Συνέντευξη στον αντιδήμαρχο Οικονομικών, Δημήτρη Κοσμά για τις ενέργειες σχετικά με την αγορά ή ενοικίαση νέου οικοπέδου για τις ανάγκες στάθμευσης της Ερμούπολης

Κινητικότητα για νέο parking μέσα στο 2025

Το καλοκαίρι του 2024 η Σύρος υποδέχθηκε 1.082 οχήματα περισσότερα από πέρυσι, την αντίστοιχη περίοδο

Κρούσεις σε ιδιοκτήτες ακινήτων στα γεωγραφικά όρια της Ερμούπολης, προκειμένου να αγοραστεί ή να ενοικιαστεί ένας νέος χώρος που θα μπορεί να μετατραπεί σε parking, για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών στάθμευσης της πόλης, κάνει η νέα Δημοτική Αρχή.

Το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης που ταλανίζει ολοένα και περισσότερο τον τόπο και κυρίως κάθε καλοκαιρινή περίοδο, παραμένει πρώτο στη λίστα των αναπάντητων υποθέσεων για τη Σύρο, με τη νέα Δημοτική Αρχή να γνωστοποιεί πως αναζητά έναν ακόμη χώρο για να παρέχεται προς τους οδηγούς.

Με αφορμή μία λακωνική αναφορά για αναζήτηση οικοπέδου στην Ερμούπολη, του αντιδημάρχου Οικονομικών, Δημήτρη Κοσμά, στη συνεδρίαση λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής, προ μηνός, κλήθηκε να παραχωρήσει συνέντευξη στην “Κοινή Γνώμη”, ώστε να γνωστοποιήσει τις προθέσεις και το πλάνο της Δημοτικής Αρχής.

Σημειώνεται πως, το parking της Λαλακιάς υπήρξε ο τελευταίος χώρος που αγοράστηκε για τις αυξημένες ανάγκες στάθμευσης της πόλης, την περασμένη θητεία, ενώ παραμένει σε εκκρεμότητα η σύνδεσή του με τα δρομολόγια των mini bus.

Αξίζει να σημειωθεί, πως, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, η “Κοινή Γνώμη”, από το Λιμεναρχείο για τις αφίξεις οχημάτων το τρίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου – Αυγούστου, καθίσταται σαφές πως, φέτος το νησί υποδέχθηκε 1.082 οχήματα περισσότερα από πέρυσι (22.202 οχήματα το 2023 και 23.284 οχήματα το 2024).

Ως εκ τούτου και καθώς η αύξηση της κίνησης επηρεάζει, αλλά και υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής και μετακινήσεων στην πόλη,  ο κ. Κοσμάς, επεσήμανε πως στόχος της νυν Δημοτικής Αρχής είναι να εξασφαλίσει ένα νέο ακίνητο, ει δυνατόν, μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

· Υπάρχουν κινήσεις από την παρούσα Δημοτική Αρχή για εξεύρεση και εξασφάλιση (αγορά ή ενοικίαση) νέου χώρου στάθμευσης για τις τεράστιες ανάγκες της Ερμούπολης; Σε τι στάδιο είστε;

“Ναι υπάρχουν ενέργειες, αλλά είμαστε σήμερα σε πρώιμο στάδιο. Γίνονται συνεχώς συζητήσεις και ό,τι μπορούμε και βλέπουμε πως θα μπορεί να διευκολύνει αναφορικά με τις ανάγκες στάθμευσης, το εξετάζουμε. Πιθανότατα να έχουμε εξέλιξη αρχές της επόμενης χρονιάς, δηλαδή το 2025. Θα το δούμε με τον νέο προϋπολογισμό για χώρους που ήδη έχουμε εντοπίσει και μπορούν να διαμορφωθούν. Να διαρρυθμιστούν για να μπορούν να δεχτούν οχήματα για στάθμευση”.

· Η δυνατότητα απόκτησης ενός νέου χώρου στάθμευσης εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης. Υπάρχει οικονομικό περιθώριο για τέτοια κίνηση;

“Ακριβώς. Υπάρχει. Είναι όλα θέμα χρόνου. Το Δημόσιο αργεί στις διαδικασίες του, οπότε θέλει μεγάλη υπομονή.

Ασχολούμαστε συνεχώς και με αυτό το πρόβλημα, γιατί δεν είναι μόνο αυτό. Αλλά κρίνεται απαραίτητο και είναι σημαντικό, ειδικά από γειτονιές και τον δρόμο, να φύγουν τα οχήματα. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί και νομίζω πως θα βρούμε κάποιες λύσεις”.

· Έχετε κάνει προφανώς κρούσεις κι επαφές με ιδιοκτήτες σε διερευνητικό επίπεδο. Έχετε καταλήξει σε ακίνητα; Προκρίνετε κάποιο ως καταλληλότερο; Είχατε αναφέρει στο λογοδοσία για ένα παλιό εργοστάσιο κοντά στην Ηρώων Πολυτεχνείου.

“Ήδη έχουμε βρει κάποιους χώρους, οπότε θα πρέπει να το δούμε αναλυτικά. Δεν έχουμε καταλήξει σε κάποιο. Είχα κάνει λόγο για ένα παλιό εργοστάσιο. Το ακίνητο που θα καταλήξουμε, θα πρέπει να κοιτάξουμε με προσοχή να πληροί όλες τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές. Πρέπει για παράδειγμα, να υπάρχει είσοδος και διαφορετική έξοδος. Όλα αυτά πρέπει να τα δούμε, προτού ανακοινώσουμε οτιδήποτε και προτού γίνουν ενέργειες για να έχουμε έναν κατάλληλο χώρο για νέο parking”.

· Εξετάζετε τα δεδομένα με την προοπτική αγοράς ή ενοικίασης ενός χώρου;

“Μιλάμε και για αγορά και για ενοικίαση. Κι αυτό καθώς, κάποια από αυτά τα ακίνητα είναι προς ενοικίαση. Τα περισσότερα είναι προς ενοικίαση. Δεν πωλούνται. Άρα, βλέπουμε και τα δύο σενάρια”.

· Για την αγορά του parking της Λαλακιάς την περασμένη θητεία, είχε κάνει μία έρευνα ο τότε γενικός γραμματέας του Δήμου. “Πατήσατε” πάνω σε αυτά τα δεδομένα; Ποια είναι η γεωγραφική έκταση την οποία εξετάζετε;

“Ουσιαστικά το τεράστιο και μεγάλο πρόβλημα είναι της Ερμούπολης. Από εκεί και μετά, κοιτάζουμε και για τα χωριά. Ειδικά για τα χωριά που έχουν αναπτυχθεί τουριστικά, βλέπουμε μήπως μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι για τα επόμενα χρόνια θα υπάρχουν χώροι που θα εξυπηρετούν την κίνηση και την αυξανόμενη ζήτηση. Όμως το τεράστιο πρόβλημα, όπως όλοι γνωρίζουμε είναι μέσα στην Ερμούπολη”.

· Υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός οχημάτων που εξετάζετε να μπορεί να καλύπτεται για στάθμευση; Υπάρχουν δεδομένα;  

“Αυτός ο αριθμός είναι σχετικός. Φέτος είχαμε νομίζω 1.000 περισσότερα οχήματα από το 2023. Οπότε, αυτός ο αριθμός, απ΄ ό,τι φαίνεται, αυξάνει συνεχώς. Το θέμα είναι να βρούμε λύσεις ώστε να είμαστε συμβατοί με όλη αυτή την κίνηση όπως εξελίσσεται. Δεν είναι εύκολη υπόθεση καθώς είναι ελάχιστοι οι χώροι που μπορούν να εξυπηρετήσουν, αλλά γίνεται συνεχώς μία έρευνα. Να δούμε πώς μπορούμε να το αμβλύνουμε το πρόβλημα”.

· Δημοτικός χώρος που να μπορέσει να αξιοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχει ή όχι;

“Όχι, δεν υπάρχει κάτι. Δυστυχώς”.

· Ποιος είναι ο στόχος σας μέσα στο 2025; Θα ανακοινώσετε χώρο και θα είστε έτοιμοι να τον διαθέσετε από το επόμενο καλοκαίρι;

“Ναι, μέσα στο 2025 θα ανακοινώσουμε και θα το δούμε και στο τεχνικό πρόγραμμα για τους σχετικούς χώρους που λέμε.

Στόχος μας όντως είναι από το καλοκαίρι του 2025 να έχουμε εξασφαλίσει έναν επιπλέον νέο χώρο. Ελπίζω να τα καταφέρουμε”.

· Κατά τη γνώμη σας, υπάρχει η αναγκαιότητα σύνδεσης με τη δημοτική συγκοινωνία και τα mini bus;

“Ακριβώς. Τουλάχιστον για τους μεγάλους χώρους όπως είναι το νέο parking στη Λαλακιά, θεωρώ πως πρέπει να υπάρχει η σύνδεση με τα δρομολόγια του mini bus ώστε ο χώρος να είναι χρήσιμος στο 100%. Παρόλο που δεν είναι κάποια φοβερή απόσταση. Ωστόσο, όπως έχει εξελιχθεί η κατάσταση, όλοι θέλουν να μπουν μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο ή μία μηχανή ή με τη συγκοινωνία.

Η προσπάθειά μας για την υπόθεση του κυκλοφοριακού, εγώ θα πω ότι είναι συνεχής. Η κάθε Δημοτική Αρχή θέλει να το διαχειριστεί και να το λύσει – αν είναι δυνατόν -, αλλά ξέρουμε ότι οι διαθέσιμοι χώροι είναι ελάχιστοι”.