Αναθέσεις για τον τουρισμό χωρίς ποσά και χρονοδιαγράμματα
- Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2024 - 06:19
Τις προσωπικές επιλογές της για την τουριστική προβολή της Σύρου, σχετικά με αναθέσεις που έχει κάνει μέχρι στιγμής σε τρεις εταιρείες, γνωστοποίησε η αρμόδια αντιδήμαρχος, Χρηστιάννα Πάπιτση, χωρίς όμως να αναφέρει δημοσίως τα ποσά και τα χρονοδιαγράμματα για τα παραδοτέα.
Η ίδια έδωσε απαντήσεις, σε συνέχεια ερωτημάτων που έθεσε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρης Ρώτας, στη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, σε συνέχεια της παντελούς απουσίας ενημέρωσης για όλες τις κινήσεις της αναφορικά με τον τουρισμό, τους πρώτους οκτώ μήνες της θητείας της.
Η κα Πάπιτση, από την πλευρά της, ξεκαθάρισε πως, η ίδια και η Δημοτική Αρχή δεν συνδιοικεί με την αντιπολίτευση και ως εκ τούτου, τόνισε πως, ουδείς μπορεί να αστυνομεύει το έργο και τις επιλογές της.
Ειδικότερα, στην τοποθέτησή της, γνωστοποίησε τα ονόματα των εταιρειών που έκανε αναθέσεις, τα βιογραφικά τους, ενώ μίλησε και για τη συνεργασία που - όπως είπε -, έχει με την αγορά της Σύρου και τους επιχειρηματίες.
“Δεν συνδιοικούμε και δεν παίρνουμε άδεια για τους συνεργάτες μας”
Αρχικά η κα Πάπιτση για όση κριτική έχει δεχθεί από τη μείζονα μειοψηφία για τη στάση της να μην ενημερώνει για τις αποφάσεις της, θέλησε να επισημάνει τα εξής: “Χαίρομαι που η αντιπολίτευση έχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τις αναθέσεις που γίνονται και για το πώς προχωρά, ο πιο σημαντικός για μένα, πυλώνας της τοπικής μας οικονομίας, αλλά ταυτόχρονα λυπάμαι που ο κ. Ρώτας με το ύφος των ερωτημάτων, έχει ως σκοπό να προϊδεάσει το Σώμα αρνητικά και να σπείρει αμφιβολίες. Και μάλιστα μετά από πλήθος υψηλών αναθέσεων που είχαν πραγματοποιήσει οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές και είναι αναρτημένες στη Διαύγεια”.
Σύμφωνα με όσα τόνισε αναφορικά με το αν ακολουθεί το στρατηγικό πλάνο της Toposophy, η κα. Πάπιτση συμπλήρωσε, “ναι ακολουθούμε το πλάνο marketing αλλά προφανέστατα σε όλα βάζουμε το δικό μας στίγμα, καθώς εμάς επέλεξαν οι Συριανοί με την πρόσφατη εντολή και εμπιστοσύνη τους και υπό αυτό το πρίσμα, γίνονται όλες οι συνεργασίες μας”. Σε απόλυτο τόνο, δε, επεσήμανε πως, “θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν συνδιοικούμε για να παίρνουμε άδεια για τους συνεργάτες μας”.
Επιπλέον, ανέφερε πως ο διαθέσιμος προϋπολογισμός, δεν συνάδει με όσα προτείνει η Toposophy και επανέλαβε πως, για τις συνεργασίες στον τουρισμό, κανείς δεν θα “αστυνομεύει” το έργο της.
Για την έλλειψη προσωπικού στο Τμήμα Τουρισμού εξήγησε πως, “το Τμήμα Τουρισμού μοιράζεται κατά κάποιο τρόπο με το Τμήμα Πολιτισμού έναν υπάλληλο. Άρα, με αυτή τη συνθήκη, ο σύζυγός μου και εγώ καταβάλλουμε προσωπική εργασία σε καθημερινή βάση για να διεκπεραιώνονται πολλά πρακτικά ζητήματα”.
“Αφουγκραζόμαστε τους επαγγελματίες”
Επιπλέον, στην ερώτηση για την Επιτροπή Τουρισμού, γιατί αυτή δεν συνεδριάζει και για το αν υπάρχει συνεργασία με τους επιχειρηματίες του κλάδου, η κα Πάπιτση υποστήριξε: “Σχετικά με την Επιτροπή Τουρισμού και το γεγονός πως είναι μικρή, κάτι που τονίζει συνεχώς η αντιπολίτευση, θέλω να σας πω πως το σχήμα που επέλεξα διασφαλίζει την ουσιαστική λειτουργία της. Το ευέλικτο σχήμα, μας δίνει τη δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου γιατί έχουν προηγηθεί όλες οι επαφές σε καθημερινή βάση με την αγορά και τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον Τουρισμό και έρχονται καθημερινά σε επαφή με τους επισκέπτες. Εξάλλου είναι μία Επιτροπή γνωμοδοτική”. Ωστόσο, υποστήριξε πως, “αφουγκραζόμαστε συνεχώς τον κόσμο, την κοινωνία, τους επαγγελματίες” και “δεν είμαστε κλεισμένοι μέσα σε ένα γραφείο. Είμαστε στον δρόμο”.
Για τις ομάδες εργασίας και αν γίνονται, ανέφερε πως, “ομάδες εργασίας γίνονται από την ημέρα που μου ανακοινώθηκε από τον δήμαρχο, ο τομέας που θα αναλάβω και φυσικά μετά τη σεζόν θα εντατικοποιηθούν”.
Σημειώνεται πως για τη συνεργασία με τους επιχειρηματίες του νησιού, ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Βρούτσης, επικαλούμενος τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της “Τερψιχόρης”, Δημήτρη Αρβανίτη στην “Κοινή Γνώμη”, πως, θα ζητήσει από τον Δήμο να πληροφορηθεί για το σχέδιο του τουρισμού, άσκησε κριτική στην αντιδήμαρχο, λέγοντας πως επί της ουσίας δεν υπάρχει από μεριάς της συνεργασία.
Τρεις αναθέσεις
Παρακάτω, η κα Πάπιτση μίλησε για τις αναθέσεις που έχει κάνει μέχρι στιγμής, τονίζοντας πως αυτές “κουμπώνουν” σε επίπεδο αναγκών με όσα έχει επισημάνει η Toposophy.
“Η παρούσα Δημοτική Αρχή, σεβόμενη τη δουλειά που βρήκε και παρέλαβε, κατανοώντας πως η διοίκηση έχει συνέχεια, όσον αφορά στην εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδίου διαχείρισης του προορισμού “Σύρος”, προχώρησε με ταχύτατο ρυθμό στην υλοποίηση τουριστικού οδικού χάρτη που έχει στα χέρια της. Λαμβάνοντας υπόψιν τις προτάσεις που έχει καταθέσει η εταιρεία Toposophy, στο παραδοτέο Β, “Ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης του προορισμού και ανάπτυξης της ταυτότητας της Σύρου” και πιο συγκεκριμένα της προτεινόμενες δράσεις του πυλώνα β (place and destination marketing), καταλήξαμε πως οι άμεσες ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβούμε χωρίς καμία καθυστέρηση, κάτι που κάναμε, ήταν image και video bank.
Όπως αναλυτικά περιγράφεται και στο σχέδιο, η ύπαρξη επαρκούς και σύγχρονου, υψηλής ανάλυσης φωτογραφικού υλικού και video, αποτελεί το πλέον ισχυρό εργαλείο marketing, το οποίο μπορεί να μεταφέρει μία πληθώρα σημαντικών μηνυμάτων και εντυπώσεων στο κοινό”.
Άρα, σε αυτό το πλαίσιο, επεσήμανε πως, “δεδομένου ότι δεν υπήρχε υλικό και ότι στην παράγραφο α2.1. γίνεται αναλυτική αναφορά στην ανάγκη άμεσου σχεδιασμού πακέτων θεματικών εμπειριών όσον αφορά στη δημιουργία image και video bank του νησιού, συνεργαζόμαστε με την εταιρεία μάρκετινγκ MayDay Productions”. Κάποιες από τις συνεργασίες της είναι με αλυσίδες όπως η Marriot κ.α..
“Επίσης, ανατρέχοντας στη σελίδα 70 του στρατηγικού πλάνου αναφέρεται η ανάγκη συνεργασίας με contact creators για την παραγωγή νέου περιεχομένου φωτογραφίας και βίντεο και τη δημιουργία τράπεζας υλικών για τις αναρτήσεις στα κανάλια μας. Μέχρι τώρα οι αναρτήσεις μας γίνονταν με υλικό του 2015”, γνωστοποίησε, επισημαίνοντας την ανάγκη επικαιροποίησης του υλικού.
Ακόμη γνωστοποίησε δύο συνεργασίες. “Υπηρεσίες διαφήμισης. Στην παράγραφο β2.1. σελ. 74 “Σχεδιασμός και υλοποίηση πακέτων υπηρεσιών για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου”, γίνεται αναφορά στον προσδιορισμό των ενεργειών διαφημιστικής καμπάνιας για την προβολή των ειδικών / εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Η Δημοτική Αρχή κατανοώντας τη σημαντικότητα ενός αποτελεσματικού διαφημιστικού μηνύματος, προχώρησε στην ανάθεση υπηρεσιών διαφήμισης στην εταιρεία Anthologist, την ελληνική εταιρεία του γνωστού αμερικανικού PR Agency AMPR Global, η οποία συνεργάζεται διεθνώς με προορισμούς και πολυτελή ξενοδοχεία”.
Σε αυτή την εταιρεία, ανέφερε πως, “αναθέσαμε τη συγγραφή και δημοσίευση άρθρων για την προβολή του προορισμού σε διεθνή ΜΜΕ, την επίσκεψη δημοσιογραφικών αποστολών διεθνών ΜΜΕ στο νησί της Σύρου για την προβολή του νησιού, τη συγγραφή και αποστολή δελτίων Τύπου για δημοσίευση σε διεθνή ΜΜΕ”. Όπως τόνισε, κάποιοι από τους πελάτες της στην Ελλάδα είναι η Marketing Greece, το ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία κ.α..
Τέλος για υπηρεσίες social media, γνωστοποίησε τα ακόλουθα. “Για τις ανάγκες της διαχείρισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μιας ανάγκης οριζόντιας σε όποιο εργαλείο δημιουργήσουμε ή επικοινωνήσουμε, καθώς είναι το μέσο με τη μεγαλύτερη επίδραση, επιλέξαμε να συνεργαστούμε με την εταιρεία Social Handlers, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες digital marketing στην Ελλάδα, που στο πελατολόγιό της, μεταξύ άλλων έχει Cosmote, βιβλιοπωλεία Public κ.α.”.
“Πέρα από προσωπική προβολή, υπάρχει σχέδιο για την επόμενη ημέρα;”
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, ο κ. Ρώτας απευθυνόμενος στον δήμαρχο αρχικά, αλλά και την κα. Πάπιτση, επεσήμανε πως, “εμφανίζεστε ενωτικοί και κάνετε κριτική ότι δεν σας ακολουθούμε”, όμως όπως ρώτησε, “πολύ ενωτικά μηνύματα, αλλά να συμπορευθούμε σε τι; Ποιο είναι το πλάνο της επόμενης ημέρας;”.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της παράταξης “Με σχέδιο για τη Σύρο”, “πέρα από το ανεφάρμοστο διετές τουριστικό πλάνο που ψηφίσατε, υπάρχει κάποιο άλλο πλάνο που να αφορά τον τουρισμό; Δεν το ακούσαμε. Γίνεται το ένα Δημοτικό Συμβούλιο μετά το άλλο και δεν έχει έρθει ένα θέμα για τον τουρισμό για να γίνει πολιτική συζήτηση”.
“Συζητάμε τι κάναμε εγώ και ο σύζυγός μου”, πρόσθεσε καυστικά.
Ο κ. Ρώτας, έκλεισε την τοποθέτησή του, λέγοντας πως, δεν ακούστηκε χρονοδιάγραμμα παραδοτέων και ποσά αναθέσεων, εξηγώντας τα εξής: “Το θέμα του τουρισμού είναι ιδιαίτερης σημασίας για το νησί. Καταλαβαίνουμε ότι το θέμα αυτό δεν σας αγγίζει ιδιαίτερα.
Η κα. Πάπιτση πέραν από την προσωπική προβολή της, δεν έχει να επιδείξει τίποτα περισσότερο από έργο που έχει παράγει το τελευταίο διάστημα. Έχουν περάσει 9 μήνες από όταν αναλάβατε. Ελλιπέστατες απαντήσεις, αλλά πήραμε μία εικόνα”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Απαιτούν δημοκρατικές αποφάσεις σε τουρισμό και πολιτισμό
15 Μαΐου. 2024 - 6:20 - Κύμα… κριτικής για το τουριστικό πλάνο
26 Μαρ. 2024 - 6:18 - Άρης Ρώτας: Αναγκαία η αύξηση τελών ή αποτέλεσμα αδιάφορης πολιτικής και κατασπατάλησης πόρων;
18 Νοε. 2024 - 8:35 - “Θάβει” τουριστικά τη Σύρο
14 Νοε. 2024 - 6:20 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού WTM του Λονδίνου
8 Νοε. 2024 - 15:42