“Πιο έτοιμοι στοχεύουμε στην έγκριση του master plan”
- Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024 - 06:20
Με επιχειρήματα και στοιχεία βάσει των μελετών που αφορούν και συνοδεύουν τον νέο σχεδιασμό της λιμενολεκάνης Ερμούπολης, απαντά η πλευρά της Σύρου στις παρατηρήσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και των πλοιάρχων, ώστε να επιτύχει την επανυποβολή του master plan στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και να στοχεύσει στην έγκρισή του.
Τα παραπάνω υποστήριξαν τόσο ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης, όσο και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, σε συνέχεια της συνάντησης που είχαν στην Αθήνα, την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, με τον γ.γ. Ναυτιλίας και Λιμένων και πρόεδρο της ΕΣΑΛ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.
Μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” μετά τη συνάντηση, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το θετικό κλίμα της συνεργασίας, τονίζοντας πως η πλευρά της Σύρου με την υποστήριξη των μελετητών του master plan, θα απαντήσουν άμεσα και(!) εγγράφως σε όλες τις παρατηρήσεις του Υπουργείου, αλλά και των πλοιάρχων που αφορούν στον νέο λειτουργικό σχεδιασμό και άρα και στο νέο λιμάνι στη θέση Λαδόπουλου. Αμέσως μετά από μία ακόμη συνάντηση με τους πλοιάρχους, θα υποβάλλουν εκ νέου προς έγκριση το master plan σε επόμενο Συμβούλιο της ΕΣΑΛ, με την αισιοδοξία αυτό να εγκριθεί.
Για όλα τα παραπάνω, μίλησαν αναλυτικά ο κ. Γαβιώτης και ο κ. Αθανασίου, τονίζοντας πως στη συνάντηση μαζί τους, συμμετείχαν και ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Φραγκίσκος Βακόνδιος και ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΔΛΤΣ, Ρένος Ζερβός, αλλά και οι μελετητές, έχοντας στη διάθεση όλων και τις υποστηρικτικές νέες μελέτες που έγιναν για να απαντηθούν θέματα, όπως η ασφάλεια των πλοίων στο νέο λιμάνι με συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες (κύκλος στροφής πλοίων) και η ασφάλεια, καθώς εκβάλλουν δύο ρέματα στην περιοχή.
Κ. Γαβιώτης: Να αποφύγουμε νέα απορριπτική απόφαση
Αναφορικά με τους λόγους της πραγματοποίησης της συνάντησης με τον κ. Κυριαζόπουλο, ο Κώστας Γαβιώτης ανέφερε: “Προτού ζητήσουμε να πάμε ξανά στην ΕΣΑΛ για την υποβολή του master plan προς έγκριση και για να αποφύγουμε μία απορριπτική απόφαση όπως είχαμε τα προηγούμενα χρόνια, ζήτησα να κάνουμε μία συνάντηση με τον γενικό γραμματέα και να του εξηγήσουμε συγκεκριμένα θέματα”. Αποτιμώντας αυτή τη συνάντηση, πρόσθεσε πως, “έγινε σε πολύ θετικό κλίμα και είμαστε ικανοποιημένοι από αυτή τη συζήτηση. Είναι ένας σχεδιασμός που δεν θα υλοποιηθεί “αύριο” όμως εμείς, πρέπει να μπούμε σε μία σειρά. Αυτό καταστήσαμε σαφές προς τον γενικό γραμματέα. Ότι ένα τέτοιο λιμάνι θα είναι για το καλό της Σύρου και των Κυκλάδων και φυσικά εδώ ο τόπος θα πάρει “ανάσα””. Συμπλήρωσε δε, πως, “εξ αρχής έχουμε πει πως είναι στις προτεραιότητές μας η έγκριση του master plan”.
Άμεσα απαντήσεις και συνάντηση με πλοιάρχους
Ερωτηθείς για τα επόμενα βήματα από πλευράς Λιμενικού Ταμείου Σύρου, πρόσθεσε: “Εμείς, άμεσα, θα στείλουμε ένα έγγραφο στην ΕΣΑΛ, ζητώντας να εισαχθεί το θέμα του master plan της Ερμούπολης στο Συμβούλιό τους. Θα στείλουμε τις απαντήσεις και τις διευκρινίσεις που μας είχαν ζητήσει και τις οποίες έχουν δουλέψει οι μελετητές και θα προχωρήσουμε. Στόχος είναι να γίνει άμεσα αυτό”.
Στην παρατήρηση αν θα κάνει συνάντηση και με τους πλοιάρχους, σημείωσε: “Εννοείται πως θα ζητήσω συνάντηση και με την πλευρά των πλοιάρχων γιατί έχουν στείλει έγγραφα με παρατηρήσεις, που δεν απαντήθηκαν ποτέ ως τώρα. Θα αναλάβω να γίνουν οι συναντήσεις με τις δύο Ενώσεις Πλοιάρχων. Βάσει μελετών θα δοθούν όλες οι απαντήσεις”.
Στην ερώτηση αν επιμείνουν στις δικές τους θέσεις, τι θα κάνει η διοίκηση, συμπλήρωσε: “Δεν νομίζω να αφήσουμε περιθώριο να επιμείνουν στα δικά τους. Και φυσικά και τα τόσα στρέμματα χερσαίων χώρων στο νέο λιμάνι, θα βοηθήσουνε συνολικά την ακτοπλοΐα”.
Οι κύριες παρατηρήσεις
Ειδικότερα, για τους βασικούς λόγους που θα δοθούν απαντήσεις βάσει των νέων μελετών, ο δήμαρχος όπως είχε αναφέρει και σε σχετική συνέντευξή του στην “Κοινή Γνώμη”, υπενθύμισε: “Οι λόγοι που επικαλούνται οι πλοίαρχοι είναι οι ανατολικοί, βορειοανατολικοί και νοτιοανατολικοί άνεμοι και θεωρούν ότι έχει μία επικινδυνότητα ο κύκλος στροφής των πλοίων με τέτοιους ανέμους. Είναι ένα σημείο του λιμένα που βγάζει και κύμα όποτε έχει τέτοιους καιρούς και σαφώς δεν αμφισβητούμε τη γνώση των πλοιάρχων”. Ωστόσο, πρόσθεσε πως, “η μελετητική εταιρεία θεωρεί πως με τα μέσα που υπάρχουν σήμερα για τις κυματικές μελέτες και όλα αυτά, ότι ξεπερνιούνται”.
Επιπρόσθετα, διευκρίνισε πως, “το δεύτερο – που δεν το λένε οι πλοίαρχοι αλλά το Υπουργείο Ναυτιλίας - είναι ότι επειδή καταλήγουν δύο ρέματα στην περιοχή είναι μία περιοχή που θα θέλει συχνές βυθοκορήσεις για να μη μαζεύει φερτά υλικά από τα δύο ρέματα”. Σύμφωνα με όσα επανέλαβε, “κι αυτό διευθετείται σύμφωνα με τους μελετητές”.
Από συνολικότερη σκοπιά και μετά από τη συνάντηση στην Αθήνα, ο κ. Αθανασίου για τα συγκεκριμένα θέματα, δήλωσε: “Όλα αυτά απαντώνται πιο εύκολα γιατί έχουν προχωρήσει καλύτερα οι υποστηρικτικές μελέτες για τον νέο λιμένα που είχαν γίνει με χρηματοδότηση από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ. Έχουμε νέες κυματικές μελέτες, υδραυλικές μελέτες κ.α.. Όλα αυτά θέλουμε να απαντηθούν”.
“Πιο ώριμοι για την έγκριση”
Παρακάτω, ο Κώστας Γαβιώτης τόνισε πως αφού απαντηθούν όλα, ο στόχος είναι να διεκδικηθεί η έγκριση. “Αυτός είναι ο στόχος μας να πάμε και να πάρουμε την έγκριση για το master plan από την ΕΣΑΛ. Δεν υπάρχει κάτι άλλο. Αν ναυαγήσει αυτή η προσπάθεια, μετά τέλος. Δεν θα κάνω προσωπικά άλλη προσπάθεια. Αν πάμε στην ΕΣΑΛ, τα έχουμε απαντήσει όλα και δεν το προχωρήσει, δεν έχουμε να κάνουμε κάτι άλλο. Θα πρέπει να πάρουμε άλλες αποφάσεις”, πρόσθεσε, λέγοντας ακόμη πως, “είναι ένα σενάριο που δεν εύχομαι να γίνει καθώς ο στόχος είναι μέσα στη θητεία μας να μπορέσει να εγκριθεί και συγκεκριμένα, μέσα στο 2025. Δεν πάμε για πιο πίσω. Δεν μας παίρνει να πάμε παραπίσω”.
Σε ανάλογο τόνο, ο Αλέξης Αθανασίου, επεσήμανε: “Δεν έχει νόημα να πάμε σε μία νέα ΕΣΑΛ και να πάρουμε αρνητική απάντηση. Εμείς στη συνάντηση δώσαμε έμφαση στη συζήτηση, στα επιχειρήματα και στη συνεννόηση. Στοχεύουμε με τον νέο σχεδιασμό να ανασάνει η πόλη. Θεωρώ ότι η συνάντηση έδειξε ότι έχουμε μία εποικοδομητική συνεργασία για την υπόθεση του master plan. Νομίζω είδαν πως είμαστε περισσότερο έτοιμοι από τις άλλες φορές. Θέλουμε να περάσει την ΕΣΑΛ. Είχαμε μία δίωρη καλή συνάντηση. Φάνηκε να υπάρχει μία καλή διάθεση συνεννόησης και φυσικά με τη βοήθεια των μελετητών”.
Μεγάλο έργο και υψηλές χρηματοδοτήσεις
Αμέσως μετά, ο κ. Γαβιώτης συμπλήρωσε πως, αν ληφθεί η θετική έγκριση του master plan, τότε θα αρχίσει η αναζήτηση χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση, η οποία όμως θα γίνει μετά από αρκετά χρόνια. “
“Μετά είναι ένα άλλο κομμάτι να πάμε για χρηματοδοτήσεις. Ο ακτοπλοϊκός λιμένας, στη νέα θέση, θα έχει και 50 στρέμματα χερσαία ζώνη. Πρέπει να πάρουμε χρηματοδότηση για όλα αυτά. Δεν μπορείς να μετακομίσεις το λιμάνι χωρίς να έχεις χερσαία ζώνη. Αυτό είναι ένα μεγάλο έργο και για μετά από μία δεκαετία”, σημείωσε, λέγοντας ακόμη για το υφιστάμενο λιμάνι πως, “εξηγήσαμε και στον γενικό ότι και το ήδη υπάρχον λιμάνι δεν θα σταματήσει να έχει ενεργό ρόλο. Ειδικά τον χειμώνα, που υπάρχει και καιρός και για να προφυλάσσονται τα πλοία, θα υπάρχει κανονικά. Και παράλληλα, στην περίπτωση που γίνει το νέο λιμάνι. Αν ένα πλοίο λόγω καιρού δεν μπορεί να δέσει, τι θα κάνουμε; Θα το μπαζώσουμε το παλιό λιμάνι; Μιλάμε για τους ντόκους”. Δεδομένου δε, πως, βάσει master plan, ο χώρος στο σημερινό λιμάνι θα γίνει parking, συμπλήρωσε πως, “ο χώρος του parking ίσως να είναι σαν ελεγχόμενη. Οπότε, ό,τι και να γίνει εκεί, θα είναι ελεγχόμενο. Να πάρουμε το master plan πρώτα και την έγκριση”.
Καταλήγοντας στις δηλώσεις του και ο δήμαρχος, πρόσθεσε: “Αν περάσει από την ΕΣΑΛ θα είναι κάτι πολύ σημαντικό. Μετά, θα χρειαστεί να κάνουμε ενέργειες και κινήσεις για να βρούμε χρηματοδότηση. Προσωπικά είμαι πολύ ικανοποιημένος από την ποιότητα των επιχειρημάτων που είχαμε απέναντι στις διάφορες παρατηρήσεις και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και της Ένωσης Πλοιάρχων, οι οποίες μέσω μελετών και αριθμών, δώσαμε στον γενικό γραμματέα να καταλάβει ότι έχουμε απαντήσεις για όλα αυτά τα θέματα. Αυτό που με ευχαρίστησε ήταν το καλό κλίμα που υπήρξε στη συνάντηση και η αμοιβαία συνεννόηση που χτίζεται σταδιακά”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Δεν θέλω να σκεφτώ ότι δεν θα προχωρήσει το master plan”
4 Οκτ. 2024 - 6:20 - “Πυξίδα” για αποκαταστάσεις στο λιμάνι Ερμούπολης
24 Δεκ. 2024 - 6:19 - Το στάδιο Πευκακίων μπαίνει σε προτεραιότητα
23 Δεκ. 2024 - 6:20 - Σκέψεις για νέο αθλητικό κέντρο στη Σύρο
18 Δεκ. 2024 - 6:19 - Ανοίγει τα “φτερά” του το αεροδρόμιο
13 Δεκ. 2024 - 6:19