Ακτοπλοϊκές συνδέσεις και κόστος μετακινήσεων στον υπουργό Ναυτιλίας
- Τρίτη, 21 Ιανουαρίου, 2025 - 06:19
Συνολικά την ατζέντα των αιτημάτων των νησιωτών σε Σύρο και Κυκλάδες σχετικά με τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στον νομό και το κόστος των μετακινήσεων, έθεσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου και ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης.
Ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ναυτιλίας, Στέφανο Γκίκα και τον γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, όπως και από υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου, μετέβη χθες το πρωί και το μεσημέρι σε Δήμο και Περιφέρεια, αντίστοιχα, όπου και πραγματοποίησε τις δύο συναντήσεις. Σημειώνεται πως στη Σύρο μαζί με την ηγεσία του Υπ. Ναυτιλίας ήταν και οι κυβερνητικοί βουλευτές, Κατερίνα Μονογυιού και Φίλιππος Φόρτωμας.
Πρώτος σταθμός το Δημαρχείο Σύρου – Άμεσα συνάντηση δημάρχου και υπουργού στην Αθήνα
Σαφή υπήρξαν τα αιτήματα του δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης προς τον υπουργό Ναυτιλίας, όπως αυτά συζητιούνται έντονα και όλο το τελευταίο διάστημα από τους κατοίκους του νησιού, αλλά και των Κυκλάδων, καθώς στη συνάντησή τους, τοποθετήθηκε και με την ιδιότητα του προέδρου του τοπικού παραρτήματος της ΠΕΔ Ν. Αιγαίου.
“Πρώτο θέμα είναι η ενδοκυκλαδική επικοινωνία και η σύνδεση με τη Σύρο. Θέλουμε σταθερά να υπάρχει και δεύτερο πλοίο για την κάλυψη των αναγκών μετακίνησης και μεταφοράς”, σημείωσε σε απόλυτο τόνο ο κ. Αθανασίου, κάνοντας αναφορά στη συνέχεια και στο θέμα της δρομολόγησης του Fast Ferries Andros στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Τήνος – Μύκονος, στη θέση του Blue Star Naxos. “Το Andros είναι αξιόπλοο, αλλά οι Συριανοί έχουν συνηθίσει να ταξιδεύουν και η διάρκεια να είναι 4 ώρες. Δεν μπορούν να μας βάζουν αυτό το πλοίο ή θα πρέπει να κάνουν αναδρομολογήσεις και να περνά της Παροναξίας άλλες δύο φορές την εβδομάδα, όπως το Blue Star Delos. Κι αυτό για να μπορούν οι πολίτες να φτάσουν μία κανονική ώρα στον Πειραιά και όχι βράδυ, στις 21.00”, εξήγησε συγκεκριμένα προς τον υπουργό, αλλά και σε δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη”.
Παρακάτω, ο δήμαρχος μίλησε για το Μεταφορικό Ισοδύναμο. “Μας ενδιαφέρει να καταβάλλεται χωρίς καθυστερήσεις σε επιχειρήσεις και σε πολίτες των νησιών”, σημείωσε, με φόντο βέβαια και το υψηλό ακτοπλοϊκό κόστος. “Σαφώς θα πρέπει να δείτε και τις αυξήσεις στα εισιτήρια. Μιλάμε για μία μεγάλη αύξηση”, δήλωσε προς τον κ. Στυλιανίδη, εξηγώντας πως ο κόσμος εύλογα έχει θορυβηθεί έντονα.
Επιπλέον, έκανε αναφορά στο θέμα της τροφοδοσίας και της μεταφοράς των φορτηγών και δη τους καλοκαιρινούς μήνες. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, “δεν μπορεί να μην παίρνουν τα φορτηγά τα απογευματινά δρομολόγια κατά την καλοκαιρινή περίοδο και να τα μεταφέρουν μόνο το πρωί”, σημειώνοντας πως αυτή η κατάσταση “δημιουργεί θέματα στη μεταφορά προϊόντων και φυσικά και στο κυκλοφοριακό της πόλης, έξω από το λιμάνι της Ερμούπολης, στις 11 το πρωί”.
Εκτός από αυτά τα θέματα, ο κ. Αθανασίου δεν παρέλειψε να γνωστοποιήσει πως άμεσα θα έχουν συνάντηση στην Αθήνα με τον κ. Στυλιανίδη και για τα θέματα του νέου λιμένα και του master plan. Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε αρχικά, “είμαστε σε μία πολύ καλή επαφή με τον κ. Κυριαζόπουλο, τον γενικό γραμματέα, ωστόσο, το θέμα του master plan είναι βαλτωμένο 17 χρόνια. Εμείς σαν Δήμος και κυρίως το Λιμενικό Ταμείο και ο κ. Γαβιώτης με τον κ. Ζερβό έχουν κάνει τις επαφές και τις κινήσεις που πρέπει και είχαμε συνάντηση στο Υπουργείο 1η Νοεμβρίου του 2024. Ό,τι ζητήθηκε, το κοιτάζουν οι υπηρεσίες. Τα νέα κυματικά με τις μελέτες, τα νέα βυθομετρικά κ.α.”. Με φόντο όσα είπε προς τον υπουργό, πρόσθεσε προς την εφημερίδα πως “σίγουρα το θέμα του master plan πρέπει να ξέρουμε πώς θα προχωρήσει”.
Ζήτησε λύσεις για όλα τα προβλήματα ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων
Ουσιαστική υπήρξε η παρέμβαση του χωρικού αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων προς τον κ. Στυλιανίδη κατά την επίσκεψη του δεύτερου, στο γραφείο του κ. Λεονταρίτη, στην έδρα της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, χθες το μεσημέρι.
“Πρωτίστως είναι το θέμα των υποδομών και συγκεκριμένα των λιμένων στα νησιά. Έχουν να γίνουν έργα 50 – 60 χρόνια και νέο λιμάνι δεν έχει γίνει κανένα. Υπάρχουν λιμάνια που είναι επικίνδυνα, παρόλο που σήμερα οι ανάγκες έχουν αλλάξει και υποδέχονται πολλαπλάσιο αριθμό επισκεπτών σε σχέση με τον αριθμό που υποδέχονταν προ 20ετιας. Άρα, είναι βασικό ζήτημα η ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών”, σχολίασε αρχικά ο κ. Λεονταρίτης, ενώ ακολούθως μίλησε για το θέμα της ενδοκυκλαδικής συγκοινωνίας. “Δεν είναι καλή η ενδοκυκλαδική επικοινωνία των τελευταίων ετών”, σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, “δυστυχώς μένουμε τα νησιά με ένα πλοίο”, υπενθυμίζοντας εμμέσως πως κανονικά προβλέπονται τρία πλοία. “Τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε δει χειρότερη σύνδεση”, επανέλαβε, απαντώντας στον υπουργό για τη θετική εξέλιξη της δυνατότητας σύναψης 12ετους σύμβασης στο εξής, πως “το θέμα είναι να υλοποιηθεί”.
Ακολούθως, έκανε αναφορά στο αυξημένο κόστος εισιτηρίων. “Είναι εξαιρετικά σοβαρό θέμα η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Είναι ανατρεπτικός παράγοντας για τους επισκέπτες των Κυκλάδων και για την ανάπτυξη των νησιών”, συμπλήρωσε, τονίζοντας πως προκαλεί εύλογα ανησυχία και στους κατοίκους, γιατί “ναι μεν έχουμε Μεταφορικό Ισοδύναμο, αλλά υπάρχουν σοβαρές καθυστερήσεις”. Ο κ. Λεονταρίτης, μάλιστα, πρόσθεσε πως μεγάλες καθυστερήσεις υπάρχουν και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο των επιχειρήσεων, κάτι που όπως είπε πρέπει να δει το Υπουργείο.
Πιο αναλυτικά, ο αντιπεριφερειάρχης επεσήμανε επιπλέον πως, “το κόστος των εισιτηρίων καθιστά τις Κυκλάδες, ακριβό προορισμό. Επομένως δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε άλλες περιοχές. Έχουμε αυτομάτως μειονέκτημα στην τουριστική ανάπτυξη, διότι τα χρήματα που χρειάζεται μία 4μελης οικογένεια για να έρθει και είναι Κυκλαδίτες είναι 600 ευρώ. Με τα ίδια χρήματα σε άλλη περιοχή της Ελλάδος, πηγαίνει ταξίδι και πληρώνει και διαμονή”.
Από την πλευρά του, ειδικότερα για το Μεταφορικό Ισοδύναμο υπενθύμισε και την πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου, ει δυνατόν, “την έκπτωση οι νησιώτες να την παίρνουν απευθείας στο ταμείο έκδοσης των εισιτηρίων”, κάτι που σημαίνει πως τα χρήματα αυτά θα πρέπει να καταβάλλονται στις εταιρείες.
Πέραν των ανωτέρω, κατέθεσε στον υπουργό και την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου συνολικά για τα θέματα ακτοπλοΐκής σύνδεσης που είχαν ψηφιστεί σε συνέχεια εισήγησής του και στα οποία είχε συμπεριληφθεί ακόμη και η ανάγκη καθημερινής επικοινωνίας Σύρου με Πειραιά, Νάξο, Πάρο και Σαντορίνη για τους χειμερινούς μήνες που υπάρχει πρόβλημα και που όπως πρόσθεσε “αυτή η σύνδεση θα μπορούσε να δώσει λύση και στις Δυτικές και τις Ανατολικές Κυκλάδες”.
Αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ. Λεονταρίτη, ο κ. Στυλιανίδης ζήτησε να κλείσουν οι κάμερες και συνέχισε τη συζήτηση, χωρίς την παρουσία των ΜΜΕ.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Πρόθεση λύσεων χωρίς σαφή χρονοδιαγράμματα
21 Ιαν. 2025 - 6:20 - “Το λιμάνι της Σύρου με το ναυπηγείο είναι πολύ διαφορετικό”
22 Ιαν. 2025 - 6:19 - Οι σημερινές ανάγκες σύνδεσης των Κυκλάδων σε ημερίδα του ΣΕΕΝ
17 Ιαν. 2025 - 6:19 - Εντός Ιανουαρίου στη Σύρο ο υπουργός Ναυτιλίας
20 Δεκ. 2024 - 6:20 - Να μπει δεύτερο επιδοτούμενο πλοίο στις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις
29 Νοε. 2024 - 6:20