Η Δημοτική Αρχή Σύρου – Ερμούπολης μεταθέτει την ευθύνη στους πολίτες αναφορικά με το άνοιγμα του εργοταξίου ώστε να διέρχονται πεζή, έως ότου ολοκληρωθεί το έργο

Μετέωροι… οι κάτοικοι στην περιοχή του Βούρλη

Αόριστη η αναφορά των αρμοδίων για πύκνωση των δρομολογίων των mini bus στη γραμμή του Βροντάδου

Με προχειρότητα, αλλά και γενικόλογες προτάσεις που αφήνουν τους πολίτες μετέωρους απέναντι στον κίνδυνο ατυχήματος στο απευκταίο σενάριο που υπάρξει πρόβλημα στην περιοχή του Βούρλη μέχρι να “κλείσει” το έργο που υλοποιείται, απαντά… η Δημοτική Αρχή Σύρου – Ερμούπολης, απέναντι στην εύλογη αγανάκτηση των κατοίκων της Δόξας, οι οποίοι ταλαιπωρούνται σοβαρά στις μετακινήσεις τους, εδώ και σημαντικό χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα, ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου πρότεινε να ανοίξει ένας πεζοδιάδρομος στο εργοτάξιο(!) για να διέρχονται από εκεί οι πολίτες, χωρίς να χρειάζεται να μεταβαίνουν στις κατοικίες τους μέσω Βροντάδου, ενώ παράλληλα, έκανε λόγο - αόριστα - για πύκνωση των δρομολογίων των mini bus. Η ανωτέρω πρόταση ήρθε σε συνέχεια της πίεσης που εύλογα ασκούν οι πολίτες για λύσεις στο σοβαρό πρόβλημα των μετακινήσεών τους, καθώς άτομα ηλικιωμένα, γονείς με καρότσια και μικρά παιδιά, πολίτες με κινητικά προβλήματα και κάτοικοι της Δόξας, προκειμένου να φτάσουν στην Ερμούπολη και να επιστρέψουν στα σπίτια τους, απαιτείται είτε να ανέβουν 130 σκαλοπάτια καθημερινά και τουλάχιστον δύο φορές, είτε να μείνουν σε μεγάλη αναμονή για mini bus μέσω Βροντάδου.

Η συγκεκριμένη πρόταση της δημιουργίας πεζοδιαδρόμου μέσα στο εργοτάξιο – για την οποία μάλιστα – ο δήμαρχος και η Δημοτική Αρχή, τόνισαν ξεκάθαρα πως μεταθέτουν την ευθύνη διέλευσης αποκλειστικά στους πολίτες, θέτει σε κίνδυνο – στο καλύτερο σενάριο – τη σωματική ακεραιότητά τους, στην περίπτωση που υπάρξει ατύχημα. Δεδομένου πως η περιοχή του έργου είναι όλη σκαμμένη, όπως και τα δύο πεζοδρόμια, καθίσταται ξεκάθαρο για κάθε λογικό νου, πως, θα είναι επισφαλής η μετακίνησή τους μέσα από το εργοτάξιο.

Για τη συγκεκριμένη πρόταση μάλιστα, δεν ανέφεραν αν υπάρχει σύμφωνη γνώμη του εργολάβου, ή και της Τεχνικής Υπηρεσίας, κάτι που ζητήθηκε από αιρετούς της αντιπολίτευσης (Λαϊκή Συσπείρωση – Παύλος Χρυσαφίδης), όπως επίσης, φάνηκε να αγνοείται και η πρόταση του μέλους της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννη Κεράνη, για άμεση σύσκεψη με τον εργολάβο για να δουν τι είναι ασφαλές και εφικτό και τι όχι.

Επίσης, άξιο απορίας είναι πώς θα πυκνώσουν τα δρομολόγια των mini bus, αφού αρχές Απριλίου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος, είχε αποκλείσει μία τέτοια λύση και ο Δήμος δεσμεύεται από μία “σφιχτή” σύμβαση με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε..

Το σοβαρό θέμα ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου και ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η πρόταση του δημάρχου, σε συνέχεια πιέσεων από τους κατοίκους της Δόξας, οι οποίοι με έγγραφό τους, είχαν ζητήσει εξ αρχής να υπάρχει ένας πεζοδιάδρομος, αλλά και να δρομολογηθούν mini bus τουλάχιστον κάθε μία ώρα, μέσω Βροντάδου, για όσο διάστημα είναι κλειστός ο δρόμος στου Βούρλη. Μάλιστα, αρκετοί εκ των 67 που είχαν συνυπογράψει τα αιτήματα, βρέθηκαν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. το βράδυ της Δευτέρας, με τη Μαργαρίτα Σκρέτα να τους εκπροσωπεί στη συζήτηση με σαφή τοποθέτηση.

Όπως όλα δείχνουν, η Δημοτική Αρχή κράτησε τη συγκεκριμένη στάση, υπολογίζοντας μόνο την αγανάκτησή τους και παραβλέποντας – δυστυχώς – την επικινδυνότητα που υπάρχει για τους ίδιους, μέσα στο εργοτάξιο, προφανώς για να “κοπάσει” τις αντιδράσεις τους. Ωστόσο, πρέπει να αναφερθεί πως προτού το γεωτρύπανο έρθει στην περιοχή και γίνουν οι πασσαλομπήξεις (το πιο κρίσιμο και δύσκολο κομμάτι του έργου), είχε εκφραστεί η αγωνία για ενδεχόμενη υποχώρηση του τοιχίου και του δρόμου, στο αρνητικό σενάριο που υπήρχαν μεγάλες δονήσεις στην περιοχή.

Το ερώτημα που γεννάται σήμερα είναι το εξής: Ποιος θα πάρει την ευθύνη στην περίπτωση που πεζός ενήλικας ή και μικρό παιδί κατά τη διέλευσή τους - τραυματιστούν σοβαρά - μέσα στο εργοτάξιο;

Αυτονόητο είναι δυστυχώς, πως και οι επισκέπτες της πασχαλινής περιόδου θα συναντήσουν πρόβλημα στην περίπτωση που μεταβούν στην περιοχή, αν δεν υπάρχει ενημέρωσή τους για τον αποκλεισμό του δρόμου. Υπενθυμίζεται πως αρχές Απριλίου ο δήμαρχος μετά από αυτοψία στην περιοχή, είχε δηλώσει την ικανοποίησή του για την εξέλιξη των εργασιών, δεσμευόμενος πως ο δρόμος θα είχε ανοίξει για τους κατοίκους το Πάσχα.

Μ. Σκρέτα: Δίχως τέλος η ταλαιπωρία. 20 μέρες χωρίς εργάτες

Την αγωνία των κατοίκων να ολοκληρωθεί το έργο το συντομότερο μετέφερε η κ. Σκρέτα στη συνεδρίαση της Δευτέρας, τονίζοντας πως οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ταλαιπωρηθεί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποκορύφωμα τον ολικό αποκλεισμό για να τρέξουν οι παρεμβάσεις στον δρόμο. Μάλιστα, επεσήμανε πως επί 20 ημέρες οι κάτοικοι δεν βλέπουν να προχωρούν οι εργασίες, εκφράζοντας την ανησυχία τους για το αν η παρέμβαση στου Βούρλη έχει σταματήσει.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, μίλησε για τις δυσκολίες στις μετακινήσεις με τα 130 σκαλοπάτια για ηλικιωμένους και γονείς με μικρά παιδιά, αλλά και για τα εμπόδια που συναντούν άτομα με κινητικά προβλήματα. Επίσης, ζήτησε σαφή και ξεκάθαρη ενημέρωση για το πότε θα ολοκληρωθεί το έργο και θα επανέλθει η περιοχή σε κανονικές κυκλοφοριακές συνθήκες ενώ σχετικά με τα αιτήματά τους, υπενθύμισε το περιεχόμενο του εγγράφου προς τον Δήμο. Συγκεκριμένα, αιτήθηκε πύκνωση δρομολογίων για τα mini bus στη γραμμή του Βροντάδου που φθάνουν μέχρι τη Δόξα και αν είναι εφικτό να υπάρξει ένα πεζοδρόμιο ελεύθερο για τους κατοίκους.

Αμέσως μετά, άλλος κάτοικος της περιοχής έκανε λόγο για πρόστιμο που επιβλήθηκε στην εργολαβία (από Επιθεώρηση Εργασίας), ρωτώντας αν αυτό θα επηρεάσει την πορεία και τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου.

Παράταση μέχρι και Ιούνιο

Τη δυσκολία διαχείρισης της συγκεκριμένης υπόθεσης μετέφερε ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου, αλλά και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος, υπενθυμίζοντας πως απ΄ όταν ανέλαβαν φρόντισαν να πιέσουν τον εργολάβο για να συνεχίσει, σε διαφορετική περίπτωση αν άφηνε το έργο, η πόλη θα παρέμενε αποκλεισμένη για αρκετούς μήνες ακόμη. Τόνισαν μάλιστα πως φρόντισαν για να έρθει το γεωτρύπανο και να υλοποιηθούν οι 28 πασσαλομπήξεις στο σημείο, ενώ γνωστοποίησαν τις εργασίες που απομένουν να γίνουν. Σύμφωνα με όσα ανέφερε και ο αντιδήμαρχος καθημερινότητας, Γιάννης Μαραγκός και ο κ. Βακόνδιος πρέπει να γίνουν οι εργασίες για τα δύο γενικά δοκάρια του δρόμου και μετά να “σιδερωθεί” και η πλάκα για να σκυροδετηθεί. Για όλα αυτά, εκτίμησαν πως απαιτούνται 20 – 25 μέρες και από τη σκυροδέτηση και μετά, επεσήμαναν πως χρειάζονται ακόμη 15 μέρες για να στεγνώσει η σκυροδέτηση. Πρόσθεσαν ακόμη πως ο εργολάβος συναντά δυσκολία στην ένωση των αγωγών αποχέτευσης και ομβρίων ενώ δεν παρέλειψαν να πουν πως για να περάσει κάποιο όχημα, το μπετόν θα πρέπει να έχει τραβήξει. Συμπλήρωσαν ακόμη πως μέσα στο Πάσχα δεν θα είναι εφικτή η προμήθεια μπετόν (σκυροδέματος), αφού κλείνει η εταιρεία, εξηγώντας ουσιαστικά πως προχωρούν μέρα με την ημέρα στο τι μπορεί να γίνει. Ο κ. Βακόνδιος ανέφερε πως ο εργολάβος ζήτησε παράταση μέχρι τον Ιούνιο, κάτι που θα το εξετάσει η Τεχνική Υπηρεσία. Πάντως, πρέπει να σημειωθεί πως και για την ασφαλτόστρωση θα χρειαστεί ένα μικρό χρονικό διάστημα, αφότου κλείσει το έργο.

Οι κάτοικοι επανέλαβαν την αγωνία τους για τις καθυστερήσεις, αφού στο εργοτάξιο δεν βλέπουν εργάτες.

Με επιφυλάξεις

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Άρης Ρώτας επεσήμανε πως δεν υπάρχει μέριμνα της Δημοτικής Αρχής για αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, όπως ούτε θέση από την Τεχνική Υπηρεσία για την ασφάλεια μέσα στο εργοτάξιο αν ανοιχτεί ένας πεζοδιάδρομος. Κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή για προχειρότητα στη συζήτηση του τόσο σοβαρού θέματος και ψήφισε παρών. Εκ μέρους της Λαϊκής Συσπείρωσης, ο Παύλος Χρυσαφίδης υπερψήφισε την πρόταση του Αλέξη Αθανασίου, υπό την προϋπόθεση πως η Τεχνική Υπηρεσία θα τοποθετηθεί ξεκάθαρα για το αν οι πολίτες που θα διέρχονται από το σημείο θα είναι ασφαλείς. Για την ταλαιπωρία των πολιτών, πρότεινε δε να υπάρξει μείωση δημοτικών τελών. Τέλος, ο Νίκος Αλμπανόπουλος ψήφισε υπέρ, τονίζοντας την αναγκαιότητα να περάσει άμεσα το θέμα της πύκνωσης των δρομολογίων από τη Δημοτική Επιτροπή, κάτι που όμως, δεν έγινε στην χθεσινή συνεδρίασή της.