Η στόχευση του νέου δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξη Αθανασίου για το πολυσυζητημένο μέτρο και τη 12μηνη εφαρμογή του

“Θα διατηρήσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση με βελτιώσεις”

Σε προτεραιότητα θα τεθεί η εκπόνηση μίας νέας κυκλοφοριακής μελέτης για το ιστορικό κέντρο

Στη 12μηνη εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο Νησάκι προσανατολίζεται να κινηθεί ο νέος δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, σύμφωνα με τις απαντήσεις που έδωσε στην “Κοινή Γνώμη”, ενόψει της χειμερινής περιόδου, οπότε και αναλαμβάνει τα “ηνία” του Δήμου.

Κάνοντας μία πρώτη αποτίμηση της εφαρμογής του, ο κ. Αθανασίου αναγνωρίζει πως το μέτρο απέσπασε θετικά και αρνητικά σχόλια, παρατηρήσεις που όπως εξήγησε, χρειάζεται να μπουν σε συζήτηση και επεξεργασία από τη νέα διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις. Σε ελαφρώς καυστικό ύψος δε, επισημαίνει πως είναι θέματα που γνώριζε και η προηγούμενη διοίκηση, που ωστόσο, δεν τα διαχειρίστηκε.

Ειδικότερα, η ορθή αξιοποίηση των θέσεων, η δυνατότητα εξυπηρέτησης των ξενοδόχων της περιοχής καθώς και των μονίμων κατοίκων, όπως όμως και η λήψη μέτρων που θα αποτρέπουν τη δημιουργία “ουράς” οχημάτων στην παραλιακή οδό και σε απόσταση αναπνοής από τα τραπέζια της εστίασης, αποτελούν τα θέματα της ατζέντας για την ελεγχόμενη στάθμευση, που ζητούν επιτακτικά απαντήσεις.

Ωστόσο, δεδομένου πως το κυκλοφοριακό αποτελεί τον μεγάλο βραχνά της Ερμούπολης, ο επόμενος δήμαρχος δεσμεύεται για την εκπόνηση νέας κυκλοφοριακής μελέτης για το ιστορικό κέντρο.

  • Πώς κρίνετε το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην εφαρμογή του κατά τους πρώτους μήνες στο Νησάκι; Πώς είδατε την ανταπόκριση του κόσμου;

“Το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης στην κοινωνία απέκτησε φανατικούς εχθρούς και φανατικούς φίλους. Πράγματι δινόταν η ευκαιρία σε κάποιον που ερχόταν από τα χωριά ή από την πόλη και ευρύτερα αυτής, να μπορεί να βρίσκει θέσεις στάθμευσης. Βέβαια, αυτό δεν ήταν εφικτό μετά από κάποιες ώρες της σεζόν και συγκεκριμένα αναφέρομαι στην περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να βρεθούν εναλλακτικοί χώροι στάθμευσης για τους οδηγούς που αναζητούσαν έναν χώρο. Συνέπεια αυτής της κατάστασης ήταν να προκαλείται συνωστισμός στο παραλιακό τμήμα. Πρόκειται για μία κατάσταση που δεν ήταν καθόλου καλή.”.

  • Υπήρξαν διαμαρτυρίες και από επιχειρηματίες αναφορικά με τις ουρές αναμονής οχημάτων στο παραλιακό τμήμα. Σας μεταφέρθηκαν παράπονα; Είναι ένα θέμα που μπορεί να λυθεί;

“Οι επιχειρηματίες της εστίασης έχουν δίκιο. Δεν είναι δυνατόν οι πελάτες τους να τρώνε ή να πίνουν καφέ και ποτό δίπλα στην εξάτμιση οχημάτων. Δημιουργεί όχληση και αρνητικά σχόλια. Σε αυτό το θέμα απαιτείται να υπάρξει μία ρύθμιση. Ο τρόπος, θα προσδιοριστεί κατόπιν συζήτησης και με τα μέλη της νέας διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με την έναρξη της θητείας. Δεν θα αποφασίσω μόνος μου. Πάντως πρέπει να υπάρξει μία λύση ώστε να μη συνωστίζονται τα οχήματα και ειδικά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου.”.

  • Άρα, το μέτρο δεν θα το πάρετε πίσω και θα υποστηρίξετε την εφαρμογή του…

“Το μέτρο δεν μπορείς να το πάρεις πίσω γιατί αρχικά δεσμευόμαστε με μία σύμβαση leasing και για τον εξοπλισμό της ελεγχόμενης. Αυτό σαν Λιμενικό Ταμείο. Τώρα, αν για τους χειμερινούς μήνες, εξετάσουμε κάτι άλλο, αυτό πάλι θα πρέπει να το αποφασίσουμε με τα μέλη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, τα οποία και θα οριστούν. Και φυσικά θα εξαρτηθεί και από τη σύμβαση που έχουμε υπογράψει, την οποία όμως δεν την γνωρίζω σήμερα.”.

  • Υπάρχουν άλλα “τρωτά” σημεία που εντοπίσατε στη διάρκεια της εφαρμογής και θεωρείτε πως χρειάζονται αντιμετώπιση; Υπήρξαν σχόλια και από την πλευρά ξενοδόχων ή και μονίμων κατοίκων;

“Ναι. Ένα τρίτο σημείο είναι πως υπάρχουν μόνιμοι κάτοικοι και πως ο μοναδικός χώρος που απέμεινε για να σταθμεύσουν είναι μόνον η οδός Παπαδάμ. Αυτός ο χώρος δεν είναι αρκετός. Άρα, πρέπει να υπάρξει μία βελτίωση και για τους μόνιμος κατοίκους ως προς αυτό.

Επίσης, ξεχάσαμε ότι υπάρχουν και πολύ μεγάλες και καλές επιχειρήσεις φιλοξενίας, μεγάλα ξενοδοχεία δηλαδή στην παραλία της Ερμούπολης και στην κοντινή περιοχή, που και εκείνοι οι επιχειρηματίες, με κάποιον τρόπο, πρέπει να εξυπηρετούνται. Διαθέτουν μικρά λεωφορεία και βαν για τη μεταφορά των επισκεπτών και κάτι θα πρέπει να γίνει. Προφανώς, δεν μπορούν να πληρώνουν με την ώρα, γιατί είναι ξεκάθαρο πως δεν μπορεί να τους κοστίζει περισσότερο το parking, από οτιδήποτε άλλο. Συνεπώς, σίγουρα θα προβούμε σε βελτιωτικές κινήσεις που θα τις αποφασίσουμε και θα τις ανακοινώσουμε.”.

  • Καθώς μιλάτε για βελτιώσεις γίνεται σαφές πως υποστηρίζετε το μέτρο στην εφαρμογή του, το οποίο άρχισε στην τρέχουσα θητεία. Οι δημότες να περιμένουν βελτιώσεις που θα κινηθούν σε ρεαλιστικό επίπεδο;

“Ακριβώς. Το έχω πει αρκετές φορές. Πρέπει να είμαστε πρακτικοί και ρεαλιστές. Το να πηγαίνει να γκρεμίζει ο επόμενος αυτά που έκανε ο προηγούμενος είναι λάθος. Πρέπει όμως, αυτά που διαπίστωνε ο προηγούμενος αλλά δεν έκανε απολύτως τίποτα και δεν τον ενδιέφερε, να τα αντιμετωπίσουμε. Να δούμε βελτιωτικές κινήσεις και να “αγκαλιάζει” όλους αυτούς τους ανθρώπους που πρέπει να εξυπηρετηθούν. Και φυσικά το μεγάλο θέμα που είχαμε θέσει ήταν ότι δεν υπήρχε σύνδεση με το parking της Λαλακιάς και με την αστική συγκοινωνία.

Να το δούμε κι αυτό. Υπάρχει ένας κόσμος που δεν θέλει ή δεν μπορεί να πληρώσει. Δεν δώσαμε εναλλακτική μέχρι τώρα ποτέ, σε αυτούς τους ανθρώπους. Θέλει μια δέσμη μέτρων και μία συνολική προσέγγιση.”.

  • Η τιμολογιακή πολιτική είναι θέμα προς συζήτηση από εσάς; Θα αλλάξει το ύψος των χρεώσεων για τους χειμερινούς μήνες ή θα μείνει αμετάβλητο;

    “Είναι υπό συζήτηση το θέμα. Δηλαδή να δούμε αν τους χειμερινούς μήνες μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο χωρίς χρέωση. Αυτό θα πρέπει να το εξετάσουμε με τους συνεργάτες μας. Είναι και οι εμποροϋπάλληλοι που αν δεν βρουν θέση στάθμευσης εκτός πόλης και επιλέξουν το Νησάκι, ουσιαστικά δεν βγάζουν μεροκάματο… Αυτά πρέπει να τα δούμε. Συνδέεται το θέμα και με τα parking εκτός πόλης και με τη δημοτική συγκοινωνία. Πρέπει όμως να πάρουμε και να διαβάσουμε και τη σύμβαση που έχει υπογράψει η πρώην πρόεδρος για να έχουμε εικόνα.”.

  • Δεδομένου πως το κυκλοφοριακό σήμερα όπως και όλα τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται ως το μεγάλο “αγκάθι” για το ιστορικό κέντρο της Ερμούπολης, θα το θέσετε σε προτεραιότητα; Επιθυμείτε να δρομολογήσετε λύση; Κι αν ναι, πώς;

“Φυσικά. Χρειαζόμαστε μία συνολική προσέγγιση και όχι αποσπασματικά μέτρα. Να μην ξεχνάμε κάτι που μας έχουν πει όλοι οι συγκοινωνιολόγοι που έχουμε κατά καιρούς συνεργαστεί ως Δήμος, ότι αυτό το parking βρίσκεται στην πιο λάθος θέση της πόλης. Είναι στην άλλη άκρη, στο τέλος της και όχι στην αρχή της. Επομένως, δημιουργεί και όλη αυτή την κίνηση που παρατηρήθηκε στο παραλιακό μέτωπο.

Από την πλευρά μας, φυσικά θα πράξουμε όσα λέγαμε και στο πρόγραμμά μας. Θα προχωρήσουμε σε μία νέα κυκλοφοριακή μελέτη. Όμως αυτό είναι κάτι μακροπρόθεσμο. Βελτιωτικά μέτρα που έχουν προτείνει διάφοροι συγκοινωνιολόγοι κατά καιρούς, θα τα πάρουμε άμεσα. Χωρίς αιφνιδιασμούς της κοινωνίας. Αλλά τη συνολική προσέγγιση πρέπει να τη δούμε με μία νέα κυκλοφοριακή μελέτη. Μπορεί να είναι πιο μακροπρόθεσμη λύση, αλλά πρέπει να γίνει. Έχουμε παρωχημένες μελέτες που αναφέρονται 20 χρόνια πριν. Δεν είναι η εικόνα της πόλης ίδια με τότε.”.