Όμηροι οι νησιώτες σε κάθε παρατεταμένη απεργία της ΠΝΟ
- Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου, 2024 - 06:20
“Μπλόκο” στην ομαλή ζωή των νησιωτών θέτουν οι απεργοί της ΠΝΟ, κάθε φορά που αποφασίζουν παρατεταμένες(!) απεργιακές κινητοποιήσεις, κρατώντας δεμένα τα πλοία στα λιμάνια, καθώς εμποδίζουν τις μετακινήσεις κατοίκων για σοβαρά ζητήματα υγείας προς το κέντρο και την Αθήνα, φρενάρουν τη μεταφορά προϊόντων και σταματούν την τροφοδοσία προς τα νησιά.
Ο τετραήμερος αποκλεισμός, που αποφάσισε ουσιαστικά η ΠΝΟ, αφού έλαβε απόφαση να “κολλήσει” νέα 48ωρη απεργία (24 και 25/10), στην πρώτη ήδη πραγματοποιηθείσα (22 και 23/10), προκαλεί σοβαρές συνέπειες σε πολλά επίπεδα, οδηγώντας τους νησιώτες σε ομηρία, αφού η γεωγραφική ασυνέχεια των Κυκλάδων, δεν επιτρέπει εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης και μεταφοράς.
Συγκεκριμένα, ανατρέπονται ή και ακυρώνονται τα προγραμματισμένα ταξίδια νεφροπαθών και καρκινοπαθών από τα νησιά προς την Αθήνα, καθώς και άλλων πολιτών που αντιμετωπίζουν κρίσιμα θέματα υγείας, με όποιο κίνδυνο ελλοχεύει αυτό για την ίδια τη ζωή τους, ενώ η αγωνία εντοπίζεται ιδιαιτέρως αυξημένη και στους κατοίκους των μικρών νησιών που δεν διαθέτουν Νοσοκομεία. Επιπλέον, εταιρείες τροφοδοσίας “παγώνουν” όσον αφορά στις προμήθειες βασικών προϊόντων, αφού τα φορτηγά παραμένουν αποκλεισμένα στο λιμάνι του Πειραιά, μη μπορώντας να ανταποκριθούν στον εφοδιασμό των υπολοίπων τοπικών επιχειρήσεων.
Παράλληλα, νησιώτες που βρίσκονται στην Αθήνα κι ενώ γνωρίζουν αρχικά για 48ωρη απεργία, αιφνιδιάζονται απόλυτα από την παράταση της και αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να καλύψουν οικονομικά τη διαμονή τους. Την ίδια ώρα, φοιτητές, δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους στις Κυκλάδες, για το τριήμερο της εθνικής επετείου.
Ακόμη, δεν είναι λίγες και οι ακυρώσεις κρατήσεων που υπάρχουν σε ξενοδοχεία και καταλύματα στα νησιά, από κόσμο που ήθελε να αξιοποιήσει το προσεχές τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία των νησιών και των τουριστικών επιχειρήσεων, ενώ επίσης, αδυνατούν να μετακινηθούν προς Αθήνα, τουρίστες που βρίσκονται ήδη στις Κυκλάδες.
Παρά το γεγονός πως ο κλάδος των ναυτικών και των ναυτεργατών έχει κάθε δικαίωμα στην απεργία, διεκδικώντας την ικανοποίηση των σημαντικών αιτημάτων του, για καλύτερες εργασιακές συνθήκες (κύριο θέμα οι συλλογικές συμβάσεις), ωστόσο, η λογική επιβάλλει πως πρέπει να υπολογίζει και τις σοβαρές συνέπειες που προκαλεί στους νησιώτες. Ένας επανασχεδιασμός του χρόνου διάρκειας των απεργιακών κινητοποιήσεων, από 48ωρες σε 24ωρες και απαραίτητα με κενό διάστημα διημέρου μεταξύ τους, κρίνεται απαραίτητος, για να μην “κλείνει” η παροχή… οξυγόνου στα νησιά.
Επιπλέον, η πολιτεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν επιτρέπεται να κωφεύουν απέναντι στο πολυετές(!) αίτημα των Κυκλαδιτών για δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας, σε ημέρες απεργιών, αντιμετωπίζοντας τους νησιώτες για μία ακόμη φορά ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, συγκριτικά με τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας.
Ευθύνη ενός οργανωμένου κράτους, άλλωστε, αποτελεί η διασφάλιση του αυτονόητου δικαιώματος των νησιωτών στις μετακινήσεις και η αναγνώριση στην πράξη της ιδιαιτερότητας της γεωγραφικής ασυνέχειας.
Για όλα τα παραπάνω, μιλούν στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου και οι βουλευτές Κυκλάδων, Κατερίνα Μονογυιού, Φίλιππος Φόρτωμας και Μάκρος Καφούρος. Στην τηλεφωνική επικοινωνία της εφημερίδας χθες, προς τον βουλευτή Κυκλάδων και αν. υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Βρούτση, ο ίδιος δεν απάντησε στις κλήσεις, όπως δυστυχώς, κατ’ επανάληψη έχει συμβεί και στο παρελθόν για θέματα που αφορούν τη νησιωτικότητα.
Γ. Ρούσσος: Να μπει τέλος στην επαναλαμβανόμενη ομηρία των νησιωτών
Να σταματήσει η επαναλαμβανόμενη απεργιακή κινητοποίηση, ζήτησε χθες, με παρέμβασή του προς την ΠΝΟ, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, σημειώνοντας πως, σε κάθε διεκδίκησή της, δεν μπορεί να συνεχίζεται η ομηρία των νησιωτών.
Ειδικότερα, ο κ. Ρούσσος τόνισε πως, η 48ωρη απεργία έπρεπε να μετατραπεί σε 24ωρη, καθώς ακολουθεί τριήμερο και τα προβλήματα στην τροφοδοσία είναι πολύ σοβαρά.
“Όπως έχουμε δηλώσει ως Επιμελητήριο, σεβόμαστε προφανώς το δικαίωμα να διεκδικεί οποιοσδήποτε εργαζόμενος τα δικαιώματά του. Επειδή όμως, οι εποχές αλλάζουν και έχει γίνει προσαρμογή όλων μας σε νέα δεδομένα, θα πρέπει κάποια στιγμή να αλλάξει και αυτό το καθεστώς επαναλαμβανόμενης ομηρίας των κατοίκων των νησιών, αφού είναι η μοναδική απεργία που συνεχίζει να μην έχει ποσοστό ασφαλείας και να μην έχει διέξοδο ο πολίτης και η επιχείρηση όταν αποκλείεται”, παρατήρησε αρχικά.
Εστιάζοντας στην παρέμβαση προς την ΠΝΟ, εξήγησε πως, “ως Επιμελητήριο ζητήσαμε από την ΠΝΟ να διακόψει τη δεύτερη επαναλαμβανόμενη και συνεχιζόμενη απεργία της, δηλαδή από 48ωρη να γίνει 24ωρη, γιατί είναι αδιανόητο σε μία εποχή που τα καταστήματα τροφοδοτούνται σε επίπεδο ημέρας και δεν έχουν στοκ και έρχεται τριήμερο, να συνεχίζουμε να αποκλείουμε παντελώς τα νησιά ως προς τη σύνδεσή τους”.
Συμπλήρωσε δε, πως, “δεν επιθυμώ να ξαναπώ αυτά που έχουμε πει εκατοντάδες φορές για θέματα έκτακτης ανάγκης και θέματα υγείας και Νοσοκομείων ή άλλες ελλείψεις και σε καμία περίπτωση, το Επιμελητήριο δεν μπαίνει στη συζήτηση των ενδιαφερόμενων πλευρών σχετικά με τις διεκδικήσεις. Όμως, κάποια στιγμή, όσα λέγαμε περί πλοίου ασφαλείας, - αν αυτό είναι εφικτό να γίνει στην πράξη γιατί κάποιες φορές αν υπάρξει, μπορεί να εμποδιστεί από τις κινητοποιήσεις -, πρέπει να προχωρήσουν”.
Καταλήγοντας στις δηλώσεις του, ο κ. Ρούσσος επανέλαβε σε απόλυτο τόνο πως, “θεωρούμε πως πρέπει να λήξει τώρα η απεργία χωρίς να σταματήσει η διεκδίκησή τους, γιατί μεσολαβεί και τριήμερο. Και αμέσως μετά, πρέπει το σύνολο των φορέων και των αρμοδίων – κυβέρνηση, εταιρείες, φορείς, τοπική αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού - να αντιμετωπίσει συνολικά αυτό το ζήτημα. Δεν μπορεί κάθε φορά που υπάρχει μία διεκδίκηση να απομονώνονται τα νησιά μας”.
Γ. Λεονταρίτης: Αμεσότητα στο πλοίο ασφαλείας και τέλος στις επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις
Σαφής ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης αναφορικά με την αναγκαιότητα προάσπισης των νησιωτών και του δικαιώματος ελεύθερης και ανεμπόδιστης μετακίνησής τους, με φόντο την τετραήμερη ομηρία των κατοίκων του νομού, ανέφερε αρχικά πως, “η απεργία είναι ιερό δικαίωμα. Όμως πρέπει να έχει κανόνες”. Σύμφωνα με όσα επισήμανε “οι απεργοί οφείλουν να σέβονται τους υπόλοιπους πολίτες και να σκέφτονται ότι η διεκδίκηση των αιτημάτων τους, δεν μπορεί να καταπατά τα δικαιώματα των άλλων”.
Μάλιστα, έθεσε επί τάπητος τα ερωτήματα: “Τι θα πουν σε έναν ασθενή που πρέπει να μεταβεί στην Αθήνα για θέμα υγείας; Σε οποιαδήποτε πολίτη που λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, πρέπει να μετακινηθεί; Σε κάποιον που πρέπει να ταξιδέψει στο εξωτερικό ή και στο εσωτερικό της χώρας για σοβαρό λόγο;”.
Στη συνέχεια, ο κ. Λεονταρίτης σημείωσε πως “μπορώ να αναφέρω και πολλούς άλλους λόγους, όμως δεν θα το κάνω γιατί όλοι τους γνωρίζουμε”, ενώ υπογράμμισε σε απόλυτο τόνο πως, η πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου, οφείλει να ανταποκριθεί στα αυτονόητα, για ύπαρξη πλοίου ασφαλείας και μάλιστα αυτό να γίνεται άμεσα. “Πιστεύω ακράδαντα ότι η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να εξασφαλίζει την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών και των αγαθών. Το έχω πει παρά πολλές φορές και έχω στείλει παρά πολλές επιστολές, σε όλους τους υπουργούς Ναυτιλίας διαχρονικά”, σημείωσε, λέγοντας παράλληλα σε επίπεδο προτάσεων πως, “σε κάθε απεργία πρέπει να υπάρχει πλοίο ασφαλείας, ή στη χειρότερη των περιπτώσεων, οι απεργίες να μην είναι επαναλαμβανόμενες, ώστε να υπάρχει δυνατότητα ενός μίνιμουμ προγραμματισμού από τους ενδιαφερόμενους να ταξιδέψουν. Τέσσερις ημέρες συνεχόμενης απεργίας, είναι απαράδεκτο”.
Ως εκ τούτου, υποστήριξε πως πρέπει “να θεσμοθετηθεί το πλοίο ασφαλείας και να δρομολογείται άμεσα(!) με την κήρυξη της απεργίας και όχι να υπάρχει πρόβλεψη νομοθετικά, αυτό να μπαίνει μετά από κάποιες ημέρες” κι αυτό, καθώς επισήμανε πως, “όταν απεργεί ένας επαγγελματικός κλάδος γνωρίζουμε όλοι ότι δυσκολεύει την καθημερινότητα των υπολοίπων. Οι απεργίες όμως των ναυτικών, με τον τρόπο που γίνονται, δημιουργούν συνθήκες ομηρίας για τους νησιώτες”.
Προτού κλείσει τις δηλώσεις του, υπογράμμισε πως, τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι απεργοί, “οφείλουν να μας σέβονται και να μας διασφαλίζουν το Συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης και ας διαρκέσει η απεργία όσο κρίνουν οι απεργοί”.
Ο κ. Λεονταρίτης, συμπυκνώνοντας τα λεγόμενά του για το θέμα σε μία φράση, προσέθεσε με νόημα πως: “Σέβομαι την απεργία, καταγγέλλω την ομηρία”.
Αλ. Αθανασίου: Πρωτοβουλία για πλοίο ασφαλείας και στην ΠΕΔ Ν. Αιγαίου
Την αναγκαιότητα προάσπισης των νησιωτών όσον αφορά στο δικαίωμα της απρόσκοπτης μετακίνησης, επισήμανε με δήλωσή του, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, με φόντο τον παρατεταμένο τετραήμερο αποκλεισμό, σε συνέχεια σχετικής απόφασης της ΠΝΟ.
Αν και όπως τόνισε “κατανοούμε τα αιτήματα των ναυτικών και ορισμένα τα θεωρούμε πολύ εύλογα καθώς και πολλές οικογένειες στη Σύρο έχουν ναυτικούς”, ωστόσο, όπως εξηγεί, “δυστυχώς τελικά την πληρώνει ο νησιώτης”.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου, “δεν μπορεί να αποκλείεται ο κόσμος των νησιών. Πρέπει να υπάρχει ένα πλοίο ασφαλείας για να εξυπηρετείται ο κόσμος γιατί υπάρχουν και έκτακτες ανάγκες” και όπως εξήγησε, προς αυτή την κατεύθυνση, “θα πρέπει να κινηθεί και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής”.
Μάλιστα, τόνισε, πως θα αναληφθεί σχετική πρωτοβουλία και στο πλαίσιο επόμενης συνεδρίασης της ΠΕΔ Ν. Αιγαίου. “Θα μπορούσαμε κάλλιστα να συζητήσουμε το θέμα. Πιθανότατα θα κάνουμε συνεδρίαση και στις 30 Οκτωβρίου ως συνέχεια της συμμετοχής μας στο προσυνέδριο της ΚΕΔΕ και φυσικά θα μπορούσε να τεθεί επί τάπητος αυτό το σοβαρό θέμα”.
Αναφορικά δε, με τις συνέπειες που βιώνουν οι νησιώτες από την απεργία, ο δήμαρχος πρόσθεσε πως, “υπάρχει κόσμος που πρέπει να μετακινηθεί για θέματα υγείας στην Αθήνα και μάλιστα εκτάκτως”, ενώ ενόψει του τριημέρου, έθιξε και τις “απώλειες” από άποψη επισκεψιμότητας. “Θα υπάρξει ζημιά στα νησιά το τριήμερο της εθνικής επετείου, αφού κόσμος που ήθελε να ταξιδέψει στη Σύρο και σε άλλα νησιά, προχωρά σε ακυρώσεις. Έχω δεχθεί όγκο τηλεφωνημάτων από χθες, που μου εκφράζουν παράπονα και μεταφέρουν και αυτό το θέμα των ακυρώσεων κρατήσεων, μεταξύ άλλων”, συμπλήρωσε.
Παρακάτω, γνωστοποίησε πως, από την πλευρά του, έκανε παρέμβαση άμεσα προς τη Sky Express, ώστε αν είναι εφικτό να δρομολογηθεί ένα επιπλέον αεροπορικό δρομολόγιο για τη Σύρο, σήμερα. “Είχα τηλεφωνική επικοινωνία με τη Sky Express από χθες, με τους υπευθύνους της εταιρείας, αμέσως μετά τη νέα ανακοίνωση της ΠΝΟ για συνέχιση της απεργίας και ζήτησα να μπει ένα ακόμη δρομολόγιο για τη Σύρο, προκειμένου να εξυπηρετηθεί κόσμος”, ανέφερε σχετικά.
Έκλεισε τις δηλώσεις του, λέγοντας πως, “είναι σεβαστός ο κάθε κλάδος και τα αιτήματά του, όμως πρέπει να υπάρχει πρόνοια και στις απεργίες και να μην προκηρύσσονται επαναλαμβανόμενες χωρίς κενό διάστημα”.
Φ. Φόρτωμας: Οι παρατεταμένες απεργίες θίγουν τους νησιώτες και όχι τις ακτοπλοϊκές
Τις επιπτώσεις που προκαλούνται κάθε φορά στις νησιωτικές κοινωνίες, όταν πραγματοποιούνται απεργίες της ΠΝΟ και μάλιστα παρατεταμένες χρονικά, εμποδίζοντας απόλυτα τους νησιώτες από τις μετακινήσεις τους, σημείωσε ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας.
Μιλώντας στην εφημερίδα, τόνισε πως, η όποια απόφαση απεργιακής κινητοποίησης θα πρέπει απαραίτητα να λαμβάνει υπόψιν και τις άλλες κοινωνικές ομάδες, ενώ προσθέτει πως το Υπουργείο Ναυτιλίας, οφείλει να ανταποκριθεί στο σταθερό αίτημα για εξασφάλιση πλοίου ασφαλείας.
“Καταρχήν η απεργιακή κινητοποίηση και τα αιτήματά τους είναι σεβαστά, υπό την έννοια πως αφορούν τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και την ποιότητα εργασίας τους. Από την άλλη πλευρά, όταν γίνονται παρατεταμένα, δημιουργώντας προβλήματα σε νησιώτες που αντιμετωπίζουν θέματα υγείας και καλούνται να μετακινούνται στην Αθήνα, ή και προκαλώντας προβλήματα στο κομμάτι της τροφοδοσίας, αυτό “γεννά” εύλογα ανησυχία”, εξήγησε με σαφήνεια.
Μάλιστα, επεσήμανε ότι “η ιδιαιτερότητα της νησιωτικής περιοχής με τη γεωγραφική ασυνέχειά της είναι μία συγκεκριμένη πραγματικότητα και συνθήκη, που αυτομάτως, θέτει ζητήματα αυτάρκειας σε τροφοδοσία και προϊόντα αλλά και στην υγεία”. Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “προφανώς, πέρα από τις διεκδικήσεις πρέπει να γίνεται σεβαστή η ελευθερία των άλλων κοινωνικών ομάδων και συγκεκριμένα, των νησιωτών στις μετακινήσεις”, παρατηρώντας πως όμως πως, δυστυχώς με τις παρατεταμένες απεργίες και όταν αυτές γίνονται, “στις δικές μας περιοχές, δυστυχώς, δεν υπάρχει αυτός ο σεβασμός”.
Εστιάζοντας ειδικότερα, σε νησιώτες που πρέπει να ταξιδέψουν για σοβαρά θέματα υγείας, δήλωσε: “Να αναφέρω πως υπάρχου ζητήματα με τους νεφροπαθείς και τους καρκινοπαθείς που πρέπει να μετακινούνται και όλη αυτή η κατάσταση, δημιουργεί μία τεράστια ανησυχία. Αυτοί οι άνθρωποι πώς θα φροντίσουν να μετακινηθούν, αν είναι “κλειστά” τα λιμάνια λόγω απεργίας;”.
Άρα, επανέρχεται στο πρόβλημα και εξήγησε πως, “μία ακόμη 48ωρη απεργία, έρχεται να δοκιμάσει τους νησιώτες και όχι τις εταιρείες, έρχεται να θίξει τους νησιώτες και όχι τις ακτοπλοϊκές”.
Κλείνοντας τις δηλώσεις του, σημείωσε πως, “θεωρώ πως οι όποιες κινητοποιήσεις πρέπει να γίνονται με σεβασμό προς τον πολίτη, κάτι που πολλές φορές δεν συμβαίνει, όπως με την παρατεταμένη απεργία. Και πρέπει και τα αιτήματα να είναι σε μία λογική βάση. Άρα, προφανώς, πρέπει να δρομολογηθεί ένα πλοίο ασφαλείας και σε τέτοιες ειδικές συνθήκες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να κινείται ανάλογα”.
Μ. Καφούρος: Θεσμική υποχρέωση του Υπ. Ναυτιλίας να διασφαλίζει την επικοινωνία και τροφοδοσία των νησιών
Παρομοίως, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Μάρκος Καφούρος, επεσήμανε πως θεωρεί πως είναι αυτονόητη θεσμική υποχρέωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, να μεριμνήσει για πλοίο ασφαλείας, καθώς όπως σημείωσε, πέραν του δικαιώματος των ναυτικών στην απεργία, επιβάλλεται να μη μένουν αποκλεισμένοι οι νησιώτες, όταν τα πλοία κρατούνται στα λιμάνια.
“Η απεργία της ΠΝΟ αποτελεί ένα αναφαίρετο δικαίωμα σε μια δημοκρατική χώρα, ωστόσο, οι απεργίες οφείλουν να σταθμίζουν και τις παράπλευρες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, ειδικά στην περίπτωση που μια - επί μακρόν απεργία - στην ακτοπλοΐα, στερεί από τα νησιά τη μοναδική επιλογή σύνδεσης με την ηπειρωτική χώρα”, παρατήρησε αρχικά ο κ. Καφούρος, εξηγώντας πως η συνέχιση της απεργίας για 48 ώρες, δηλαδή μέχρι και σήμερα, προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις στις νησιωτικές κοινωνίες.
“Είναι προφανές ότι η παράταση της απεργίας για 48 επιπλέον ώρες, θα οξύνει περαιτέρω τις αρνητικές επιδράσεις στις νησιωτικές κοινωνίες, με βασικότερη την έλλειψη επικοινωνίας και τροφοδοσίας των νησιών με βασικά υλικά αγαθά”, πρόσθεσε, λέγοντας παρακάτω πως, “όλες οι πλευρές θα πρέπει να επιδείξουν το μέγιστο βαθμό συνεννόησης και συνεργασίας για την επίλυση των προβλημάτων, χωρίς να θίγονται την ίδια στιγμή τα δικαιώματα των υπολοίπων κοινωνικών ομάδων”.
Κατά συνέπεια, αναφερόμενος στην ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, υπογράμμισε, πως, “είναι αυτονόητη η θεσμική υποχρέωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας, λόγω της αδυναμίας εκτέλεσης τακτικών δρομολογίων, για λόγους δημοσίου συμφέροντος, δημόσιας υγείας και ενδεχόμενων κινδύνων για τη ζωή των πολιτών, με σκοπό να διασφαλιστεί η ελάχιστη επικοινωνία και τροφοδοσία των νησιών όπως προβλέπεται και από το ν.4948/2022 (σ.σ. Κώδικας νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών)”.
Κ. Μονογυιού: Να σταματήσει γρήγορα η ταλαιπωρία των νησιωτών
Από την πλευρά της, η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού, αν και επισήμανε πως η απεργία θίγει σοβαρά την καθημερινότητα των νησιωτών, ωστόσο, στέκεται επιγραμματικά στο πρόβλημα και εξαντλεί τη δήλωσή της με φόντο την παρατεταμένη απεργία της ΠΝΟ, στο να υπερασπιστεί την κυβέρνηση.
Ειδικότερα, η ίδια ανέφερε: “Η 48ωρη απεργία της ΠΝΟ, που βασικό της αίτημα είναι η σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2025, δημιουργεί σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των νησιωτών μας και στην τοπική οικονομία. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στηρίζει τον κοινωνικό διάλογο ως το μόνο μέσο για την εξεύρεση λύσης. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις και επιθυμούν την άμεση ολοκλήρωση του διαλόγου, ώστε να λυθεί γρήγορα η απεργία και να σταματήσει η ταλαιπωρία των νησιωτών μας, που εξαρτώνται από την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στη στήριξη των νησιών μας, προωθώντας πολιτικές που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας, ενώ παράλληλα στηρίζει τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων μέσα από υπεύθυνο διάλογο”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Το μεσημέρι η απόφαση για συνέχιση ή μη, της απεργίας της ΠΝΟ
13 Δεκ. 2021 - 12:23 - Απεργία ΠΝΟ: Προς λήξη στις 2 το μεσημέρι
25 Οκτ. 2024 - 12:10 - Γ. Ρούσσος προς ΠΝΟ: "Διακόψτε τη 48ωρη απεργία και μετατρέψτε τη σε 24ωρη"
24 Οκτ. 2024 - 13:48 - Νέα 48ωρη απεργία της ΠΝΟ - Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια 24 και 25 Οκτωβρίου
23 Οκτ. 2024 - 17:35 - Δεμένα σήμερα τα πλοία στα λιμάνια λόγω απεργίας της ΠΝΟ
22 Οκτ. 2024 - 8:15