Με συστηματικό ρυθμό θα προχωρήσει η υλοποίησή του, μετά από αγώνα που δόθηκε για να συμβασιοποιηθεί και να μη χαθεί η χρηματοδότηση των 450 χιλ. ευρώ

Άρχισε το έργο του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού στη Βάρη

Από το προσεχές καλοκαίρι σε λειτουργία και οι τρεις αφαλατώσεις της περιοχής

Οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού της Βάρης, στην παραλιακή ζώνη της περιοχής, πραγματοποιούνται ήδη, προκειμένου το ταχύτερο να ολοκληρωθεί το απαραίτητο έργο, που θα δώσει τη δυνατότητα της λειτουργίας και των τριών αφαλατώσεων στο χωριό.

Επί της ουσίας, με το συγκεκριμένο έργο θα βελτιωθούν οι συνθήκες υδροληψίας του θαλασσινού νερού, καθώς αυτό θα αντλείται από βαθύτερα σημεία της θάλασσας και δεν θα παθαίνει εμφράξεις ο εξοπλισμός της αφαλάτωσης, που μέχρι πρότινος “γέμιζε” με άμμο, αλλά και φύκια.

Κατόπιν συνεννοήσεων της ΔΕΥΑ Σύρου με την εταιρεία Τ&Τ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Α.Ε., η οποία τελικά ανέλαβε το έργο έναντι του ποσού των 449.828,16 ευρώ, ο ανάδοχος είναι στη θέση του και όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες της “Κοινής Γνώμης”, ήδη σκάβεται ένα πρώτο τμήμα.

Αναφορικά με την πρόσβαση των πολιτών, πρέπει να σημειωθεί πως έχουν ληφθεί μέτρα τόσο για τον χώρο του parking, μπροστά από την αφαλάτωση της Βάρης, όσο και στην παραλία, καθώς τοποθετήθηκε πορτοκαλί πλέγμα για να μην προσεγγίζουν πολίτες.

Μηχανήματα έργου βρίσκονται ήδη στην περιοχή και σταδιακά θα προχωρά με εντονότερο ρυθμό η βασική παρέμβαση στο παραλιακό μέτωπο.

Αξίζει να αναφερθεί εξ αρχής, πως, θα πρέπει να σκαφτεί όλο το τμήμα από τον εξωτερικό χώρο της αφαλάτωσης μέχρι και την παραλία για να περάσει ο αγωγός υποθαλάσσια. 

Για το σημαντικό έργο μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Σύρου, Βαγγέλης Χαλκιάς.

Εγκαταστάθηκε ο εργολάβος και προχωρά

Αρχικά, ο κ.Χαλκιάς εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμβασιοποίηση του έργου προ καιρού και μετά από μεγάλο αγώνα, καθώς όπως υπενθύμισε, είχε βγει ένας διαγωνισμός άγονος, ενώ είχε προηγηθεί μία διαλυμένη εργολαβία. Το εν λόγω έργο της κατασκευής του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού, απασχολεί από το 2018, ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν ήταν εφικτή η ομαλή υλοποίησή του.

Πλέον, το έργο δρομολογήθηκε,  διατηρήθηκε στο παρά πέντε η χρηματοδότηση και βρέθηκε εργολάβος με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, μετά από τα εμπόδια που προαναφέρθηκαν.

Ειδικότερα, για το στάδιο που βρίσκεται σήμερα η εργολαβία, ο κ. Χαλκιάς σημείωσε: “Θα κάνουμε προσεχώς και νέα συνάντηση με τον εργολάβο, αλλά έχει εγκατασταθεί. Είναι σε στάδιο οργάνωσης για να αρχίσει συστηματικά”.

Συμπλήρωσε, μάλιστα, πως “αν δεν είχαμε προλάβει το έργο, στο δίμηνο που παραλάβαμε, θα χάναμε τη χρηματοδότηση κοντά στα 500 χιλ. ευρώ. Έγινε μεγάλη προσπάθεια από όλη τη ΔΕΥΑΣ για το έργο του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού γιατί θα χάναμε τα λεφτά”. Επεσήμανε ακόμη πως για τον χρόνο υλοποίησης του έργου και την ολοκλήρωσή του, “απ΄ ότι γνωρίζω σε ένα δίμηνο το αργότερο θα έχουμε τελειώσει. Θεωρητικά αρχές του επόμενου έτους θα έχουμε κλείσει”.

Καμία όχληση σε επιχειρήσεις και παραλία

Ο κ. Χαλκιάς δεν άφησε ασχολίαστο και το θέμα του χρόνου που επελέγη για να υλοποιηθεί το έργο, καθώς στο παρελθόν είχαν διαμαρτυρηθεί επιχειρήσεις της περιοχής πως αν η παραλία σκαφτεί καλοκαίρι, το χωριό θα έχανε συνολικά την επισκεψιμότητά του.

“Τον εργολάβο τον έχουμε κλείσει αρκετό καιρό τώρα. Απλώς πάμε στο έργο σε αυτό το χρονικό διάστημα γιατί δεν θέλουμε να προκαλέσουμε αναταραχή στις επιχειρήσεις της περιοχής και αναστάτωση στην παραλία της Βάρης”, ανέφερε, επαναλαμβάνοντας πως, “λογικά, αν όλα πάνε καλά, θα έχουμε τελειώσει σε ένα δίμηνο”.

Λειτουργία και των τριών αφαλατώσεων

Αμέσως μετά, μίλησε για την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου, εξηγώντας πως με τον δίδυμο υποθαλάσσιο αγωγό, η άντληση νερού θα γίνεται ομαλότερα και η παραγωγή στις αφαλατώσεις θα είναι η μέγιστη δυνατή.

“Έχουμε τρεις αφαλατώσεις στη Βάρη (500 κυβικών, 250 κυβικών και 300 κυβικών) και εμείς δουλεύουμε τις δύο σήμερα. Αυτό το έργο θα μας βοηθήσει στο να τεθούν σε λειτουργία και οι τρεις αφαλατώσεις”, σημείωσε, εξηγώντας πως “το βασικό είναι να έχουμε νερό για να κάνουμε παραγωγή. Τώρα δεν έχουμε αυτή τη δυνατότητα στον βαθμό που θέλουμε”. Άλλωστε, όπως τόνισε, “η υδροληψία είναι το μεγάλο κομμάτι και θα το αντιμετωπίσουμε αργότερα με το κεντρικό εργοστάσιο”.

Παρατήρησε, δε, πως για την προσεχή καλοκαιρινή σεζόν η κατάσταση με τα θέματα υδροδότησης στην περιοχή της Βάρης και τις γύρω περιοχές θα είναι πολύ βελτιωμένη. “Εννοείται ότι θα είναι όλα τα πράγματα πολύ καλύτερα για την περιοχή, καθώς θα καλύπτεται η αυξημένη ζήτηση χωρίς επιπλέον αγωνία. Για την επόμενη σεζόν προχωράμε πολύ καλά. Οργανωνόμαστε καλά”, δήλωσε με ικανοποίηση.

Η αναγκαιότητα του έργου

Βάσει της μελέτης του έργου, “σκοπός της κατασκευής του δίδυμου υποθαλάσσιου αγωγού και των συναφών έργων είναι η επίλυση των χρόνιων προβλημάτων τροφοδοσίας της αφαλάτωσης με ικανό ποσοτικά και ποιοτικά θαλασσινό νερό”.

Ειδικότερα, τα οφέλη από την υλοποίησή του, συνοψίζονται στα παρακάτω:

α. Βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και της ποιότητας ζωής των λουομένων στον όρμο Βάρης.

β. Στήριξη της οικιστικής, γεωργικής και τουριστικής ανάπτυξης και

γ. Βελτίωση της αισθητικής του χώρου, λόγω υπογειοποίησης της εγκαταστάσεων.