Νέα Αριστερά Κυκλάδων: Παρέμβαση στον υπουργό για την πτήση Αθήνα - Σύρος
- Παρασκευή, 17 Ιανουαρίου, 2025 - 08:12
Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε η Νέα Αριστερά στη Βουλή των Ελλήνων σχετικά με το ωράριο της επιδοτούμενης πτήσης Αθήνα - Σύρος.
Παρά την επαρκή ετήσια κρατική επιδότηση, οι πτήσεις που ενώνουν την Αθήνα με την πρωτεύουσα του Νότιου Αιγαίου, εκτελούνται από την ανάδοχο εταιρία πολύ πρωινές ώρες κατά την τουριστική περίοδο, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται οι ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Η Νέα Αριστερά καλεί την κυβέρνηση να λάβει μέτρα ώστε να βελτιωθεί το ωράριο της επιδοτούμενης πτήσης, η γραμμή να εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών και την αποδοτική διαχείριση του δημόσιου χρήματος.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Ωράριο της επιδοτούμενης πτήσης Αθήνα – Σύρος»
Οι επιδοτούμενες πτήσεις θεσμοθετήθηκαν με Ευρωπαϊκό Κανονισμό το 1992, επιτρέποντας στα κράτη μέλη της ΕΕ να επιχορηγούν αεροπορικές γραμμές, ώστε αυτές να διατηρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Το 2012, η ιδιωτικοποιημένη Olympic ζητούσε για το εισιτήριο Αθήνα – Σύρος το ποσό των 110€, κάνοντας το επιβατικό κοινό, μέσα στη βαθιά χρηματοπιστωτική κρίση, να προτιμήσει το πλοίο και τα αεροπλάνα να πηγαινοέρχονται άδεια. Τότε ήταν που η γραμμή της Σύρου εντάχθηκε στην «άγονη γραμμή».
Σήμερα, το καθεστώς της επιδοτούμενης πτήσης μετρά πάνω από μία δεκαετία ζωής και ο τελευταίος διαγωνισμός για την ανάθεση των γραμμών πραγματοποιήθηκε το 2022. Η ανάθεση έγινε στην εταιρεία SkyExpress έναντι του ετήσιου ποσού των 424.423,85€.
Περίπου 3000€ ανά δρομολόγιο Αθήνα-Σύρος- Αθήνα.
Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει προδιαγραφές για ελάχιστο αριθμό εβδομαδιαίων πτήσεων και ελάχιστων εβδομαδιαίων προσφερόμενων θέσεων. Ωστόσο, η εταιρία συστηματικά δρομολογεί τις πτήσεις από Αθήνα προς Σύρο σε «νεκρές» ώρες (!) και τη θερινή περίοδο κυρίως κατά τις πρώτες πρωινές ώρες (6:30πμ).
Αυτό έχει αποτέλεσμα οι πτήσεις να ταξιδεύουν σχεδόν πάντα με πολύ χαμηλές πληρότητες. Το εμπορικά λογικό θα ήταν η εταιρία να αναπροσαρμόσει τα δρομολόγια, αυξάνοντας τις πληρότητες και επιτυγχάνοντας μεγαλύτερες εισπράξεις.
Ωστόσο, με έκπληξη διαπιστώθηκε ότι οι πολύ πρωινές ώρες επαναλαμβάνονται και φέτος το καλοκαίρι, σύμφωνα με το αναρτημένο πρόγραμμα στην ιστοσελίδα της εταιρίας. Δυστυχώς, οι χαλαρές απαιτήσεις πληρότητας πτήσης και ελάχιστων δρομολογίων και οι ελάχιστες τιμές ναύλου που ο διαγωνισμός ορίζει, εξασφαλίζουν επαρκέστατη επιχορήγηση και οικονομική βιωσιμότητα στο δρομολόγιο, επιτρέποντας έτσι στην ανάδοχο εταιρία να προγραμματίζει πτήσεις, αδιαφορώντας για τις ώρες που χρειάζεται πραγματικά δρομολόγιο το επιβατικό κοινό. Αυτό έχει αποτέλεσμα το δρομολόγιο που συνδέει την Αθήνα με την πρωτεύουσα του Νότιου Αιγαίου να ταξιδεύει άδειο ακόμα και μέσα στην υψηλή θερινή περίοδο και τελικά να πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Έλληνα φορολογούμενο.
Επειδή η σπατάλη του δημόσιου χρήματος είναι κορυφαίας σημασίας ζήτημα. Επειδή ο κύριος λόγος που επιδοτείται η πτήση είναι να εξυπηρετούνται οι επιβάτες.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε η επιδοτούμενη αεροπορική γραμμή Αθήνα-Σύρος-Αθήνα να εκτελείται σε ώρες που εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό;
Οι ερωτώντες βουλευτές, Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη) Ζεϊμπέκ Χουσεϊν Ηλιόπουλος Αθανάσιος (Νάσος) Τζούφη Μερόπη Φωτίου Θεανώ
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Μ. Χρυσοχοΐδης: Άμεσα η επέκταση του διαδρόμου του αεροδρομίου κατά 140 μέτρα
12 Σεπ. 2014 - 10:14 - "Η μόνη δίκαιη λύση για τον λαό μας είναι η κατάργηση του «τέλους ταφής»"
29 Ιαν. 2025 - 14:57 - Πολλαπλά τα οφέλη
29 Ιαν. 2025 - 6:20 - Διασφάλιση της δημόσιας υγείας
29 Ιαν. 2025 - 6:19 - Οι ελπίδες επαφίενται στην ανεύρεση νέου αναδόχου
28 Ιαν. 2025 - 6:20