Νέες βολές για τις “κρυφές” τουριστικές ενέργειες
- Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου, 2025 - 06:20
Χωρίς διευκρινίσεις και απαντήσεις έμεινε η αντιπολίτευση του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης αναφορικά με νέες τουριστικές δαπάνες για το 2025, καθώς και για τον τρόπο παρουσίασης του νησιού στην ITB του Βερολίνου (4-6 Μαρτίου), χθες, το μεσημέρι, στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.
Οι γενικόλογες εισηγήσεις τόσο για τη μετακίνηση της αντιδημάρχου, Χρηστιάννας Πάπιτση στη διεθνή έκθεση που θα ακολουθήσει, όσο και για το πώς θα διαφημιστεί το νησί, τι φυλλάδιο θα χρησιμοποιήσει, αλλά και ποιες δαπάνες θα κάνει εντός του 2025 για την τουριστική προώθηση και προβολή του τόπου, “γέννησαν” νέο κύκλο έντονης κριτικής προς την ίδια.
Η πλευρά της μείζονος αντιπολίτευσης, αν και ζήτησε ξανά σαφή ενημέρωση για τα βήματα και το πλάνο που ακολουθεί η αντιδήμαρχος για τη Σύρο, ωστόσο, η κα Πάπιτση παρόλο που δεν ήταν εφικτό να βρίσκεται στη Δημοτική Επιτροπή – και όπως έχει αναφέρει η ίδια, δεν είναι υποχρεωμένη να παρίσταται αφού δεν είναι μέλος της -, δεν παρείχε ούτε αναλυτική διευκρίνηση στις γραπτές εισηγήσεις που δόθηκαν στα μέλη.
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ, αξίζει να υπενθυμιστεί πως επιχειρηματίες της Σύρου πήραν πρωτοβουλία και δημιούργησαν ένα τουριστικό έντυπο, αντιπροσωπευτικό και καλαίσθητο για το νησί, ώστε να παραστούν στην ΙΤΒ του Βερολίνου. Για το εν λόγω έντυπο έγινε αναφορά και παρουσίαση στο χθεσινό φύλλο της “Κοινής Γνώμης”.
Ζητήθηκε δαπάνη για 7 ημέρες για την ITB, η οποία διαρκεί 3 ημέρες
Ο κύκλος της κριτικής “άνοιξε” καθώς η Δημοτική Αρχή ενέκρινε το ποσό των 2.590 ευρώ για να παραστεί η ίδια στην ITB του Βερολίνου (διάρκεια 4-6/3). “Καταρχήν δεν έχουμε πρόγραμμα για το 2025 και βλέπω επίσης πάρα πολλές μέρες. Δηλαδή πριν την πραγματοποίηση της διεθνούς έκθεσης 4-6 Μαρτίου, βλέπω ότι αναχωρεί 1η Μαρτίου”, σημείωσε η δημοτική σύμβουλος, Μαρία Μαυρίκου, εξηγώντας πως η εισήγηση γράφει για 7 ημέρες διανυκτέρευση (επιστροφή 8/3) και πως η αντιδήμαρχος “θα έπρεπε να είναι πιο περιορισμένη”.
Επιπλέον, η δημοτική σύμβουλος της αντιπολίτευσης, επανέλαβε πως “είχαμε πει και το προηγούμενο έτος ότι το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου αφορούσε το 2024 και αν θυμάμαι καλά ανερχόταν στο ποσό των 250 χιλ. ευρώ. Η αντιδήμαρχος υποστήριζε ότι αυτό αφορά και το έτος 2025. Πάραυτα όμως, ο ΕΟΤ έχει εγκρίνει το τουριστικό πλάνο προβολής για το έτος 2024, όπως και υποβλήθηκε, πέραν των δηλώσεων της αντιδημάρχου”.
Συμπληρωματικά, στα παραπάνω και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Άρης Ρώτας, επεσήμανε πως “όντως οι ημέρες που αιτείται είναι διπλάσιες από τις μέρες της έκθεσης, οι οποίες δεν δικαιολογούνται, για ποιον λόγο πρέπει να κάτσει παραπάνω μέρες;”.
Πρόσθεσε, δε, πως “δεν υπάρχει ανάλυση των εξόδων γενικότερα. Δηλαδή κόστος διανυκτέρευσης και κόστος πλοίων, αεροπλάνων και μέσων μαζικής μεταφοράς. Είναι μία συνολική δαπάνη που δεν καταλαβαίνεις σε τι αφορά ακριβώς”. Επίσης, ανέφερε πως “δεν υπάρχει όπως πάντα η εισήγηση της Τουριστικής Επιτροπής”.
Χωρίς εξειδίκευση οι τουριστικές δαπάνες που ήρθαν προς έγκριση
Η έντονη κριτική συνεχίστηκε και για τουριστικές δαπάνες που έφερε η ίδια με έγγραφό της, προς την Τουριστική Επιτροπή. Δεδομένου πως δεν υπήρξε ανάλυση και εξειδίκευση(!) των δαπανών, η μειοψηφία καταψήφισε, αναδεικνύοντας ξανά πως η κα Πάπιτση κινείται μόνη της και χωρίς να ενημερώνει. Μάλιστα, επεσήμαναν πως δεν κάνει γνωστές ούτε τις συνεργασίες της με εταιρείες.
Ειδικότερα, στην εισήγηση που είχαν στη διάθεσή τους, τα αιρετά μέλη της Δημοτικής Επιτροπής για τις τουριστικές δαπάνες, αναφέρονται τα εξής:
-
Έως του ποσού των 9.000 ευρώ για δαπάνες διαφήμισης (συγγραφή και δημοσίευση 4 άρθρων με στόχο την προβολή και προώθηση του νησιού, δελτία Τύπου στην αγγλική γλώσσα και αποστολή σε 2 ΜΜΕ ξένα, διαχείριση 2 δημοσιογραφικών αποστολών).
-
Έως του ποσού των 14.880 ευρώ για ανάθεση του τουριστικού μάρκετινγκ σε εξωτερικό συνεργάτη.
-
Έως του ποσού των 12.400 ευρώ για προώθηση του τουριστικού portal και προώθηση του νησιού μέσω social media, youtube κ.α..
-
Έως του ποσού των 3.000 ευρώ για εκτυπώσεις φυλλαδίων, προωθητικών, διαφημιστικών flyers, banners – παρουσιάσεις power point.
-
Έως του ποσού των 9.920 ευρώ για δαπάνες τουριστικής προβολής (π.χ. Δημιουργία του Syros Cruise Excursion Book, εκπροσώπηση στην SeaTrade Europe και πέντε δημοσιεύσεις για την κρουαζιέρα στην LinkedIn.
“Καμία πληροφορία για συνεργασίες και φυλλάδια”
Για τα παραπάνω, ο κ. Ρώτας σημείωσε σχετικά, πως πρόκειται για “μία υποτιθέμενη εξειδίκευση δαπανών που δεν είναι εξειδίκευση δαπανών είναι μία αντιγραφή του τουριστικού προγράμματος που υποβλήθηκε στον ΕΟΤ προς έγκριση. Επίσης, έχει διάφορα συνημμένα έγγραφα που δεν έχουν καμία σχέση με την εισήγηση”.
Σε ανάλογο τόνο, η Μαρία Μαυρίκου πρόσθεσε: “Καλό θα ήταν από την πλευρά της αντιδημάρχου να έχουμε μία ενημέρωση των φυλλαδίων που δίνονται. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εικόνα του ποιο είναι αυτό το πλάνο; Πέραν των γενικών κατευθύνσεων και της στοχοθεσίας που είδα στο πλάνο του 2024, πιστεύω στο ίδιο μοτίβο θα κινηθούμε και φέτος. Αλλά να ξέρουμε ειδικά τα φυλλάδια που μοιράζονται, οι προωθητικές ενέργειες, οι συναντήσεις με τις εταιρείες σε τι προσβλέπουν; Βλέπω για το τουριστικό portal, εξωτερικό συνεργάτη. Τι έχει συμφωνηθεί; Θα ήταν καλό να μας γίνει μία συνολική παρουσίαση από πλευράς αντιδημάρχου Τουρισμού”.
Τέλος, στα παραπάνω, ο κ. Ρώτας πρόσθεσε: “Αντιλαμβάνομαι πως η κα Πάπιτση δεν μπορεί να αντιληφθεί κάποιες βασικές έννοιες. Η εξειδίκευση δαπανών είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο και είναι η δεύτερη φορά που φέρνει παρόμοια εισήγηση χωρίς να εξειδικεύει τις δαπάνες. Αυτό δεν μπορεί να εγκριθεί κατ΄ εμέ”.
“Τις εισηγήσεις τις κάνει η Υπηρεσία και αυτή χτυπούν”
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ ζητήθηκαν απαντήσεις από την κα Πάπιτση.
Αρχικά, για το θέμα των μετακινήσεων, η ίδια σημείωσε: “Η έκθεση είναι Τρίτη πρωί με Πέμπτη βράδυ και οι συναντήσεις μου είναι Τρίτη και Τετάρτη. Πρέπει να φύγω εγκαίρως για να ταξιδέψω αεροπορικώς. Δεν ξέρω η αντιπολίτευση, διαφορετικά, πώς πετάει. Επίσης, πέρυσι τις δύο εκθέσεις για Λονδίνο και Βερολίνο, για να έχει συνεχή παρουσία ο Δήμος στο εξωτερικό, της πλήρωσα από την τσέπη μου. Τότε έπραττα καλά για την αντιπολίτευση”.
Επιπλέον, για το ότι έχει γενικόλογες εισηγήσεις για δαπάνες, υποστήριξε: “Τις εισηγήσεις τις κάνει η Υπηρεσία και δυστυχώς η αντιπολίτευση, την Υπηρεσία θίγει. Οι εισηγήσεις επίσης είναι συνέχεια των περυσινών συνεργασιών. Έχουμε συγκεκριμένους συνεργάτες. Είμαστε ένα γραφείο στη Σύρο που δεν έχει υπάλληλο. Κυρίως, δε, αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι δημόσιες σχέσεις και δουλειά με ανθρώπους στο εξωτερικό. Εκεί που έχουμε εντοπίσει ότι υπήρχε κενό. Χρειαζόμαστε άνοιγμα στο εξωτερικό”.
Για την απουσία ενημέρωσης για έντυπο υλικό ενόψει της έκθεσης, συμπλήρωσε: “Δεν χρησιμοποιώ έντυπο υλικό. Έχω κάρτες με το QR code όπως όλοι στις εκθέσεις που μοιράζουν κάτι αντίστοιχο. Αυτό χρησιμοποιώ, που είχε βγει πέρυσι για την έκθεση του Βερολίνου.
Δεν ήταν η κάρτα για την οποία είχε ασκηθεί κριτική. Είναι μία κάρτα με τον κωδικό που σου εμφανίζει την ιστοσελίδα και τα social media του Δήμου”.
“Προσπαθώ να εξοικονομώ χρήματα. Προσφέρω και μόνη μου”
Επιπλέον, στην απάντησή της για το τουριστικό πλάνο και τα χρήματα που έχει στη διάθεσή της, εξήγησε: “Γενικά υπονοούνται πράγματα και αφήνονται εντυπώσεις χωρίς κανένας να μελετά το τουριστικό πλάνο, το στρατηγικό σχέδιο και τις εισηγήσεις. Τις εισηγήσεις που με πολύ κόπο τις φτιάχνουμε υπηρεσιακά με τη μία και μοναδική προϊσταμένη Πολιτισμού – Τουρισμού, στον ελάχιστο χρόνο που έχει. Είμαστε ένα υποστελεχωμένο Τμήμα και ασκώ χρέη και διοικητικά, παρότι είμαι αντιδήμαρχος. Ευτυχώς έχω τη γνώση και το κάνω. Προχωρώ με αυτό το μικρό ετήσιο μπάτζετ και προσπαθώ να καλύψω “τρύπες” και να καλύψω συνεργάτες, οι οποίοι κάνουν δουλειά για το νησί κυρίως στο εξωτερικό”.
Παρακάτω, υποστήριξε ακόμη πως μεριμνά για να εξοικονομεί χρήματα στον Δήμο. “Προσπαθώ προκειμένου να εξοικονομώ χρήματα, να “τρέχω” πράγματα και μόνη μου, όπως για το site, portal”. Ειδικότερα, για την ενημέρωση του syrosisland, συμπλήρωσε: “Αυτό το site ενημερώνεται από εμένα, δεν υπάρχει συνεργάτης. Όταν έχεις λίγα χρήματα, προσπαθείς να εξοικονομήσεις χρήματα για να κάνεις ουσιαστικές συνεργασίες, που θα αποφέρουν αποτελέσματα στον προορισμό. Όπως ενδεικτικά, η Aegean Airlines που αρχίζει πτήσεις Σύρο – Θεσσαλονίκη, από 1η Ιουνίου”.
Για τις συνεργασίες
Ακόμη, θέλησε να επισημάνει στο κομμάτι των συνεργασιών, πως, “έχουμε δύο στρατηγικές συνεργασίες με τη Zela Aviation και με την Anthologist, οι οποίοι είναι από τους βασικούς συνεργάτες και δουλεύουν συστηματικά για τις δημόσιες σχέσεις του Δήμου και του Γραφείου Τουρισμού στο εξωτερικό (επαφές με δημοσιογράφους, bloggers κ.α.)”. Συμπλήρωσε μάλιστα, πως, “πέρυσι ήταν μία χρονιά ρεκόρ σε φιλοξενία δημοσιογράφων χάρη στους Συριανούς επιχειρηματίες και με τη βοήθειά μας πάντα”.
Κλείνοντας, η κα Πάπιτση αναφέρθηκε στην έγκριση του τουριστικού πλάνου. “Το πλάνο του 2024 που πέρασε πέρυσι ήταν διετές. Απλά δεν έχει μπει κανένας στον κόπο να διαβάσει το τουριστικό πλάνο και το στρατηγικό σχέδιο. Και μάλιστα είναι το μοναδικό Τμήμα του Δήμου ίσως, με πλάνο και μπάτζετ. Και δεν ξεφεύγω. Το πλάνο ψηφίστηκε για δύο έτη. Από τα 250 χιλ. ευρώ, θα έλεγα ότι τα μισά είναι πραγματικό νούμερο για 2024 και 2025. Νομίζω πως αυτό το μπούλινγκ που μου ασκείται έχει κουράσει και τον κόσμο”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- “Φρένο” σε τουριστικές δαπάνες λόγω μη εξειδίκευσης
5 Δεκ. 2024 - 6:19 - Χρηστιάνα Πάπιστη: "Δημοτική αρχή και κοινωνικοί εταίροι θα αναδείξουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις του τουρισμού"
27 Σεπ. 2024 - 10:50 - Η Σύρος στη διεθνή έκθεση τουρισμού IFTM-TOP RESA στο Παρίσι
25 Σεπ. 2024 - 17:59 - Αναθέσεις για τον τουρισμό χωρίς ποσά και χρονοδιαγράμματα
17 Σεπ. 2024 - 6:19 - Δέκα μέρες πριν το καλοκαίρι η έγκριση τουριστικού πλάνου
22 Μαΐου. 2024 - 6:19