31/12. Άρα, ό,τι περιλαμβάνει και ό,τι προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από τον προϋπολογισμό, γίνεται και θα γίνει”, σημείωσε προλογικά ο Παναγιώτης Κουταβάς, αναλύοντας το επόμενο βήμα.

“Στο τουριστικό πλάνο έχουμε άλλη μία σημαντική δράση, που θα προωθηθεί και έχουμε αποφασίσει να τη συμβασιοποιήσουμε σε συνεργασία με την Toposophy. Ανεξάρτητα από τις εκλογές και το αποτέλεσμα, η δουλειά μας συνεχίζεται κανονικά όπως και το προηγούμενο διάστημα. Εμείς οφείλουμε και σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο να σχεδιάσουμε πακέτα θεματικών εμπειριών. Οπότε αυτό είναι κάτι το οποίο προβλέπεται στο στρατηγικό σχέδιο. Είχε συμπεριληφθεί ως δράση και στο τουριστικό πλάνο. Έχει κόστος 10.000 ευρώ συν ΦΠΑ και προτείνουμε να ανατεθεί στην Toposophy”.

Ο αντιδήμαρχος συμπλήρωσε πως, η συγκεκριμένη δουλειά, “θα έχει ορίζοντα 3 μηνών υλοποίησης, ούτως ώστε από τον Φεβρουάριο του 2024 να είναι ένα ακόμη όπλο στη “φαρέτρα” μας όσον αφορά στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού για να μπορέσουμε όσο μπορούμε περισσότερο να επιτύχουμε την επιμήκυνση της σεζόν”.

Η Σύρος δεν είναι μόνο για το καλοκαίρι”

Ερωτηθείς ειδικότερα, σε ποιες μορφές τουρισμού προσανατολίζεται το νησί, ο κ. Κουταβάς, τόνισε πως αυτό θα είναι το προϊόν και το παραδοτέο της Toposophy.

“Ουσιαστικά αφορά σε πακέτα για πολιτιστικό τουρισμό, περιπατητικό τουρισμό κ.α.. Μιλάμε για δράσεις που θα προσελκύσουν τον επισκέπτη στο νησί και θα του μεταφέρουν το μήνυμα ότι η Σύρος δεν είναι μόνον για την καλοκαιρινή σεζόν, για ήλιο και θάλασσα. Θέλουμε να δείξουμε πως η Σύρος προσφέρει εμπειρίες στον επισκέπτη και άλλα διαστήματα, πέραν του καλοκαιριού”, υπογράμμισε ο αντιδήμαρχος, επισημαίνοντας μάλιστα πως, “όσα μπορούν να βοηθήσουν το νησί σε περιόδους που δεν είναι υψηλής επισκεψιμότητας, θα τα προωθήσουμε. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε αξιοποιήσει και χρηματοδοτικά “εργαλεία”. Αυτή την περίοδο υλοποιείται και το project του καταδυτικού τουρισμού, το οποίο είχαμε εντάξει σε πρόγραμμα του Υπουργείου, έργο ύψους 300 χιλ. ευρώ. Όλα αυτά θα αξιοποιηθούν από την εταιρεία και θα δημιουργηθούν πακέτα ενημέρωσης του κόσμου με όλες αυτές τις ξεχωριστές θεματικές εμπειρίες που μπορεί κάποιος να απολαύσει στο νησί”.

Στην παρατήρηση αν όλα αυτά τα πακέτα θα προωθηθούν σε στοχευμένα κοινά αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εκπόνησής τους, απάντησε: “Αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στο τουριστικό πλάνο της επόμενης χρονιάς στο κομμάτι της προώθησης – προβολής. Από εκεί και πέρα, η νέα Δημοτική Αρχή θα κληθεί να επιλέξει με ποιους θα συνεργαστεί σε αυτό το κομμάτι”.

Από την πλευρά του, ο κ. Κουταβάς τόνισε βέβαια πως και η νέα Δημοτική Αρχή – βάσει των δημόσιων αναφορών του νέου δημάρχου, Αλέξη Αθανασίου – είναι θετική στη συνέχιση της συνεργασίας με την Toposophy.

Ενημέρωση στη νέα αντιδήμαρχο

“Είχε γνωστοποιήσει ο κ. Αθανασίου ότι είναι θετικός στη συνέχιση των ενεργειών και στη συνεργασία με την Toposophy. Από την πλευρά μου και την ημέρα που ανακοίνωσε το σχήμα έπραξα ως όφειλα. Δηλαδή έστειλα ενημερωτικό mail στην κ. Πάπιτση, στην οποία προώθησα σε πρώτο επίπεδο το στρατηγικό σχέδιο, καθώς είδα και στις προγραμματικές δηλώσεις του νέου δημάρχου ότι είναι κάτι που θα συνεχίσουν και οι ίδιοι να υλοποιούν”, σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Κουταβάς. Συμπλήρωσε δε, πως θα είναι στη διάθεση της νέας αντιδημάρχου για αναλυτική ενημέρωση, ώστε να κερδηθεί κάθε μέρα για τον τουρισμό στη Σύρο. “Είναι σημαντικό να γνωρίζει η κ. Πάπιτση τι περιλαμβάνει αυτό και φυσικά της δήλωσα τη διαθεσιμότητά μου, όποτε εκείνη επιθυμεί, να συναντηθούμε και να προχωρήσω σε μία αναλυτικότερη ενημέρωση. Στόχος είναι να μη χαθεί ούτε μία μέρα για την επόμενη σεζόν”, δήλωσε σε απόλυτο τόνο ο ίδιος.

Επόμενος σταθμός η WTM του Λονδίνου

Τέλος, ο κ. Κουταβάς σημείωσε πως μέχρι το τέλος της θητείας του, δηλαδή τον Δεκέμβριο λαμβάνονται αποφάσεις βάσει στρατηγικού πλάνου. Σχετικά με την παρουσία της Σύρου σε τουριστικές εκθέσεις, η χρονιά θα κλείσει με την World Travel Market του Λονδίνου τον Νοέμβριο. “Προσφάτως, δηλαδή προ ημερών το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε την παρουσία μας στην τουριστική έκθεση του Λονδίνου. Ήταν μία διαδικασία που έπρεπε να γίνει καθώς η εν λόγω έκθεση συμπεριλαμβάνεται στο τουριστικό πλάνο μας και ο Δήμος μας θα συμμετέχει κανονικά στην έκθεση. Η WTM του Λονδίνου είναι η τελευταία έκθεση ουσιαστικά αυτής της χρονιάς”, ενημέρωσε ο αντιδήμαρχος, λέγοντας τέλος πως έγιναν επαφές και με bloggers που θα επισκεφθούν τη Σύρο τον Μάρτιο. “Όσον αφορά στις εκθέσεις φέτος είχαμε συμμετοχή στο Παρίσι, στο Βερολίνο και ακολουθεί η παρουσία μας στο Λονδίνο. Στο νέο τουριστικό πλάνο θα προσαρτήσουμε τις εκθέσεις στις οποίες σκοπεύουμε να συμμετάσχουμε στον επόμενο χρόνο.

Επίσης, σε συνεργασία με την MTC Group του κ. Νότη Μαρτάκη γίνονται διαδικτυακές συναντήσεις με bloggers, οι οποίοι θα επισκεφθούν το νησί την ερχόμενη άνοιξη. Οπότε, ό,τι είναι να υλοποιηθεί, θα υλοποιηθεί”.

Οφείλουμε να σεβόμαστε τις αποφάσεις που έχουν παρθεί”

Ο Παναγιώτης Κουταβάς έκλεισε τις δηλώσεις του στην εφημερίδα, λέγοντας πως η επόμενη διοίκηση του Δήμου, δεδομένης της δουλειάς που έχει γίνει για τον τουρισμό, χρήσιμο και απαραίτητο είναι να συνεχίσει στη θετική πορεία που έχει χαραχθεί και εφαρμόζεται. “Η διοίκηση γνωρίζουμε όλοι πως έχει συνέχεια. Το στρατηγικό σχέδιο είναι κάτι που μέχρι τώρα είχε την αποδοχή του Δημοτικού Συμβουλίου. Είναι στις προγραμματικές δηλώσεις του νέου δημάρχου πως θα το προχωρήσει. Οπότε, θεωρώ πως θα προχωρήσουμε με τον στρατηγικό σχεδιασμό, όπως αυτός μένει στον Δήμο ως παρακαταθήκη. Είναι ένα σχέδιο που κόστισε αρκετά χρήματα των δημοτών και πρέπει να εφαρμοστεί. Οφείλουμε να σεβόμαστε τις αποφάσεις που έχουν παρθεί κατά τα προηγούμενα χρόνια και να τις υλοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο”.