Υψηλή επισκεψιμότητα, αύξηση κλινών και ακτοπλοϊκό κόστος
- Δευτέρα, 15 Ιουλίου, 2024 - 06:20
Σε θετική τροχιά κινούνται οι Κυκλάδες και τη φετινή σεζόν όσον αφορά στον τουρισμό, με τα περισσότερα νησιά - όπως και η Σύρος - να έχουν αυξήσει(!) τις κλίνες τους, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής, να “χτυπούν” πληρότητες, λόγω αυτού του γεγονότος.
Η καλή εικόνα της τουριστικής κίνησης βέβαια, δεν μεταφράζεται αναλόγως στις επιχειρήσεις εστίασης, οι οποίες για τους επισκέπτες μπαίνουν σε δεύτερη... μοίρα, αφού πρωτίστως έχει χρειαστεί να δαπανήσουν πολλά χρήματα για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις τους.
Αναφορικά με το τουριστικό αποτύπωμα σε Σύρο και Κυκλάδες μέχρι σήμερα, αλλά και όλα τα παραπάνω, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο προϊστάμενος της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού στο νομό, Μιχάλης Παράβαλος.
Αισιόδοξη τουριστική πορεία
Ειδικότερα, στην ερώτηση ποια είναι η εικόνα μέχρι στιγμής της επισκεψιμότητας στις Κυκλάδες και στη Σύρο, ο κ. Παράβαλος απάντησε πως, “τα νησιά των Κυκλάδων βρίσκονται λίγο πιο κάτω από τα αναμενόμενα, με ορισμένα εξ αυτών, όπως είναι η Μύκονος να έχει μία πτώση που θεωρώ όμως πως διορθώνεται. Η Σύρος μέχρι στιγμής βρίσκεται στα περυσινά επίπεδα και συνολικά παρουσιάζει μία θετική εικόνα”.
Τόνισε μάλιστα πως, “σίγουρα υπάρχουν και κάποια νησιά που κινούνται πολύ ανοδικά”, εξηγώντας όμως, πως, το αποτύπωμα από οικονομικής άποψης στην τοπική αγορά επηρεάζεται από δύο βασικούς λόγους. “Φυσικά όλα αυτά επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες όπως είναι το κόστος μετακίνησης και το κόστος ενοικίασης δωματίων σε ξενοδοχείο, σε airbnb ή βίλα, που φέτος – ειδικά σε ορισμένα καταλύματα – έχει αυξηθεί δυσανάλογα, σε αντίθεση με τις παροχές που αυτά διαθέτουν, δηλαδή την ποιότητά τους”.
Επί της ουσίας, επεσήμανε πως, “έχει παρασυρθεί η κατάσταση από κάποια καλά καταλύματα τα οποία πράγματι αξίζουν τα χρήματα που κάποιος δαπανά για να μείνει και ορισμένοι έχουν βρει ευκαιρία να αυξήσουν το κόστος διανυκτέρευσης προς όφελός τους”.
Ερωτηθείς αν απαιτείται οι επιχειρηματίες που έχουν καταλύματα να προσέξουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους για να μη δημιουργείται κακή εικόνα στους επισκέπτες, ανέφερε: “Υπάρχει ελεύθερη αγορά και οικονομία. Συνιστώ στους επισκέπτες, να μην πληρώνουν επειδή έχουν αποφασίσει να έρθουν σε ένα συγκεκριμένο νησί. Αν δεν βρουν κάτι καλό, τότε ας αλλάξουν προορισμό. Διότι έτσι, δίνουμε το δικαίωμα να υπάρχει ένα κακό κατάλυμα και να παίρνει χρήματα”. Συμπλήρωσε ακόμη πως, “από εκεί και πέρα όμως, αν ένας επιχειρηματίας θέλει να χρεώνει ακριβά το κατάλυμά του είναι μία επιλογή του. Σε ορισμένους “βγαίνει”, σε άλλους δεν “βγαίνει””.
Επανέλαβε ωστόσο πως πρέπει να έχουν αντανακλαστικά και οι επισκέπτες. “Προσωπικά στους επισκέπτες θα πρότεινα να αλλάζουν προορισμό, αν δεν βρουν κάτι αξιόλογο ή να μην έρθουν στην υψηλή περίοδο, ας έρθουν πιο μετά. Άλλωστε τα καλά καταλύματα είναι πάντα γεμάτα και δουλεύουν. Το θέμα είναι τα χρήματά τους να πιάσουν τόπο”.
Αύξηση κλινών και “χαμηλότερες” πληρότητες
Ο κ. Παράβαλος έδωσε απαντήσεις και για το αν υπάρχουν κενά κρεβάτια σήμερα, παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε στο μέσον της τουριστικής σεζόν. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, οι κενές κλίνες προκύπτουν καθώς αυξήθηκε η διαθεσιμότητα με το άνοιγμα νέων. “Ναι υπάρχουν κενές κλίνες και στη Σύρο και σε άλλα νησιά του νομού. Υπάρχει μία τεράστια αύξηση διαθέσιμων κλινών και καταλυμάτων και είναι δύσκολο πια να βρεις γεμάτο νησί. Είναι λίγα αυτά τα νησιά πλέον”.
Συγκεκριμένα για τη Σύρο έδωσε και στοιχεία. “Χωρίς τις αστικές μισθώσεις (Airbnb κ.α.) έχουμε ξεπεράσει πλέον τις 10.000 κλίνες στη Σύρο. Βέβαια υπάρχουν και διπλές εγγραφές, δηλαδή κάποια καταλύματα που έχουν πάρει άδεια από τον ΕΟΤ έχουν εγγραφεί και στην Airbnb, άρα ο αριθμός δεν είναι συν τις αστικές μισθώσεις”, σχολίασε, λέγοντας μάλιστα πως, από πέρυσι, “η Σύρος έχει αυξήσει τις κλίνες της κατά 800 συνολικά. Είτε λόγω ανοίγματος μικρών επιχειρήσεων, είτε λόγω μεγαλύτερων μονάδων που άνοιξαν”.
Προβαίνοντας σε ένα γενικότερο συμπέρασμα, επεσήμανε πως, “τόσο στη Σύρο, όσο και στις Κυκλάδες φαίνεται να υπάρχει ένα επενδυτικό ενδιαφέρον. Άρα, είναι φυσιολογικό να φαίνεται χαμηλότερη πληρότητα όταν έχουν αυξηθεί οι κλίνες”.
Μειωμένη αγοραστική δύναμη
Ερωτηθείς για το τι εισπράττει σχετικά με την αγοραστική δύναμη των επισκεπτών, ο Μιχάλης Παράβαλος ανέφερε: “Το αν η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί και αν οι υπηρεσίες έχουν ακριβύνει, αυτό είναι λογικό γιατί πάρα πολλά προϊόντα, από το ρεύμα μέχρι οτιδήποτε, τα προμηθεύονται όλοι πιο ακριβά”. Κατά συνέπεια, υπογράμμισε πως, “ο επισκέπτης θα κοιτάξει να έρθει, αλλά θα προτιμήσει να είναι στη θάλασσα, θα προτιμήσει να είναι στην πισίνα του ξενοδοχείου και να φάει κάτι απλό, παρά να δαπανήσει ένα μεγάλο ποσό στο φαγητό όπως έκανε παλαιότερα”.
“Πονοκέφαλος” το ακτοπλοϊκό κόστος
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο ζήτημα που “πρωταγωνιστεί” σήμερα για τα νησιά και τον τουρισμό και δεν είναι άλλο από την υψηλή ακτοπλοϊκή δαπάνη. “Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως ανεβαίνουν ακόμη οι τιμές των εισιτηρίων. Δεν είναι σταθερές. Και δυστυχώς, αυτό το βλέπουμε και στο ότι υπάρχει μία αλλαγή στην κατεύθυνση των επισκεπτών, δεν επιλέγουν πια τα νησιά”, σημείωσε, διευκρινίζοντας πρακτικά τι σημαίνει αυτή η κατάσταση. “Σήμερα, για να ταξιδέψει μία τετραμελής οικογένεια σε έναν νησιωτικό προορισμό, σε οικονομική θέση και με το αυτοκίνητό τους πρέπει μόνο για τις μετακινήσεις να δώσουν 1.000 ευρώ. Σίγουρα αυτή η κατάσταση επηρεάζει”, δήλωσε σε απόλυτο τόνο.
“Θα περίμενα κοινή στάση από δημάρχους και φορείς”
Ακριβώς για τον παραπάνω λόγο, επεσήμανε πως θα περίμενε κινητικότητα από τους δημάρχους και τους εκπροσώπους των επιχειρηματιών του τουρισμού. “Θα περίμενα μία κοινή στάση από όλους τους Δήμους, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, το Επιμελητήριο και Συλλόγους.
Σίγουρα θα πρέπει να υπάρξουν συζητήσεις. Σαφώς δεν μπορείς να επιβάλεις τι θα γίνει. Όμως, ναι, θα περίμενα απ΄ όλους τους δημάρχους να επιδιώξουν μία συνάντηση, μία συζήτηση – γιατί όλα τα νησιά έχουν το πρόβλημα – και να έρθουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για να δουν ακριβώς τι συμβαίνει”, ανέφερε, λέγοντας ακόμη πως, “θα έπρεπε να υπάρχει μία διαφορετική αντιμετώπιση γιατί στην ουσία είναι προστιθέμενη η αξία για τα νησιά και για τους επαγγελματίες, οι οποίοι επιχειρούν στα νησιά των Κυκλάδων”. Υπενθύμισε δε, πως, “μία πτώση στον τζίρο τους, έχει γενικότερη επίπτωση στην τοπική οικονομία των νησιών”.
Ακόμη, θέλησε να στηλιτεύσει το γεγονός πως στις Κυκλάδες δεν υπάρχουν οργανωμένοι αρκετοί Σύλλογοι. “Είναι εντυπωσιακό δυστυχώς, το γεγονός πως ενώ υπάρχουν τόσες επιχειρήσεις, δεν υπάρχουν ενεργοί Σύλλογοι, με εξαίρεση λίγα παραδείγματα σε κάποια νησιά. Περίμενα τόσα χρόνια με τόσο υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, να έχει γίνει καλύτερη οργάνωση για την προάσπιση και των δικών τους συμφερόντων, αλλά και του επισκέπτη” δήλωσε.
“Οι Κυκλάδες έχουν ξεχάσει την ελληνική οικογένεια που τους στήριξε”
Ολοκληρώνοντας τις απαντήσεις του, ο κ. Παράβαλος επανέλαβε πως το πρόσημο είναι θετικό στην επισκεψιμότητα, ωστόσο, παρατήρησε πως τα νησιά έχουν στρέψει σχεδόν αποκλειστικά τη στόχευσή τους στους ξένους επισκέπτες.
“Είναι μία δύσκολη σεζόν αλλά με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα στις Κυκλάδες, καθώς με τον τόσο μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων πια, δεν υπάρχει η πληρότητα όπως τη γνωρίζαμε παλαιότερα. Αυτή η αύξηση δεν μεταφράζεται δηλαδή σε πληρότητα επειδή πια είναι πολλές οι κλίνες”, σημείωσε, τονίζοντας τέλος πως, “θέλω να επισημάνω ακόμη πως οι Κυκλάδες δείχνουν να έχουν ξεχάσει την παραδοσιακή ελληνική οικογένεια που τους στήριξε να αναδειχθούν και έχουν ασχοληθεί με ξένους επισκέπτες μόνο και αυτό ίσως κάποια στιγμή να φέρει συνέπειες”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Η Σύρος να μη χάσει την ευκαιρία της τουριστικής ανάπτυξης”
14 Ιουλ. 2023 - 6:20 - Τεράστιο έλλειμμα τουριστικής συνείδησης
9 Οκτ. 2018 - 6:20 - Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι
25 Σεπ. 2024 - 17:59 - Στο επίκεντρο ο Τουρισμός στη Σύρο
23 Φεβ. 2024 - 7:40