Aυτοψία στελεχών της εταιρείας Cityzen στα parking της Ερμούπολης, μετά από πρόσκληση της Δημοτικής Αρχής για πιθανή συνεργασία

Πρώτη πράξη για οργάνωση των χώρων στάθμευσης στη Σύρο

Στόχος να επεκταθεί το επιτυχημένο μέτρο στο Νησάκι και σε άλλους χώρους εντός των ορίων της Ερμούπολης

Σε καθεστώς ελεγχόμενης στάθμευσης εξετάζεται να περάσουν κι άλλα parking της Ερμούπολης από το τέλος του 2025 με αρχές του 2026, αφού προηγουμένως θα έχουν ρυθμιστεί όλες οι προϋποθέσεις για την επιτυχή πορεία του μέτρου, το οποίο εφαρμόζεται αποτελεσματικά στο “Νησάκι”.

Ο Δήμος Σύρου -  Ερμούπολης είναι σε επαφή με την εταιρεία Cityzen, εκπρόσωποι της οποίας επισκέφθηκαν προχθές το νησί, προκειμένου να πραγματοποιήσουν αυτοψία στους χώρους στάθμευσης και να “καθοδηγήσουν” τη Δημοτική Αρχή για τη σύνταξη ενός σχεδίου που θα εστιάζει στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού σε συνάρτηση με μία ουσιαστική διαχείριση των parking της πόλης.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών του Δήμου, Βαγγέλης Χαλκιάς συνόδευσε τα στελέχη της εταιρείας σε όλους τους χώρους στάθμευσης, με πρώτο σταθμό το στεγασμένο διώροφο parking απέναντι από την είσοδο του Νεωρίου, ενώ αμέσως μετά, ακολούθησε σύσκεψη στο γραφείο του δημάρχου, Αλέξη Αθανασίου.

Σε συνέντευξή του στην “Κοινή Γνώμη”, ο κ. Αθανασίου επεσήμανε πως η Δημοτική Αρχή εξετάζει συνολικά μία προσέγγιση που θα βελτιώσει την κατάσταση στο κυκλοφοριακό, στην οποία εντάσσεται και η εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και σε άλλα parking. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως, δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν όλοι οι χώροι της Ερμούπολης, καθώς θα διατηρηθούν και ελεύθερα parking.

Διευκρίνισε ακόμη πως, για να περάσουν σε καθεστώς ελεγχόμενης στάθμευσης κάποια ακόμη parking, αρχικά θα πρέπει να υπάρξουν βελτιώσεις και διαμορφώσεις σε αυτά, καθώς επίσης θα πρέπει να εξεταστούν αλλαγές στα δρομολόγια των mini bus, να υπάρχει πλήρως στελεχωμένη η Δημοτική Αστυνομία και να εφαρμοστούν κι άλλα κυκλοφοριακά μέτρα που θα αφορούν ενδεικτικά σε μονοδρομήσεις (Βροντάδο και Καρνάγιο), κ.α..

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως η Δημοτική Αρχή έχει εντάξει στον προϋπολογισμό της 15.000 ευρώ για επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης στην Ερμούπολη.

· Πραγματοποιήσατε συνάντηση με την εταιρεία Cityzen από την Αθήνα για διαχείριση των χώρων στάθμευσης στη Σύρο; Ποιο είναι το σκεπτικό της Δημοτικής Αρχής;

“Αυτό που είναι το “εφαλτήριο” είναι ο κλειστός χώρος στάθμευσης, του οποίου η σύμβαση έληξε τον περασμένο μήνα. Από εκεί αρχίζουμε με τη σκέψη της ΚΕΜΑΕ ότι θα θέλαμε να το δούμε στα πρότυπα του parking στο Νησάκι. Βέβαια επειδή είναι ένας χώρος που έχει και τα αναβατόρια, δεν μπορεί να γίνει όπως ακριβώς το Νησάκι, δηλαδή χωρίς κάποιον άνθρωπο που θα παρακολουθεί.

Καλέσαμε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας που διαχειρίζεται χώρους στάθμευσης σε όλη την Ελλάδα, - όπως το parking του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, το parking του Χίλτον στην Αθήνα κ.α. -, για να δουν αρχικά τον συγκεκριμένο χώρο στάθμευσης στη Σύρο, αλλά και τους υπόλοιπους και να μας πουν την άποψή τους.

Πάνω πάντα στο εξής τρίπτυχο: 1. Τέλη του 2025 θα έχουμε τη Δημοτική Αστυνομία σε πλήρη δύναμη για να ισχύσουν μέτρα όπως και η στάθμευση των μονίμων κατοίκων που είναι στα αζήτητα όλα αυτά τα χρόνια. 2. Θα έχουν βγει τα ΦΕΚ το καλοκαίρι του 2025, αυτών των κυκλοφοριακών μέτρων που κατά καιρούς έχουμε συζητήσει (μονοδρομήσεις, αριστερές στροφές) και 3. Θα υπάρχει το δημοσιονομικό πεδίο για να μπορέσουμε να κάνουμε μία μεγαλύτερη συνεργασία μαζί τους.

Η τωρινή μας συνάντηση ήταν κυρίως για τον στεγασμένο χώρο parking στο Νεώριο. Βέβαια κάναμε μία ευρύτερη συζήτηση”.

· Άρα, ο στεγασμένος δημοτικός χώρος στάθμευσης απέναντι από την πύλη του Νεωρίου, πώς θα συνεχίσει να λειτουργεί άμεσα, δεδομένου πως έληξε η σύμβαση;

“Δύο είναι οι σκέψεις. Η μία να πάμε σε πλειοδοτικό διαγωνισμό, όπως είχε γίνει και παλαιότερα ή σε πλειοδοτικό διαγωνισμό τέτοιου τύπου, με μηχανήματα που δεν θέλουν κόσμο και ο μόνος που χρειάζεται για τη διαχείριση του χώρου στάθμευσης, θα είναι αυτός που θα χειρίζεται τα αναβατόρια.

Είχε ένα θέμα με το ΓΕΜΗ η ΚΕΜΑΕ, το οποίο δείχνει πως βαίνει προς λύση, ώστε να μπορέσει να βγάλει διαγωνισμό. Αναμένουμε από την εταιρεία να μας δώσουν τη δική τους πρόταση. Πρέπει να προχωρήσουμε όσο πιο άμεσα μπορούμε διότι όπως προείπα έχει λήξει η σύμβαση. Αν ο διαγωνισμός βγαίνει παραπάνω από το όριο της απευθείας ανάθεσης θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός κανονικά. Εμείς χρησιμοποιούμε την τεχνογνωσία της εταιρείας και τη μεγάλη εμπειρία τους για να δούμε πώς θα το οργανώσουμε”.

· Επισκεφθήκατε με την εταιρεία και τους άλλους χώρους στάθμευσης;

“Ναι πήγαν σε όλους τους χώρους στάθμευσης. Στο Αθλητικό Κέντρο, στη Δόξα, στη Λαλακιά και στην Πλακούρα, στο Καρνάγιο και γενικά είδαν όλους τους χώρους που χρησιμοποιεί  ο Δήμος. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι οι χώροι θα γίνουν επί πληρωμή. Δεν θέλω να δημιουργηθεί κάποια στρεβλή εντύπωση στους δημότες μας. Δεν πάμε για πλήρη ιδιωτικοποίηση. Προχωράμε να εξετάσουμε πώς μαζί με τα κυκλοφοριακά μέτρα, συν μία σωστότερη διαχείριση των χώρων στάθμευσης, θα αμβλύνουμε το κυκλοφοριακό”.

· Δεσμεύεστε πως δεν θα ισχύσει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης σε όλα τα parking; Θα συνυπολογίσετε όλες τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού;

“Όχι σε όλους τους χώρους. Επ΄ ουδενί δεν θα γίνει αυτό. Να πω ότι οι πιο αδικημένοι σήμερα είναι οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει αστυνόμευση, έστω σε αυτές τις πολύ λίγες θέσεις μονίμων κατοίκων που μπορούμε να παρέχουμε και ουσιαστικά σταθμεύει όποιος προλάβει. Όταν λέμε ότι η οδός Σουρή είναι μονίμων κατοίκων, θα είναι μονίμων κατοίκων. Αυτά είναι περασμένα σε ΦΕΚ. Αλλά και γι’ αυτό χρειάζεται ο ελεγκτικός μηχανισμός, δηλαδή η Δημοτική Αστυνομία”.

· Οι επικρατέστεροι χώροι που θα μπορούσε να εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση, ποιοι είναι;

“Το άμεσο σενάριο αφορά στο στεγασμένο parking (σ.σ. απέναντι από το ναυπηγείο). Όλοι οι υπόλοιποι χώροι που έχουμε, όλο και κάτι επιπλέον χρειάζονται. Θα εξαρτηθούν όλα από γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες, συν το σχέδιο των αστικών λεωφορείων.

Επίσης, θα μπορούσε και το μεγάλο parking στη Λαλακιά, αλλά προηγουμένως χρειάζεται βελτιώσεις. Θεωρητικά θα μπορούσε. Θα δούμε τι θα χρειαστούμε για τον συγκεκριμένο χώρο. Για όλα αυτά τα θέματα μας βοήθησε η εταιρεία. Και να πω ότι έχουμε αποτανθεί και σε άλλες φυσικά για να δούμε το θέμα στις λεπτομέρειές του”.

· Αναφέρατε το σχέδιο της αστικής συγκοινωνίας. Θα μπορούσαν να γίνουν αλλαγές σε δρομολόγια ή όχι;

“Είναι όλα αλληλένδετα. Θα τα εξετάσουμε όλα με προσοχή. Εκτιμώ πως και τώρα – σε συνεννόηση με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. -, μπορούμε να κάνουμε αλλαγές. Αλλά η σύμβαση που είχε υπογραφεί την προηγούμενη δημοτική περίοδο, λήγει σε περίπου ενάμιση χρόνο από τώρα”.

· Εν κατακλείδι, είναι ξεκάθαρο πως σκοπός της Δημοτικής Αρχής είναι να περάσετε σε ένα διαφορετικό καθεστώς για τους χώρους στάθμευσης, που θα βοηθήσει στην πιο οργανωμένη και αποτελεσματική λειτουργία τους;

“Έχουμε μία κινητικότητα συνέχεια γι’ αυτό το θέμα. Θέλουμε να βρούμε τη βέλτιστη λύση ώστε να παρουσιάσουμε κάτι σαφές και συγκεκριμένο στους συμπολίτες μας. Θέλω να είμαι σαφής: Δεν πάμε να ιδιωτικοποιήσουμε όλους τους χώρους στάθμευσης. Θέλουμε να επιτύχουμε μία καλύτερη διαχείριση και εξυπηρέτηση του κόσμου. Το πλάνο μας θα οριστικοποιηθεί τους επόμενους μήνες και ό,τι αλλάξει θα πάμε από το τέλος του 2025 και μετά”.