Αλλάζει πλεύση η νέα Δημοτική Αρχή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για την προκατασκευασμένη εγκατάσταση στο Νησάκι

Οριστικά παρελθόν το κτήριο της πύλης Σένγκεν

Κριτική από τον δήμαρχο, Αλ. Αθανασίου προς την Κ. Μαραγκού για τις κινήσεις της όταν ήταν στη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από την προηγούμενη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου προχωρά ο νέος δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου σχετικά με την πύλη Σένγκεν στο λιμάνι της Ερμούπολης, όπως γνωστοποιεί μέσω των απαντήσεών του στην “Κοινή Γνώμη”, ξεκαθαρίζοντας πως δεν θα γίνει η εγκατάσταση του προκατασκευασμένου κτηρίου στο Νησάκι.

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει, θα κλείσει οριστικά στο “συρτάρι” τη μελέτη που είχε εκπονηθεί κατά την περασμένη θητεία και είχε παρουσιάσει η προηγούμενη πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώ Μαραγκού, με το επιχείρημα πως η τοπική κοινωνία είχε αντιδράσει για το αρχιτεκτονικό σχέδιο “κακέκτυπο του Τελωνείου”, το κόστος του δεν θα μπορούσε να καλυφθεί καθόλου εύκολα, αλλά και γνωστοποιώντας τις προτεραιότητες που θέτει το Υπ. Ναυτιλίας, σε συνέχεια συνάντησης που έκανε με τον γενικό γραμματέα λιμένων.

Ο κ. Αθανασίου επέμεινε στη θέση πως ο τερματικός σταθμός για τον έλεγχο των επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν στο λιμάνι και προέρχονται από χώρες εκτός ζώνης Σένγκεν, θα μπορούσε να γίνεται με εναλλακτικό τρόπο. Κληθείς να γνωστοποιήσει τη “διαδρομή” που θα ακολουθήσει για να είναι πύλη Σένγκεν η Σύρος, επέμεινε στο σενάριο της δυνατότητας(;) αξιοποίησης χώρων του Τελωνείου, παρά το γεγονός πως η περασμένη διοίκηση είχε ξεκαθαρίσει πως η πύλη δεν επιτρέπεται να λειτουργεί σε χώρους εκτός χερσαίας ζώνης. Εναλλακτικά, επεσήμανε πως επεξεργάζονται με τον προτεινόμενο για νέο πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστα Γαβιώτη μία ακόμη επιλογή ως προσωρινή λύση, την οποία όμως δεν θέλησε να κάνει γνωστή προς το παρόν.

Άλλωστε, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να συζητηθούν στη νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, η οποία δεν έχει συνεδριάσει ακόμη.

Υπενθυμίζεται πως η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή κλειστών εσωτερικών χώρων συνολικής έκτασης 532 τ.μ. σε ένα ισόγειο κτίριο με δώμα, στη θέση που προσεγγίζουν σήμερα τα κρουαζιερόπλοια, - το οποίο αρχιτεκτονικά θα ήταν πλήρως εναρμονισμένο με την εικόνα της νεοκλασικής Ερμούπολης και του Τελωνείου.

Ακολουθεί η συνέντευξη του δημάρχου, Αλέξη Αθανασίου για τη σοβαρή υπόθεση.

  • Μία από τις μεγάλες εκκρεμότητες για το λιμάνι της Σύρου είναι η προσαρμογή σε όσα υπαγορεύονται από Κοινοτική οδηγία για την υποδοχή πλοίων που προσεγγίζουν από χώρες εκτός ζώνης Σένγκεν. Ως νέα δημοτική Αρχή θα συνεχίσετε στην κατεύθυνση της προηγούμενης διοίκησης ή όχι;

“Άρχισα τις επισκέψεις μου στα Υπουργεία προεκλογικά - όπως είναι γνωστό - και μία από αυτές, παρότι δεν βγήκε στη δημοσιότητα ήταν με τον γενικό γραμματέα λιμένων, κ. Κυριαζόπουλο. Στη συζήτηση με τον ίδιο για το θέμα της πύλης Σένγκεν και της προκατασκευασμένης κατασκευής, αυτό που ειπώθηκε από πλευράς του είναι πως το Υπουργείο έχει να χρηματοδοτήσει τόσες πύλες Σένγκεν στο Ανατολικό Αιγαίο – στη Χίο, στη Μυτιλήνη κ.α. -, που η δική μας πύλη για χρηματοδότηση βρίσκεται πολύ χαμηλά στην ατζέντα. Άρα, πρακτικά δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί ούτε από πόρους του Λιμενικού Ταμείου. Δεν γνωρίζω τι έχει βγάλει σε προϋπολογισμό η μελέτη που είχε ανατεθεί. Αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να βρεθεί χρηματοδότηση για την Ερμούπολη, για την πύλη Σένγκεν επειδή υπάρχουν άλλες προτεραιότητες”.

  • Για τη δική σας Δημοτική Αρχή η πύλη Σένγκεν αποτελεί προτεραιότητα;

“Εμείς είπαμε και προεκλογικά ότι αυτό το κτήριο το προκατασκευασμένο δεν θα εγκατασταθεί στο Νησάκι. Και δεν μπορεί να εγκατασταθεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει εγκεκριμένο master plan”.

  • Η πύλη Σένγκεν προϋποθέτει εγκεκριμένο master plan;

“Εμείς επιμένουμε σε αυτό βέβαια, διότι το master plan εκτός όλων των άλλων και τον προσδιορισμό των χρήσεων γης, ορίζει και συντελεστές δόμησης. Τι συντελεστή δόμησης θα είχαμε εκεί που δεν τον ξέρουμε;

Η ουσία είναι πως ήμασταν πολύ χαμηλά στη λίστα του Υπουργείο Ναυτιλίας, ούτως ή άλλως. Και αυτό, το μεταφέρω όπως ειπώθηκε από τον κ. Κυριαζόπουλο”.

  • Η πύλη είναι απαραίτητη και για τον έλεγχο των επισκεπτών από κρουαζιερόπλοια που προέρχονται από χώρες εκτός ζώνης Σένγκεν. Αν αυτό είναι απαραίτητο για το λιμάνι της Ερμούπολης, πώς θα προχωρήσετε ως νέα διοίκηση; Υπάρχει εναλλακτικό σενάριο;

“Μπορούν να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι όπως το αναφέραμε και όταν ήμασταν στην αντιπολίτευση και όταν ήμασταν στην προεκλογική περίοδο. Δεν ήθελε η τότε διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι. Είχαμε πει για τους χώρους του Τελωνείου, να κάνουμε μία επαφή με το Υπουργείο Οικονομικών. Είχε τεθεί το θέμα ότι τελειώνουν οι προθεσμίες και θα χάσουμε την πύλη Σένγκεν. Δηλαδή αν κόστιζε αυτό το προκάτ κτήριο 400 χιλ. ευρώ, που θα τα έβρισκε το Λιμενικό Ταμείο; Από ίδιους πόρους; Πώς;”.

  • Στην επίσημη παρουσίαση της μελέτης για το κτήριο, είχε γνωστοποιηθεί πως θα μπορούσε να προέλθει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Δεν υπάρχει αυτό στο πλάνο;

“Είχε πει να το εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά το ζήτημα είναι ότι το Υπουργείο θέτει αυτές τις προτεραιότητες και για χρηματοδότηση από πλευράς του και για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Δηλαδή δεν μπορούν να μη γίνουν οι πύλες του Ανατολικού Αιγαίου και να γίνει πρώτη η δική μας. Αυτή ήταν η συζήτηση με τον γενικό γραμματέα. Και μου τα ανέφερε μόνος του”.

  • Άρα, θα βρείτε εναλλακτικό τρόπο… Το Τελωνείο παραμένει μέσα στο πλάνο σας όπως είχατε υποστηρίξει;

“Ναι, θα βρούμε εναλλακτικό τρόπο. Είναι μέσα στο πλάνο το Τελωνείο. Είναι μέσα στο πλάνο μας και κάτι άλλο που θα το συζητήσει η νέα διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου και ο νέος πρόεδρος με το Υπουργείο Ναυτιλίας. Εμείς δεν είπαμε ποτέ να μη γίνει. Αυτό που είπαμε είναι να μη γίνει με αυτό τον τρόπο και με αυτό το κτήριο που είδε τότε το φως της δημοσιότητας. Ένα κακέκτυπο του Τελωνείου”.

  • Είχαν υπάρξει πολλές αντιδράσεις τότε για το αρχιτεκτονικό – αισθητικό κομμάτι με κυριότερη του Συλλόγου Μελετητών Μηχανικών. Συμφωνούσατε με αυτές;

“Και αντιδράσεις και αντεγκλήσεις και από τον Σύλλογο. Ναι”.

  • Σχετικά με την αναφορά για το κομμάτι της προθεσμίας είναι ασφυκτικό το περιθώριο για τη Σύρο και γενικά για τα λιμάνια ώστε να προσαρμοστούν στην Κοινοτική οδηγία; Παλαιότερα είχε αναφερθεί αυτό.

“Μου είπε ο Κυριαζόπουλος ότι δεν ισχύει. Δίδονται παρατάσεις”.

  • Θεωρείτε λανθασμένο τον βηματισμό της προηγούμενης προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώς Μαραγκού αναφορικά με το θέμα;

“Θεωρώ πως η διοίκηση Κανδιώς Μαραγκού ακολούθησε λάθος βηματισμό 100% σε όλα αυτά. Πρώτον, για την περιοχή στο Νησάκι, η οποία έχει κάγκελα και θα αποκτούσε κτήριο κατέκτυπο του Τελωνείου, με κολωνάκια και διάφορους αποκλεισμούς. Όλα αυτά είναι πράγματα για τα οποία διαφώνησε μεγάλο μέρος της τοπικής κοινωνίας, όχι μόνον εμείς. Υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις. Όταν είσαι στη διοίκηση, κοιτάζεις να διαχειριστείς ορισμένα πράγματα προς όφελος και της κρουαζιέρας και του τουρισμού, αλλά χωρίς να εξοργίζεις την τοπική κοινωνία”.

  • Άρα, η μελέτη για το προκατασκευασμένο κτήριο θα μείνει στο συρτάρι;

“Έχουμε πει με τον προτεινόμενο πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστα Γαβιώτη να δούμε που βρισκόμαστε με τη μελετητική εταιρεία. Αν έχει πληρωθεί, τι έχει πληρωθεί και προφανώς να σταματήσει να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχει κανένα νόημα”.

 

 

Ετικέτες: