Κανένα συνολικό πλάνο δεν παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, στο Δημοτικό Συμβούλιο Σύρου – Ερμούπολης

Απουσία σχεδιασμού για άμβλυνση του κυκλοφοριακού

Για τον Οκτώβρη ανανεώνει τη συζήτηση ο Αλ. Αθανασίου, ενώ ο Δ. Κοσμάς έκανε λόγο για την αναγκαιότητα μεταφοράς του λιμένα

Τείνει να συμπληρωθεί το πρώτο 9μηνο της τρέχουσας θητείας και η Δημοτική Αρχή δεν παρουσίασε κανένα συνολικό πλάνο αντιμετώπισης ή διαχείρισης του σοβαρού προβλήματος του κυκλοφοριακού στη συνεδρίαση λογοδοσίας μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, παρά τα προβλήματα που υπήρξαν και φέτος το καλοκαίρι.

Ερωτήματα όπως η βελτίωση και οργανωμένη διαχείριση των μεγάλων χώρων στάθμευσης, η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και ο τρόπος αξιοποίησης του διώροφου δημοτικού parking απέναντι από το ναυπηγείο ή η αγορά νέου χώρου, έφεραν στο προσκήνιο κάποιες διερευνητικές ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, ωστόσο, δυστυχώς, φανέρωσαν πως από την πλευρά της, δεν έχει καταλήξει σε κάποιο πλάνο προσέγγισης του “καυτού” προβλήματος της πόλης.

Το θέμα άνοιξε με συνολική παρέμβασή της, η δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Κανδιώ Μαραγκού με τις βασικές απαντήσεις να τις δίνει ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου καθώς απολύτως δικαιολογημένα απουσίαζε ο πρόεδρος της Επιτροπής Συγκοινωνιών, Βαγγέλης Χαλκιάς.

Ο δήμαρχος, τόνισε πως η Δημοτική Αρχή ίσως να έχει να πει περισσότερα, από τον Οκτώβρη και μετά.

Τα ερωτήματα

Συγκεκριμένα, η Κανδιώ Μαραγκού ρώτησε γιατί ενώ είχαν προβλεφθεί 15.000 ευρώ για την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάτι. “Τι

ενέργειες (ποιες και πότε) έχουν γίνει μέχρι και σήμερα για την εκπόνηση αυτής της μελέτης και

ποιες οι εκ μέρους σας κατευθυντήριες γραμμές προς τον μελετητή;”, ρώτησε σχετικά, ενώ ζήτησε πληροφόρηση για το αν υπάρχει σχεδιασμός για καλύτερη διαχείριση των parking σε Ερμούπολη (τα δύο μεγάλα στη Λαλακιά) και Δόξα.

Επίσης, αναφερόμενη στο διώροφο parking της ΚΕΜΑΕ, ρώτησε το ύψος των οφειλών και τι πλάνο έχει η Δημοτική Αρχή γι' αυτό, αφού έχει λήξει η σύμβαση. “Τι ενέργειες έχετε κάνει μέχρι και σήμερα προκειμένου να σας παραδοθεί εγκαίρως το μίσθιο και γιατί δεν σας έχει παραδοθεί μέχρι και σήμερα, και τι ενέργειες θα κάνετε (προσδιορισμένες χρονικά), ώστε εν τέλει, να παραδοθεί; Ποιος ο σχεδιασμός της Δημοτικής Αρχής για τη μετέπειτα διαχείριση του
συγκεκριμένου parking;”, σημείωσε, ρωτώντας αν υπάρχει πρόθεση να λειτουργήσει στα πρότυπα όπως το αντίστοιχο στο Νησάκι, ώστε ο Δήμος να έχει έσοδα πολλαπλάσια απ' όσα έχει σήμερα. Πρόσθεσε δε, πως για παράδειγμα με ένα αντίτιμο και σαν ελεγχόμενη στάθμευση, θα εξυπηρετεί περισσότερα οχήματα και ο Δήμος θα έχει αυξημένα έσοδα, άρα, θα εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του. Μάλιστα, επεσήμανε πως το Νησάκι απέδωσε περίπου 200 χιλ. ευρώ έσοδα.

Οι κινήσεις για την κυκλοφοριακή μελέτη

Ο δήμαρχος αρχικά για το θέμα της επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης, τόνισε πως δεν έχει γίνει καμία ανάθεση. “Όσον αφορά στο πρώτο ερώτημα, πράγματι είχαμε βάλει 15.000 ευρώ. Οι μελετητές κατέβηκαν δύο φορές στη Σύρο. Με βάση αυτά τα πρώτα μέτρα που τους είπαμε, είπαν το εξής. Πως ορισμένα από αυτά που και προεκλογικά λέγαμε και οι δύο παρατάξεις και έχουν συζητηθεί κατά καιρούς (σ.σ. μονοδρομήσεις, αριστερές στροφές), θα μπορούσαμε για αρχή να τα κάνουμε με προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα του λιμενάρχη και του διοικητή της Αστυνομίας”. Ωστόσο, επεσήμανε πως, “όταν τα θέσαμε αυτά στο Λιμεναρχείο και στην Αστυνομία δεν υπήρχε η ανταπόκριση. Ουσιαστικά λένε πως αυτά είναι μόνιμα κυκλοφοριακά μέτρα και δεν μπορούν να τα κάνουν με μία απόφαση προσωρινού χαρακτήρα”.

Επιπλέον, ο κ. Αθανασίου ξεκαθάρισε πως, “το δεύτερο που είπε ο μελετητής ο κ. Νέλλας που είναι παλιός συνεργάτης του κ. Καρεκλά (γνωρίζει την Ερμούπολη), είχε πει να προωθήσουμε αυτά τα κομμάτια της μελέτης Καρεκλά, τα οποία δεν είχαν βγει ΦΕΚ. Συνεπώς η απάντησή του ήταν ότι δεν έχει κάποιο νόημα να κάνετε σε εμένα κάποια ανάθεση”.

Εξήγησε δε, πως, “γι αυτό και αυτή η πίστωση δεν χρησιμοποιήθηκε. Μπλέξαμε στο θέμα με τα κυκλοφοριακά μέτρα που εκείνος πρότεινε”.

Κανένα αντίτιμο σε μεγάλα parking 

Επιπρόσθετα, επεσήμανε πως τελικά δεν θα λειτουργήσουν με αντίτιμο τα μεγάλα parking, σε Δόξα και Ερμούπολη. “Έχουμε κατεβάσει δύο εταιρείες που ασχολούνται με την οργάνωση parking και κατά τα πρότυπα στο Νησάκι, αλλά και με άλλους τρόπους, τους οποίους μας πρότειναν. Προσωπικά θεωρώ πως τα parking που είναι προς διευκόλυνση, μάλλον αφετηρίες για την αστική συγκοινωνία, δηλαδή ο Σκλαβενίτης, η Δόξα και το νέο parking στη Λαλακιά, δεν μπορούν να γίνουν επί πληρωμή. Είναι parking τα οποία τα αγόρασε ο Δήμος με συγκεκριμένο σκεπτικό για να δίνει αυτά τα χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο στη δημοτική συγκοινωνία, ώστε να αμβλύνει το κυκλοφοριακό. Αν τα κάνεις επί πληρωμή, θεωρώ είναι λάθος”, υποστήριξε ο δήμαρχος, λέγοντας βέβαια πως, “αυτό όμως είναι κάτι που συζητείται με τους συναδέλφους. Εγώ θεωρώ ότι δεν είναι σωστό”.

Αναμονή για το parking της ΚΕΜΑΕ

Σε φάση αναμονής για να βγει η προκήρυξη και να γίνει πλειοδοτικός διαγωνισμός είναι ο Δήμος για το διώροφο parking της ΚΕΜΑΕ. Συγκεκριμένα, ο κ. Αθανασίου ανέφερε: “Έχουμε μία μίσθωση που έχει λήξει, αλλά νομίζω πως θα βγει προκήρυξη. Τώρα τι είδους προκήρυξη θα είναι, αποτελεί θέμα του Δ.Σ. της ΚΕΜΑΕ. Πάντως ή θα είναι κατά τα πρότυπα που υπήρχαν μέχρι τώρα ή θα είναι όπως το λέτε, αλλά το πρόβλημά μας είναι τα αναβατόρια. Είναι ένα κτήριο το οποίο δεν μπορεί να λειτουργήσει κατά τα πρότυπα στο Νησάκι. Είναι ένα κτήριο με αναβατόρια και χρειάζεται άνθρωπο 24 ώρες το 24ωρο”.

Από γενικότερη σκοπιά, ο κ. Αθανασίου τόνισε πως, “έχω κάνει κι άλλες ενέργειες για θέσεις στάθμευσης, γιατί το πρόβλημα της Ερμούπολης όπως το έχουμε συζητήσει άπειρες φορές είναι κυρίως πρόβλημα στάθμευσης και νομίζω πως από τον Οκτώβρη και μετά θα έχουμε να σας παρουσιάσουμε πράγματα, τα οποία θα φέρουμε προς ψήφιση με συγκεκριμένο σκεπτικό και για συγκεκριμένους λόγους”. Επανέλαβε δε, πως, “ούτε αιφνιδιαστικά μέτρα θα πάρουμε, ούτε μέτρα που φέρνουν αναστάτωση”.

Κριτική για αποσπασματική προσέγγιση

Από την πλευρά της μειοψηφίας, επισημάνθηκε πως θα έπρεπε να υπήρχε ένας σχεδιασμός συνολικός για το μείζον θέμα της πόλης που είναι γνωστό  σε όλους εδώ και χρόνια. Ενδεικτικά, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρης Ρώτας, καυτηριάζοντας τη νοοτροπία της Δημοτικής Αρχής είπε πως, “πρέπει να φύγουμε από το να σκεφτόμαστε τα parking σαν αλάνα και να τα σκεφτούμε σαν parking”, για την περαιτέρω οργάνωσή τους.

Σε ανάλογο τόνο, η Κανδιώ Μαραγκού ανέφερε πως, “απ' ό,τι κατάλαβα επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης δεν θα υπάρξει και δεν άκουσα κάποιο σχέδιο από τον δήμαρχο και με λυπεί το γεγονός πως δεν πρόκειται να γίνει καμία αλλαγή και αυτοί οι χώροι θα λειτουργήσουν σαν ένα ξέφραγο αμπέλι”. Συμπλήρωσε δε, πως, “έχουν περάσει 9 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας. Νομίζω πως έχει περάσει πολύς χρόνος και ακόμη δεν έχετε καταλήξει στο σχέδιό σας” και όπως πρόσθεσε, εκτιμά πως στη Δημοτική Αρχή “λείπει το πολιτικό σθένος”.

Παρακάτω, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Νικόλας Καΐλης επεσήμανε πως, “η πόλη μας έχει υποφέρει από αποσπασματικά έργα σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, τα οποία δεν έχουν αποδώσει”, σχολιάζοντας πως το θέμα θέλει συνολικό σχεδιασμό. Αν και εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ότι δεν θα μπει αντίτιμο στα μεγάλα parking, ωστόσο, εξήγησε πως, “το parking στη Λαλακιά εφόσον δεν συνδυάζεται με οποιοδήποτε άλλο κυκλοφοριακό μέτρο, γέμισε σε μία νύχτα”. Έκλεισε την τοποθέτησή του, σημειώνοντας μάλιστα πως, “για εμάς είναι σημαντικό να υπάρχουν ελεύθεροι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης”, προτείνοντας να εξεταστεί η αγορά ενός παλιού εργοστασίου που πωλείται κοντά στο Πiraki Center. Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς είπε πως εξετάζεται το θέμα.

Δ. Κοσμάς: Απαραίτητη η μεταφορά του λιμανιού

Ουσιαστική υπήρξε η παρέμβαση του κ. Κοσμά στη συζήτηση, ο οποίος εξήγησε πως η πόλη θα ανακουφιστεί, αν μεταφερθεί το λιμάνι εκτός κέντρου. “Όντως είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα και όσο περνούν τα χρόνια και αναπτύσσεται τουριστικά το νησί σαν προορισμός, χειροτερεύει η κατάσταση γιατί δεν είναι μόνο το πλήθος των αυτοκινήτων, αλλά έρχονται και οι επισκέπτες με μεγάλα αυτοκίνητα που για τους δικούς μας δρόμους, δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα”, σημείωσε, λέγοντας πως, “προσωπικά πιστεύω ότι λύση, τουλάχιστον να απαλειφθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι η μεταφορά του λιμανιού από το συγκεκριμένο σημείο όπως έχει προβλεφθεί στο master plan”.

Εξέφρασε την απογοήτευσή του για την ανυπαρξία εξέλιξης ως προς αυτή την κατεύθυνση, λέγοντας πως, “δυστυχώς έχουν περάσει 15 – 16 χρόνια προσπαθειών για να γίνει αυτή η μεταφορά. Δεν τα καταφέραμε. Δεν ξέρω πού κολλάει αυτή η ιστορία. Αν πάει το λιμάνι εκεί (Λαδόπουλου), δεν θα περνούν νταλίκες, φορτηγά, ειδικά την ώρα της αφιξοαναχώρησης των πλοίων δεν θα υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Ο χώρος που περιμένουν τα αυτοκίνητα στα πλοία θα γίνει χώρος parking, οπότε επιτυγχάνοντας τη μεταφορά του λιμένα, λύνεται ή αμβλύνεται κατά πολύ το συγκοινωνιακό πρόβλημα που μας ταλανίζει εδώ και χρόνια”.

Κατέληξε δε, σημειώνοντας πως, “είναι ένα πλάνο που το προσπάθησα κι εγώ και η κα. Μαραγκού, δεν είχαμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εν τέλει, θα πω ότι λείπει και η οδική παιδεία από όλους μας. Το ότι δεν βρίσκω θέση, δεν με νομιμοποιεί να το παρατήσω όπου βρω”.

 

 

 

 

Ετικέτες: