Αλαζονική η πορεία της στα δημοτικά πράγματα, καθώς δεν ενημερώνει για τις συνεργασίες που αφορούν στο νησί, ενώ διατηρεί ανενεργή την αρμόδια Επιτροπή

Εν κρυπτώ κινήσεις από την αντιδήμαρχο Τουρισμού

Εκτεθειμένη απέναντι και στη Δημοτική Αρχή, μέλη της οποίας επιβεβαίωσαν δημοσίως, πως δεν πληροφορούνται για τις κινήσεις της αναφορικά με τον τουρισμό

Ιδιαιτέρως αλαζονική και προκλητική στάση φαίνεται να διατηρεί η αντιδήμαρχος Τουρισμού, Χρηστιάννα Πάπιτση όσον αφορά στις κινήσεις της για τον τουρισμό στο νησί, αφού συνεχίζει να φέρνει προσωπικές εισηγήσεις για έγκριση δαπανών σχετικά με δράσεις, διατηρώντας παράλληλα ανενεργή την αρμόδια Επιτροπή, αλλά και αποκρύπτοντας τις συνεργασίες που επιλέγει για την πρωτεύουσα του νομού.

Τα παραπάνω ήρθαν στην επιφάνεια κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, οπότε και τα μέλη της κλήθηκαν να εγκρίνουν, μεταξύ άλλων, δράσεις όπως συμμετοχή σε έκθεση τουρισμού, δημιουργία μακετών για έντυπα και banners προωθητικού χαρακτήρα, χωρίς να υπάρχει κανένα πρακτικό συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής, αλλά και καμία πληροφόρηση για τις εταιρείες με τις οποίες επέλεξε η αντιδήμαρχος να συνεργάζεται για την τουριστική προώθηση, προβολή και ανάπτυξη της Σύρου.

Οι κινήσεις της, που όπως αποδεικνύεται γίνονται όλες εν κρυπτώ και κατά τη δική της βούληση – αποκλειστικά -, έτυχαν έντονης κριτικής από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ωστόσο, πλέον η αντιδήμαρχος φαίνεται να είναι εκτεθειμένη απέναντι και σε μέλη της Δημοτικής Αρχής, αφού κατά δήλωσή τους στη δημόσια συνεδρίαση, δεν γνωρίζουν τις ενέργειές της, ούτε και τις εταιρείες που συνεργάζεται.

Πρόκειται για μία κάκιστη τακτική πλέον, που αναπτύσσει η ίδια εδώ και 8 μήνες, στην τρέχουσα θητεία, επιλέγοντας να παρακάμπτει, όχι μόνον τους φορείς και τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών του τόπου – που εξ αρχής έθεσε εκτός από την Τουριστική Επιτροπή -, αλλά και την ίδια την μόλις 3μελη αρμόδια Επιτροπή που δεν συγκαλεί σε συνεδριάσεις.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται άλλωστε, αφού η χθεσινή γραπτή εισήγησή της, δεν συνοδευόταν από κανένα πρακτικό συνεδρίασης της Τουριστικής Επιτροπής.

Η μείζονα μειοψηφία καταψήφισε τις δράσεις που έφερε προς έγκριση, επισημαίνοντας την εξαιρετικά αρνητική και προκλητική στάση της. Η κα Πάπιτση δεν συμμετείχε στη συνεδρίαση χθες, με αποτέλεσμα ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, να τονίσει πως θα την καλέσει στη σημερινή συνεδρίαση για παροχή διευκρινίσεων, αν αποδεχτεί η ίδια την πρόσκλησή του.

Οι δράσεις που πρότεινε η αντιδήμαρχος

Σύμφωνα με τη γραπτή εισήγηση της Χρηστιάννας Πάπιτση, προτάθηκαν τα ακόλουθα:

“Εξειδίκευση πολυετούς δαπάνης έως του ποσού των 19.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ από τον κωδικό “Δαπάνες τουριστικής προβολής” που θα βαρύνει τον προϋπολογισμό έτους 2024 το ποσό των 13.500 ευρώ και τον προϋπολογισμό του έτους 2025 το ποσό των 5.500 ευρώ για την πραγματοποίηση των δράσεων του εγκεκριμένου τουριστικού πλάνου:

Ψηφιακά banners και φωτογραφικό υλικό, έντυπο υλικό προώθησης, αναμνηστικά προωθητικά προϊόντα και δώρα. Συγκεκριμένα η δαπάνη θα αφορά την παροχή υπηρεσιών ως εξής: Δημιουργία 6 ψηφιακών banners για τη διαδικτυακή προβολή της Σύρου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και σε τουριστικούς και ταξιδιωτικούς ιστοτόπους, τη δημιουργία 6 μακετών διαφημιστικών καταχωρήσεων σε έντυπα, τη δημιουργία 1 μακέτας 8σελιδου έντυπου προωθητικού υλικού, τη δημιουργία 1 μακέτας 2σελιδου έντυπου προωθητικού υλικού και τη δημιουργία 2 μακετών για την αποτύπωση της εικαστικής ταυτότητας της Σύρου σε αναμνηστικά προϊόντα και δώρα”.

Επίσης, ζητήθηκε να εγκρίνουν την εξειδίκευση δαπάνης έως του ποσού των 5.500 ευρώ από τον κωδικό “Δαπάνες τουριστικής προβολής” που θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του 2024 για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων δράσεων του εγκεκριμένου τουριστικού πλάνου: Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, συμμετοχή / διοργάνωση σε road shows, workshops, ειδικές εκδηλώσεις, έντυπο υλικό προώθησης.

Συγκεκριμένα η δαπάνη θα αφορά την παροχή υπηρεσιών στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στη διεθνή έκθεση γενικού τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι, από 17 έως και 19 Σεπτεμβρίου 2024, ως εξής: Δημιουργία 2σελιδου έντυπου προωθητικού υλικού, διαστάσεων Α5, στη γαλλική γλώσσα, δημιουργία προωθητικού βίντεο διάρκειας έως 1,5΄ στη γαλλική γλώσσα, οργάνωση συναντήσεων με εκπροσώπους τουρισμού, τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους στο πλαίσιο της έκθεσης”.

Στο σκοτάδι ακόμη και μέλη της Δημοτικής Αρχής

Ερωτήσεις και τοποθετήσεις μελών της Δημοτικής Αρχής κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης, επιβεβαίωσαν πως αφήνονται στο απόλυτο σκοτάδι σχετικά με τις κινήσεις της για την ατζέντα του τουρισμού στο νησί.

Χαρακτηριστικά, αμέσως μετά την ανάγνωση της εισήγησης, ο δημοτικός σύμβουλος, Γιάννης Βουτσίνος ανέφερε: “Έχω μία ερώτηση. Το πρώτο σκέλος, ποια εταιρεία το αναλαμβάνει; Δεν διευκρινίζεται ποια εταιρεία το αναλαμβάνει”.

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, αν και γνωστοποίησε πως η αντιδήμαρχος έχει προχωρήσει σε συνεργασίες, ωστόσο, δήλωσε άγνοια για τα ονόματα των εταιρειών. “Είναι τέσσερις συμβάσεις που έχει υπογράψει η κα Πάπιτση. Τώρα δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποια είναι η εταιρεία”, σημείωσε, απαντώντας στον κ. Βουτσίνο, με τον ίδιο να ρωτά ξανά: “Είναι σε καμία από τις τέσσερις η Marketing Greece;”. Η απάντηση του κ. Κοσμά ήταν αρνητική.

Καμία ενημέρωση για συνεργασία με εταιρείες, παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις

Αρνητική υπήρξε η ψήφος της μείζονος μειοψηφίας στις δράσεις της κ. Πάπιτση, καθώς όπως επεσήμανε η δημοτική σύμβουλος, Μαρία Μαυρίκου, δεν έχει υπάρξει καμία ενημέρωση για τις κινήσεις της και τις συνεργασίες με εταιρείες αναφορικά με την προώθηση της Σύρου, τουριστικά. Υπενθύμισε, μάλιστα, πως αν και προεκλογικά η παράταξή της είχε δεσμευθεί για συνέχιση της συνεργασίας με την Toposophy, εταιρεία που εκπόνησε το στρατηγικό σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη, ωστόσο, αυτό δεν έγινε.

“Σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου όταν είχε ερωτηθεί η κα Πάπιτση γιατί δεν συνεχίζει με την εταιρεία Toposophy, για την οποία υπήρχε διαβεβαίωση μέσα στο προεκλογικό πρόγραμμα της παράταξής σας ότι θα συνεχιστεί η συνεργασία, είχε πει η ίδια ότι μόλις συνεργαστεί με άλλη εταιρεία, θα ενημερώσει το Σώμα. Μέχρι και σήμερα, δεν έχει γίνει αυτό. Δηλαδή δεν γνωρίζουμε ποιος έχει αναλάβει όλο το marketing του τουριστικού πλάνου και πού βαδίζουμε. Σε ποιες εκθέσεις θα συμμετέχουμε...”, σχολίασε χαρακτηριστικά, ενώ έθιξε και το ζήτημα της ανενεργής Επιτροπής. “Η Επιτροπή Τουρισμού από την άλλη είναι ολιγομελής και βλέπουμε ότι δεν συνεδριάζει”, παρατήρησε, λέγοντας ακόμη πως οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν γνωρίζουν ούτε τι έντυπα θα χρησιμοποιηθούν ως προωθητικό υλικό στις διεθνείς εκθέσεις. “Επίσης, σε τρεις εβδομάδες είναι η διεθνής αυτή έκθεση. Ποιο είναι το προωθητικό βίντεο που θα δείξουμε; Ποιο είναι το 2σελιδο έντυπο στη γαλλική γλώσσα; Δεν θα έπρεπε να μας έχει γίνει μία παρουσίαση για το πλάνο που έχουμε για την προώθηση του τουρισμού του νησιού μας, από την αντιδήμαρχο;”, αναρωτήθηκε η κα Μαυρίκου.

Δ. Κοσμάς: “Θα έπρεπε να έχουν περάσει Τουριστική Επιτροπή”

Διευκρινιστικά ο κ. Κοσμάς, ανέφερε σχετικά με την κριτική της Μαρίας Μαυρίκου πως, “συμφωνώ. Νομίζω πως αυτά θα έπρεπε να έχουν περάσει από την Τουριστική Επιτροπή που είναι η άποψή μου κι εμένα, η οποία Τουριστική Επιτροπή να τα είχε εγκρίνει. Δεν έχω υπόψιν μου αν έχει γίνει αυτό ή αν γίνει αύριο ή μεθαύριο”. Πρότεινε, ωστόσο, να καλέσει σήμερα την αντιδήμαρχο για παροχή διευκρινίσεων προς τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής. “Να πω στην κα Πάπιτση αν θέλετε να είναι στην αυριανή Επιτροπή μας να μας δώσει εξηγήσεις και πώς πορεύεται. Εγώ θα της κάνω αυτή την πρόταση, οπότε θεωρώ πως η Τουριστική Επιτροπή θα πρέπει να έχει εγκρίνει όλα αυτά. Δεν το ξέρω αυτό. Δεν έχουμε κάποιο πρακτικό της Τουριστικής Επιτροπής αυτή τη στιγμή το οποίο να αναφέρεται”.

Ετήσιο τουριστικό πλάνο και δαπάνες 2ετιας

Ουσιαστική υπήρξε και η παρέμβαση του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρη Ρώτα, ο οποίος παρατήρησε πως το τουριστικό πλάνο οφείλει να είναι ετήσιο, ενώ η κα Πάπιτση φέρνει δαπάνες διετίας. “Αυτά πρέπει να προβλέπονται στο τουριστικό πλάνο, το οποίο τουριστικό πλάνο από τον νόμο είναι ετήσιο. Άρα, θα έπρεπε να αφορούν το έτος 2024. Γιατί οι δαπάνες που αφορούν ψηφιακά banners, μακέτες κλπ δεν είναι πιστωμένες στον προϋπολογισμό του 2024 και υπάρχει εξειδίκευση πολυετούς δαπάνης με ένα ποσό 13.500 ευρώ που πηγαίνει στον προϋπολογισμό του 2025 ενώ ακόμη δεν έχει ψηφιστεί το πλάνο του 2025; Είναι νόμιμο αυτό;”, ρώτησε, με τον κ. Κοσμά να αναφέρει λακωνικά τα λεγόμενα της αντιδήμαρχου σε παλαιότερες συνεδριάσεις. “Είχε πει η ίδια ότι το τουριστικό πλάνο είναι 2ετες, και για το 2024 και για το 2025. Πιθανολογώ πως σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η συγκεκριμένη εισήγηση. Αλλά επειδή δεν είμαι σχετικός να τα πούμε αύριο στα εκτός ημερήσιας, να κάνετε οποιαδήποτε ερώτηση θέλετε για διευκρινίσεις”.

Τέλος, η Μαρία Μαυρίκου υπενθύμισε πως ο ΕΟΤ είχε δώσει έγκριση του τουριστικού πλάνου για το 2024 και όχι για το 2025.