Τα νέα δεδομένα που εξετάζει η Δημοτική Αρχή Σύρου – Ερμούπολης για τη δημοτική συγκοινωνία

Επανασχεδιασμός δρομολογίων και αντίτιμο για επισκέπτες

Απαντήσεις του αντιδημάρχου Οικονομικών, Δ. Κοσμά για την αναγκαιότητα να “κουμπώσει” ο σχεδιασμός με τις πραγματικές ανάγκες

Στο προσκήνιο έρχεται η αναγκαιότητα επανασχεδιασμού των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας στη Σύρο, καθώς τα δεδομένα στις μετακινήσεις, τόσο τη χειμερινή, όσο και τη θερινή περίοδο έχουν μεταβληθεί και η εξυπηρέτηση των πολιτών με τα mini bus, δεν “κουμπώνει” με τις πραγματικές ανάγκες, σήμερα.

Χώροι στάθμευσης που δεν έχουν συνδεθεί με τη δημοτική συγκοινωνία, “νεκρά” δρομολόγια ορισμένες ημέρες και ώρες, αλλά και ιδιαιτέρως αυξημένη κίνηση κατά τα μεσημέρια και ιδιαίτερα, τα καλοκαίρια, συνθέτουν μία κατάσταση που δεν μπορεί να συνεχιστεί, αν συνυπολογίσει κάποιος και το πρόβλημα του κυκλοφοριακού στην Ερμούπολη.

Αναφορικά με πρώτες συζητήσεις για τον επανασχεδιασμό και τα περιθώρια που έχει η Δημοτική Αρχή, ρωτήθηκε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Δημήτρης Κοσμάς, ο οποίος εξ αρχής επεσήμανε πως είναι μία υπηρεσία ιδιαιτέρως ακριβή για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης που όμως θα συνεχίσει να παρέχεται δωρεάν προς τους μόνιμους κατοίκους, όμως όχι και για τους επισκέπτες.

Αρκεί να υπενθυμιστεί, πως, το καλοκαίρι του 2023, ο Δήμος είχε προχωρήσει στην ανανέωση της σύμβασης με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., η οποία και εκτελεί τη δημοτική συγκοινωνία. Η ανανέωση είχε αποφασιστεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή να γίνει για 2,5 χρόνια έναντι του ποσού του 1 εκατ. ευρώ σχεδόν (420 χιλ. ευρώ ετησίως).

Σύμφωνα με όσα τόνισε ο κ. Κοσμάς, αυτή η σύμβαση, οικονομικά δεν μπορεί να συρρικνωθεί, ωστόσο, επεσήμανε πως, το νησί χρειάζεται υπηρεσίες που θα “πατούν” πάνω στις σημερινές ανάγκες και κατά συνέπεια, θα υπάρξει ένας νέος “οδικός χάρτης” δρομολογίων.

Αξίζει να αναφερθεί πως, τα δρομολόγια δυστυχώς, δεν έχουν μεταβληθεί τα τελευταία 20 χρόνια, κατάσταση που δεν αφήνει περιθώριο στη Δημοτική Αρχή για εφησυχασμό, από τη στιγμή που το κυκλοφοριακό διογκώνεται, χρόνο με τον χρόνο.

“Να δώσουμε τη λύση των mini bus στον δημότη”

Ερωτηθείς αρχικά, αν η υπόθεση του επανασχεδιασμού της δημοτικής συγκοινωνίας εκτιμά πως χρήζει αποφάσεων άμεσα, ο αντιδήμαρχος Οικονομικών παρατήρησε τα εξής. “Υπάρχουν διάφορες συζητήσεις και το θετικό είναι πως θα γίνει μία αύξηση στον στόλο των οχημάτων. Ήδη περιμένουμε δύο mini bus με ηλεκτροκίνηση και φυσικά, πρέπει να γίνει ένας επανασχεδιασμός στα δρομολόγια”, ανέφερε, τονίζοντας, μάλιστα, πως “η θέση της Δημοτικής Αρχής είναι πως από τη στιγμή που αυξάνεται ο στόλος των μικρών λεωφορείων, θα πρέπει να γίνει ένας επανασχεδιασμός όλων των δρομολογίων, γιατί αυτό θα αμβλύνει περισσότερο το κυκλοφοριακό πρόβλημά μας”.

Επίσης, σημείωσε πως αν ο σχεδιασμός “κουμπώσει” με την πραγματικότητα, τότε θα μειωθεί το κυκλοφοριακό. “Αν δώσουμε τη λύση της συγκοινωνίας στον πολίτη, πιθανολογώ ότι θα αρχίσει να χρησιμοποιεί το mini bus ακόμη περισσότερο. Οπότε να έχουμε κάποια άμβλυνση στο κυκλοφοριακό”, δήλωσε σχετικά.

Προπληρωμένη κάρτα για mini bus και επισκέψιμους χώρους

Παρακάτω, ρωτήθηκε για το πολυσυζητημένο “τσουχτερό” για τον Δήμο ποσό που δίνει ετησίως για τη δημοτική συγκοινωνία, η οποία δεν είναι ανταποδοτική ούτε στο ελάχιστο.

“Το ποσό της σύμβασης έχει φτάσει στο όριο. Δεν μπορούμε να το συρρικνώσουμε άλλο. Μιλάμε για 420.000 ευρώ τον χρόνο”, ξεκαθάρισε, εξηγώντας παράλληλα πως, θα εξετασθεί ένα είδος αντιτίμου μόνο για τους επισκέπτες. “Ήδη υπάρχει μία σκέψη και έχει συζητηθεί, αλλά ακόμη, δεν έχει πάρει “σάρκα και οστά”. Αυτή αφορά στο να πληρώνουν μία προπληρωμένη κάρτα, οι επισκέπτες του νησιού, που θα συμπεριλαμβάνει και τις μετακινήσεις με τη δημοτική συγκοινωνία και τις επισκέψεις σε πολιτιστικούς χώρους”, υπογράμμισε, λέγοντας μάλιστα πως, “όλα είναι υπό συζήτηση γιατί εξετάζουμε πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην πράξη. Θα είναι μία προπληρωμένη κάρτα με ένα γενικό πακέτο για να δούμε πώς θα συμπεριλαμβάνει όλα αυτά τα πράγματα”.

Ερωτηθείς, αν η σημερινή Δημοτική Αρχή εξετάζει αντίτιμο και για τους μόνιμους κατοίκους, συμπλήρωσε σε απόλυτο τόνο, “για τους μόνιμους κατοίκους όχι δεν θα αφορά αυτή η κατάσταση, δηλαδή το αντίτιμο. Δεν είναι στις σκέψεις μας κάτι τέτοιο”.

Αλλαγές βάσει μελέτης

Δεδομένου ότι ο επανασχεδιασμός θα πρέπει να πατήσει σε στοιχεία, ρωτήθηκε αν αυτά υπάρχουν ή έχουν καταγραφεί. “Έχει γίνει μία έρευνα και έχουμε κάποια αποτελέσματα. Ό,τι αλλαγές είναι να γίνουν, δεν θα γίνουν ελαφρά τη καρδία, αλλά θα γίνουν βάσει μελέτης, για να δούμε ποια δρομολόγια και ποιες ώρες θα πρέπει να υπάρχουν. Έχει εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση η Τεχνική Υπηρεσία και έχει στοιχεία”, παρατήρησε ο αντιδήμαρχος, μιλώντας σε γενικότερο επίπεδο για κάποια δεδομένα.

“Είναι κάποια δρομολόγια που δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης και βέβαια ένα ακόμη πολύ βασικό δεδομένο είναι πως έχει μεγάλη διαφορά η κίνηση του καλοκαιριού, από την κίνηση του χειμώνα. Είναι ένα πακέτο που θα ερευνηθεί πολύ, ώστε να καταλήξουμε σε αυτές τις αλλαγές που θα έπρεπε να γίνουν”, σημείωσε, επαναλαμβάνοντας πως, “φυσικά είναι στο μυαλό μας και η σύνδεση με όλους τους χώρους στάθμευσης, γιατί αυτό είναι άκρως απαραίτητο να γίνει”.

“Έχουμε θέληση να προχωρήσουμε”

Ερωτηθείς τέλος, για το πότε χρονικά εξετάζει ο Δήμος τη λήψη σχετικών αποφάσεων, δεδομένου πως η τελευταία σύμβαση που συζητήθηκε από το καλοκαίρι του 2023 θα εφαρμόζεται μέχρι και τέλος του 2025, ανέφερε: “Δεν είναι ένα ανταποδοτικό μέτρο σε καμία περίπτωση για τον Δήμο. Αντιθέτως. Θεωρώ πως χρειάζεται υπομονή γιατί αναλάβαμε τον Δήμο με πάρα πολλά προβλήματα, διαχρονικά υπήρξαν αυτά τα θέματα και έχουμε τη θέληση πολλά από αυτά να λυθούν ή ακόμη να αμβλυνθούν προς όφελος των δημοτών. Αυτό είναι το μέλημά μας και γι αυτό αναλάβαμε και τον Δήμο. Ο επανασχεδιασμός είναι κάτι που θα δούμε άμεσα”.