Να μπει δεύτερο επιδοτούμενο πλοίο στις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις
- Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, 2024 - 06:20
Λύση στα σοβαρά προβλήματα των ενδοκυκλαδικών συνδέσεων των νησιών, ζητά ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, διεκδικώντας τη δρομολόγηση και δεύτερου επιδοτούμενου πλοίου, καθώς όλο το τελευταίο διάστημα ο νομός έχει μείνει μόνο με ένα, το ΑΡΤΕΜΙΣ.
Με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη - την οποία έχει κοινοποιήσει επίσης προς βουλευτές, τοπικές και περιφερειακές Αρχές αλλά και φορείς των Κυκλάδων -, ο κ. Ρούσσος επισημαίνει την αναστάτωση που έχει προκληθεί συνδυαστικά και με την παύση των ταχυπλόων από 11 Νοεμβρίου, καθώς υπήρξαν σοβαρές συνέπειες. Συγκεκριμένα, η Σύρος αποκόπηκε στη διασύνδεσή της με τις Ανατολικές Κυκλάδες και σε κάποιες περιπτώσεις αποκόπηκε απόλυτα, όπως συνέβη με τη Σαντορίνη.
Αν και δόθηκε προσφάτως μία προσωρινή λύση με το ΑΡΤΕΜΙΣ, το οποίο δρομολογήθηκε κάθε Τετάρτη για τα νησιά Σύρο – Πάρο – Σίκινο – Φολέγανδρο – Θήρα – Πάρο - Σύρο και Τήνο – Άνδρο, ενώ παράλληλα, εξυπηρετεί και τη μετεπιβίβαση από και προς Νάξο και Ίο, όπως επίσης υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης Σικίνου και Φολεγάνδρου με Πειραιά με ανταπόκριση όμως, μέσω της Πάρου, ωστόσο, αυτή είναι μία “εμβαλωματική” παρέμβαση.
Ως εκ τούτου, ο κ. Ρούσσος ζητά την άμεση δρομολόγηση και δεύτερου επιδοτούμενου πλοίου, αλλά και την εξόφληση του Μεταφορικού Ισοδύναμου προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες.
Παράλληλα, εξηγώντας πως η έννοια της νησιωτικότητας δεν πρέπει επ΄ ουδενί να χάνει το περιεχόμενό της, σημειώνει πως άμεσα θα καταθέσει ένα νέο σχέδιο για τις ενδοκυκλαδικές διασυνδέσεις βάσει των σημερινών αναγκών μετακίνησης των νησιωτών προς επεξεργασία στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Τέλος, δηλώνει στην εφημερίδα πως θα προκαλέσει συνάντηση όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων μερών και της ηγεσίας του Υπ. Ναυτιλίας και των ναυτιλιακών εταιρειών στη Σύρο, για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο.
Πρόβλημα και προσωρινή λύση
Αρχικά ο Γιάννης Ρούσσος περιέγραψε το πρόβλημα. “Καταρχήν να ευχαριστήσω την “Κοινή Γνώμη” που δίνει βήμα στο Επιμελητήριο Κυκλάδων για να γνωστοποιήσει τις κινήσεις που θα κάνουμε σχετικά με την ενδοκυκλαδική σύνδεση.
Εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα δυστυχώς, έχουμε μείνει με ένα από τα δύο πλοία που εξυπηρετούσαν τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και από τις 11 Νοεμβρίου που σταμάτησαν τα ταχύπλοα διεκόπη η σύνδεση με μεγάλα νησιά. Τελείωσε η σύνδεση με Σαντορίνη, ακόμη και με τη Νάξο. Δηλαδή το πρόβλημα με τις Ανατολικές Κυκλάδες, που μερικώς εξυπηρετούνταν από τα ταχύπλοα, αλλά περιελάμβαναν τα μεγάλα νησιά, έγινε πολύ μεγάλο, με αποτέλεσμα και για τις ανάγκες της μεταβίβασης όλων των νησιών προς τη Σύρο, να μην εξυπηρετείται ο νομός μας, αλλά και να υπάρξει μεγάλη δυσκολία πλέον και στο μεταφορικό έργο για τη μεταφορά των προϊόντων”, εξηγεί αναλυτικά.
Προσθέτει, δε, πως προς αυτή την κατεύθυνση “και σε συνεχή επικοινωνία με το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας αλλά και της υπηρεσιακής του Υπουργείου Ναυτιλίας, προσπάθησε το Επιμελητήριο να βρει κάποια λύση”. Ταυτόχρονα συμπλήρωσε πως, “έκανε και επαφές με όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες γιατί πρέπει να βρεθεί ένα πλοίο προκειμένου να πάρει με απευθείας ανάθεση τη δεύτερη γραμμή και επίσης να συμμετέχει στον διαγωνισμό που θα γίνει τον επόμενο μήνα για να συνεχίσει και την επόμενη δρομολογιακή περίοδο”.
Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, μέχρι στιγμής “όλα αυτά απέβησαν άκαρπα και γι' αυτό προτείναμε στο Υπουργείο, στο πλαίσιο της συνεργατικής αλληλεγγύης που πρέπει να υπάρχει και μεταξύ των νησιών να πάρει τη μία γραμμή από τις Δυτικές Κυκλάδες κατά την ημέρα Τετάρτη που δεν εξυπηρετεί στην ουσία (ας φανταστούμε να έρθει κάποιος το βράδυ της Τρίτης από τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων και να πρέπει να φύγει πρωί Τετάρτης)”. Εξήγησε, μάλιστα, πως “υπήρχε μία μεγάλη δυσκολία λόγω του ότι το πλοίο, αυτή την ημέρα συνεχίζει για Τήνο, Άνδρο, διανυκτερεύει και επιστρέφει την επόμενη ημέρα, δηλαδή επιστρέφει την Πέμπτη από την Άνδρο, οπότε θα επηρεαζόταν και δεύτερη γραμμή”.
Τελικά, όπως ανέφερε ο πρόεδρος, βρέθηκε η “χρυσή” λύση “στο να επιλεγεί μικρότερος αριθμός νησιών μέχρι τη Σαντορίνη, να λύσουμε το μεγάλο πρόβλημα και λόγω της απόστασης με νησιά όπως η Σαντορίνη αλλά και τα υπόλοιπα νησιά της γραμμής, με μετεπιβίβαση από την Πάρο να εξυπηρετούνται προσωρινά”.
Να εξοφληθεί το Μ.Ι. σε επιχειρήσεις και κατοίκους
Στην ερώτηση αν αυτή η προσωρινή λύση υπάρχει κίνδυνος να διατηρηθεί τελικά, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, πρόσθεσε: “Το Επιμελητήριο θα φροντίσει με όλες τις δυνάμεις του να μην ισχύσει σε αυτή την περίπτωση το “ουδέν μονιμότερον του προσωρινού”. Προς αυτή την κατεύθυνση κάνουμε αυτή τη δημόσια αναφορά σαν Επιμελητήριο”.
Ακόμη, επεσήμανε πως “και επειδή τις άγονες γραμμές τις πληρώνει το ελληνικό δημόσιο, αλλά δυστυχώς οι πόροι δεν επαρκούν, ζητάμε να αυξηθούν αυτοί οι πόροι, προκειμένου να γίνει μία καλύτερη ενδοεπικοινωνία έτσι όπως αξίζουν οι νησιώτες”.
Με αφορμή το συγκεκριμένο ζήτημα έφερε στο προσκήνιο και ένα ακόμη αίτημα, που αφορά στην άμεση εξόφληση του Μεταφορικού Ισοδύναμου. “Ζητάμε να εξοφληθεί και το Μεταφορικό Ισοδύναμο, μιας και κάνουμε αναφορά για τη νησιωτικότητα. Αν αυτές οι δύο προϋποθέσεις – Μεταφορικό Ισοδύναμο και ενδοκυκλαδικά δρομολόγια – εκλείψουν, τότε ο όρος νησιωτικότητα χάνει την έννοιά του σε μεγάλο βαθμό”, υποστήριξε σε απόλυτο τόνο.
Νέος σχεδιασμός για τις Κυκλάδες
Κατόπιν αυτών, σαφής υπήρξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων αναφορικά και με την πρωτοβουλία που θα πρέπει να υπάρξει για έναν καινούργιο σχεδιασμό ως προς την ουσιαστική κάλυψη της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης.
“Επειδή αυτά τα δρομολόγια έχουν σχεδιαστεί εδώ και 25 χρόνια, δεν εξυπηρετούν σήμερα, σε ένα ποσοστό πολύ μεγάλο. Υπάρχει μεγάλη ταλαιπωρία, ανάγκη πολυήμερων διανυκτερεύσεων. Ακόμη και όταν υπήρχαν τα δύο πλοία, έπρεπε να γίνεται επικοινωνία και μέσω του Πειραιά”, παρατήρησε, λέγοντας παρακάτω πως, για όλα αυτά τα ζητήματα, “το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα κάνει μία προσπάθεια ώστε να φτιάξει ένα νέο σχέδιο που θα ταιριάζει στο σήμερα και όπως αυτό αρμόζει στο 2024”.
Ερωτηθείς χρονικά πότε θα προχωρήσει, σημείωσε: “Αυτό το καινούργιο σχέδιο θα το στείλουμε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να αναλάβει να το ολοκληρώσει σε συνεργασία με τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ακολούθως το Επιμελητήριο Κυκλάδων θα οργανώσει στη Σύρο μία συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τον α΄ και β΄ βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης, τους βουλευτές των Κυκλάδων, το Υπουργείο Ναυτιλίας και τις ναυτιλιακές εταιρείες ώστε όλες αυτές οι πλευρές μαζί, να καταλήξουμε σε έναν νέο σχεδιασμό δρομολογίων, τον οποίο κατά τον μήνα Ιούνιο θα πρέπει το Υπουργείο έγκαιρα να κάνει έναν διαγωνισμό”.
Δεν παρέλειψε να σχολιάσει, βέβαια, πως “δυστυχώς με όλα αυτά που γίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα πάνε πίσω οι διαγωνισμοί. Στόχος είναι την 1η Νοεμβρίου του 2025 να αρχίσει ένα καινούργιο δρομολογιακό καθεστώς και να αλλάξει αυτή η κακή κατάσταση που επικρατεί σήμερα. Δυστυχώς, ακόμη κι όταν υπάρχουν τα δύο πλοία δεν νοείται να μπαίνουν κάτοικοι των Κυκλάδων και να ταξιδεύουν 7-8 ή και 10 ώρες με νησιά που το βράδυ – σε καλές καιρικές συνθήκες – οι κάτοικοι διακρίνουν τα φώτα του ενός νησιού από το άλλο”.
Να συμπλεύσουν όλοι για λύση
Ο κ. Ρούσσος έκλεισε τις δηλώσεις του, εξηγώντας πως θα είναι κρίσιμο να συμπλεύσουν με το Επιμελητήριο Κυκλάδων και όλες οι άλλες πλευρές. “Ελπίζω αυτή τη φορά, να υπάρχει μία σύγκλιση από όλους και μία συνεργασία και ταύτιση όλων των φορέων και του 100%, ανεξαρτήτως αν είναι έμμεσα ή άμεσα εμπλεκόμενοι, ώστε η πολιτεία να ανταποκριθεί καθώς δεν έχει λόγο να μη λύσει το πρόβλημα, εφόσον θα υπάρχει συμφωνία”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας στις απαντήσεις του, επεσήμανε πως “δεν πρέπει μόνο να ζητάμε, αλλά πρέπει και εμείς να συμφωνούμε. Δεν μπορεί να βλέπουμε κοντόφθαλμα και όχι μακροπρόθεσμα. Αν το σχέδιο θα μας ικανοποιεί – και θα μας ικανοποιεί γιατί έχουν αλλάξει οι ανάγκες των νησιών -, θα πρέπει να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Ενισχύεται η αφαλάτωση με νέα μονάδα 1.000 κυβικών ημερησίως
28 Νοε. 2024 - 6:19 - Εμπαίζουν και σφίγγουν τη “θηλιά” στις νησιωτικές επιχειρήσεις
29 Ιουλ. 2024 - 6:20 - Στη Σύρο ο Άδωνις Γεωργιάδης για την ατζέντα της Υγείας
23 Απρ. 2024 - 6:20 - Ίδιες διεκδικήσεις προς τον νέο υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη
5 Ιαν. 2024 - 6:19 - Παρέμβαση στον Δένδια για το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ
1 Δεκ. 2023 - 6:20