Εισιτήριο στα mini bus για επισκέπτες και μη δημότες
- Χθες - 6:20
Η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να προβεί στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης μέσα στο 2025, προκειμένου ο Δήμος Σύρου - Ερμούπολης να αποκτήσει προτάσεις για κυκλοφοριακές βελτιώσεις στο κέντρο και ευρύτερα αυτού, στάθηκε αφορμή για να γνωστοποιήσει ο δήμαρχος, Αλέξης Αθανασίου πως θα μπει εισιτήριο στις μετακινήσεις επισκεπτών και μη δημοτών, με τα mini bus, από αυτό το καλοκαίρι.
Στη συνέντευξη που παραχώρησε στην “Κοινή Γνώμη”, επεσήμανε πως όσες λύσεις έρθουν μέσω μίας επικαιροποιημένης κυκλοφοριακής μελέτης, αυτές θα προκύψουν μετά από κάποιους μήνες και θα απαιτηθεί χρόνος για εφαρμογή. Ωστόσο, πιο άμεσα ο Δήμος έχει περιθώριο κινήσεων, προς ανακούφιση του κέντρου στο μέτρο του εφικτού. Πέραν από κατευθύνσεις περί μονοδρομήσεων, κατάργηση αριστερών στροφών και ανάπτυξη νέων χώρων στάθμευσης, μία ακόμη επιλογή είναι και η μετακίνηση με mini bus με αντίτιμο για τους επισκέπτες και εκείνους που δεν είναι δημότες του νησιού. Κι αυτό, ώστε να χρησιμοποιούνται οι περιφερειακοί χώροι στάθμευσης και να αποφεύγεται ο μεγάλος όγκος οχημάτων μέσα στην πόλη.
· Εντάξατε στον προϋπολογισμό για το 2025 ως νέο έργο, την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης. Ποια είναι η στόχευση της Δημοτικής Αρχής;
“Η βούληση και η στόχευσή μας είναι να ανατεθεί με διαγωνισμό γιατί μιλάμε για ένα ποσό της τάξεως των 60.000 ευρώ, ώστε να προχωρήσουμε σε επικαιροποίηση. Αυτή είναι η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής.
Δεν θα κρύψω όμως πως από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι φωνές μέσα στις Τεχνικές Υπηρεσίες που αναφέρουν πως ήδη έχουμε μία κυκλοφοριακή μελέτη (μελέτη Καρεκλά), η οποία επί πόσα χρόνια δουλεύει και επικαιροποιείται και ακόμη δεν την έχουμε εφαρμόσει πλήρως και είναι λάθος να προχωρήσουμε σε νέα.
Ως Δημοτική Αρχή έχουμε όμως αυτή τη βούληση που ανέφερα αρχικά. Να προχωρήσουμε.”.
- Ποιες είναι οι βασικές κατευθύνσεις τις οποίες δίνετε γι αυτή την επικαιροποίηση; Προς τα πού βλέπει η Δημοτική Αρχή ότι χωρούν βελτιώσεις;
“Οι κατευθύνσεις είναι συγκεκριμένες: Αρχικά να λάβει υπόψιν της το νέο φόρτο οχημάτων, γιατί δεν έχουμε τις ίδιες μετρήσεις με παλαιότερα. Το δεύτερο είναι οι προσπάθειες που αναπτύσσουμε ώστε να βρούμε χώρους στάθμευσης και αυτοί να μπορούν να διασυνδεθούν. Τρίτον, να δούμε τί θα γίνει με πιθανή κατάργηση αριστερών στροφών που προκαλούν καθυστερήσεις και μπλοκάρουν τον άξονα Ηρώων Πολυτεχνείου – Νικ. Μανδηλαρά – Παναγούλη και παραλιακή οδό Ερμούπολης. Δηλαδή, να καταργηθούν γιατί δυστυχώς, έχουμε έναν κεντρικό άξονα. Θέλουμε να μας καταθέσουν προτάσεις και να δούμε ποιες πιθανές εναλλακτικές λύσεις έχουμε για να βοηθηθούμε. Σαν παράδειγμα να αναφέρω, τη σκέψη να “φύγει” το αλσύλλιο απέναντι από το Πiraiki Center. Αν καταργηθεί αυτό, θα δώσει ακόμη ένα ρεύμα κυκλοφορίας πιο γρήγορο, ούτως ώστε όσοι κάνουν αριστερή στροφή στο Lidl να μην μπλοκάρουν τη ροή. Δείτε για παράδειγμα πώς λειτουργεί το αντίστοιχο σημείο στο ύψος του ΙΚΑ. Επίσης, θέλουμε να δούμε ποιες άλλες μονοδρομήσεις ή αντιδρομήσεις μπορούν να γίνουν σε γειτονιές. Για παράδειγμα στο Βροντάδο.”.
· Στόχος είναι η ανάθεση μέσα στο 2025 για να προχωρήσει η επικαιροποίηση και να έχετε σαν Δημοτική Αρχή το ταχύτερο αυτές τις προτάσεις;
“Ναι, στόχος μας είναι μέσα στο 2025 να έχουμε όλα αυτά. Αυτό δεν σημαίνει πως βελτιωτικές κινήσεις δεν θα γίνονται βάση της παλιάς μελέτης Καρεκλά.”.
· Τι περιθώριο βελτιωτικής κίνησης υπάρχει και έχετε θέσει επί τάπητος;
“Έχουμε εξετάσει τη μονοδρόμηση του Βροντάδου, που όμως τονίζουμε πως δεν την προκρίνουμε, αν δεν κάνουμε τον χώρο στάθμευσης στη θέση “Μπαρούμη”, που είναι δημοτικός χώρος και άλλον έναν χώρο ακόμη, που προσπαθούμε να νοικιάσουμε στην πλευρά των ΔΕΛΑΣΑΛ. Δεν υπάρχει νόημα να προβούμε σε μονοδρόμηση του Βροντάδου αν δεν δούμε πώς θα αδειάσει αυτός ο δρόμος από τα αυτοκίνητα, με ύπαρξη χώρου στάθμευσης. Άρα, υπάρχει περιθώριο για βελτιωτικές κινήσεις και σήμερα.
Ενδεικτικά, να πω πως κάναμε κίνηση και με τα κολωνάκια, μπροστά στο ΙΚΑ, καθώς στάθμευαν οχήματα και το γρήγορο ρεύμα, σταματούσε. Τέτοιες κινήσεις θα είναι πιο άμεσες. Η επικαιροποίηση θα είναι κάτι πιο μακροπρόθεσμο.”.
· Ενόψει Πάσχα θα κάνετε κινήσεις και συζητήσεις με Αστυνομία και Λιμενικό; Αναμένεται μεγάλος όγκος επισκεψιμότητας, άρα και οχημάτων. Ως εκ τούτου, θα πάρετε μέτρα;
“Φυσικά. Θα κάνουμε σύσκεψη όπως κάθε φορά που υπάρχει αιχμή. Έχουμε πάρα πολύ καλή συνεργασία με όλους. Επίσης, έχουμε και τον δημοτικό αστυνομικό που – σε κάποιες των περιπτώσεων – μπορεί να συνδράμει. Αυτή η διευρυμένη σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα και θα υπάρξει ενημέρωση.”.
· Σε ό,τι αφορά στη δημοτική συγκοινωνία και στη σύνδεσή της με όλους τους χώρους στάθμευσης υπάρχουν κενά. Βασικό θέμα είναι η μη σύνδεση με το νέο parking της Λαλακιάς. Γιατί;
“Ο χώρος στάθμευσης στη Λαλακιά παραμένει έτσι γιατί για να αλλάξουμε τη σύμβαση πρέπει να την αλλάξουμε γενικότερα. Δηλαδή να επανεξετάσουμε δρομολόγια και να δούμε πώς θα προχωρήσουμε. Είναι διαδικασίες που λόγω και του φόρτου της Τεχνικής Υπηρεσίας δεν γίνονται γρήγορα”.
· Είναι εφικτό να αλλάξει η σύμβαση με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε.;
“Ναι. Θεωρώ πως η ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. δεν έχει κανένα θέμα πάνω σε αυτό το ζήτημα. Έχουμε καλή συνεργασία και με εκείνους και ό,τι μπορούν θα το φτιάξουν. Υπό την προϋπόθεση να “βγαίνει” το πρόγραμμα. Στόχος μας δεν είναι να προκαλέσουμε μπάχαλο με τα δρομολόγια των mini bus και να θέλουν 10 οδηγούς παραπάνω. Σίγουρα μπορούμε να ζητήσουμε όσα θέλουμε, όμως χρήματα υπάρχουν για να γίνουν; Ήδη δίνουμε ένα πάρα πολύ σεβαστό ποσό.”.
· Σκέψη για αντίτιμο στα mini bus υπάρχει; Κι αν ναι, πού προσανατολίζεστε;
“Σίγουρα θα βγει η κάρτα του δημότη Σύρου. Από τη στιγμή που οι επισκέπτες δεν είναι δημότες εκείνοι θα πληρώνουν. Άρα, καθιστώ σαφές πως ναι, έχουμε πρόθεση για αντίτιμο αλλά στους επισκέπτες και σε όσους δεν έχουν δημοτικότητα, δηλαδή σε όσους δεν είναι δημότες.”.
· Προχωράτε προς αυτή την κατεύθυνση για να εφαρμοστεί; Τι έχετε κάνει μέχρι στιγμής;
“Ναι. Βέβαια επειδή είναι ένα project με πληροφοριακό σύστημα, θέλει αρκετό χρόνο για να δημιουργηθεί, αλλά και να τεσταριστεί και να λειτουργεί καλά. Άρα, για τους Συριανούς θα συνεχιστεί η δωρεάν παροχή της μετακίνησης με τη δημοτική συγκοινωνία. Όμως, κάποιος με εξοχικό στη Σύρο, που παραθερίζει το καλοκαίρι και δεν είναι δημότης Σύρου, θα πληρώνει. Το πληροφοριακό σύστημα θα πρέπει να ελέγχει με τη βάση δεδομένων του Υπ. Εσωτερικών και το Δημοτολόγιο.”.
· Προσδοκάτε κάποιο σημαντικό έσοδο από αυτή την κίνηση;
“Δεν ξέρω ποιο θα είναι το έσοδο. Άρα, δεν το υπολογίζω την πρώτη χρονιά για πάνω από 10.000 ευρώ. Όμως, αν αυτό το μέτρο προχωρήσει και εξελιχθεί, θα δούμε βελτίωση. Δεν θεωρώ πως θα είναι ανταποδοτικό, αλλά θα δούμε βελτίωση. Θα αγοράσουμε ένα πληροφοριακό σύστημα φυσικά με ένα κόστος λογικά σημαντικό και σε βάθος χρόνου, αυτό θα έρθει πίσω στον Δήμο. Στόχος μας είναι με σύγχρονο τρόπο να φαίνεται ποιος είναι δημότης. Σίγουρα στους άνω των 65 ετών θα δοθεί κάρτα του δημότη, αλλά στις νεότερες ηλικίες, θέλουμε να γίνεται η δουλειά αυτή μέσω του κινητού ή με ένα QR code. Θα τα δούμε στις λεπτομέρειές τους αυτά το επόμενο διάστημα. Σίγουρα θέλουμε να υπάρξει ένα πληροφοριακό σύστημα που θα λειτουργεί καλά και δεν θα ταλαιπωρεί τους χρήστες. Να μην κολλάει”.
· Από πότε θα εφαρμοστεί εισιτήριο στα mini bus για τους επισκέπτες και τους μη δημότες;
“Ευελπιστώ πως από 1η Ιουλίου μπορεί και να “εκπέμπουμε”. Είναι ένα θέμα που το δουλεύουμε από το 2024 με συνεργάτες μου. Το αρχίσαμε εκ του μηδενός. Και θέλω να το καταφέρουμε για να δω πώς θα προχωρήσει στην εφαρμογή του. Να δούμε πως θα γίνει συνήθεια. Και να πω πως είναι ένα μέτρο που μπορείς να το βελτιώνεις, αν υπάρχει η κάρτα του δημότη και να συνδεθεί και με χώρους πολιτισμού. Προϋπόθεση είναι το πληροφοριακό μας σύστημα και το λογισμικό να δουλεύουν καλά.”.
· Το ύψος του αντιτίμου μπορεί να γίνει γνωστό σήμερα;
“Αυτό θα προσδιοριστεί με ακρίβεια το επόμενο διάστημα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια τελική εισήγηση. Όμως με έναν αρχικό υπολογισμό θεωρώ πως ίσως να κινείται στο 1,50 ευρώ η διαδρομή κέντρο – Άνω Σύρος και κέντρο – Βροντάδο και Δήλι και 0,75 ευρώ η διαδρομή Ερμούπολη – Αθλητικό Κέντρο. Κι αυτό για να υπάρχει και κίνητρο για τους χώρους στάθμευσης. Επαναλαμβάνω πως είναι μία πρώτη σκέψη, καθώς για το αντίτιμο θα υπάρξει απόφαση.”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επανασχεδιασμός δρομολογίων και αντίτιμο για επισκέπτες
30 Οκτ. 2024 - 6:20 - Χωρίς έξτρα mini bus και κλειστός ο δρόμος μέχρι το Πάσχα
3 Απρ. 2024 - 6:20 - Αναπάντητες οι σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης
14 Ιουν. 2023 - 6:20 - Διατήρηση δωρεάν δημοτικής συγκοινωνίας σε καιρό πανδημίας
30 Νοε. 2020 - 6:20 - Τηλεματικό σύστημα ενημέρωσης στη δημοτική συγκοινωνία
12 Οκτ. 2017 - 6:20