Ανέφικτη(;) η συνέχιση του έργου στον Βούρλη
- Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου, 2024 - 06:20
Το σενάριο της παύσης του έργου στην περιοχή του Βούρλη, του “κλεισίματος” του δρόμου για να δοθεί στην κυκλοφορία και της αναζήτησης νέας συνεργασίας με εξειδικευμένους ακαδημαϊκούς ή μελετητές για να διαπιστωθεί αν τελικά μπορεί να γίνει η παρέμβαση στον δρόμο, χωρίς να υποχωρήσει ο τοίχος αντιστήριξης, αποτελεί το επικρατέστερο σενάριο για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με την πολυσυζητημένη υπόθεση.
Τα παραπάνω προκύπτουν συμπερασματικά από τις απαντήσεις που κλήθηκε να δώσει ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου για το θέμα στην “Κοινή Γνώμη”, καθώς το έργο έχει “παγώσει” εδώ και τέσσερις μήνες έχοντας “κόψει” την πόλη στα δύο και προκαλώντας μεγάλο εκνευρισμό, ταλαιπωρία και ανησυχία στους κατοίκους της Ερμούπολης, και ειδικότερα της Δόξας και του Βροντάδου.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο λόγος που δεν προχωρά το έργο αφορά στις αμφιβολίες που υπάρχουν για τις συνέπειες που ενδέχεται να προκαλέσει στον τοίχο αντιστήριξης, η παρουσία γεωτρύπανου στην περιοχή. Δηλαδή, αν υπάρχει ο κίνδυνος να προκληθεί σοβαρό πρόβλημα στον ενισχυμένο τοίχο με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα, από τις έντονες δονήσεις που θα προκληθούν από το γεωτρύπανο, προκειμένου να γίνει η παρέμβαση στον δρόμο (μέθοδος πασσαλόμπηξης). Στην περίπτωση που κάτι τέτοιο προκληθεί, τότε η περιοχή θα “παροπλιστεί” μέχρι νεωτέρας, κάτι που θα “γεννήσει” σοβαρότατα προβλήματα στην κυκλοφορία και μάλιστα την πασχαλινή, αλλά και την καλοκαιρινή σεζόν.
Για όλα τα παραπάνω, ρωτήθηκε ο κ. Αθανασίου, ο οποίος εξέφρασε τη θέση του προς όφελος των κατοίκων και της περιοχής, αλλά διευκρίνισε πως η τελική απόφαση θα ληφθεί, αφού γίνει η αυριανή προγραμματισμένη συνάντηση με τον εργολάβο.
-
Τα παράπονα από τους πολίτες αυξάνονται μέρα με την ημέρα. Πώς φτάσαμε μέχρι εδώ και η υπόθεση του Βούρλη μοιάζει να είναι “κολλημένη”;
“Να πω ένα μικρό ιστορικό που είναι απαραίτητο για να θυμηθεί και ο κόσμος που κάνει παράπονα - και έχει δίκιο -, πώς φτάσαμε μέχρι εδώ, δηλαδή, να έχουμε έναν κλειστό δρόμο εδώ και τέσσερις μήνες. Η ιστορία με τον δρόμο του Βούρλη άρχισε τον Φεβρουάριο του 2013 επί δημαρχίας Γ. Δεκαβάλλα με αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, τον Νίκο Αλμπανόπουλο. Ο τοίχος κηρύχθηκε επικίνδυνος. Ο τοίχος αντιστήριξης του δρόμου. Τότε είχε ερωτηθεί το Υπ. Πολιτισμού και είχε απαντήσει τον Μάρτιο του 2013 ώστε να γίνει στο σημείο ένα τεχνικό έργο. Είχαν αποτανθεί στον κ. Ευθύμιο Λέκκα, ο οποίος “έβγαλε” μία μελέτη αρκετά μεγάλη σε κόστος, δηλαδή πάνω από 150 χιλ. ευρώ. Αυτή η μελέτη θεωρήθηκε από τις Υπηρεσίες μη εφαρμόσιμη.
Περνάμε στη θητεία Γ. Μαραγκού. Ο δρόμος από τότε που κρίθηκε επικίνδυνος, παρακολουθείτο από την Τεχνική Υπηρεσία καθημερινά για να διαπιστώνουν αν συνεχίζει ή όχι το κατολισθητικό φαινόμενο. Το 2017 είχαμε το φαινόμενο της αποκόλλησης κάποιων πετρών από τον τοίχο αντιστήριξης και επιπλέον, τα κάγκελα στο πεζοδρόμιο έγειραν προς την πλευρά της θάλασσας. Τότε, έγινε ένα τεχνικό έργο για να συμμαζευτεί το τοιχίο αντιστήριξης και άρχισε και η μελέτη που ουσιαστικά παρελήφθη επί δημαρχίας Ν. Λειβαδάρα και αντιδημαρχίας Μηνά Αληφραγκή. Άρχισε μία μελέτη που είχε τρεις φάσεις. Η μία με τον τοίχο αντιστήριξης, το γκανάιτ (εκτοξευόμενο σκυρόδεμα) και η ενίσχυση του τοίχου αντιστήριξης και το υπόλοιπο κομμάτι για το οδικό τμήμα, που δείχνει να έχει γίνει πλέον “γεφύρι της Άρτας”. Η λύση ήταν με μέθοδο πασσαλόμπηξης και από τις δύο πλευρές του δρόμου, δηλαδή με ανοδική κατεύθυνση, και αριστερά προς τα κτήρια και δεξιά προς το τοιχίο αντιστήριξης. Αυτό πρότεινε ο μελετητής που ήταν και ειδικός μελετητής. Δεν θα μπορούσε να την εκπονήσει ο οποιοσδήποτε.
Παλαιότερα είχε γίνει και μία προσπάθεια από τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών ν. Κυκλάδων, αλλά λόγω φόρτου εργασίας και φυσικά λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης είχαν σηκώσει τα χέρια ψηλά.
Φτάσαμε στην παραλαβή της μελέτης στη θητεία Λειβαδάρα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση στη θητεία Μαραγκού.
Ο εργολάβος τέλη του 2020 είχε βγει με τηλεδιάσκεψη στο Δημοτικό Συμβούλιο και μας είχε πει πως αρχίζουμε και θα προχωρήσουμε σύντομα. Φάνηκε ότι το έργο θα έπαιρνε το δρόμο του. Τελικά όμως, από το 2020 μέχρι και σήμερα, βρισκόμαστε στα ίδια και κυρίως κολλήσαμε πολύ με τα δίκτυα του ΟΤΕ. Όταν άρχισε ο εργολάβος να σκάβει το οδόστρωμα, χάλασε την πλάκα που υπήρχε από κάτω, - γιατί επί δημαρχίας Λ. Πιταούλη είχε γίνει ένα πολύ σοβαρό έργο με αγκυρώσεις (δεκαετία 1980) από τον μηχανικό του Δήμου τον Αντώνη Καρούση. Οι αγκυρώσεις είχαν χαλάσει σε κάποια σημεία και προφανώς γι αυτό ο δρόμος είχε αυτή τη συμπεριφορά μετά.
Σήμερα, όταν φτάσαμε στα δίκτυα του ΟΤΕ, ο εργολάβος ζήτησε από τον ΟΤΕ να σηκώσουν όλα τα καλώδια και ο ΟΤΕ είπε ότι θέλει μελέτη για τη μεταφορά τους. Έγινε κι αυτή η μελέτη και φτάνουμε στο τώρα.
Θα δείξει τι θα γίνει σήμερα, μετά τη συνάντηση που έχουμε με τον εργολάβο την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου”.
-
Άρα, η συνάντησή σας με τον εργολάβο είναι αύριο. Τι θα προτείνετε; Θα προχωρήσει το έργο ή όχι; Ακούγεται ότι θα προκύψει ζημιά στον τοίχο αντιστήριξης αν μπει γεωτρύπανο. Ισχύει;
“Δεν μπορώ τώρα να πω αν θα προχωρήσουμε ή αν θα τα κλείσουμε όλα και θα στείλω τον φάκελο για τον Βούρλη εκεί που πρέπει. Δεν ξέρω που θα πάμε - στο Μετσόβιο, σε κάποιους ακόμη πιο ειδικούς – για να μας πουν αν αυτά που θα μας αναφέρει ο εργολάβος έχουν βάση ή όχι. Σίγουρα δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μεγαλύτερο πρόβλημα από αυτό που υπάρχει”.
-
Θα μπορούσε δηλαδή να “κλείσει” ο δρόμος τώρα και μέχρι να δείτε τι είναι καλύτερο και ασφαλέστερο για την περιοχή, να διέρχονται μόνο οχήματα και mini bus; Μπορεί να είναι ασφαλές αυτό;
“Μετά την ενίσχυση του τοίχου αντιστήριξης και το γκανάιτ (εκτοξευόμενο σκυρόδεμα), ουσιαστικά επιτρέψαμε και στα μικρά λεωφορεία να ανεβαίνουν. Και δεν δημιουργήθηκε κάποιο πρόβλημα επί του οδοστώματος. Κι αυτό το αναφέρω γιατί εξακολουθούσαν να ελέγχουν από την Υπηρεσία τον δρόμο. Δείχνει λοιπόν, ότι έχει σταθεροποιηθεί μία κατάσταση με το έργο που έγινε στον τοίχο αντιστήριξης. Από εκεί και πέρα όμως, το ολοκληρωμένο έργο δεν έχει γίνει ακόμη και πρέπει να τελειώνουμε διότι η πόλη έχει κοπεί στα δύο εδώ και τέσσερις μήνες. Ο κόσμος της περιοχής αλλά και του Βροντάδου έχει απόλυτο δίκιο. Πρέπει να δούμε αν θα μπορέσει ο εργολάβος να συνεχίσει ή αν θεωρεί ότι δεν πρέπει να γίνει το συγκεκριμένο έργο”.
-
Η πρόταση της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Δημοτικής Αρχής στη συζήτηση με τον εργολάβο, ποια θα είναι;
“Η Τεχνική Υπηρεσία θεωρεί ότι ο δρόμος έχει στηριχθεί ικανοποιητικά από το τοιχίο. Όμως, αν αυτό γίνει, δηλαδή αν πούμε πως προς το παρόν καλύπτεται ο δρόμος, θα πρέπει όλο τον φάκελο να τον στείλω ή στο Μετσόβιο ή σε κάποιο ειδικό γραφείο που ασχολείται με τα κατολισθητικά φαινόμενα για να μας πουν τι θα γίνει και αν μπορεί αυτή η μελέτη να είναι εφαρμόσιμη. Το γεωτρύπανο είναι ένα τεράστιο μηχάνημα. Από την πλευρά μου, θέλω να λειτουργήσουμε με “πυξίδα” την ασφάλεια στην περιοχή και για τους πολίτες και την ομαλή λειτουργία της πόλης. Υπάρχει προβληματισμός και όταν υπάρχει προβληματισμός, μία συνετή διοίκηση λαμβάνει τα πάντα υπόψιν της. Θα δούμε τι θα κάνουμε με το έργο την Τρίτη αφού κάνουμε τη συνάντηση με τον εργολάβο. Δεν προκαταλαμβάνω κανέναν, ούτε μηχανικούς, ούτε τις Τεχνικές Υπηρεσίες. Δεν μπορούμε όμως να προχωρήσουμε χωρίς ασφάλεια, όταν υπάρχει αμφιβολία. Θα δούμε ποιο είναι το καλύτερο που μπορεί να γίνει”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ασφαλτοστρώνεται ο δρόμος του Βούρλη και ανοίγει η διέλευση
25 Ιουν. 2024 - 6:19 - Μετέωροι… οι κάτοικοι στην περιοχή του Βούρλη
24 Απρ. 2024 - 6:20 - Χωρίς έξτρα mini bus και κλειστός ο δρόμος μέχρι το Πάσχα
3 Απρ. 2024 - 6:20 - Προετοιμασία για την άφιξη του γεωτρύπανου
5 Μαρ. 2024 - 6:19 - Μπαίνει το γεωτρύπανο στον δρόμο του Βούρλη
14 Φεβ. 2024 - 6:19